Wolters Kluwer, Procedura de modificare a documentatie - inlesnirea la plata
Procedura de modificare a documentatie - inlesnirea la plata
Procedura de modificare a documentaţie- înlesnirea la plată
Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscal este, conform Notei de fundamentare a Ministerului de Finante, o soluţie care poate fi avută în vedere de orice contribuabil care se află în dificultate financiară şi care nu se află în insolvenţă. Astfel, prin instituirea măsurilor de restructurare a obligaţiilor bugetare statul se comportă ca un creditor privat prudent şi întreprinde toate diligenţele pentru recuperarea creanţelor sale, în proporţii superioare celor două ipoteze alternative existente, respectiv, executarea silită individuală realizată de ANAF sau executarea silită colectivă specifică insolvenţei, în speţă a falimentului.
Proceduri legale prezentate sub formă de diagrame interactive, cu ajutorul cărora puteți verifica pas cu pas cum ar trebui să procedaţi într-un caz dat.
Află mai multe despre Fluxuri.
Doresti o prezentare?Contactează-ne!
Pas: Modificarea planului de restructurare
Pe perioada derulării planului de restructurare, acesta poate fi modificat din iniţiativa debitorului, în cazul în care constată anterior împlinirii termenelor că măsurile incluse în plan, inclusiv măsurile de restructurare a obligaţiilor bugetare, cu excepţia înlesnirilor la plată, nu pot fi realizate, din motive obiective, în termenele stabilite.
În cazul prezentării unui plan de restructurare ajustat, debitorul trebuie să actualizeze testul creditorului privat prudent. În cazul în care organul fiscal acceptă planul de restructurare ajustat, în funcţie de rezultatul noului test, organul fiscal ajustează obligaţiile bugetare prevăzute în deciziile emise.
Art. 10 din OG 6/2019
Pas: Modificarea deciziei de înlesnire la plată în perioada de valabilitate a înlesnirii
Pe perioada de valabilitate a înlesnirii, decizia de înlesnire la plată poate fi modificată la cererea debitorului prin includerea în cuprinsul acesteia a următoarelor obligaţii bugetare cuprinse în certificatul de atestare fiscală emis de organul fiscal competent:
a) obligaţiile bugetare de a căror plată depinde menţinerea valabilităţii înlesnirii la plată, prevăzute la art. 9 alin. (3) lit. a) -c), e) -i) şi l);
b) obligaţiile bugetare exigibile la data comunicării deciziei de menţinere a valabilităţii înlesnirii, prevăzute la art. 14 alin. (2);
c) obligaţiile bugetare pentru care s-a aprobat un plan de restructurare ajustat potrivit art. 9 alin. (2).
Debitorul poate depune cel mult două cereri de modificare a deciziei de înlesnire la plată într-un an calendaristic sau, după caz, într-o fracţiune de an calendaristic.
Cererea se depune până la împlinirea termenului prevăzut la art. 9 alin. (3) lit. a) -c), e) -i) şi l), după caz, ori până la împlinirea termenului prevăzut la art. 14 alin. (2) şi se soluţionează de organul fiscal competent prin decizie de modificare a deciziei de înlesnire la plată sau decizie de respingere, după caz.
În situaţia în care debitorul solicită modificarea deciziei de înlesnire la plată, acesta prezintă un plan de restructurare ajustat, care cuprinde un nou grafic de plată. Noul grafic de plată poate fi prelungit, cu acordul prealabil al persoanei/persoanelor care efectuează supravegherea, pe o perioadă de maximum 3 ani, indiferent de numărul cererilor de modificare depuse.
În cazul în care se solicită modificarea înlesnirii la plată, accesoriile aferente sumelor care se includ în înlesnire se amână la plată în vederea scutirii.
Prevederile sunt aplicabile în mod corespunzător şi pentru obligaţiile bugetare ale unui debitor care nu beneficiază de înlesnire la plată şi fuzionează, potrivit legii, cu un alt debitor care beneficiază de înlesnirea la plată.
Art. 11 din OG 6/2019