Wolters Kluwer, Procedura cu privire la cererile de valoare redusa
Procedura cu privire la cererile de valoare redusa
Procedura cu privire la cererile de valoare redusă
În situaţia cererilor de chemare în judecată a căror valoare, fără a se lua în considerare dobânzile, cheltuielile de judecată şi alte venituri accesorii, nu depăşeşte suma de 50.000 lei la data sesizării instanţei, este prevăzută o procedură specială, simplificată şi standardizată.
Această procedură nu se aplică în materie fiscală, vamală sau administrativă şi nici în ceea ce priveşte răspunderea statului pentru acte sau omisiuni în cadrul exercitării autorităţii publice.
De asemenea, procedura în discuţie nu se aplică cererilor referitoare la:
- starea civilă sau capacitatea persoanelor fizice;
- drepturile patrimoniale născute din raporturile de familie;
- moştenire;
- insolvenţă, procedurile privind lichidarea societăţilor insolvabile şi a altor persoane juridice şi alte proceduri asemănătoare;
- asigurări sociale; f) dreptul muncii;
- închirierea unor bunuri imobile, cu excepţia acţiunilor privind creanţele având ca obiect plata unei sume de bani;
- arbitraj;
- atingeri aduse dreptului la viaţă privată sau drepturilor care privesc personalitatea.
Procedura cu privire la cererile cu valoare redusă este o procedură standardizată, şablonizată, ea desfăşurându-se numai în scris, prin formulare-tip, stabilite prin ordin al ministrului justiţiei, doar completate de reclamant şi de pârât, inclusiv prin formulare având ca scop completarea ori rectificarea formularelor primare sau transmiterea de noi informaţii, solicitate de instanţă.
Proceduri legale prezentate sub formă de diagrame interactive, cu ajutorul cărora puteți verifica pas cu pas cum ar trebui să procedaţi într-un caz dat.
Află mai multe despre Fluxuri.
Doresti o prezentare?Contactează-ne!
Pas: Completare formular
Procedura se declanşează prin completarea de către reclamant a unui formular standard.
Formularul de cerere se aprobă prin Ordin al ministrului justiţiei şi conţine rubrici care permit:
- identificarea părţilor;
- valoarea pretenţiei;
- indicarea probelor;
- şi alte elemente necesare soluţionării cauzei.
Odată cu formularul de cerere se depun ori se trimit şi copii de pe înscrisurile de care reclamantul înţelege să se folosească.
Pas: Comunicarea prin poştă
Deşi formularul, odată completat, poate fi şi depus personal la instanţă, specific procedurii este şi posibilitatea trimiterii acestuia prin poştă sau prin orice alte mijloace care asigură transmiterea formularului şi confirmarea primirii acestuia.
Formularul poate fi transmis inclusiv prin email.