Secţiunea 5 - Standardul 6 Planul individualizat de proiecţie şi planul de servicii - Standarde din 2004 minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei copilului
M.Of. 539
Ieşit din vigoare Versiune de la: 1 Ianuarie 2005
SECŢIUNEA 5:Standardul 6 Planul individualizat de proiecţie şi planul de servicii
Managerul de caz, împreună cu echipa, elaborează planul individualizat de protecţie, respectiv planul de servicii în termen maxim de 30 de zile de la înregistrarea cazului. Copilul şi familia sa/reprezentantul legal sunt implicaţi activ în procesul de elaborare a planului individualizat de protecţie, respectiv a planului de servicii.
Rezultat Copilul şi familia sa/reprezentantul legal, precum şi alte persoane importante pentru copil beneficiază de servicii şi intervenţii personalizate în conformitate cu nevoile identificate şi propriile opţiuni.
SUBSECŢIUNEA 1:Proceduri de implementare a standardului 6
6.1.În baza raportului de evaluare detaliată/complexă, managerul de caz întocmeşte planul individualizat de protecţie/planul de servicii. Se recomandă ca proiectul planului individualizat de protecţie să fie întocmit în cel mai scurt timp posibil de la înregistrarea cazului la serviciul public specializat pentru protecţia copilului, astfel încât să fie prezentat comisiei pentru protecţia copilului odată cu raportul de evaluare psihosocială iniţială atunci când se ia decizia unei măsuri de protecţie şi planul să fie anexă a hotărârii comisiei. Se recomandă ca planul de servicii să fie întocmit atunci când copilul şi familia sa necesită mai mult de un tip de serviciu sau prestaţie în vederea prevenirii separării copilului de familie. În situaţia în care se are în vedere întocmirea planului individualizat de protecţie sau revizuirea planului de servicii presupune separarea copilului de familie prin luarea unei măsuri de protecţie de către Comisia pentru Protecţia Copilului, se recomandă ca managerul de caz să asigure condiţiile întrunirii consiliului de familie.
6.2.Conţinutul planului individualizat de protecţie/planul de servicii este stabilit de comun acord cu echipa, familia/reprezentantul legal şi copilul în raport cu vârsta şi gradul de maturitate.
6.3.Managerul de caz organizează cel puţin o întâlnire cu echipa în vederea finalizării planului individualizat de protecţie/planul de servicii.
6.4.Planul individualizat de protecţie/planul de servicii este avizat de şeful ierarhic şi transmis, în termenul maxim de 30 de zile prevăzut de SMO prezente, membrilor echipei, familiei/reprezentantului legal şi, după caz, copilului. Copilului i se aduce la cunoştinţă conţinutul planului utilizând mijloace şi materiale adecvate vârstei, gradului de maturitate, tipului de dizabilitate şi/sau gradului de handicap.
6.5.Managerul de caz transmite fiecărui membru al echipei responsabilităţile şi planificarea activităţilor în echipă necesare pentru implementarea şi monitorizarea planului individualizat de protecţie/planul de servicii.
6.6.Furnizarea serviciilor şi a intervenţiilor cuprinse în planul individualizat de protecţie/planul de servicii se face în baza contractului cu familia/reprezentantul legal încheiat cu managerul de caz. Se recomandă adaptarea modelului prevăzut în Ordinul secretarului de stat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie, al ministrului educaţiei şi cercetării, al ministrului sănătăţii şi familiei şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap nr. 18/3.989/416/142/2003 privind aprobarea Ghidului metodologic pentru evaluarea copilului cu dizabilităţi şi încadrarea într-un grad de handicap.
SUBSECŢIUNEA 2:Indicatorii pentru Standardul 6
6.1.Existenţa unui plan individualizat de protecţie pentru fiecare copil pentru care Comisia pentru Protecţia Copilului hotărăşte o măsură de protecţie. Existenţa planurilor de servicii pentru copiii pentru care se previne separarea de familie în condiţiile prevăzute de SMO prezente. Existenţa documentului (proces verbal, minută, raport etc.) care atestă întrunirea consiliului de familie în situaţiile prevăzute de SMO prezente.
6.2., 6.4.1. Planul individualizat de protecţie/Planul de servicii este semnat de managerul de caz, membrii echipei şi familia/reprezentantul legal, precum şi de şeful ierarhic şi câte o copie se află la toate aceste persoane.
6.3.Minuta întâlnirii echipei (dosarul copilului).
6.4.2.Copilul cunoaşte conţinutul planului individualizat de protecţie/planul de servicii.
6.5.Membrii echipei cunosc programul de derulare a activităţilor, termenele şi responsabilităţi fiecăruia în implementarea şi monitorizarea planului individualizat de protecţie/planul de servicii.
6.6.Existenţa contractelor cu familia/reprezentantul legal (dosarele copiilor).