Wolters Kluwer, Arhivare si pastrare documente financiar-contabile
Arhivare si pastrare documente financiar-contabile
Arhivare şi păstrare documente financiar - contabile
Prezintă persoanele care au obligaţia să păstreze/ arhiveze documentele financiar – contabile, termenele şi condiţiile de păstrare, precum şi procedura de eliminare din arhivă a documentelor al căror termen legal de păstrare a expirat.
Proceduri legale prezentate sub formă de diagrame interactive, cu ajutorul cărora puteți verifica pas cu pas cum ar trebui să procedaţi într-un caz dat.
Află mai multe despre Fluxuri.
Doresti o prezentare?Contactează-ne!
Pas: Cine sunt persoanele obligate?
Obligaţia păstrării în arhiva lor a registrelor de contabilitate, a celorlalte documente contabile, precum şi a documentelor justificative care stau la baza înregistrării în contabilitate revine persoanelor prevăzute la art. 1 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, astfel:
- Societăţile comerciale, societăţile/companiile naţionale, regiile autonome, institutele naţionale de cercetare-dezvoltare, societăţile cooperatiste şi celelalte persoane juridice;
- Instituţiile publice, asociaţiile şi celelalte persoane juridice cu şi fără scop patrimonial au obligaţia să organizeze şi să conducă contabilitatea financiară;
- Subunităţile fără personalitate juridică, cu sediul în străinătate, care aparţin persoanelor prevăzute la alin. (1) şi (2), cu sediul în România, precum şi subunităţile fără personalitate juridică din România care aparţin unor persoane juridice cu sediul în străinătate au obligaţia să organizeze şi să conducă contabilitatea proprie, potrivit prezentei legi.
- Organismele de plasament colectiv care nu sunt constituite prin act constitutiv, astfel cum sunt prevăzute în legislaţia pieţei de capital, fondurile de pensii facultative, fondurile de pensii administrate privat şi alte entităţi organizate pe baza Codului civil au obligaţia să organizeze şi să conducă contabilitatea financiară.
- Persoanele fizice care desfăşoară activităţi producătoare de venituri. Aceste persoane întocmesc Registrul-jurnal de încasări şi plăţi şi Registrul-inventar.
Secţiunea F pct. 50 din Norma metodologică de întocmire şi utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobat prin Ordinul 3512/2008
Pas: Sancţiuni privind nerespectarea obligaţiilor
Nerespectarea reglementărilor emise de Ministerul Finanţelor Publice cu privire la păstrarea şi arhivarea documentelor justificative şi contabile, se sancţionează cu amendă de la 300 la 4.000 lei.
Art. 41 alin. 1, pct.2, lit. b) din Legea contabilităţii nr.82/1991 republicată şi actualizată