Art. 4. - În anul şcolar 2023-2024, activitatea de mentorat didactic se desfăşoară după cum urmează: - Ordinul 6173/2022 privind constituirea Corpului naţional de profesori mentori din învăţământul preuniversitar şi înfiinţarea Registrului naţional al profesorilor mentori din învăţământul preuniversitar

M.Of. 1090

În vigoare
Versiune de la: 6 Octombrie 2023
Art. 4
(1)Cadrele didactice care au calitatea de profesor mentor coordonează organizarea şi desfăşurarea stagiului practic pedagogic din formarea iniţială şi/sau a stagiului practic pedagogic necesar ocupării unei funcţii didactice, în unităţi de învăţământ cu statut de şcoală de aplicaţie sau în consorţii şcolare coordonate de aceste unităţi de învăţământ.
(2)În anul şcolar 2023-2024, activitatea de mentorat didactic se desfăşoară după cum urmează:
a)pentru stagiile practice pedagogice ale studenţilor: în şcolile de aplicaţie sau în consorţiile şcolare coordonate de acestea, în condiţiile prevăzute de Ordinul ministrului educaţiei nr. 5.041/2023 privind aprobarea componenţei reţelei naţionale a şcolilor de aplicaţie pentru anul şcolar 2023-2024;
b)pentru stagiile practice pedagogice ale elevilor din învăţământul preuniversitar vocaţional - profilul pedagogic: în liceele şi colegiile pedagogice sau în unităţile de învăţământ din consorţiile şcolare coordonate de acestea, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.812/2020 privind aprobarea Regulamentului-cadru pentru organizarea şi funcţionarea învăţământului pedagogic în sistemul de învăţământ preuniversitar;
c)pentru alte activităţi de suport didactic şi metodic, precum şi de mentorat didactic, incluzând dezvoltare profesională şi acumulare de credite profesionale transferabile: în unităţile de învăţământ componente ale bazelor de practică pedagogică, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei nr. 4.223/2022 privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor de suport didactic şi metodic, precum şi a celor de mentorat didactic în unităţile de învăţământ componente ale bazelor de practică pedagogică în anul şcolar 2022-2023.