Wolters Kluwer, Deducerea TVA si verificarea fiscala
Deducerea TVA si verificarea fiscala
Deducerea TVA şi verificarea fiscală
Documentaţie necesară deducerii TVA şi documentaţie prezentată în cursul unei verificări fiscale
Proceduri legale prezentate sub formă de diagrame interactive, cu ajutorul cărora puteți verifica pas cu pas cum ar trebui să procedaţi într-un caz dat.
Află mai multe despre Fluxuri.
Doresti o prezentare?Contactează-ne!
Pas: Documentaţie necesară deducerii TVA şi documentaţie prezentată în cursul unei verificări fiscale
Documentaţie necesară deducerii TVA şi documentaţie prezentată în cursul unei verificări fiscale
Pas: Asigurare documentaţie necesară deducere TVA
Înainte de solicitarea unui control fiscal în vederea recuperării TVA vă sugerăm să verificaţi corectitudinea şi completitudinea evidenţei operaţiunilor reglementate de legislaţia fiscală de TVA prevăzute la pct. 60. În cursul perioadei de înregistrare a operaţunilor vă sugeram să verificaţi dacă furnizorul/ prestatorul are calitatea de plătitor de TVA pentru a vă asigura de deductibilitatea acesteia.
Aceste evidenţe trebuie întocmite şi păstrate astfel încât să cuprindă informaţiile, documentele şi conturile, inclusiv registrul nontransferurilor şi registrul bunurilor primite din alt stat membru, în conformitate cu prevederile din normele metodologice.
Prin excepţie, prosumatorii, persoane fizice, altele decât cele organizate conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 182/2016, nu ţin evidenţe pentru livrările de energie electrică efectuate către furnizorii de energie electrică cu care respectivii prosumatori au încheiate contracte de furnizare a energiei electrice, dacă centralele electrice de producere a energiei electrice din surse regenerabile pe care le deţin au puterea electrică instalată de cel mult 27 kW pe loc de consum.
Fiecare persoană impozabilă care transferă bunuri în cadrul regimului de stocuri la dispoziţia clientului prevăzut la art. 270^1 păstrează un registru care permite autorităţilor fiscale să verifice aplicarea corectă a articolului respectiv. Acest registru conţine informaţiile prevăzute la art. 54a alin. (1) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 282/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
Fiecare persoană impozabilă căreia îi sunt livrate bunurile în cadrul regimului de stocuri la dispoziţia clientului prevăzut la art. 270^1 ţine un registru al bunurilor respective. Acest registru conţine informaţiile prevăzute la art. 54a alin. (2) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 282/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
Evidenţe speciale
În cazul în care o persoană impozabilă, prin utilizarea unei interfeţe electronice cum ar fi o piaţă online, o platformă, un portal sau alte mijloace similare, facilitează livrarea de bunuri sau prestarea de servicii către o persoană neimpozabilă din Uniunea Europeană, persoana impozabilă care facilitează livrarea sau prestarea este obligată să ţină registre în acest sens. Registrele respective conţin informaţii care să permită autorităţilor fiscale să verifice dacă TVA a fost evidenţiată corect, în situaţia în care livrările sau prestările respective sunt impozabile în România în conformitate cu art. 275-279. În aplicarea acestor prevederi, termenul «facilitează» are înţelesul prevăzut la art. 54b din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 282/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
Aceste registrele prevăzute trebuie puse la dispoziţia organelor fiscale competente, la cerere, pe cale electronică si trebuie păstrate pentru o perioadă de 10 ani de la sfârşitul anului în care s-a efectuat operaţiunea.
Informaţiile pe care trebuie să le conţină registrele prevăzute la alin. (1) sunt prevăzute la art. 54c din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 282/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 321 şi 3211 din Codul Fiscal, pct. 101 alin.(1) din Normele de aplicare ale Codului Fiscal.