Art. 3. - Ordonanta 21/1992 privind protecţia consumatorilor*) - Republicare

M.Of. 208

În vigoare
Versiune de la: 11 Noiembrie 2023
Art. 3
Principalele drepturi ale consumatorilor sunt:
a)de a fi protejaţi împotriva riscului de a achiziţiona un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le prejudicieze viaţa, sănătatea sau securitatea ori să le afecteze drepturile şi interesele legitime;
b)de a fi informaţi complet, corect şi precis asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor şi serviciilor, astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor lor, precum şi de a fi educaţi în calitatea lor de consumatori;
c)de a avea acces la pieţe care le asigură o gamă variată de produse şi servicii de calitate;
d)de a fi despăgubiţi pentru pagubele generate de calitatea necorespunzătoare a produselor şi serviciilor, folosind în acest scop mijloace prevăzute de lege;
e)de a se organiza în asociaţii de consumatori, în scopul apărării intereselor lor.