Capitolul i - Dispoziţii generale - Ordinul 33/2020 privind activităţile de soluţionare a petiţiilor, primire în audienţă şi consiliere a cetăţenilor în Ministerul Afacerilor Interne

M.Of. 159

În vigoare
Versiune de la: 3 Noiembrie 2021
CAPITOLUL I:Dispoziţii generale
Art. 1: Domeniul de reglementare
(1)Prezentul ordin reglementează organizarea şi desfăşurarea activităţilor de soluţionare a petiţiilor, astfel cum sunt definite la art. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 233/2002, cu modificările ulterioare, denumită în continuare Ordonanţa Guvernului, a celor de primire în audienţă şi consiliere a cetăţenilor în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare MAI.
(2)Prezentul ordin nu se aplică cererilor, reclamaţiilor, sesizărilor sau propunerilor a căror procedură de soluţionare este prevăzută în reglementări speciale.
Art. 2: Definiţii
În înţelesul prezentului ordin, expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a)structura MAI - denumire generică ce include oricare dintre structurile prevăzute la lit. b) şi c);
b)unitate a aparatului central - structură organizatorică din categoria celor prevăzute în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi structurile subordonate acestora;
c)instituţie MAI - structură organizatorică din categoria celor prevăzute în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi structurile subordonate acestora;
d)compartiment pentru relaţii cu publicul - structură funcţională, indiferent de nivelul de organizare, având atribuţii de relaţii cu publicul;
e)compartiment de specialitate - structură funcţională, indiferent de nivelul de organizare, care, potrivit domeniului de activitate gestionat, poate soluţiona petiţia repartizată;
f)punct de primire - orice spaţiu utilizat de structurile MAI pentru a organiza activităţi de primire a petiţiilor sau de primire în audienţă ori activităţi de consiliere a cetăţenilor; în această categorie intră şi spaţiile de tip ghişeu "Relaţii cu cetăţenii";
g)consiliere - activitatea de comunicare desfăşurată la punctul de primire sau prin intermediul unor platforme de tip Telverde, prin care se realizează sprijinul şi îndrumarea cetăţenilor privind modalitatea de soluţionare a problematicilor sesizate, având ca obiectiv creşterea calităţii serviciului public.
Art. 3: Atribuţii specifice
(1)Conducătorii instituţiilor MAI au obligaţia să stabilească în sarcina compartimentului pentru relaţii cu publicul atribuţii specifice privind activităţile prevăzute de art. 6 din Ordonanţa Guvernului.
(2)În situaţia în care statul de organizare/statul de funcţii nu prevede un compartiment pentru relaţii cu publicul, conducătorul instituţiei MAI are obligaţia de a desemna, prin dispoziţie/ordin, unul sau mai mulţi responsabili cu activităţile prevăzute la art. 6 din Ordonanţa Guvernului.
Art. 4: Precizări suplimentare
Ori de câte ori, în prezentul ordin, se face referire la "compartiment pentru relaţii cu publicul" sau "compartiment de specialitate", referirea se consideră a fi făcută şi la responsabilul desemnat să desfăşoare activităţile prevăzute la art. 6 din Ordonanţa Guvernului sau, după caz, să soluţioneze petiţia.