Art. 40. - Art. 40: Educaţie şi formare - Acord din 05-oct-2016 DE PARTENERIAT privind relaţiile şi cooperarea între Uniunea Europeană şi statele membre ale acesteia, pe de o parte, şi Noua Zeelandă, pe de altă parte

Acte UE

Jurnalul Oficial 321L

În vigoare
Versiune de la: 20 Iunie 2022
Art. 40: Educaţie şi formare
(1)Părţile recunosc contribuţia crucială pe care o au educaţia şi formarea în ceea ce priveşte crearea de locuri de muncă de calitate şi asigurarea unei creşteri durabile pentru economiile bazate pe cunoaştere, în special prin dezvoltarea unor cetăţeni care nu numai că sunt pregătiţi să participe în cunoştinţă de cauză şi în mod eficace la viaţa democratică, dar au şi capacitatea de a rezolva probleme şi de a profita de oportunităţile pe care le oferă lumea conectată la nivel mondial a secolului XXI. În consecinţă, părţile recunosc faptul că au un interes comun în ceea ce priveşte cooperarea în domeniile educaţiei şi formării.
(2)În conformitate cu interesele lor reciproce şi cu obiectivele politicilor lor în materie de educaţie, părţile se angajează să sprijine împreună activităţi de cooperare adecvate în domeniul educaţiei şi formării. Această cooperare va viza toate sectoarele de învăţământ şi poate include:
a)cooperarea privind mobilitatea în scop educaţional a persoanelor prin promovarea şi facilitarea schimbului de studenţi, de cercetători, de personal universitar şi administrativ din instituţiile de învăţământ terţiar şi de profesori;
b)proiecte de cooperare comune ale instituţiilor de învăţământ şi de formare din Uniune şi din Noua Zeelandă, în vederea promovării dezvoltării programei de învăţământ, a programelor de studii comune şi a diplomelor universitare comune, precum şi a mobilităţii profesorilor şi studenţilor;
c)cooperarea, legăturile şi parteneriatele instituţionale ce vizează consolidarea elementului educaţional al triunghiului cunoaşterii şi promovarea schimbului de experienţă şi de know-how; şi
d)sprijinul pentru reformarea politicilor prin studii, conferinţe, seminare, grupuri de lucru, exerciţii de evaluare comparativă şi schimb de informaţii şi de bune practici, ţinând seama în special de procesele de la Bologna şi Copenhaga şi de instrumentele şi principiile existente ce sporesc transparenţa şi inovarea în educaţie.