Ordonanță de urgență 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal - bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene
M.Of. 1116
În vigoareNr. crt. | Denumirea produsului sau a grupei de produse | U.M. | Acciza (lei/U.M.) | |||||
2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | |||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
"(...) | ||||||||
Tutun prelucrat | ||||||||
6. | Ţigarete | 1.000 ţigarete | 439,94 | 448,74 | 483,74* | 500,80 | 529,00 | 539,58 |
PRIM-MINISTRU VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ Contrasemnează: p. Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, Sirma Caraman, secretar de stat Secretarul general al Guvernului, Toni Greblă p. Viceprim-ministru, ministrul mediului, Laurenţiu Adrian Neculaescu, secretar de stat Ministrul muncii şi justiţiei sociale, Marius-Constantin Budăi Ministrul finanţelor publice, Eugen Orlando Teodorovici Preşedintele Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză, Ion Ghizdeanu Ministrul educaţiei naţionale, Ecaterina Andronescu Ministrul afacerilor externe, Teodor-Viorel Meleşcanu p. Ministrul sănătăţii, Tiberius-Marius Brădăţan, secretar de stat Ministrul delegat pentru afaceri europene, George Ciamba Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, Petre Daea Ministrul culturii şi identităţii naţionale, Valer-Daniel Breaz Ministrul afacerilor interne, Carmen Daniela Dan p. Ministrul apărării naţionale, Nicolae Nasta, secretar de stat Ministrul tineretului şi sportului, Constantin-Bogdan Matei Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale, Alexandru Petrescu Ministrul energiei, Anton Anton Ministrul fondurilor europene, Rovana Plumb |
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Repertoar numărul de obiecte din listă: (3)
Repertoar numărul de obiecte din listă: (2)
- Din prevederile citate mai jos si luand in considerare exemplificarea/explicitarea din Anexa nr. 3 - Exemplu de calcul al ajustarii pretului contractului din cauza cresterii salariului minim prin modificare legislativa, parte integranta a Instructiunii ANAP nr. 1/2021, nu se intelege care este metoda de ajustare a pretului contractului referitor la modificarea componentelor cheltuieli indirecte si a profitului. Cum se aplica in mod concret ? Art.8 alin. (1), coroborate cu cele ale alin. (2) lit. a) si implicit cu prevederile Anexei nr. 3 din Instructiunea ANAP nr. 1/2021 privind modificarile contractuale, respectiv: (1) O modificare va fi considerata nesubstantiala in conformitate cu prevederile art. 164 alin. (4) din anexa la H.G. 395/2016 si art. 158 alin. (4) din anexa la H.G. 394/2016, in cazul in care au loc modificari legislative sau au fost emise de catre autoritatile locale acte administrative care au ca obiect instituirea, modificarea sau renuntarea la anumite taxe/impozite locale, al caror efect se reflecta in cresterea/diminuarea costurilor pe baza carora s-a fundamentat pretul contractului, urmand ca pretul contractului sa fie ajustat, chiar daca in contract / acord –cadru nu exista clauze de revizuire in acest sens(..), (2) Cresterea salariului de baza minim brut pe tara, garantat in plata, sau dupa caz, a salariului de baza minim brut pentru un anumit domeniu de activitate economica aplicabil (denumit in continuare salariul minim), este un caz particular al prevederilor alin. (1) (a se vedea exemplul din anexa nr.3 din prezenta instructiune) si trebuie luate in considerare si urmatoarele: a) cresterea salariului minim poate influenta atat costurile directe cu personalul din cadrul contractului cat si costurile de materiale, utilaje, transport sau costuri indirecte ale contractantului, generate exclusiv de executarea contractului, in raport cu componenta salariala din aceste costuri.(..), In Raport cu efectele OUG 114/2018 privind modificarea salariului minim pe ramura de constructii, ajustarea valorii contractului prin modificarea tarifului minim din oferta initiala (manopera) cu tariful minim aferent salariului la momentul solicitarii actualizarii, are impact la nivelul Formularului F3 din HG nr. 907/2016 si asupra altor cheltuieli directe si a CHELTUIELILOR INDIRECTE SI PROFIT care se calculeaza procentual din totalul cheltuielilor directe - actualizate ca urmare a modificarii tarifului pentru manopera. FORMULAR F3 – H.G. 907/2016 - RECAPITULATIE OBLIGATORIE: |____|_______________|____|___|___|_________|________|_______|_________|_______| | Cheltuieli directe | |Manopera| material | utilaj |transport| Total | |________________________|________|_________|________|_______|_________|_______| | Alte cheltuieli directe: | | | | | | | - CAS | | | | | | | - somaj | | | | | | | - fond de risc | | | | | | | - alte cheltuieli conform | | | | | | | prevederilor legale, | | | | | | | nominalizate: | | | | | | |________________________|________|_________|________|________|________| | Total cheltuieli directe | MO | mO | UO | tO | TO | |________________________|________|_________|________|________|________| | Cheltuieli indirecte = TO x % | | IO | |_____________________________________________________|________|________| | PROFIT = (TO + IO) x % | PO | |______________________________________________________________|________| | TOTAL GENERAL | VO = | | | TO + | | | IO + | | | PO | |______________________________________________________________ |_________ Majorarea manoperei pana la nivelul salariului minim brut pe economie de 17,928 lei/ora, reprezinta o crestere ce a influentat direct proportional/ implicit CHELTUIELILE INDIRECTE si PROFITUL asa cum sunt reflectate si calculate in Formularul F3 – Lista cu cantitatile de lucrari din HG 907/2016, in sensul ca formularele documentatiilor tehnico-economice cuprind o recapitulatie standard obligatorie, care include Cheltuieli indirecte si Profit. Toate aceste elemente ale devizului general sunt exprimate in PROCENTE din cheltuielile directe (material, manopera, transport si utilaj), aspect ce indica faptul ca modificarea unuia dintre elementele de cheltuieli directe se reflecta in valoarea Cheltuielilor indirecte si Profit.
- O autoritate contractanta are in derulare contracte de prestari servicii de deszapezire incheiate cu operatori economici cu activitate in domeniul constructiilor. In acest context, sunt aplicabile prevederile art. 71 din O.U.G. nr. 114/2018 coroborate cu prevederile art. 164 alin. (4) din Anexa la H.G. nr. 395/2016 si cu cele ale art. 7 alin. (2) lit. b) din Instructiunea A.N.A.P. nr. 2/2018 in vederea actualizarii pretului acestor tipuri de contracte?
Răspunsuri Achiziţii Publice numărul de obiecte din listă: (1)
Fluxuri numărul de obiecte din listă: (4)
Fluxuri numărul de obiecte din listă: (4)
Acte numărul de obiecte din listă: (150)
Proiecte legislative numărul de obiecte din listă: (4)
- Proiect de Lege pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene si pentru completarea art.60 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal
- Propunere legislativa pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene si pentru completarea art.60 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal
- Proiect de Lege pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene
Modificat de numărul de obiecte din listă: (17)
- Decizia 22/2024 [A] în vederea pronunţării unei hotărâri prealabile cu privire la dezlegarea unor chestiuni de drept privind prevederile art. 13 din Legea nr. 285/2010 privind salarizarea în anul 2011 a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, art. 9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 80/2010 pentru completarea art. 11 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, precum şi pentru instituirea altor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 283/2011, art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 84/2012 privind stabilirea salariilor personalului din sectorul bugetar în anul 2013, prorogarea unor termene din acte normative, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare, aprobată prin Legea nr. 36/2014, cu modificările ulterioare, art. 10 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 103/2013 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2014, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice, aprobată cu completări prin Legea nr. 28/2014, cu modificările şi completările ulterioare, art. 9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2015, cu modificările şi completările ulterioare, art. 11 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare, cu modificările şi completările ulterioare, art. 1 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/2017 privind unele măsuri bugetare în anul 2017, prorogarea unor termene, precum şi modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 115/2017, cu modificările ulterioare, art. 11 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 90/2017 privind unele măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene, aprobată cu completări prin Legea nr. 80/2018, cu modificările şi completările ulterioare, art. 41 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene, cu modificările şi completările ulterioare, art. VII alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, prin care s-a dispus, în mod succesiv, neacordarea indemnizaţiei de pensionare prevăzute de art. 81 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin raportare la dispoziţiile art. 294 alin. (5) lit. a) din Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, cu modificările şi completările ulterioare şi dispoziţiile art. VII alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2021 şi art. VII alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 168/2022 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare
- Decizia 6/2024 [A] privind recursul în interesul legii asupra timbrajului acţiunilor introduse de sindicat având ca obiect repararea prejudiciului cauzat prin punerea în aplicare a unor prevederi pentru îngheţarea succesivă a indemnizaţiilor primarilor şi viceprimarilor la acelaşi nivel cu cel din 2019
- Legea 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung
Modificate de acest act numărul de obiecte din listă: (38)
- Legea 203/2018 privind măsuri de eficientizare a achitării amenzilor contravenţionale
- Ordonanță de urgență 39/2018 privind parteneriatul public-privat
- Ordonanță de urgență 16/2018 privind asigurarea măsurilor necesare organizării şi desfăşurării unor proiecte culturale, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative
Influenţat de numărul de obiecte din listă: (77)
- Decizia 352/2024 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 92 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene
- Decizia 278/2024 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2016 privind unele măsuri pentru salarizarea personalului plătit din fonduri publice, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare, ale art. 1 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/2017 privind unele măsuri bugetare în anul 2017, prorogarea unor termene, precum şi modificarea şi completarea unor acte normative, ale art. 11 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 90/2017 privind unele măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene şi ale art. 41 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene
- Decizia 198/2024 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare, ale art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2016 privind unele măsuri pentru salarizarea personalului plătit din fonduri publice, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare, ale art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 90/2017 privind unele măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene, precum şi ale art. 35 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene
Acte influenţate numărul de obiecte din listă: (14)
- Legea 226/2011 privind reparaţiile morale şi materiale pentru fostele cadre militare active, îndepărtate abuziv din armată în perioada 23 august 1944-31 decembrie 1961
- Ordonanță de urgență 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanţă
- Ordonanță de urgență 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (38866)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (38866)
- Sentinta nr. RJ 6287d4ggd/2024 din 06-nov-2024, Tribunalul Buzau, obligatia de a face (Contencios administrativ si fiscal)
- Sentinta nr. RJ de7g8d855/2024 din 05-nov-2024, Tribunalul Bistrita Nasaud, calcul drepturi salariale (Litigii de munca)
- Sentinta nr. RJ 86e774g85/2024 din 24-oct-2024, Tribunalul Bucuresti, calcul drepturi salariale (Litigii de munca)
Comentarii, monografii, reviste şi webinarii numărul de obiecte din listă: (30)
Articole numărul de obiecte din listă: (30)
- Cerere de anulare/constatare a nulităţii absolute a actului adiţional pentru dol/fraudă la lege prin documentele anexate revendicării antreprenorului
- Executarea hotărârilor judecătoreşti având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială stabilite în favoarea personalului din instituţiile şi autorităţile publice
- Cereri de decizie preliminară recente ale instanţelor judecătoreşti din România privind statul de drept şi independenţa judecătorilor