Wolters Kluwer, Tratament fiscal vanzarea sub cost - impozit pe profit si TVA

Fluxuri
Stare:  Ieşit din vigoare
Versiune de la: 28 Februarie 2014 până la: 1 Ianuarie 2016
Autor:

Tratament fiscal vanzarea sub cost - impozit pe profit si TVA

Tratament fiscal vânzarea sub cost - impozit pe profit şi TVA

Prezintă implicaţiile fiscale privind vanzarea sub cost

Persoană juridică Persoană juridică TVA Excepţie: tranzacţii părţi afiliate Vânzarea sub cost Condiţii comerciale Tratament fiscal al diferenţei între cost şi preţul de vânzare Sancţiuni în cazul nerespectării Impozit pe profit

Pas: Condiţii comerciale

Prin vânzări cu preţ redus se înţelege:

a) vânzări de lichidare;

b) vânzări de soldare;

c) vânzări efectuate în structuri de vânzare denumite magazin de fabrică sau depozit de fabrică;

d) vânzări promoţionale;

e) vânzări ale produselor destinate satisfacerii unor nevoi ocazionale ale consumatorului, după ce evenimentul a trecut şi este evident că produsele respective nu mai pot fi vândute în condiţii comerciale normale. Sunt considerate produse destinate satisfacerii unor nevoi ocazionale produsele care se comercializează cu ocazia unor sărbători, cum ar fi, dar fără a se limita la: jucării tematice, globuri, ornamente sau artificii, pentru pomul de Crăciun; mărţişoare sau alte produse personalizate pentru ziua de 1 Martie sau 8 Martie; iepuraşi şi ouă de ciocolată sau alte produse specifice sărbătorilor de Paşti şi alte asemenea cazuri ori cu prilejul unor manifestări culturale, expoziţionale sau sportive, cum ar fi, dar fără a se limita la: confecţii şi tricotaje inscripţionate cu diverse înscrisuri şi/sau însemne care fac referire la acea manifestare.

f) vânzări ale produselor care într-o perioadă de 3 luni de la aprovizionare nu au fost vândute. În această categorie intră:

- produsele agroalimentare şi produsele horticole, inclusiv seminţe, atunci când acestea sunt ameninţate de o alterare rapidă datorită apropierii datei de depăşire a termenului de valabilitate sau, după caz, a datei durabilităţii minimale, precum şi produsele agroalimentare perisabile, cum ar fi, dar fără a se limita la: carne şi preparate din carne, peşte şi fructe de mare, lapte şi preparate din lapte, unt, ouă, produse de cofetărie-patiserie şi preparate culinare care necesită păstrarea în vitrine, alte spaţii frigorifice sau sisteme de climatizare, a căror conservare nu mai poate fi asigurată până la limita termenului de valabilitate datorită defectării din cauze obiective, independente de voinţa comerciantului sau a personalului din structura de vânzare respectivă, a spaţiilor frigorifice în care acestea sunt păstrate;

- unele produse nealimentare, cum ar fi, dar fără să se limiteze la: lacuri şi vopsele, atunci când acestea sunt susceptibile de o deteriorare rapidă datorită apropierii datei de depăşire a termenului de valabilitate.

g) vânzări accelerate ale produselor susceptibile de o deteriorare rapidă sau a căror conservare nu mai poate fi asigurată până la limita termenului de valabilitate. În această categorie intră:

- produsele agroalimentare şi produsele horticole, inclusiv seminţe, atunci când acestea sunt ameninţate de o alterare rapidă datorită apropierii datei de depăşire a termenului de valabilitate sau, după caz, a datei durabilităţii minimale, precum şi produsele agroalimentare perisabile, cum ar fi, dar fără a se limita la: carne şi preparate din carne, peşte şi fructe de mare, lapte şi preparate din lapte, unt, ouă, produse de cofetărie-patiserie şi preparate culinare care necesită păstrarea în vitrine, alte spaţii frigorifice sau sisteme de climatizare, a căror conservare nu mai poate fi asigurată până la limita termenului de valabilitate datorită defectării din cauze obiective, independente de voinţa comerciantului sau a personalului din structura de vânzare respectivă, a spaţiilor frigorifice în care acestea sunt păstrate;

- unele produse nealimentare, cum ar fi, dar fără să se limiteze la: lacuri şi vopsele, atunci când acestea sunt susceptibile de o deteriorare rapidă datorită apropierii datei de depăşire a termenului de valabilitate.

h) vânzarea unui produs la un preţ aliniat la cel legal practicat de ceilalţi comercianţi din aceeaşi zonă comercială, pentru acelaşi produs, determinat de mediul concurenţial. "Zona comercială" poate fi asimilată unei arii geografice în care funcţionează structuri de vânzare asemănătoare în condiţii de concurenţă relativ omogene.

i) vânzarea produselor cu caracteristici identice, ale căror preţuri de reaprovizionare s-au diminuat.

Este interzis oricărui comerciant să ofere sau să vândă produse în pierdere, cu excepţia situaţiilor prevăzute la lit. a) -c), e)-i), precum şi în cazul produselor aflate în pachete de servicii. Prin vânzare în pierdere, în sensul prezentei ordonanţe, se înţelege orice vânzare la un preţ egal sau inferior costului de achiziţie, astfel cum acesta este definit în reglementările legale în vigoare.

În categoria produselor aflate în pachete de servicii intră: pâinea sau apa minerală oferite gratuit consumatorilor, în cazul serviciilor de alimentaţie publică, telefonul oferit gratuit consumatorilor, în cazul pachetelor de servicii telefonice sau alte asemenea cazuri.

Costul de achiziţie al unui produs este egal cu preţul de cumpărare, taxele nerecuperabile, cheltuielile de transport-aprovizionare şi alte cheltuieli accesorii necesare pentru punerea în stare de utilitate sau intrarea în gestiune a produsului respectiv.

Art. 16 - 17 al O.G. nr. 99/2000 republicată şi cu modificările ulterioare

Pas: Sancţiuni în cazul nerespectării

Oferirea spre vânzare a produselor în pierdere în alte cazuri decât cele prevăzute mai sus se sancţionează cu amendă de la 2.000 lei la 10.000 lei, în cazul persoanelor fizice, şi de la 4.000 la 20.000, în cazul persoanelor juridice în măsura în care nu sunt aplicabile prevederile Legii concurenţei nr. 21/1996, republicată.

Contravenţiile se constată şi se sancţionează de către:

a) organele de control abilitate ale primăriilor;

b) organele de control abilitate ale Ministerului Economiei şi Finanţelor ;

c) organele de control abilitate ale Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului;

d) organele de control abilitate ale poliţiei.

Sancţiunile aplicate de organele de control abilitate, conform prevederilor prezentei ordonanţe, vor fi aduse la cunoştinţă primăriilor în termen de 48 de ore de la aplicarea acestora.

Art. 73-79, OG 99/2000 republicată şi cu modificările ulterioare