Curtea de Apel BACAU, Conflict negativ de competenţă. Servicii medicale prestate de un furnizor dintr-un stat membru al Uniunii Europene, în baza cardului european de sănătate. Acţiune în pretenţii formulată de casa de asigurări de sănătate împotriva titularului cardului. Competenţă materială

Articole
Publicare: Revista Romana de Drept al Afacerilor 1 din 2019
Autor:
Tip: Jurisprudenta

Conflict negativ de competenţă. Servicii medicale prestate de un furnizor dintr-un stat membru al Uniunii Europene, în baza cardului european de sănătate. Acţiune în pretenţii formulată de casa de asigurări de sănătate împotriva titularului cardului. Competenţă materială

Conflict negativ de competenţă. Servicii medicale prestate de un furnizor dintr-un stat membru al Uniunii Europene, în baza cardului european de sănătate. Acţiune în pretenţii formulată de casa de asigurări de sănătate împotriva titularului cardului. Competenţă materială

Legea nr. 95/2006, art. 327 - art. 336; Ordinul nr. 559/2006 al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate; Legea nr. 263/2010, art. 1 şi art. 121; C. fisc., art. 1, art. 2; C. pr. civ., art. 94

Rezultă, aşadar, că acţiunea prin care casa de asigurări de sănătate emitentă a cardului solicită rambursarea contravalorii serviciilor medicale plătită instituţiei din statul membru care le-a acordat, este o acţiune civilă în regres îndreptată împotriva persoanei care a beneficiat de respectivele servicii medicale, deşi nu mai avea calitatea cerută de lege pentru recunoaşterea unui asemenea beneficiu.

În aceste condiţii, nu se poate reţine nici că este vorba de un litigiu de asigurări sociale şi nici de un litigiu...

Conținut complet disponibil după conectare pe Sintact