Wolters Kluwer, Impozitarea tichetelor cadou acordate tertilor
Impozitarea tichetelor cadou acordate tertilor
Impozitarea tichetelor cadou acordate terţilor
Prezintă condiţiile de acordare şi implicaţiile fiscale pentru tichetele cadou acordate terţilor.
Proceduri legale prezentate sub formă de diagrame interactive, cu ajutorul cărora puteți verifica pas cu pas cum ar trebui să procedaţi într-un caz dat.
Află mai multe despre Fluxuri.
Doresti o prezentare?Contactează-ne!
Pas: Scop acordare tichete cadou
În conformitate cu Normele metodologice de aplicare a dispoziţiilor Legii nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou şi a tichetelor de creşa, angajatorii pot utiliza tichete cadou pentru campanii de marketing, studiul pieţei, promovarea pe pieţe existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclamă şi publicitate, în limita sumelor destinate acoperirii valorii nominale a acestor tichete, prevăzute în bugetele proprii, aprobate potrivit legii, în poziţii distincte de cheltuieli, denumite tichete cadou.
În acest caz, regimul fiscal aplicabil contravalorii nominale a tichetelor cadou acordate de angajatori este cel stabilit prin dispoziţiile Codului Fiscal pentru cheltuielile efectuate de contribuabili.
Art. 2 din Legea nr. 193/2006 şi pct. 2.1-2.5 la Normele de aplicare a Legii nr. 193/2006 actualizată la art. 2
Pas: Impozit pe profit
Din punct de vedere al societăţii, cheltuielile de reclamă şi publicitate efectuate în scopul popularizării firmei, produselor sau serviciilor, în baza unui contract scris, precum şi costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare sunt cheltuieli efectuate în scopul desfăşurării activităţii economice, respectiv sunt cheltuieli deductibile la calculul impozitului pe profit. Se includ în categoria cheltuielilor de reclama şi publicitate şi bunurile care se acordă în cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru încercarea produselor şi demonstraţii la punctele de vânzare, precum şi alte bunuri şi servicii acordate cu scopul stimularii vânzarilor.
De asemenea, sunt considerate deductibile şi cheltuielile pentru marketing, studiul pieţei, promovarea pe pietele existente sau noi, participarea la târguri şi expoziţii, la misiuni de afaceri, editarea de materiale informative proprii.
Prin urmare insistăm asupra unor elemente care trebuie avute în vedere:
- distincţia dintre cheltuielile de marketing şi cele de reclamă şi publicitate pe de o parte şi cheltuielile de protocol pe de altă parte.
- cheltuielile de protocol sunt cele ocazionate de acordarea unor cadouri, trataţii şi mese partenerilor de afaceri, efectuate în scopul afacerii.
Art. 25 alin. (1) şi (3) lit. a) din CF şi punctul 13, Titlul II , capitolul II , secţiunea 5 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind CF