Wolters Kluwer, Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate

Fluxuri
Stare:  Ieşit din vigoare
Versiune de la: 28 Februarie 2014 până la: 1 Ianuarie 2016
Autor:

Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate

Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclamă şi publicitate

Prezintă în principal modul de declarare, calcul şi plată a taxei pentru folosirea mijloacelor de reclamă şi publicitate.

Persoană juridică Persoană juridică Declarare Plată taxă Sancţiuni Calcul taxă Calcul taxă Plată taxă Folosirea mijloacelor de reclamă şi publicitate Taxa pentru servicii de reclamă şi publicitate Taxa pentru afisaj în scop de reclamă şi publicitate Scutiri Declarare

Pas: Taxa pentru servicii de reclamă şi publicitate

Orice persoană, care beneficiază de servicii de reclamă şi publicitate în România în baza unui contract sau a unui alt fel de înţelegere încheiată cu altă persoană, datorează plata taxei prevăzute în prezentul articol, cu excepţia serviciilor de reclamă şi publicitate realizate prin mijloacele de informare în masă scrise şi audiovizuale.

Publicitatea realizată prin mijloace de informare în masă scrise şi audiovizuale, corespunde activităţilor agenţilor de publicitate potrivit Clasificării activităţilor din economia naţională - CAEN, cu modificările ulterioare, respectiv publicitatea realizată prin ziare şi alte tipărituri, precum şi prin radio, televiziune şi Internet.

Nu se includ în valoarea serviciilor de reclamă şi publicitate serviciile de decorare, neutralizare şi întreţinere reclamă.

Art. 270 (1) şi (1^1) CF

Pas: Taxa pentru afisaj în scop de reclamă şi publicitate

Orice persoană care utilizează un panou, afiș aj sau o structură de afiș aj pentru reclamă ș i publicitate, cu excepț ia celei care intră sub incidenț a art. 270 Cod Fiscal, datorează plata taxei anuale prevăzute în prezentul articol către bugetul local al comunei, al oraș ului sau al municipiului, după caz, în raza căreia/căruia este amplasat panoul, afiș ajul sau structura de afiș aj respectivă. La nivelul municipiului Bucureș ti, această taxă revine bugetului local al sectorului în raza căruia este amplasat panoul, afiș ajul sau structura de afiș aj respectivă.

Pentru utilizarea unui panou, afişaj sau structură de afişaj pentru reclamă şi publicitate într-un loc public, care nu are la bază un contract de publicitate, consiliile locale stabilesc, prin hotărâre, taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate, pe metru pătrat de afişaj, plătită de utilizator la bugetul local al unităţii administrativ-teritoriale în raza căreia este amplasat panoul, afişajul sau structura de afişaj. La nivelul municipiului Bucureşti această taxă se stabileşte, prin hotărâre, de către Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi se face venit la bugetul local al sectorului în raza căruia este amplasat panoul, afişajul sau structura de afişaj.

În cazul în care panoul, afişajul sau structura de afişaj este închiriată unei alte persoane, utilizatorul final va datora taxa în condiţiile art. 270 sau art. 271 din Codul fiscal, după caz.

Firma instalată la locul în care o persoană derulează o activitate economică este asimilată afişului.

Amplasarea afişelor şi reclamelor publicitare se va realiza pe baza autorizaţiei eliberate de autorităţile administraţiei publice.

Sunt interzise executarea şi montarea firmelor şi reclamelor fără obţinerea în prealabil a autorizaţiei de construire eliberate în conformitate cu prevederile art. 3 lit. g din Legea nr. 50/1991, republicată, privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Ordinului ministrului lucrărilor publice şi amenajării teritoriului nr. 91/1991 pentru aprobarea formularelor şi a procedurilor de autorizare şi a conţinutului documentaţiilor prevăzute de Legea nr. 50/1991.

Art. 271 (1) CF şi pct. 165 (1) Norme CF la art. 271 CF