Subcapitolul 2 - 6.2. Dispoziţii privind tipurile şi conţinutul lucrărilor de specialitate care se recepţionează de către CNC sau oficiile teritoriale - Regulament din 2023 de recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară
M.Of. 125 bis
În vigoare Versiune de la: 18 Noiembrie 2025
SUBCAPITOLUL 2:6.2. Dispoziţii privind tipurile şi conţinutul lucrărilor de specialitate care se recepţionează de către CNC sau oficiile teritoriale
Art. 247
(9)Pentru lucrările de specialitate al căror conţinut nu este prevăzut în mod expres de prezentul regulament, documentaţia este cea prevăzută la alin. (5), iar conţinutul planului este cel necesar scopului pentru care se întocmeşte, prevăzut în actele normative incidente.
(1)Recepţia lucrărilor de specialitate are ca scop verificarea îndeplinirii condiţiilor de execuţie impuse de normativele, metodologiile şi instrucţiunile elaborate de Agenţia Naţională/CNC, a standardelor tehnice în vigoare şi a avizelor eliberate.
(2)Recepţia lucrărilor de specialitate se realizează pentru toate lucrările de măsurători terestre, cartografie, cadastru, geodezie, fotogrammetrie şi scanare laser.
(3)Documentaţia aferentă recepţiei tehnice se întocmeşte în format digital, în formate care permit accesul şi transferul de date.
(4)Prin excepţie de la prevederile alin. (3), documentaţia aferentă recepţiei tehnice poate fi întocmită şi în format analog, în cazurile în care prin alte acte normative se prevede în mod expres această obligativitate.
(5)Documentaţia anexată la solicitarea recepţiei planurilor digitale conţine:
c)inventarul de coordonate planimetrice (x,y) în sistemul de proiecţie Stereografică 1970 şi, dacă este cazul, altitudinea H în sistemul de altitudini normale Marea Neagră 1975 şi coordonate elipsoidale (B, L, h) în sistemul ETRS89, în format digital;
d)memoriul tehnic;
f)documentaţia în format digital.
a)dovada achitării tarifelor legale;
b)cererea de recepţie;
c)inventarul de coordonate planimetrice (x,y) în sistemul de proiecţie Stereografică 1970 şi, dacă este cazul, altitudinea H în sistemul de altitudini normale Marea Neagră 1975 şi coordonate elipsoidale (B, L, h) în sistemul ETRS89, în format digital;
d)memoriul tehnic;e)planul topografic în format digital;
f)documentaţia în format digital.(6)După recepţia planurilor digitale de către oficiul teritorial, procesul-verbal de recepţie însoţit de planul recepţionat în format vector sunt puse la dispoziţia CNC.
(7)Pentru documentaţiile prevăzute la art. 248, litera e) pct. 1) şi 2) şi cele întocmite în aplicarea art. 1051 din Codul de procedură civilă, prevăzute la litera d) memoriul tehnic va cuprinde şi informaţii privind: tipul lucrării conform celui specificat în cerere; nr. actului de proprietate/nr. actului doveditor al posesiei, dacă există; nr. declaraţiei posesorului, prevăzută la art. 41 alin. (8) lit. d) din Legea nr. 7/1996, după caz; suprafaţa deţinută în proprietate şi suprafaţa deţinută în posesie, în cazul terenurilor; nr. certificatului de atestare fiscală, în cazul construcţiilor; suprafaţa construită măsurată şi suprafaţa construită înscrisă în evidenţele fiscale la data efectuării măsurătorilor.
(8)Pentru documentaţiile prevăzute la alin. (5) în cuprinsul procesului-verbal de recepţie, la punctul 3, Denumirea lucrării recepţionate, se înscrie tipul lucrării precizat în cerere, iar la alte menţiuni, se precizează, după caz, suprafeţele terenurilor deţinute în proprietate şi cele deţinute în posesie, iar în cazul construcţiilor se specifică suprafaţa construită măsurată şi suprafaţa construită înscrisă în evidenţele fiscale la data efectuării măsurătorilor.
(9)Pentru lucrările de specialitate al căror conţinut nu este prevăzut în mod expres de prezentul regulament, documentaţia este cea prevăzută la alin. (5), iar conţinutul planului este cel necesar scopului pentru care se întocmeşte, prevăzut în actele normative incidente.
Art. 248
(1)Lucrările de specialitate care se recepţionează de către oficiile teritoriale sunt:
a)planul topografic, care stă la baza întocmirii planului urbanistic general (PUG), a planului urbanistic zonal (PUZ), a planului urbanistic de detaliu (PUD);
b)planul topografic necesar întocmirii documentaţiei de autorizare a lucrărilor de construire şi de desfiinţare (DTAC/DTAD);
c)documentaţiile topografice, întocmite conform Hotărârii Guvernului nr. 834/1991 privind stabilirea şi evaluarea unor terenuri deţinute de societăţile comerciale cu capital de stat, cu modificările şi completările ulterioare;
d)planul de amplasament şi delimitare a expertizelor judiciare şi extrajudiciare în specialitatea topografie, geodezie şi cadastru, în condiţiile art. 336 alin. (3) din Codul de procedură civilă şi în condiţiile art. 172 din Codul de procedură penală, precum şi documentele întocmite în aplicarea art. 1.051 din Codul de procedură civilă;
e)planul topografic necesar actualizării suprafeţei terenului/construcţiei în evidenţele fiscale/registrul agricol:
1.în vederea notării posesiei conform art. 41 alin. (3) din Legea nr. 7/1996;
2.în vederea notării posesiei conform art. 41 alin. (8) din Legea nr. 7/1996;
3.în vederea înscrierii dreptului de proprietate asupra construcţiilor prevăzute la art. 37 alin. (2) din Legea nr. 7/1996, respectiv pentru înregistrarea în planul cadastral a construcţiei în zonele de aplicare a Decretului-lege nr. 115/1938;
f)planul topografic cu evidenţierea suprafeţelor solicitate pentru scoaterea definitivă sau temporară din circuitul agricol/scoaterea definitivă sau temporară din fondul forestier naţional;
g)planul de situaţie necesar la redarea în circuitul agricol;
h)alte planuri topografice, de situaţie, de încadrare în tarla, rezultate în urma măsurătorilor la teren;
i)planul cu amplasamentul lucrării necesar la exproprierea pentru cauză de utilitate publică şi interes naţional, judeţean sau local;
j)planul de amplasament şi delimitare întocmit în vederea emiterii titlurilor de proprietate pentru terenurile din intravilan.
(2)Pe planurile prevăzute la alin. (1) se reprezintă relieful prin puncte cotate sau curbe de nivel, doar pentru cazurile expres prevăzute de lege sau la solicitarea beneficiarului.Art. 249
d)memoriul tehnic, care va cuprinde: metodele de lucru, instrumentele utilizate, prelucrarea şi modul de stocare, organizare şi reprezentare a datelor, preciziile obţinute, suprafaţa unităţii administrativ-teritoriale, suprafaţa intravilanelor existente şi propuse, calculate din coordonatele punctelor de contur;
Documentaţia topografică pentru recepţia suportului topografic al PUG, cuprinde:
a)dovada achitării tarifelor legale;
b)cererea de recepţie;
c)inventarul de coordonate ale punctelor de inflexiune ce definesc limita intravilanului propus, în format digital, obţinute prin măsurători sau alte metode de determinare care asigură precizia de determinare stabilită de prezentul regulament;
d)memoriul tehnic, care va cuprinde: metodele de lucru, instrumentele utilizate, prelucrarea şi modul de stocare, organizare şi reprezentare a datelor, preciziile obţinute, suprafaţa unităţii administrativ-teritoriale, suprafaţa intravilanelor existente şi propuse, calculate din coordonatele punctelor de contur;e)descrierea limitei intravilanului propus, pentru fiecare localitate componentă cu menţionarea obligatorie a detaliilor liniare: drumuri, canale, căi ferate şi a limitelor imobilelor înscrise în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară;
f)planul topografic în format digital astfel încât să cuprindă limita unităţii administrativ-teritoriale, limita vechiului intravilan şi propunerea pentru limita intravilanului nou pentru fiecare localitate componentă.
Art. 250
d)inventarul de coordonate ale punctelor de inflexiune care definesc limita PUZ-ului, în format digital;
f)planul topografic (în format digital), pe care se vor evidenţia limitele PUZ-ului şi limitele imobilelor din interiorul PUZ-ului care sunt înscrise în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară.
Documentaţia pentru recepţia suportului topografic al PUZ, cuprinde:
a)dovada achitării tarifelor legale;
b)cererea de recepţie;
c)certificatul de urbanism;
d)inventarul de coordonate ale punctelor de inflexiune care definesc limita PUZ-ului, în format digital;e)memoriul tehnic, care va cuprinde: metodele de lucru, instrumente utilizate, prelucrarea şi modul de stocare, organizare şi reprezentare a datelor, preciziile obţinute, suprafaţa pe care se execută lucrarea;
f)planul topografic (în format digital), pe care se vor evidenţia limitele PUZ-ului şi limitele imobilelor din interiorul PUZ-ului care sunt înscrise în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară.Art. 251
Documentaţia pentru recepţia suportului topografic al PUD, cuprinde:
a)dovada achitării tarifelor legale;
b)cererea de recepţie;
c)inventarul de coordonate ale punctelor de inflexiune care definesc limita PUD-ului, în format digital;
d)memoriul tehnic, care va cuprinde: metodele de lucru, instrumente utilizate, prelucrarea şi modul de stocare, organizare şi reprezentare a datelor, preciziile obţinute, suprafaţa pe care se execută lucrarea;
e)planul topografic în format digital pe care se vor evidenţia limitele PUD-ului şi limitele imobilelor din interiorul PUD cărora le-au fost acordate numere cadastrale.
Art. 252
(1)Documentaţia anexată la solicitarea recepţiei planului topografic, suport al documentaţiei tehnice pentru autorizarea lucrărilor de construire/desfiinţare:
a)dovada achitării tarifelor legale;
b)cererea de recepţie;
c)copia certificatului de urbanism;
d)inventarul de coordonate al imobilului/zonei pe care se desfăşoară lucrarea în format digital;
e)memoriul tehnic, care va cuprinde: metodele de lucru, preciziile obţinute, date referitoare la imobil, suprafaţa pe care se execută lucrarea, date referitoare la situaţia existentă şi la cea propusă, specificarea modului de materializare a limitelor;
f)planul topografic în format digital, care va cuprinde reprezentarea reliefului pentru zona supusă investiţiei;
g)documentaţia în format digital cu reprezentarea zonei supuse investiţiei.
(2)Pentru imobilele aparţinând domeniului public sau privat al UAT-ului/judeţului/statului care nu sunt înscrise în evidenţele de cadastru şi publicitate imobiliară, la recepţia planului topografic suport al documentaţiei de autorizare a lucrărilor de construire/desfiinţare şi planul aferent studiilor de fezabilitate, va purta semnătura deţinătorului legal al terenului şi menţiunea "Certific amplasamentul". În cazul identificării unor suprapuneri cu imobile înregistrate în baza de date grafice, recepţia se efectuează cu menţionarea suprapunerii în procesul verbal de recepţie.
(3)Prevederile alin. (2) se aplică şi în cazul lucrărilor prevăzute la art. 71 alin. (1), (2), (3) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, cu modificările şi completările ulterioare.
(4)Pe planul topografic necesar la întocmirea documentaţiei de autorizare a lucrărilor de construire pentru lucrările de utilitate publică, care fac obiectul unor legi speciale prin care se instituie exercitarea unor drepturi reale asupra proprietăţilor private, cum este Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, se face menţiunea "Exercitarea drepturilor de uz şi de servitute asupra proprietăţilor private se face pe baza" şi se precizează prevederile legii corespunzătoare.
(5)În cazul în care amplasamentele dintr-o lucrare sunt izolate, recepţia se realizează pentru fiecare amplasament în parte. Cererile se înregistrează individual pentru fiecare amplasament, cu documentaţii aferente în format digital. În înţelesul prezentului capitol amplasamentul este definit de conturul exterior al ridicării topografice. Amplasamentele izolate nu pot fi legate între ele prin zone de tip bandă create artificial.
Art. 253
(1)Cererea de recepţie şi documentaţia anexată la aceasta se repartizează personalului de specialitate, care după verificarea lucrării emite:
a)proces-verbal de recepţie, sau
b)notă de completare, în cazul solicitării de date suplimentare, completări sau pentru refacerea lucrării. Dacă după emiterea notei de completare se constată: că nu au fost îndeplinite cerinţele, că remedierea problemelor semnalate a fost efectuată parţial sau prin modificările realizate au fost create alte neconcordanţe, lucrarea este declarată respinsă.
(2)Recepţia lucrărilor de specialitate, a planurilor şi a hărţilor se finalizează prin întocmirea procesului-verbal de recepţie. În cazul planurilor şi hărţilor pentru care a fost emis proces-verbal de recepţie cu rezoluţia admis, planul/harta supus/supusă recepţiei se semnează prin semnătură electronică calificată sau, după caz, se aplică parafa cu menţiunea: "Prezentul document recepţionat este valabil însoţit de procesul verbal de recepţie nr. ............/data ........................ .
Art. 254
(1)Verificarea şi recepţia lucrărilor de specialitate executate sau contractate de Agenţia Naţională/instituţiile subordonate se realizează de către specialiştii proprii.
(2)Pentru lucrările de specialitate executate sau contractate de Agenţia Naţională/instituţiile subordonate nu se solicită aviz de începere a lucrării.
Art. 255
(1)Recepţia lucrărilor de specialitate presupune parcurgerea următoarelor etape:
a)analiza generală, urmărindu-se respectarea prevederilor avizelor, după caz şi a modului de îndeplinire a acestora;
b)verificarea lucrărilor de teren, dacă se impune;
c)verificarea lucrărilor de birou;
d)recepţia şi integrarea datelor în baza de date.
(2)Prin verificarea lucrărilor de teren se urmăreşte:
a)modul de materializare şi de amplasare a punctelor reţelelor geodezice/de îndesire/de ridicare, dacă este cazul;
b)corespondenţa conţinutului planului topografic/de situaţie cu realitatea din teren;
c)gradul de precizie al elementelor determinate în teren.
(3)Prin verificarea lucrărilor de birou se urmăreşte:
a)modul de utilizare a datelor existente în evidenţele de cadastru şi carte funciară sau a datelor iniţiale pentru realizarea lucrării de specialitate;
b)calitatea şi corectitudinea operaţiunilor, a măsurătorilor şi a calculelor;
c)calitatea produselor şi a documentelor finale, din punct de vedere al conţinutului, al formei de prezentare şi al gradului de precizie.
Art. 256
(1)Cererea privind recepţia lucrărilor de specialitate se respinge în următoarele situaţii:
a)documentaţie cu conţinut incomplet;
b)nerespectarea prevederilor din avizul de începere a lucrărilor,după caz, respectiv din avizul specificaţiilor tehnice emis de ANCPI;
c)integrarea incorectă în sistemul naţional de referinţă şi ridicarea punctelor de detaliu pe bază de măsurători/determinări greşite, calcule efectuate greşit;
d)neconcordanţe între detaliile conţinute în plan şi cele existente pe teren;
e)documentaţie întocmită fără executarea măsurătorilor la teren/determinărilor/tehnologiile menţionate în memoriul tehnic;
f)tipul documentaţiei nu corespunde categoriei de lucrări în care persoana executantă este autorizată, există alte incompatibilităţi ale persoanei autorizate, autorizaţie expirată ori suspendată;
g)imobilul teren care face obiectul unui plan topografic, realizat în vederea emiterii autorizaţiei de construire/desfiinţare nu are geometrie în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, cu excepţiile prevăzute de lege.
h)când limita UAT din cuprinsul documentaţiei care stă la baza întocmirii PUG nu corespunde cu limita UAT din sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, utilizată de oficiile teritoriale în activitatea de recepţie a documentaţiilor cadastrale şi de înscriere în cartea funciară:
i)neconcordanţe între datele analogice din documentaţie şi datele digitale, dacă este cazul.
(2)Cererea privind recepţia documentaţiilor prevăzute la art. 248, litera e) pct. 1) şi 2) şi cele întocmite în aplicarea art. 1051 din Codul de procedură civilă, prevăzute la litera d) se resping şi dacă se constată o situaţie de suprapunere cu imobilele înregistrate în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară.
Art. 257
(1)Dacă la recepţia planurilor-suport executate în vederea obţinerii autorizaţiei de construire/desfiinţare (DTAC/DTAD) se constată diferenţe între configuraţia şi suprafaţa imobilului măsurat ce face obiectul planului supus recepţiei şi configuraţia şi suprafaţa imobilului anterior recepţionat şi înregistrat în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, cererea de recepţie se respinge, iar pentru imobilul în cauză se va realiza documentaţie cadastrală de actualizare a informaţiilor tehnice.
(2)Pentru recepţia planurilor executate în vederea obţinerii autorizaţiei de construire/desfiinţare (DTAC/DTAD), imobilul - teren ce face obiectul cererii trebuie să fie înregistrat în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, cu excepţiile prevăzute de lege.Art. 258
(1)Recepţia elementelor de geodezie, de cartografie şi de cadastru din lucrările de specialitate pentru realizarea sistemelor informaţionale specifice domeniului de activitate urmăreşte şi asigurarea condiţiilor tehnice pentru integrarea datelor în baza de date a Agenţiei Naţionale.
(2)În cazul în care suprafaţa şi complexitatea lucrărilor de specialitate impun finalizarea lucrărilor în termene care depăşesc 12 luni, se admite şi efectuarea de recepţii parţiale, dar numai pe faze de lucrări încheiate, finalizate cu documentaţii, care pot fi preluate pentru a fi integrate în baza de date a Agenţiei Naţionale.
Art. 259
(1)Documentaţia pentru recepţia lucrărilor de specialitate utilizând scanarea laser cuprinde:
a)borderou;
b)dovada plăţii taxei de recepţie;
c)cererea de recepţie;
d)copia avizului specificaţiilor tehnice emis de ANCPI, dacă este cazul;
e)specificaţiile tehnice din Caietul de sarcini al lucrării;
f)copia avizului de începere a lucrării;
g)memoriu tehnic care trebuie să conţină descrierea detaliată a întregului proces derulat pentru obţinerea produselor finale;
h)planul de scanare, în format raster;
i)avizele de la instituţiile abilitate cu declasificarea norilor de puncte, dacă este cazul;
j)fişiere vector cu liniile de zbor realizate sau traseul vehiculului, după caz;
k)fişiere vector cu suprafaţa proiectului;
l)raport de aerotriangulaţie, analize şi statistici pe setul de date în urma procesului de aerotriangulaţie;
m)fişiere cu valorile parametrilor iniţiali şi finali ai orientării exterioare, cu reperii fotogrammetrici (final) după compensare şi fişiere tabelare cu indicatorii de calitate ai produselor finale, după caz;
n)datele brute rezultate din procesul de scanare: măsurători GNSS - IMU, nori de puncte şi imagini digitale (dacă au fost preluate);
o)datele de calibrare ale sistemului LiDAR;
p)traiectoriile de scanare iniţiale şi finale/compensate, în format vector, cât şi tabelar (analiză comparativă cu evidenţierea erorilor obţinute);
q)norii de puncte clasificaţi, conform schemei de clasificare solicitate prin caietul de sarcini, în format las sau laz;
r)planul index ale norilor de puncte clasificaţi;
s)fişiere tabelare de analiză a preciziilor planimetrice şi altimetrice (relative şi absolute) ale norilor de puncte;
t)produsele finale;
u)fişiere tabelare cu indicatorii de calitate ai produselor finale, după caz.
(2)Documentaţia pentru recepţia lucrărilor de specialitate în domeniul fotogrammetriei cuprinde:
a)borderou;
b)dovada plăţii taxei de recepţie;
c)cererea de recepţie;
d)copia avizului specificaţiilor tehnice emis de ANCPI, dacă este cazul;
e)specificaţiile tehnice din Caietul de sarcini al lucrării;
f)copia avizului de începere a lucrării, dacă este cazul;
g)copie după dovada declasificării imaginilor, dacă este cazul;
h)memoriu tehnic care trebuie să conţină descrierea detaliată a întregului proces derulat pentru obţinerea produselor fotogrammetrice;
i)proiect de zbor: plan de zbor în format vectorial şi pdf, certificate de calibrare;
j)măsurători la teren pentru determinarea coordonatelor reperilor fotogrammetrici şi punctelor de verificare: măsurători, descrieri topografice şi fişiere cu coordonatele;
k)fişierele cu imaginile preluate şi cu măsurătorile POS (IMU şi GNSS);
l)produsele livrate spre verificare trebuie să acopere zona de lucru;
m)raport de aerotriangulaţie cu valoarea sigma 0, analize şi statistici pe setul de date în urma procesului de aerotriangulaţie, fişiere cu valorile parametrilor iniţiali şi finali ai orientării exterioară, cu reperii fotogrammetrici (finali) după compensare, cu valorile obţinute în urma verificării cu punctele de verificare.
(3)Alături de documentele prevăzute la alin. (1) şi alin. (2) şi în funcţie de tipul lucrării, vor fi predate şi următoarele:
a)fişierele DIM în format las/laz;
b)fişierele 3DMesh în format standard;
c)fişierele Ascii/TIFF de MDT/MDS;
d)fişierele vector ale curbelor de nivel;
e)fişierele cu ortofotoplan/true-ortofotoplan;
f)fişierele vector cu planul 3D;
g)fişierele vector cu planul index pentru MDT/MDS, curbe de nivel, ortofotoplan/true-ortofotoplan şi planul 3D;
h)fişiere cu liniile de tăiere ale ortofotoplanului/true-ortofotoplanului.
Art. 260
Lucrarea de specialitate din domeniul fotogrammetriei, scanării laser se respinge în următoarele situaţii:
a)documentaţie cu conţinut incomplet, după predarea completărilor de către executant;
b)nerespectarea prevederilor din avizul de începere a lucrărilor, respectiv din avizul specificaţiilor tehnice emis de ANCPI (dacă e cazul);
c)integrarea incorectă şi/sau transformarea de coordonate eronată în sistemul naţional de referinţă;
d)neconcordanţe între datele predate;
e)documentaţie întocmită fără executarea măsurătorilor la teren;
f)produsele nu respectă cerinţele de calitate solicitate prin specificaţiile tehnice, respectiv avizul de începere a lucrării;
g)tipul documentaţiei nu corespunde categoriei de lucrări în care persoana executantă este autorizată, există alte incompatibilităţi ale persoanei autorizate, autorizaţie expirată ori suspendată."
Art. 261
(1)Pentru recepţia planului topografic, suport al documentaţiei de urbanism, documentaţia se depune la oficiul teritorial. Planul topografic recepţionat stă la baza întocmirii documentaţiei ce se realizează ulterior de proiectant, în vederea obţinerii autorizaţiei de construire/desfiinţare.
(2)Anterior solicitării recepţiei planului topografic, suport al documentaţiei întocmite în vederea emiterii autorizaţiei de construire pentru imobilul - teren înscris în evidenţele de cadastru şi carte funciară fără geometrie, se solicită actualizarea informaţiilor tehnice, pentru integrarea geometriei imobilului în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, în vederea evitării suprapunerilor şi a edificării construcţiilor pe amplasamente greşite.
Art. 262
În cazul în care limita de UAT este contestată şi se utilizează limita din sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, oficiul teritorial recepţionează suportul topografic pentru documentaţia de urbanism PUZ, cu identificarea tronsonului de hotar respectiv şi menţionează pe acesta: "Pe tronsonul de hotar ............, între punctele ............ şi ............, limita prezentată prin documentaţia de urbanism nu este aceeaşi cu limita deţinută în arhiva oficiului teritorial ............".
Art. 263
(1)Beneficiarii lucrărilor de specialitate nu pot prelua, utiliza sau pune la dispoziţie instituţiilor şi autorităţilor publice categoriile de date şi documente rezultate din procesul de realizare a lucrărilor de specialitate, dacă acestea nu sunt recepţionate şi/sau avizate de CNC sau oficiile teritoriale.
(2)Evidenţa avizelor de începere/recepţiilor lucrărilor de specialitate se face de către emitentul avizului/recepţiei.
Art. 264
(1)Suportul topografic al planului urbanistic general supus recepţiei conţine limita intravilanului din arhiva oficiului teritorial şi cea propusă prin planul urbanistic general, cu integrarea limitelor imobilelor înscrise în evidenţele de cadastru şi carte funciară şi a planurilor parcelare întocmite în baza legilor de restituire a proprietăţii, recepţionate de către oficiul teritorial.
(2)Limita intravilanului existentă pe suportul topografic aferent planului urbanistic general/planului urbanistic zonal, recepţionat de către oficiul teritorial, devine oficială şi este introdusă în baza de date a oficiilor teritoriale şi pe geoportalul ANCPI după aprobarea prin hotărâre a consiliului local a planului urbanistic general/planului urbanistic zonal şi ulterior transmiterii acesteia oficiului teritorial.
(3)În situaţia în care hotărârea consiliului local de aprobare a planului urbanistic general/planului urbanistic zonal, însoţită de documentaţia în format digital a limitei aprobate, nu este transmisă oficiului teritorial, acesta recepţionează lucrările de specialitate ţinând cont de limita intravilanului existentă în baza de date.