Secţiunea 1 - Concursul pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent gradul III - Regulament din 2025 privind selectarea, promovarea şi evaluarea personalului Curţii Constituţionale
M.Of. 124
În vigoare Versiune de la: 8 Decembrie 2025
SECŢIUNEA 1:Concursul pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent gradul III
Art. 4
(1)La concursul pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent gradul III se pot înscrie persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 12 alin. (2) din Legea nr. 361/2023 privind personalul Curţii Constituţionale. Condiţiile de vechime trebuie să fie îndeplinite la data expirării perioadei de depunere a cererilor de înscriere, inclusiv.
(2)Posturile vacante de personal de specialitate juridică asimilat magistraţilor-asistenţi din cadrul Curţii Constituţionale se ocupă prin concurs de persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute la alin. (1), fiindu-le aplicabile în mod corespunzător prevederile prezentului regulament, inclusiv cele privind evaluarea.
Art. 5
(4)Datele prevăzute la alin. (2) se publică, printr-un anunţ, în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, şi pe pagina de internet a Curţii Constituţionale cu cel puţin 90 de zile înainte de data stabilită pentru concurs, respectiv data probei scrise.
(1)Concursul pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent gradul III constă în următoarele etape succesive:
a)depunerea şi verificarea dosarelor de concurs;
b)probă scrisă de verificare a cunoştinţelor;
c)probă orală, sub formă de interviu pe teme de specialitate.
(2)Data, locul, modul de desfăşurare a concursului de ocupare a posturilor de magistrat-asistent gradul III, calendarul de desfăşurare, cererea tipizată de înscriere, precum şi lista posturilor scoase la concurs, tematica şi bibliografia de concurs se stabilesc de către Plenul Curţii Constituţionale, la propunerea preşedintelui Curţii Constituţionale.
(3)Numărul locurilor scoase la concurs se stabileşte în funcţie de numărul de posturi vacante, precum şi de cele care vor fi înfiinţate, previzionate în vederea bugetării.
(4)Datele prevăzute la alin. (2) se publică, printr-un anunţ, în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, şi pe pagina de internet a Curţii Constituţionale cu cel puţin 90 de zile înainte de data stabilită pentru concurs, respectiv data probei scrise.(5)Anunţul de scoatere la concurs va cuprinde:
a)numărul de posturi vacante pentru care se organizează concursul;
b)locul, data şi ora desfăşurării probelor de concurs;
c)informaţii cu privire la desfăşurarea etapelor concursului;
d)condiţiile de participare;
e)documentele solicitate candidaţilor pentru întocmirea dosarului de concurs;
f)data până la care se pot depune dosarele de concurs;
g)tematica şi bibliografia concursului;
h)numărul de telefon şi adresa de poştă electronică la care se pot obţine informaţii suplimentare.
Art. 6
(3)Dosarul de concurs se depune personal sau prin mandatar, cu procură autentificată, la Compartimentul resurse umane şi salarizare, în termen de 50 de zile de la data publicării anunţului prevăzut la art. 5 alin. (4).
(1)Pentru înscrierea la concurs, candidaţii vor prezenta un dosar de concurs, care va conţine următoarele documente:
f)declaraţia pe propria răspundere privind existenţa unor eventuale întreruperi în activitate, precum şi declaraţia pe propria răspundere cu privire la faptul că nu a fost destituit(ă) sau eliberat(ă) din motive imputabile dintr-o funcţie publică în ultimii 5 ani;
a)cerere tipizată pentru înscrierea la concurs, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1;
b)copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
c)copie de pe certificatul de naştere şi certificatul de căsătorie, după caz;
d)copie de pe diploma de licenţă;
e)copia carnetului de muncă şi/sau, după caz, o adeverinţă care să ateste vechimea de 5 ani în funcţii de specialitate juridică sau în funcţii didactice din învăţământul juridic superior, din care să rezulte şi eventualele întreruperi în activitate;
f)declaraţia pe propria răspundere privind existenţa unor eventuale întreruperi în activitate, precum şi declaraţia pe propria răspundere cu privire la faptul că nu a fost destituit(ă) sau eliberat(ă) din motive imputabile dintr-o funcţie publică în ultimii 5 ani;g)adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, emisă de unităţi sanitare acreditate potrivit legii, cu cel mult 3 luni anterior momentului depunerii dosarului de concurs;
h)aviz psihologic emis de cabinete psihologice acreditate potrivit legii;
i)certificatul de cazier judiciar;
j)certificatul de cazier fiscal;
k)curriculum vitae care să cuprindă datele de identificare, datele de stare civilă, datele cu privire la studiile absolvite şi locurile de muncă anterioare.
(2)La depunerea dosarului de concurs, candidaţii trebuie să prezinte şi în original actele depuse în copie, în vederea verificării conformităţii copiilor cu acestea. Diploma de licenţă se depune în copie legalizată.
(3)Dosarul de concurs se depune personal sau prin mandatar, cu procură autentificată, la Compartimentul resurse umane şi salarizare, în termen de 50 de zile de la data publicării anunţului prevăzut la art. 5 alin. (4).(4)După expirarea termenului prevăzut la alin. (3) nu se mai pot depune acte în completare la dosarul de concurs astfel constituit, cu excepţia situaţiei în care se aduc lămuriri cu privire la un act deja depus sau a celei în care comisia de concurs solicită astfel de lămuriri.
(5)Fiecărui candidat îi este atribuit un cod alcătuit dintr-o literă şi 4 cifre.
Art. 7
(1)Plenul Curţii Constituţionale, la propunerea preşedintelui, numeşte, prin hotărâre, comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor. Prevederile art. 15 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 361/2023 se aplică în mod corespunzător.
(2)Comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt compuse din 3 judecători. O persoană poate face parte dintr-o singură comisie.
(3)Comisiile sunt conduse de câte un preşedinte ales prin vot dintre membrii comisiei.
(4)Prin ordin al preşedintelui Curţii Constituţionale, secretar al comisiei de concurs, precum şi al comisiei de soluţionare a contestaţiilor va fi desemnat unul sau mai mulţi magistraţi-asistenţi, după caz.
Art. 8
(1)Comisia de concurs are următoarele atribuţii principale:
a)verifică dosarele candidaţilor şi stabileşte candidaţii ale căror dosare au fost admise;
b)elaborează subiectele de concurs şi baremele de evaluare şi de notare, cu obligaţia păstrării confidenţialităţii acestora;
c)evaluează şi notează pentru fiecare candidat proba scrisă pentru verificarea cunoştinţelor juridice şi proba interviului;
d)transmite secretarului comisiei rezultatele concursului în vederea comunicării acestora;
e)semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei, raportul referitor la îndeplinirea condiţiilor de bună reputaţie, precum şi raportul final cu privire la desfăşurarea concursului;
f)prezintă Plenului Curţii Constituţionale raportul final cu privire la desfăşurarea concursului.
(2)Elaborarea subiectelor de concurs şi a baremelor de evaluare şi de notare se realizează cu respectarea următoarelor reguli:
a)să fie în concordanţă cu tematica şi bibliografia aprobate de Plenul Curţii Constituţionale;
b)să asigure o cuprindere echilibrată a materiei studiate, să aibă grad de complexitate corespunzător conţinutului tematicii şi bibliografiei, pentru a putea fi tratate în timpul de lucru stabilit;
c)în cazul probei scrise de verificare a cunoştinţelor:
(i)să fie formulate astfel încât tratarea subiectelor să angajeze cât mai multe posibilităţi de analiză, de sinteză şi de generalizare din partea candidaţilor;
(ii)să indice pentru fiecare subiect atât punctajul prevăzut în barem, cât şi timpul recomandat pentru rezolvare;
(iii)să pună accent în notarea lucrărilor pe motivarea soluţiei alese de candidat, în barem putând să fie punctate modalităţi alternative de motivare a soluţiei alese de candidat;
(iv)baremul stabilit să puncteze coerenţa în exprimare şi respectarea regulilor de gramatică şi ortografie;
d)în cazul probei orale:
(i)să se elaboreze grila de evaluare în baza căreia se face evaluarea interviului;
(ii)să se elaboreze subiectele pe baza cărora vor fi examinaţi candidaţii;
(iii)intervievarea candidaţilor se va face în scopul identificării aptitudinilor, motivaţiilor şi elementelor de etică specifice profesiei;
e)timpul necesar rezolvării subiectelor să nu depăşească timpul alocat desfăşurării probelor de concurs;
f)subiectele nu pot conţine probleme controversate în doctrină sau în practică.
Art. 9
Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:
a)soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor;
b)soluţionează contestaţiile formulate împotriva baremului stabilit pentru proba scrisă, motivează soluţiile şi adoptă baremul definitiv;
c)soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la evaluarea şi notarea probei scrise pentru verificarea cunoştinţelor;
d)soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la evaluarea şi notarea probei orale şi reevaluează proba, pe baza înregistrării audiovideo şi a analizei scrise depuse de candidat;
e)transmite secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor, în vederea comunicării acestora;
f)semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei în legătură cu contestaţiile soluţionate.
Art. 10
(1)Secretarul comisiei de concurs are următoarele atribuţii principale:
a)întocmeşte, redactează şi semnează alături de membrii comisiei de concurs întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia, respectiv procesele-verbale prevăzute în prezentul regulament, raportul referitor la îndeplinirea condiţiilor de bună reputaţie, precum şi raportul final cu privire la desfăşurarea concursului;
b)asigură comunicarea rezultatelor obţinute de candidaţi la probele concursului;
c)îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a concursului.
(2)Secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:
a)întocmeşte, redactează şi semnează alături de membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor întreaga documentaţie privind activitatea specifică acesteia;
b)asigură comunicarea rezultatelor obţinute de candidaţi în urma contestaţiilor formulate;
c)îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a concursului.
Art. 11
(1)După expirarea termenului prevăzut la art. 6 alin. (3), comisia de concurs verifică toate dosarele candidaţilor sub aspectul îndeplinirii condiţiilor prevăzute la art. 6 alin. (1).
(2)Rezultatele verificării dosarelor de concurs se afişează cu menţiunea "admis" sau "respins", însoţită de motivul respingerii dosarului, la sediul Curţii Constituţionale, precum şi pe pagina de internet a Curţii Constituţionale, cu 20 de zile înainte de data stabilită pentru proba scrisă pentru verificarea cunoştinţelor.
(3)Candidaţii respinşi în urma verificării pot formula contestaţii în termen de 48 de ore de la publicarea listei pe pagina de internet a Curţii Constituţionale. Contestaţiile se depun fie la sediul Curţii Constituţionale - Compartimentul resurse umane şi salarizare, fie prin fax sau e-mail şi sunt înaintate, de îndată, comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
(4)Contestaţiile se soluţionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 3 zile de la expirarea termenului de depunere.
(5)Listele finale ale candidaţilor se afişează la sediul Curţii Constituţionale şi se publică pe pagina de internet a Curţii Constituţionale.
Art. 12
(1)Candidaţii declaraţi admişi la etapa verificării dosarelor de concurs susţin proba scrisă pentru verificarea cunoştinţelor necesare ocupării postului de magistrat-asistent la Curtea Constituţională, care are în vedere jurisprudenţa Curţii Constituţionale, precum şi pe cea a Curţii Europene a Drepturilor Omului şi a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, după caz.
(2)Pentru proba scrisă comisia de concurs va pregăti, în ziua desfăşurării acesteia, un număr de 3 seturi de subiecte. La stabilirea subiectelor, comisia de concurs va ţine seama de tematica şi bibliografia stabilite pentru concurs.
(3)Comisia de concurs stabileşte baremul de evaluare şi notare.
(4)Seturile de subiecte şi baremele aferente acestora se semnează de toţi membrii comisiei de concurs, aplicându-se ştampila Curţii Constituţionale. Acestea se introduc în plicuri, care se sigilează, se semnează şi se ştampilează.
(5)Durata probei scrise se stabileşte de comisia de concurs în funcţie de gradul de dificultate şi de complexitate a subiectelor şi nu poate depăşi 4 ore, socotite din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor către toţi candidaţii.
Art. 13
(1)Înainte de începerea probei scrise se face apelul nominal al candidaţilor, în vederea îndeplinirii formalităţilor prealabile. Verificarea identităţii candidaţilor se face pe baza actului de identitate prevăzut de lege. Candidaţii care nu sunt prezenţi la efectuarea apelului nominal ori care nu pot face dovada identităţii sunt consideraţi absenţi.
(2)După îndeplinirea formalităţilor prealabile prevăzute la alin. (1), comisia de concurs prezintă candidaţilor plicurile cuprinzând seturile de subiecte şi invită un candidat să extragă un plic cu subiectele de concurs. Plicul extras va fi desfăcut de acelaşi candidat, care va semna procesul-verbal încheiat cu această ocazie.
(3)Din momentul deschiderii plicului în care se află subiectele de concurs niciun candidat nu mai poate intra în sală şi niciun candidat nu poate părăsi sala decât dacă predă lucrarea scrisă şi semnează de predarea acesteia. Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului pierd dreptul de a mai susţine proba respectivă.
(4)Pe toată durata desfăşurării probei este interzisă părăsirea sălii de concurs de către candidaţi. În cazuri excepţionale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el trebuie să fie însoţit de una dintre persoanele care supraveghează, până la înapoierea în sala de concurs.
(5)Membrii comisiei de concurs şi persoanele care asigură secretariatul acesteia nu pot comunica în exterior conţinutul subiectelor de concurs până la încheierea probei scrise.
Art. 14
(1)În sala de concurs, pe toată perioada desfăşurării acestuia, inclusiv a formalităţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizării probei, se interzice candidaţilor accesul cu orice surse de informare care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum şi cu orice mijloace de comunicare sau de transmitere de date, inclusiv telefoane mobile.
(2)Nerespectarea dispoziţiilor prevăzute la alin. (1) atrage eliminarea candidatului din proba de concurs. Comisia de concurs, constatând încălcarea acestor dispoziţii, elimină candidatul din sală, înscrie menţiunea "anulat" pe lucrare şi consemnează cele întâmplate într-un proces-verbal.
(3)Lucrările se redactează, sub sancţiunea anulării, doar cu cerneală sau pix de culoare albastră, pe coli de hârtie asigurate de Curtea Constituţională, filele fiind numerotate şi ştampilate.
(4)După înscrierea numelui şi a prenumelui în colţul din dreapta sus, prima filă se lipeşte în prezenţa secretarului comisiei de concurs, astfel încât datele înscrise să nu poată fi identificate, apoi se semnează de către secretarul comisiei de concurs, aplicându-se, totodată, ştampila Curţii Constituţionale.
(5)La expirarea timpului acordat, candidaţii predau lucrările secretarului comisiei de concurs, sub semnătură, în faza în care se află, fiind interzisă depăşirea timpului stabilit potrivit art. 12 alin. (5). Ultimii 3 candidaţi rămân în sală până la predarea ultimei lucrări.
(6)Toţi candidaţii semnează, la momentul predării lucrărilor, borderoul special întocmit în acest sens.
(7)După încheierea probei scrise, secretarul comisiei de concurs predă lucrările sigilate preşedintelui comisiei de concurs, întocmind un proces-verbal în acest sens.
Art. 15
(1)Baremul de evaluare şi notare a subiectelor la proba scrisă pentru verificarea cunoştinţelor din plicul extras se afişează după încheierea probei, la sediul Curţii Constituţionale, precum şi pe pagina de internet a Curţii Constituţionale.
(2)În termen de 24 de ore de la afişare, candidaţii pot formula contestaţii la barem, care se depun fie la sediul Curţii Constituţionale - Compartimentul resurse umane şi salarizare, fie prin fax sau e-mail. Contestaţiile se soluţionează motivat de comisia de soluţionare a contestaţiilor, în cel mult 3 zile de la expirarea termenului de contestare. Baremul stabilit în urma soluţionării contestaţiilor se publică pe pagina de internet a Curţii Constituţionale.
(3)În situaţia în care, în urma soluţionării contestaţiilor, se anulează una sau mai multe cerinţe, punctajul corespunzător acestora se acordă tuturor candidaţilor.
(4)În ipoteza în care, în urma soluţionării contestaţiilor la barem, se apreciază că răspunsul indicat ca fiind corect în baremul iniţial nu este singurul răspuns corect, baremul definitiv va cuprinde atât punctajul corespunzător variantei de răspuns stabilite de comisia de elaborare a subiectelor în baremul iniţial, cât şi punctajul corespunzător variantei de răspuns stabilite de comisia de soluţionare a contestaţiilor.
(5)În situaţia în care, în urma soluţionării contestaţiilor la barem, se apreciază că răspunsul corect este în mod evident altul decât cel indicat în barem, fără a fi incidente dispoziţiile alin. (3), se corectează baremul şi se va acorda punctajul corespunzător întrebării respective numai candidaţilor care au indicat răspunsul corect stabilit prin baremul definitiv.
Art. 16
(1)Anterior începerii corectării lucrărilor la proba scrisă pentru verificarea cunoştinţelor, lucrările sigilate în condiţiile art. 14 alin. (4) vor fi numerotate.
(2)Corectarea lucrărilor se face de către comisia de concurs pe baza baremului definitiv de evaluare şi de notare. Fiecare lucrare se notează prin note de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei de concurs în parte. Notarea se înregistrează în borderoul de notare, separat, de către fiecare corector, semnat de aceştia pe fiecare pagină.
(3)Pentru centralizarea notelor, comisia de concurs se întruneşte sub conducerea preşedintelui. Nota finală a lucrării o reprezintă media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs, calculată cu două zecimale, fără rotunjire, şi se trece în borderoul centralizator.
(4)În situaţia în care pentru o lucrare se înregistrează diferenţe mai mari de un punct între notele acordate, lucrarea se recorectează de către toţi membrii comisiei de concurs. Procedura recorectării se reia ori de câte ori se constată că există diferenţe mai mari de un punct între notele acordate.
(5)Lucrările care prezintă însemnări de natură să conducă la identificarea candidaţilor se anulează şi nu se mai corectează. Menţiunea "anulat" se înscrie atât pe lucrare, cât şi pe borderoul de notare şi în borderoul centralizator al probei scrise, consemnându-se într-un proces-verbal.
(6)Colţul lucrării nu se desigilează pe durata corectării. Notele acordate se înscriu în borderou sub semnătura celor care le-au acordat şi apoi pe lucrare, în rubrica specială a foii de concurs, cu cerneală sau pix de culoare neagră, sub semnătură. După ce toate lucrările scrise au fost corectate şi notate, iar notele înscrise pe lucrări, acestea se deschid, iar notele se înregistrează într-un borderou de concurs, cu indicarea codului şi numelui candidatului.
(7)Sunt declaraţi admişi la proba scrisă pentru verificarea cunoştinţelor candidaţii care au obţinut cel puţin nota 7,00.
(8)Nota obţinută de fiecare dintre candidaţi şi menţiunea "admis" ori "respins" se afişează la sediul Curţii Constituţionale, precum şi pe pagina de internet a Curţii Constituţionale.
(9)Notarea lucrărilor, centralizarea notelor şi afişarea lor se realizează în termen de maximum 7 zile de la finalizarea probei scrise pentru verificarea cunoştinţelor juridice.
Art. 17
(1)Candidaţii pot contesta punctajul obţinut la proba scrisă. Contestaţia se depune la sediul Curţii Constituţionale - Compartimentul resurse umane şi salarizare sau se transmite prin fax sau e-mail, în termen de 48 de ore de la data publicării rezultatelor pe pagina de internet a Curţii Constituţionale.
(2)În vederea soluţionării contestaţiilor, colţul lucrării se va sigila din nou.
(3)Contestaţiile se soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 3 zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (1).
(4)Nota acordată în urma soluţionării contestaţiei este definitivă şi nu poate fi mai mică decât nota contestată.
(5)Rezultatele finale ale probei se afişează şi se publică în condiţiile art. 16 alin. (8).
Art. 18
(1)Candidaţii declaraţi "admişi" la proba scrisă pot susţine proba orală, în termen de cel mult 15 zile de la afişarea rezultatelor finale la proba scrisă.
(2)Proba orală nu poate depăşi 60 de minute.
(3)Comisia de concurs stabileşte subiectele de interviu în ziua desfăşurării probei, într-un număr cel puţin egal cu numărul candidaţilor. Acestea se înscriu pe bilete separate, se semnează de toţi membrii comisiei de concurs, aplicându-se ştampila Curţii Constituţionale, şi se introduc în plicuri, care se sigilează, se semnează, se ştampilează şi se păstrează de secretarul comisiei de concurs.
(4)Se interzice candidaţilor accesul în sala de concurs cu orice surse de informare care ar putea fi utilizate la proba orală, precum şi cu orice mijloace de comunicare sau de transmitere de date, inclusiv telefoane mobile. Încălcarea acestor dispoziţii constituie fraudă şi atrage eliminarea din concurs.
Art. 19
(1)Cu cel puţin 24 de ore înainte de desfăşurarea probei orale, comisia de concurs întocmeşte lista candidaţilor, cu precizarea orei la care trebuie să se prezinte, şi dispune publicarea acesteia pe pagina de internet a Curţii Constituţionale.
(2)Accesul candidaţilor în sala de concurs este permis pe baza unui act de identitate, în ordinea afişată.
(3)Candidaţii au dreptul să extragă câte un singur plic cu subiectele prevăzute la art. 18 alin. (3).
(4)Pentru pregătirea răspunsurilor, fiecare candidat va beneficia de un timp de gândire de 30 de minute.
(5)Înregistrarea interviului prin mijloace tehnice audio-video este obligatorie.
(6)Înregistrările se păstrează timp de un an, după care se distrug.
Art. 20
(1)În cadrul probei orale, evaluarea candidatului se face prin notare, cu respectarea punctajului maxim indicat.
(2)Evaluarea probei orale se face în baza baremului de evaluare elaborat de comisia de concurs, care se publică pe pagina de internet a Curţii Constituţionale, imediat după finalizarea probei de către toţi candidaţii.
(3)Pe baza baremului de evaluare, fiecare membru al comisiei de concurs acordă candidatului punctaje. Pe baza punctajelor acordate, evaluarea probei orale se face cu note de la 1 la 10, cu două zecimale, fără rotunjire.
(4)Pentru centralizarea notelor, în termen de 5 zile de la data încheierii probei interviului, comisia de concurs se întruneşte sub conducerea preşedintelui acesteia, fiecare membru procedând, sub semnătură proprie, la trecerea notei acordate pe borderoul centralizator.
(5)Nota obţinută la această probă reprezintă media aritmetică a notelor acordate de membrii comisiei de concurs. Preşedintele comisiei de concurs va trece, sub semnătură proprie, nota obţinută pe borderoul centralizator al probei interviului.
(6)În funcţie de nota obţinută de candidat la interviu se acordă unul dintre calificativele "admis" sau "respins". Sunt declaraţi admişi la această probă candidaţii care au obţinut nota minimă 7,00.
(7)Rezultatele de la proba orală se afişează la sediul Curţii Constituţionale şi se publică pe pagina de internet a Curţii Constituţionale.
(8)Notarea, centralizarea notelor şi afişarea lor se realizează în termen de maximum 7 zile de la finalizarea probei interviului.
Art. 201
(1)Candidaţii pot contesta nota acordată la proba orală în termen de 48 de ore de la publicarea rezultatelor potrivit art. 20 alin. (7).
(2)Soluţionarea contestaţiei la proba orală se face în termen de 3 zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (1) şi se realizează prin reevaluarea probei, pe baza înregistrării audio-video şi a analizei scrise depuse de candidat, având în vedere baremul de evaluare elaborat de comisia de concurs.
(3)Nota obţinută în urma contestaţiei este definitivă şi nu poate fi mai mică decât nota contestată.
(4)Rezultatele finale ale probei se afişează şi se publică în condiţiile art. 20 alin. (7).Art. 21
[textul din Art. 21 din capitolul II, sectiunea 1 a fost abrogat la 22-iul-2025 de Art. I, punctul 3. din Hotarirea 29/2025]
Art. 22
(1)În termen de 5 zile de la data publicării rezultatelor finale de la proba orală, comisia de concurs va proceda la stabilirea notelor finale ale concursului.
(1)În termen de 5 zile de la data publicării rezultatelor finale de la proba orală, comisia de concurs va proceda la stabilirea notelor finale ale concursului.(2)Nota finală se determină ca medie aritmetică între notele obţinute la proba scrisă pentru verificarea cunoştinţelor şi la proba orală.
(3)Preşedintele comisiei de concurs va trece nota finală în borderoul centralizator al concursului, care va fi semnat de membrii şi de secretarul comisiei de concurs.
(4)Pe baza notelor finale se întocmeşte tabelul de clasificare a candidaţilor, care se afişează la sediul Curţii Constituţionale şi se publică pe pagina de internet a Curţii Constituţionale. Nota finală nu poate fi mai mică de 7,00.
(5)Candidaţii vor fi declaraţi "admişi" în ordinea descrescătoare a notelor finale obţinute, în limita posturilor pentru care s-a organizat concursul. La note finale egale are prioritate candidatul care a obţinut nota cea mai mare la proba scrisă pentru verificarea cunoştinţelor, iar dacă egalitatea se menţine, departajarea candidaţilor se face în funcţie de vechimea cea mai mare în funcţiile prevăzute de art. 12 alin. (2) lit. g) din Legea nr. 361/2023.
Art. 23
(1)Secretarul comisiei de concurs, sub îndrumarea membrilor acesteia, întocmeşte raportul final cu privire la desfăşurarea concursului în termen de cel mult 5 zile de la data publicării notelor finale potrivit art. 22 alin. (5). Raportul va cuprinde, după caz, următoarele menţiuni:
a)prezentarea pe scurt a cadrului legal şi regulamentar al organizării şi desfăşurării concursului;
b)prezentarea activităţii comisiei de concurs şi a comisiei de soluţionare a contestaţiilor, după caz, cu privire la desfăşurarea etapelor concursului;
c)prezentarea pe scurt a proceselor-verbale întocmite;
d)rezultatele obţinute de către candidaţi pe fiecare etapă a concursului;
e)tabelul cu rezultatele finale ale concursului;
f)propunerea comisiei de concurs de validare sau invalidare, după caz, a concursului.
(2)Raportul prevăzut la alin. (1) se semnează de membrii comisiei de concurs şi de secretarul acesteia şi se înaintează Plenului Curţii Constituţionale.
Art. 24
(1)În maximum 30 de zile de la data înaintării raportului potrivit art. 23 alin. (2), Plenul Curţii Constituţionale, analizând respectarea condiţiilor prevăzute de Legea nr. 361/2023, Regulamentul de organizare şi funcţionare a Curţii Constituţionale şi de prezentul regulament, validează rezultatele concursului pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent gradul III.
(1)În maximum 30 de zile de la data înaintării raportului potrivit art. 23 alin. (2), Plenul Curţii Constituţionale, analizând respectarea condiţiilor prevăzute de Legea nr. 361/2023, Regulamentul de organizare şi funcţionare a Curţii Constituţionale şi de prezentul regulament, validează rezultatele concursului pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent gradul III.(2)Plenul Curţii Constituţionale poate invalida, în tot sau în parte, concursul, în cazurile în care constată că nu au fost respectate condiţiile prevăzute de lege ori de regulament ori că există dovada săvârşirii unei fraude.
(3)Rezultatele validate se afişează, în aceeaşi zi, la sediul Curţii Constituţionale şi se publică pe pagina de internet a Curţii Constituţionale.
(4)Persoanele nemulţumite de rezultatul validării îl pot contesta la instanţa de contencios administrativ şi fiscal competentă, potrivit legii.
Art. 25
(1)După validarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent gradul III, preşedintele Curţii Constituţionale numeşte, prin ordin, în funcţia de magistrat-asistent gradul III candidaţii declaraţi "admişi" la concurs, în termen de 25 de zile lucrătoare de la data publicării rezultatelor validate ale concursului.
(2)Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în urma formulării unei cereri scrise şi temeinic motivate, candidatul declarat "admis" la concurs poate solicita, în termen de 5 zile de la data publicării rezultatelor validate ale concursului, un termen ulterior pentru numirea în funcţie, care nu poate depăşi 50 de zile lucrătoare de la aceeaşi dată.
(3)În cazul neprezentării în termenul prevăzut la alin. (1) sau (2), după caz, postul neocupat este declarat vacant, urmând să se comunice candidatului care a obţinut nota imediat inferioară şi care respectă condiţiile pentru a fi declarat "admis" la concursul pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent la Curtea Constituţională.
Art. 26
(1)La dosarul de personal al candidatului care a fost numit în funcţia de magistrat-asistent gradul III vor fi anexate:
a)dosarul de concurs al candidatului, în original;
b)lucrările redactate de acesta, în original;
c)biletele extrase la proba interviului, în copie conformă cu originalul;
d)raportul final cu privire la desfăşurarea concursului, în copie conformă cu originalul;
e)hotărârea Plenului Curţii Constituţionale de validare a rezultatelor concursului, în copie conformă cu originalul;
f)ordinul preşedintelui Curţii de numire în funcţie, în copie conformă cu originalul.
(2)Toate actele întocmite cu ocazia concursului, înregistrările realizate, precum şi lucrările redactate se păstrează în original, într-un dosar al concursului, creat şi ţinut în acest sens de Compartimentul resurse umane şi salarizare. Predarea actelor se face de către secretarul comisiei de concurs pe bază de proces-verbal.
(3)Repartizarea pe secţii a magistraţilor-asistenţi se face prin ordin al preşedintelui Curţii Constituţionale.