Art. 410. - Art. 410: Întocmirea dosarului profesional - Ordonanță de urgență 57/2019 privind Codul administrativ
M.Of. 555
În vigoare Versiune de la: 22 Noiembrie 2025
Art. 410: Întocmirea dosarului profesional
(11)În scopul realizării evidenţei şi managementului funcţiei publice şi al funcţionarilor publici, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici primeşte datele şi informaţiile necesare din dosarele profesionale ale funcţionarilor publici din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice.
(12)În aplicarea prevederilor alin. (11), Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici utilizează instrumente informatice la care autorităţile şi instituţiile publice au acces în condiţiile reglementate prin hotărârea Guvernului prevăzută la art. 411 alin. (10).
(13)În aplicarea prevederilor alin. (11) şi (12), fiecare instituţie sau autoritate publică transmite Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici datele de identificare a fiecărei autorităţi şi instituţii publice, precum şi următoarele documente şi informaţii din dosarul profesional al funcţionarului public:
a)datele de identificare a fiecărei autorităţi şi instituţii publice;
b)date de identificare ale funcţionarilor publici;
c)date şi informaţii cu privire la fiecare post;
d)documentele şi/sau informaţiile care dovedesc îndeplinirea de către funcţionarii publici a condiţiilor prevăzute la art. 465;
e)actele administrative privind numirea, modificarea, suspendarea şi încetarea raporturilor de serviciu, actele administrative de sancţionare disciplinară;
f)fişa postului aprobată de conducătorul autorităţii sau instituţiei publice pentru funcţia publică ocupată de funcţionarul public;
g)actele administrative prin care se stabileşte sau se modifică, după caz, venitul salarial definit în conformitate cu prevederile din legislaţia-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice;
h)rapoartele de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici.
(14)Documentele şi informaţiile prevăzute la alin. (13) se detaliază prin hotărârea Guvernului prevăzută la alin. (2).
(15)Documentele şi informaţiile prevăzute la alin. (13) lit. a), d)-f) se transmit în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data emiterii actului administrativ de numire în funcţia publică, la intrarea în corpul funcţionarilor publici, sau de la data actului administrativ de modificare a raportului de serviciu în condiţiile art. 505-509. Documentele şi informaţiile prevăzute la alin. (13) lit. b), c), g) şi h) se transmit în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data emiterii acestora, respectiv de la data modificării acestora, după caz.
(16)Documentele şi informaţiile prevăzute la alin. (13) şi (15) se transmit prin intermediul instrumentelor informatice prevăzute la alin. (12), gestionate de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici potrivit prevederilor art. 401 alin. (1) lit. d) şi i).
(17)Instituţiile publice din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională se exceptează de la obligaţia de a transmite documentele prevăzute la alin. (13) lit. g), în condiţiile prevăzute la alin. (15) şi (16).
(61)Funcţionarii publici au acces la documentele şi informaţiile privind istoricul carierei individuale a acestora, precum şi la o serie de servicii specifice online prin instrumente informatice puse la dispoziţie de către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici.
(1)În scopul asigurării evidenţei funcţionarilor publici în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice se întocmeşte dosarul profesional pentru fiecare funcţionar public.
(11)În scopul realizării evidenţei şi managementului funcţiei publice şi al funcţionarilor publici, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici primeşte datele şi informaţiile necesare din dosarele profesionale ale funcţionarilor publici din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice.
(12)În aplicarea prevederilor alin. (11), Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici utilizează instrumente informatice la care autorităţile şi instituţiile publice au acces în condiţiile reglementate prin hotărârea Guvernului prevăzută la art. 411 alin. (10).
(13)În aplicarea prevederilor alin. (11) şi (12), fiecare instituţie sau autoritate publică transmite Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici datele de identificare a fiecărei autorităţi şi instituţii publice, precum şi următoarele documente şi informaţii din dosarul profesional al funcţionarului public:
a)datele de identificare a fiecărei autorităţi şi instituţii publice;
b)date de identificare ale funcţionarilor publici;
c)date şi informaţii cu privire la fiecare post;
d)documentele şi/sau informaţiile care dovedesc îndeplinirea de către funcţionarii publici a condiţiilor prevăzute la art. 465;
e)actele administrative privind numirea, modificarea, suspendarea şi încetarea raporturilor de serviciu, actele administrative de sancţionare disciplinară;
f)fişa postului aprobată de conducătorul autorităţii sau instituţiei publice pentru funcţia publică ocupată de funcţionarul public;
g)actele administrative prin care se stabileşte sau se modifică, după caz, venitul salarial definit în conformitate cu prevederile din legislaţia-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice;
h)rapoartele de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici.
(14)Documentele şi informaţiile prevăzute la alin. (13) se detaliază prin hotărârea Guvernului prevăzută la alin. (2).
(15)Documentele şi informaţiile prevăzute la alin. (13) lit. a), d)-f) se transmit în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data emiterii actului administrativ de numire în funcţia publică, la intrarea în corpul funcţionarilor publici, sau de la data actului administrativ de modificare a raportului de serviciu în condiţiile art. 505-509. Documentele şi informaţiile prevăzute la alin. (13) lit. b), c), g) şi h) se transmit în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data emiterii acestora, respectiv de la data modificării acestora, după caz.
(16)Documentele şi informaţiile prevăzute la alin. (13) şi (15) se transmit prin intermediul instrumentelor informatice prevăzute la alin. (12), gestionate de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici potrivit prevederilor art. 401 alin. (1) lit. d) şi i).
(17)Instituţiile publice din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională se exceptează de la obligaţia de a transmite documentele prevăzute la alin. (13) lit. g), în condiţiile prevăzute la alin. (15) şi (16).(2)Conţinutul şi modalitatea de gestionare a dosarului profesional se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
(3)Autorităţile şi instituţiile publice răspund de întocmirea şi actualizarea dosarelor profesionale şi asigură păstrarea acestora în condiţii de siguranţă.
(4)În cazurile de transfer sau de încetare a raporturilor de serviciu, autoritatea sau instituţia publică păstrează o copie a dosarului profesional şi înmânează originalul funcţionarului public, pe bază de semnătură.
(5)Persoanele care au acces la datele cuprinse în evidenţa naţională a funcţiilor publice şi a funcţionarilor publici, precum şi la dosarul profesional al funcţionarului public au obligaţia de a păstra confidenţialitatea datelor cu caracter personal, în condiţiile legii.
(6)Autoritatea sau instituţia publică este obligată să elibereze o adeverinţă, conform modelului prevăzut la art. 137 lit. e) din anexa nr. 10, care să ateste perioada de activitate desfăşurată de fiecare funcţionar public din cadrul acesteia, vechimea în muncă, în specialitatea studiilor şi în grad profesional, în următoarele situaţii:
a)la solicitarea funcţionarului public;
b)la modificarea definitivă şi la încetarea raportului de serviciu al funcţionarului public, în condiţiile legii;
c)în alte cazuri expres prevăzute de lege.
(61)Funcţionarii publici au acces la documentele şi informaţiile privind istoricul carierei individuale a acestora, precum şi la o serie de servicii specifice online prin instrumente informatice puse la dispoziţie de către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici.(7)[textul din Art. 410, alin. (7) din partea VI, titlul II, capitolul IV, sectiunea 3 a fost abrogat la 28-dec-2023 de Art. I, punctul 15. din Ordonanta urgenta 121/2023]
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (9)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (9)
- Sentinta nr. RJ 23d8253e8/2024 din 09-feb-2024, Tribunalul Sibiu, anulare act administrativ (Contencios administrativ si fiscal)
- Decizie nr. RJ 7272e8777/2023 din 05-apr-2023, Curtea de Apel Pitesti, litigiu privind functionarii publici (Legea Nr.188/1999) (Contencios administrativ si fiscal)
- Decizie nr. RJ 39deegg83/2023 din 08-mar-2023, Curtea de Apel Iasi, litigiu privind functionarii publici (Legea Nr.188/1999) (Contencios administrativ si fiscal)