PATRU Radu Stefan, Clauza de clientelă
Clauza de clientelă
Contractul individual de muncă este alcătuit din partea legală, respectiv anumite categorii de clauze care nu pot lipsi din contract, menţionate la art. 17 din Codul muncii şi din partea convenţională, care este lăsată la latitudinea părţilor.
Caracterul convenţional al clauzelor contractuale se referă la faptul că acestea pot lipsi din contract, dar odată inserate, respectarea lor este obligatorie.
Clauzele facultative, deci acele clauze care nu trebuie să se regăsească în mod obligatoriu în contractul individual de muncă, sunt foarte variate, dând expresie diversităţii nevoilor de reglementare în sfera relaţiilor de muncă.
Lect. univ. dr. Radu Ştefan PĂTRU
Facultatea de Drept, Academia de Studii Economice din Bucureşti
1. Introducere
Codul muncii reglementează în art. 20 clauzele specifice (facultative), care pot fi negociate de părţile contractante, după cum urmează:
a) clauza cu privire la formarea profesională;
b) clauza de neconcurenţă;
c) clauza de mobilitate;
d) clauza de...
Conținut complet disponibil după conectare pe Sintact