Art. 27. - Compartimentul financiar-contabilitate se află în subordinea contabilului-şef şi are următoarele atribuţii: - Regulament din 2023 de organizare şi funcţionare a Oficiului de Film şi Investiţii Culturale
M.Of. 902
În vigoare Versiune de la: 3 Noiembrie 2023
Art. 27
(1)Compartimentul financiar-contabilitate se află în subordinea contabilului-şef şi are următoarele atribuţii:
1.a) fundamentează elaborarea şi execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli;
2.b) elaborează şi fundamentează proiectul bugetului instituţiei publice pe baza Scrisorii-cadru transmise de ordonatorul principal de credite, pe care îl supune aprobării contabilului-şef, şi răspunde de transmiterea acestuia la compartimentul de specialitate din cadrul Ministerului Culturii;
3.c) întocmeşte situaţiile financiare trimestriale şi anuale pe care le înaintează spre aprobare contabilului-şef şi conducătorului instituţiei şi răspunde de transmiterea acestora, la termenele stabilite de lege, ordonatorului principal de credite;
4.d) organizează şi răspunde de evidenţa contabilă a elementelor patrimoniale de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, a veniturilor şi cheltuielilor în baze contabile de numerar şi de angajamente, cu respectarea actelor normative în vigoare;
5.e) întocmeşte necesarul de credite pentru cheltuieli de personal, bunuri şi servicii, cofinanţare proiecte cu finanţare nerambursabilă, după caz, şi cheltuieli de capital, pe care îl supune aprobării contabilului-şef şi conducătorului instituţiei, şi răspunde de transmiterea acestuia la compartimentul de specialitate din cadrul Ministerului Culturii, la termenele stabilite de acesta;
6.f) întocmeşte cererile de deschideri de credite bugetare pe care le transmite spre aprobare ordonatorului principal de credite;
7.g) întocmeşte registrele contabile obligatorii şi răspunde de arhivarea acestora, conform prevederilor legale;
8.h) verifică contractele, convenţiile şi acordurile care angajează răspunderea patrimonială a Oficiului;
9.i) solicită şi primeşte, de la toate compartimentele implicate, orice informaţie şi documente cu privire la activitatea administrativă, la realizarea programelor şi proiectelor proprii sau finanţate, în vederea realizării analizelor economice proprii Oficiului sau solicitate de organele ierarhic superioare;
10.j) elaborează şi supune aprobării Ministerului Culturii programele de investiţii anuale;
11.k) urmăreşte, din punct de vedere economic, derularea contractelor încheiate;
12.l) răspunde de evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, în limita creditelor de angajament şi creditelor bugetare repartizate şi aprobate, de lichidarea şi întocmirea instrumentelor de plată a cheltuielilor pe baza ordonanţărilor de plată a cheltuielilor aprobate de ordonatorul de credite;
13.m) efectuează inventarierea generală a elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii deţinute, cel puţin o dată în cursul exerciţiului financiar şi/sau în alte situaţii prevăzute de lege, şi înregistrează în contabilitate rezultatul inventarierii;
14.n) întocmeşte, conform legii, următoarele tipuri de documente: fişe de evidenţă contabilă, sintetică şi analitică, balanţe de verificare lunare, note contabile, registrul de casă, alte documente privind operaţiunile de casă;
15.o) asigură raporturile instituţiei cu unitatea de trezorerie şi cu unităţile bancare, după caz;
16.p) propune managerului, spre aprobare, soluţii pentru creşterea eficienţei economice a instituţiei;
17.q) calculează, reţine contribuţii şi virează drepturile salariale, precum şi remuneraţia/onorariul cuvenit, în baza contractelor civile de prestări servicii, respectiv contracte încheiate în baza Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
18.r) efectuează operaţiuni de încasări/plăţi în numerar pe baza documentelor aferente acestor operaţiuni;
19.s) ridică/depune la Direcţia de Trezorerie numerar, ordine de plată, extrase de cont, conform prevederilor legale;
20.t) răspunde de întocmirea şi transmiterea la termen a raportărilor lunare (monitorizare cheltuieli de personal, monitorizare cheltuieli de capital, raportări în FOREXEBUG), astfel încât să fie respectate termenele legale stabilite de actele normative în vigoare pe care le supune aprobării conducătorului instituţiei;
21.u) prezintă rapoarte periodice cu privire la stadiul de realizare a obiectivelor şi strategiilor aprobate de manager;
22.v) elaborează şi depune, la termenele stabilite, documentele şi situaţiile solicitate de instituţiile cu atribuţii în domeniu, privind activitatea economico-financiară;
23.w) recepţionează bunurile achiziţionate în numele Oficiului şi asigură păstrarea acestora în condiţii optime de depozitare;
24.x) asigură recepţia, evidenţa şi distribuirea tuturor bunurilor şi materialelor ce sunt achiziţionate pentru activitatea proprie a Oficiului;
25.y) verifică periodic modul de gestionare, depozitare şi păstrare a materialelor intrate şi ieşite din magazie;
26.z) ţine evidenţa scriptică a tuturor bunurilor din dotarea Oficiului, precum şi a celor primite în custodie de la alte unităţi prin programul de inventariere;
27.aa) răspunde de păstrarea tuturor documentelor întocmite în cadrul compartimentului şi le depune la arhivă, respectând prevederile legale;
28.bb) îndeplineşte orice alte atribuţii specifice date în competenţa sa prin lege sau de către manager.
(2)În cadrul Compartimentului se organizează controlul financiar preventiv propriu, care se exercită, prin viză, de persoana desemnată de conducătorul instituţiei, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu, republicat, cu modificările şi completările ulterioare.