Tribunalul CLUJ, URSUTA Mircea, Ridicare autovehicul staţionat neregulamentar. Sancţiune contravenţională complementară, nu măsură administrativă. Competenţa de soluţionare a cererii de anulare a actului de ridicare ala autoturismului şi de restituire a taxei de ridicare achitate. Nelegalitatea aplicării sancţiunii contravenţionale complementare în lipsa unui proces-verbal contravenţional şi a aplicării unei sancţiuni contravenţionale principale
Articole
Publicare: Revista Romana de Jurisprudenta 6 din 2011
Tip: Jurisprudenta comentata
Ridicare autovehicul staţionat neregulamentar. Sancţiune contravenţională complementară, nu măsură administrativă. Competenţa de soluţionare a cererii de anulare a actului de ridicare ala autoturismului şi de restituire a taxei de ridicare achitate. Nelegalitatea aplicării sancţiunii contravenţionale complementare în lipsa unui proces-verbal contravenţional şi a aplicării unei sancţiuni contravenţionale principale
Ridicare autovehicul staţionat neregulamentar. Sancţiune contravenţională complementară, nu măsură administrativă. Competenţa de soluţionare a cererii de anulare a actului de ridicare ala autoturismului şi de restituire a taxei de ridicare achitate. Nelegalitatea aplicării sancţiunii contravenţionale complementare în lipsa unui proces-verbal contravenţional şi a aplicării unei sancţiuni contravenţionale principale
- Ordonanţa de Guvern nr. 2/2001: art. 5 alin. (7), art. 15, art. 21
- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002: art. 95, art. 97
- Hotărârea de Guvern nr. 147/1992
Ridicarea unui autovehicul staţionat neregulamentar nu este altceva decât o sancţiune contravenţională complementară. Deşi Codul rutier, în art. 64 şi art. 97 califică această sancţiune drept operaţiune tehnico-administrativă, ea nu este altceva decât o consecinţă a săvârşirii unei contravenţii (staţionarea neregulamentară) neputând fi scoasă, artificial, din sfera de reglementare raporturilor contravenţionale....
Conținut complet disponibil după conectare pe Sintact