Art. 41. - La completarea documentului de fundamentare întocmit la finele anului bugetar în contul anului următor se vor avea în vedere şi următoarele: - Norme Metodologice din 2025 privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor bugetare

M.Of. 696

Neintrat în vigoare
Versiune de la: 25 Iulie 2025 până la: 31 Decembrie 2025
Art. 41
(1)Prezentul articol se aplică de către instituţiile publice care aplică excepţia prevăzută la art. 14 alin. (10).
(2)La completarea documentului de fundamentare întocmit la finele anului bugetar în contul anului următor se vor avea în vedere şi următoarele:
a)documentul va primi dată la momentul întocmirii;
b)la pct. 3 din secţiunea A "Descrierea pe larg a stării de fapt şi de drept" se vor menţiona inclusiv motivele pentru care iniţierea demersurilor pentru angajarea cheltuielilor în anul bugetar următor ar fi tardive şi ar afecta continuitatea activităţii instituţiei publice;
c)la pct. 5 din secţiunea A "Angajamente legale" se va bifa "angajamentele legale se vor emite în contul anului următor";
d)la secţiunea B se va bifa " Nu s-au rezervat în sistemul de control al angajamentelor credite de angajament în cuantum de ................... lei, respectiv credite bugetare în cuantum de ................. lei." şi cea de-a doua opţiune, cu una dintre următoarele menţiuni: "cheltuiala vizează anul bugetar următor, sumele rezervate încadrându-se în bugetul aprobat pentru anul următor", "cheltuiala vizează anul bugetar următor, sumele rezervate încadrându-se în limitele lunare de cheltuieli prevăzute la art. 37 alin. (1) din Legea nr. 500/2002" sau "cheltuiala vizează anul bugetar următor, sumele rezervate încadrându-se în limitele lunare de cheltuieli prevăzute la art. 40 alin. (1) din Legea nr. 273/2006".
(3)În maximum 3 zile lucrătoare de la începutul anului bugetar următor se vor înregistra cu prioritate aceste rezervări în sistemul de control al angajamentelor prin emiterea unei revizuiri a prezentului document de fundamentare iniţiat de persoana nominalizată pentru a avea acces la sistemul de control al angajamentelor, fără a fi necesară aprobarea ordonatorului de credite pe documentul de fundamentare revizuit.