Wolters Kluwer, Procedura de mediere
Procedura de mediere
Procedura de mediere
Medierea se desfăşoară într-un cadru restrâns comparativ cu instanţa de judecată, ceea ce înseamnă că vor fi prezente doar părţile (însoţite sau nu de avocaţi, consilieri sau persoane de încredere) şi mediatorul, tocmai pentru a se crea o atmosferă relaxantă pentru ele.
În cazul în care părţile doresc să vină la mediere însoţite de avocaţi, consilieri sau persoane de încredere, aceştia pot participa la şedinţa/şedinţele de mediere, semnand un acord de confidenţialitate.
Dacă părţile au formulat deja o cerere de chemare în judecată sau o plângere prealabilă, se pot adresa mediatorului în orice fază a procesului şi pot prezenta judecătorului contractul de mediere pentru a suspenda soluţionarea cauzei.
In situatia în care părţile nu se înţeleg, se semnează un proces verbal de închidere a procedurii de mediere, iar părţile pot alege o altă cale de soluţionare a disputei născute.
Proceduri legale prezentate sub formă de diagrame interactive, cu ajutorul cărora puteți verifica pas cu pas cum ar trebui să procedaţi într-un caz dat.
Află mai multe despre Fluxuri.
Doresti o prezentare?Contactează-ne!
Pas: Procedura de mediere
Prin Ordinul 1757/2019 se aprobă Procedura de mediere, intre organul fiscal si debitor, precum şi documentele pe care debitorii le prezintă în vederea susţinerii situaţiei economice şi financiare.
Pas: Cui se aplică?
Se aplică debitorilor pentru care a fost demarată procedura de executare silită prin comunicarea somaţiei şi care, în termen de 15 zile de la comunicarea acesteia, depun la organele fiscale competente o notificare privind intenţia de mediere.
Pentru debitorii, persoane juridice, care au înfiinţate sedii secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, notificarea se depune de către debitorul care le-a înfiinţat la organul fiscal competent pentru administrarea obligaţiilor fiscale datorate de acesta
Art. 1 alin. (1)-(2) Anexa 1 si Anexa 2 la Ordin ANAF 1757/2019