Art. 134. - Art. 134: Convocarea şedinţelor consiliului local - Ordonanță de urgență 57/2019 privind Codul administrativ
M.Of. 555
În vigoare Versiune de la: 22 Noiembrie 2025
Art. 134: Convocarea şedinţelor consiliului local
(1)Consiliul local se convoacă după cum urmează:
a)prin dispoziţie a primarului, în cazurile prevăzute la art. 133 alin. (1), alin. (2) lit. a) şi c);
b)prin convocare semnată de către consilierii locali care au această iniţiativă, în cazul prevăzut la art. 133 alin. (2) lit. b).
(2)Consilierii locali sunt convocaţi în scris sau, în funcţie de prevederile regulamentului de organizare şi funcţionare a consiliului local, prin mijloace electronice, prin grija secretarului general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, cel târziu în ziua ulterioară primirii de către acesta a dispoziţiei sau documentului de convocare iniţiat de cel puţin o treime din numărul consilierilor locali în funcţie.
(3)Data şedinţei consiliului local precizată cu ocazia convocării este stabilită, cu respectarea modului de calcul al termenelor procedurale, prevăzut de art. 181 din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările ulterioare, astfel:
a)în termen de 5 zile de la data comunicării dispoziţiei de convocare pentru şedinţele ordinare;
b)în termen de 3 zile de la data comunicării dispoziţiei sau documentului de convocare pentru şedinţele extraordinare.
(4)În caz de forţă majoră şi/sau de maximă urgenţă pentru rezolvarea intereselor locuitorilor comunei, ai oraşului sau ai municipiului/subdiviziunii administrativ-teritoriale ori în alte situaţii stabilite de regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului local, convocarea acestuia pentru şedinţa extraordinară, prin excepţie de la prevederile alin. (3) lit. b), se face de îndată.
(5)Documentul de convocare cuprinde obligatoriu următoarele informaţii despre şedinţă:
a)data şi ora desfăşurării;
a1)modalitatea de desfăşurare;
a2)locul desfăşurării, în cazul şedinţelor desfăşurate cu participarea fizică a consilierilor locali, sau aplicaţiile electronice folosite, în cazul şedinţelor desfăşurate prin mijloace electronice;
a)data şi ora desfăşurării;
a1)modalitatea de desfăşurare;
a2)locul desfăşurării, în cazul şedinţelor desfăşurate cu participarea fizică a consilierilor locali, sau aplicaţiile electronice folosite, în cazul şedinţelor desfăşurate prin mijloace electronice;b)proiectul ordinii de zi;
c)materialele înscrise pe proiectul ordinii de zi;
d)modalitatea prin care sunt puse la dispoziţia consilierilor locali, potrivit opţiunilor acestora, materialele înscrise pe proiectul ordinii de zi;
e)indicarea comisiilor de specialitate cărora le-au fost trimise spre avizare proiectele de hotărâri;
f)invitaţia de a formula şi depune amendamente asupra proiectelor de hotărâri.
(6)Secretarul general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale transmite prefectului, sub semnătura sa, evidenţa prezenţei consilierilor locali la convocările pentru şedinţele care nu s-au putut desfăşura din lipsa cvorumului, în termen de 3 zile de la data convocării. Evidenţa transmisă prefectului precizează şi situaţiile în care, urmare a ultimei absenţe, a intervenit cazul de încetare de drept a mandatului prevăzut la art. 204 alin. (2) lit. e).
(7)În toate cazurile, convocarea se consemnează în procesul-verbal al şedinţei.
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (153)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (153)
- Decizie nr. RJ g87956544/2024 din 15-ian-2024, Curtea de Apel Craiova, suspendare executare act administrativ (Contencios administrativ si fiscal)
- Decizie nr. RJ 598348246/2023 din 13-mar-2023, Curtea de Apel Oradea, actiune in anulare (Litigii cu profesionistii)
- Decizie nr. RJ 7236e9d43/2023 din 02-mar-2023, Curtea de Apel Timisoara, suspendare executare act administrativ (Contencios administrativ si fiscal)