Secţiunea 21 - Serviciul logistic - Regulament din 2015 de organizare şi funcţionare a Academiei de Poliţie ''Alexandru Ioan Cuza''

M.Of. 753

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 8 Octombrie 2015
SECŢIUNEA 21:Serviciul logistic
Art. 84
Serviciul logistic are următoarea structură organizatorică:
a)Biroul tehnic;
b)Biroul administrarea patrimoniului imobiliar;
c)Biroul norme de echipare şi hrănire.
Art. 85
Biroul tehnic are următoarea structură organizatorică:
a)Compartimentul transporturi;
b)Compartimentul armament şi tehnică specială.
Art. 86
Biroul tehnic are următoarele atribuţii specifice:
a)întocmeşte şi prezintă spre aprobare planul de activităţi lunare, semestriale şi anuale;
b)întocmeşte, prezintă spre aprobare şi înaintează lucrările curente şi lucrările cu termen către conducerea Academiei şi/sau eşaloanele superioare;
c)execută controale ierarhice interne la evidenţele de gestiuni, conform prevederilor legale, şi le consemnează în registrul special de evidenţă a acestora;
d)ţine la zi evidenţa tehnic-operativă a bunurilor materiale de resortul biroului;
e)organizează şi desfăşoară activităţi de disponibilizare, scoatere din funcţiune, valorificare şi casare a bunurilor conform prevederilor legale în vigoare;
f)răspunde de arhivarea şi predarea la arhiva Academiei a documentelor elaborate în cadrul biroului şi a corespondenţei;
g)asigură respectarea regulilor privind evidenţa, întocmirea, păstrarea, procesarea, multiplicarea, manipularea, transportul, transmiterea şi distrugerea informaţiilor clasificate.
Art. 87
Compartimentul transporturi are următoarele atribuţii specifice:
a)planifică şi asigură deplasările vehiculelor din dotare, verifică starea tehnică şi de întreţinere a acestora, precum şi starea psihofizică a conducătorilor auto la plecarea şi înapoierea în/din cursă;
b)execută misiuni interne şi externe de transport al cadrelor şi studenţilor;
c)asigură transportul materialelor necesare desfăşurării în bune condiţii a activităţilor instituţiei;
d)asigură prevenirea accidentelor de circulaţie şi a evenimentelor tehnice, prelucrând cu personalul din subordine regulile de circulaţie pe drumurile publice şi eventualele accidente;
e)asigură serviciul de permanenţă pe parcul cu tehnică auto, conform planificării şi prevederilor regulamentare;
f)asigură desfăşurarea activităţilor de reparare a vehiculelor, verificarea stării tehnice şi de întreţinere a utilajelor, sculelor, materialelor şi pieselor de schimb de resortul transporturi.
Art. 88
Compartimentul armament şi tehnică specială are următoarele atribuţii specifice:
a)asigură păstrarea în condiţii de deplină securitate a armamentului, muniţiilor şi tehnicii speciale din spaţiile Academiei;
b)asigură desfăşurarea activităţilor de reparare a armamentului şi tehnicii de luptă, verificarea stării tehnice şi de întreţinere a utilajelor, sculelor, materialelor şi pieselor de schimb de resortul armament şi tehnică specială, denumit în continuare A.T.S.;
c)asigură materialele de resort necesare desfăşurării în bune condiţii a procesului de învăţământ, în cadrul laboratoarelor de criminalistică;
d)asigură personalul de specialitate pentru tragerile executate în poligoane şi tabere de pregătire;
e)asigură dotarea cu armament individual şi materiale de resort A.T.S. a personalului Academiei, precum şi a formaţiunilor de studenţi, în conformitate cu tabela de înzestrare şi normele în vigoare;
f)ţine evidenţa pe serii a tuturor categoriilor de armament aflate în gestiunea Academiei, precum şi evidenţa muniţiei pe loturi şi ani de fabricaţie, inclusiv a rezultatelor analizelor fizico-chimice a acestora;
g)execută conservarea armamentului şi accesoriilor aferente şi pregătirea acestora în vederea predării în depozitele centrale;
h)execută controale tehnice periodice ale armamentului şi muniţiei aflate în dotarea Academiei.
Art. 89
Biroul administrarea patrimoniului imobiliar are următoarea structură organizatorică:
a)Compartimentul întreţinerea patrimoniului imobiliar, cu structura Asigurarea administrativă;
b)Compartimentul cadastru, investiţii şi supraveghere tehnică;
c)Compartimentul protecţia mediului, prevenirea şi stingerea incendiilor.
Art. 90
Compartimentul întreţinerea patrimoniului imobiliar are următoarele atribuţii specifice:
a)asigură mentenanţa pentru funcţionarea corespunzătoare a sistemelor şi instalaţiilor din spaţiile aflate în administrare;
b)asigură evidenţa repartizării, închirierii şi folosirii locuinţelor de serviciu şi de intervenţie, repartizate personalului Academiei;
c)asigură normarea şi folosirea spaţiilor aflate în administrarea Academiei;
d)asigură evidenţa tehnic-operativă, depozitarea, păstrarea şi manipularea bunurilor materiale, de resortul compartimentului propriu;
e)elaborează documentele care stau la baza întocmirii planului de asigurare tehnico-materială pentru compartimentul propriu;
f)asigură materialele de curăţenie pentru întreţinerea spaţiilor;
g)asigură utilităţile necesare funcţionării Academiei;
h)asigură funcţionarea în condiţii de siguranţă a instalaţiilor de gaze naturale, a grupurilor electrogene, a puţurilor de adâncime, precum şi a tuturor instalaţiilor ce se supun prescripţiilor Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat în vigoare.
Art. 91
Structura asigurare administrativă are următoarele atribuţii specifice:
a)asigură materialele necesare întreţinerii sectoarelor interioare şi exterioare ale formaţiunilor de studenţi;
b)asigură distribuirea armamentului şi articolelor de echipament studenţilor;
c)distribuie drepturile materiale studenţilor, conform normelor în vigoare;
d)întocmeşte documentele pentru tragerile cu armamentul de infanterie planificate, justifică consumul de muniţii la terminarea activităţii;
e)organizează activităţile gospodăreşti;
f)asigură întreţinerea şi verificarea armamentului după executarea şedinţelor de tragere;
g)prezintă bunurile aflate în gestiune pentru inventarierea anuală şi întocmeşte documentele necesare;
h)asigură materialele necesare pe timpul executării lucrărilor practice şi taberelor de pregătire.
Art. 92
Compartimentul cadastru, investiţii şi supraveghere tehnică are următoarele atribuţii specifice:
a)urmăreşte comportarea în timp a construcţiilor, instalaţiilor sanitare, electrice, de încălzire centrală, de alimentare cu apă şi canalizare;
b)întocmeşte documentaţiile tehnico-economice pentru lucrările de reparaţii curente la construcţii şi instalaţiile aferente acestora;
c)verifică din punct de vedere tehnic, calitativ şi cantitativ lucrările de întreţinere şi reparaţii curente executate în regie proprie;
d)întocmeşte situaţiile de lucrări executate în regie proprie;
e)urmăreşte executarea lucrărilor la termen, recepţionarea şi darea în folosinţă a construcţiilor;
f)întocmeşte planurile de asigurare tehnico-materială specifice administrării patrimoniului imobiliar;
g)ţine evidenţa de cadastru în conformitate cu prevederile legale;
h)întocmeşte documentele necesare pentru scoaterea din funcţiune şi casarea clădirilor care îndeplinesc aceste condiţii;
i)se ocupă de intabularea şi înscrierea în cartea funciară a imobilelor Academiei;
j)derulează activităţi de programare investiţională, după cum urmează:
1.(i)elaborează propuneri privind întocmirea şi actualizarea Programului multianual de investiţii publice al M.A.I., în conformitate cu prevederile Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare;
2.(ii)prioritizează obiectivele şi acţiunile de investiţii conform criteriilor stabilite prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 980/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind criteriile de evaluare şi selecţie a obiectivelor de investiţii publice, cu respectarea politicilor investiţionale aprobate;
3.(iii)întocmeşte şi înaintează către Direcţia generală logistică, denumită în continuare D.G.L., documentaţiile pentru actualizarea valorii obiectivelor şi acţiunilor de investiţii în funcţie de evoluţia indicelui de preţuri, în vederea obţinerii aprobării ordonatorului principal de credite, în baza art. 43 alin. (2) din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
4.(iv)elaborează şi transmite lunar la D.G.L. fişele de monitorizare a programului de investiţii al M.A.I.;
5.(v)organizează activităţile de recepţie la terminarea lucrărilor cuprinse în devizele generale ale obiectivelor şi acţiunilor de investiţii;
6.(vi)elaborează şi transmite lunar la D.G.L. situaţia privind stadiul implementării proiectelor promovate ce se încadrează în categoria lucrărilor publice care au fost avizate în Consiliul interministerial;
k)gestionează bugetul anual alocat Academiei pentru cheltuielile de capital, la sursele aflate în responsabilitatea D.G.L., sens în care:
1.(i)elaborează propuneri privind întocmirea şi actualizarea proiectului legii bugetului de stat pentru cheltuielile de capital;
2.(ii)elaborează propuneri privind repartizarea creditelor de angajament alocate pentru realizarea obiectivelor şi acţiunilor de investiţii multianuale şi urmăreşte utilizarea acestora;
3.(iii)elaborează propuneri privind repartizarea creditelor bugetare alocate pentru decontarea lucrărilor aferente obiectivelor şi acţiunilor de investiţii multianuale şi urmăreşte utilizarea acestora;
4.(iv)elaborează propuneri privind întocmirea şi actualizarea Programului de investiţii al M.A.I. pe anul în curs pentru cheltuielile de capital;
5.(v)întocmeşte şi transmite la D.G.L. propuneri de virări de credite între articolele şi alineatele bugetare în vederea utilizării integrale şi cu eficienţă a fondurilor alocate pentru investiţii;
6.(vi)analizează rapoartele ce conţin solicitări de fonduri pe linia cheltuielilor de capital şi elaborează propuneri privind asigurarea fondurilor financiare necesare;
7.(vii)monitorizează cheltuirea fondurilor alocate pentru cheltuielile de capital şi elaborează informări pe acest domeniu.
Art. 93
Pe linia protecţiei mediului, Compartimentul protecţia mediului, prevenirea şi stingerea incendiilor are următoarele atribuţii specifice:
a)întocmeşte documentele de organizare a activităţilor de protecţie a mediului;
b)controlează şi informează rectorul Academiei despre încălcarea de către personalul instituţiei a legislaţiei de protecţie a mediului în obiectivele şi incintele aparţinând acesteia, precum şi în zonele de responsabilitate unde aceasta desfăşoară activităţi specifice;
c)propune şi supune aprobării rectorului Academiei măsuri concrete pentru protecţia mediului în zona de responsabilitate unde desfăşoară activităţi personalul propriu;
d)stabileşte măsurile adecvate, în funcţie de specificul activităţii, pentru prevenirea, limitarea şi eliminarea efectelor poluărilor accidentale;
e)urmăreşte implementarea şi respectarea legislaţiei în vigoare în domeniul protecţiei mediului, a instrucţiunilor şi normelor de protecţie a mediului în Academie;
f)întocmeşte şi actualizează permanent dosarul de mediu.
Art. 94
Pe linia prevenirii şi stingerii incendiilor, Compartimentul protecţia mediului, prevenirea şi stingerea incendiilor are următoarele atribuţii specifice:
a)întocmeşte, completează şi actualizează planurile de apărare şi intervenţie împotriva incendiilor pentru toate imobilele Academiei;
b)coordonează, verifică şi îndrumă activitatea de apărare împotriva incendiilor la toate punctele de lucru din cadrul Academiei;
c)organizează şi coordonează instruirea personalului Academiei pe linia prevenirii şi stingerii incendiilor;
d)stabileşte modul practic de acţiune în caz de incendiu, avarie, explozie sau alte evenimente;
e)asigură identificarea şi evaluarea riscurilor de incendiu şi asigură corelarea măsurilor de apărare împotriva incendiilor cu natura şi nivelul riscurilor;
f)emite "Permisul de lucru cu foc", asigură instruirea specifică a personalului care execută lucrările respective;
g)stabileşte regulile din punct de vedere al prevenirii incendiilor;
h)efectuează instructajul introductiv general privind apărarea împotriva incendiilor pentru personalul nou încadrat;
i)asigură normele specifice de instructaj la locurile de muncă, pe linie de prevenire şi stingere a incendiilor.
Art. 95
Biroul norme de echipare şi hrănire are următoarea structură organizatorică:
a)Compartimentul hrănire studenţi;
b)Compartimentul popotă cadre;
c)Compartimentul echipament.
Art. 96
Compartimentul hrănire studenţi are următoarele atribuţii specifice:
a)asigură hrănirea efectivelor de studenţi;
b)întocmeşte documentelor necesare activităţii de hrănire;
c)întocmeşte planul de asigurare tehnico-materială pentru hrănirea studenţilor;
d)asigură recepţia produselor alimentare şi a serviciilor de mentenanţă a utilajelor din blocurile alimentare;
e)asigură condiţiile optime de depozitare pentru produsele destinate hrănirii;
f)asigură aprovizionarea ritmică cu alimente pentru prepararea hranei, în conformitate cu meniurile aprobate;
g)execută inventarierea trimestrială a alimentelor;
h)asigură condiţiile de păstrare şi manipulare a materialelor de natura obiectelor de inventar şi mijloacelor fixe aflate în gestiuni la sălile de mese;
i)asigură fluxul tehnologic de prelucrare culinară a alimentelor;
j)asigură distribuirea la timp a hranei la sălile cu mese cu respectarea programului orar de servire a mesei;
k)asigură evacuarea la timp a resturilor rezultate din prelucrarea alimentelor şi debarasarea acestora la containerul cu resturi menajere, precum şi menţinerea curăţeniei;
l)asigură starea de igienă şi curăţenie la blocul alimentar, sălile de mese, grupurile sanitare, vestiare, spălătoarele de vase aferente sălilor de mese;
m)asigură gradul de igienă a veselei, tacâmurilor, liniilor de autoservire şi a celorlalte materiale distribuite la sălile de mese;
n)întocmeşte şi prezintă spre aprobare documentele privind activitatea de scoatere din funcţiune, valorificare şi casare a bunurilor materiale de resortul hrănirii, iar după aprobarea acestora ia măsuri pentru finalizarea procedurilor specifice;
o)întocmeşte specificaţii tehnice pentru produse şi servicii de resortul hrănirii;
p)urmăreşte derularea contractelor de furnizare şi prestare de servicii de resortul hrănirii;
q)participă în comisiile de evaluare constituite pentru achiziţionarea bunurilor materiale de resortul hrănirii;
r)participă în comisiile de inventariere a bunurilor materiale potrivit normelor legale în vigoare.
Art. 97
Compartimentul popotă cadre are următoarele atribuţii specifice:
a)asigură, contra cost, hrana zilnică pentru personalul Academiei, precum şi pentru alte persoane care urmează cursurile de masterat, doctorat şi cursanţii C.N.A.I.;
b)asigură prepararea şi servirea hranei pentru invitaţi, cu ocazia zilelor festive;
c)stabileşte necesarul şi achiziţionează produse alimentare corespunzătoare din punct de vedere calitativ;
d)stabileşte meniurile zilnice ce se servesc în cadrul popotei.
Art. 98
Compartimentul echipament are următoarele atribuţii specifice:
a)întocmeşte planul de asigurare tehnico-material;
b)asigură echiparea absolvenţilor Academiei;
c)asigură echiparea studenţilor prin administratorii de la formaţiunile/batalioanele de studenţi;
d)asigură drepturile de echipament pentru poliţiştii şi cadrele militare din cadrul Academiei;
e)întocmeşte şi înaintează spre aprobare specificaţiile tehnice pentru articolele de echipament, conform competenţei;
f)efectuează recepţiile cantitative şi calitative pentru materialele primite;
g)asigură depozitarea în condiţii optime a articolelor de echipament pentru cadre şi studenţi, precum şi a rechizitelor şi articolelor de papetărie;
h)centralizează cererile de echipament ale cadrelor şi rapoartele de echipare pentru militari;
i)întocmeşte extrasele drepturilor de echipament şi le transmite unităţilor la care studenţii/cadrele au fost repartizaţi/repartizate sau mutaţi/mutate;
j)întocmeşte şi prezintă spre aprobare documentele privind activitatea de scoatere din funcţiune, valorificare şi casare a bunurilor materiale de resortul echipamentului, iar după aprobarea acestora ia măsuri pentru finalizarea procedurilor specifice;
k)participă în comisiile de casare;
l)asigură, prin atelierul de croitorie, atât confecţionarea unor articole de echipament, cât şi repararea/ajustarea echipamentului studenţilor;
m)asigură, prin frizerie, tunsul studenţilor;
n)asigură spălarea lenjeriei, feţelor de masă, echipamentului studenţilor, echipamentului sportiv, precum şi a echipamentului de lucru;
o)participă în comisiile de evaluare constituite pentru achiziţionarea bunurilor materiale de resortul echipamentului;
p)participă în comisiile de inventariere a bunurilor materiale potrivit normelor legale în vigoare.