Partea ii - Condiţii privind agrearea autovehiculelor de transport în regim de taxi - Norme Metodologice din 2003 de aplicare a Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere - Metodologia de licenţiere a transporturilor rutiere publice de persoane sau bunuri în regim de taxi, a transporturilor rutiere publice de persoane în regim de închiriere, condiţiile privind agrearea şi inspecţia tehnică periodică a autovehiculelor care efectuează transport în regim de taxi, precum şi metodologia de eliberare a certificatului de atestare a pregătirii profesionale a taximetriştilor
M.Of. 577
Ieşit din vigoare Versiune de la: 21 Decembrie 2005
PARTEA II:Condiţii privind agrearea autovehiculelor de transport în regim de taxi
Art. 29
(1)Eliberarea certificatului de agreare pentru autovehiculele destinate transportului de persoane sau bunuri în regim de taxi se face contra cost de către RAR, prin reprezentanţele sale judeţene, respectiv reprezentanţa municipiului Bucureşti.
(1)Eliberarea certificatului de agreare pentru autovehiculele destinate transportului de persoane sau bunuri în regim de taxi se face contra cost de către RAR, prin reprezentanţele sale judeţene, respectiv reprezentanţa municipiului Bucureşti.(2)Eliberarea la cerere a certificatului de agreare a unui autoturism, pentru transportul de persoane în regim de taxi, se face cu îndeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii:
c)autoturismul are dotările stabilite, conform legii, în stare de funcţionare, respectiv:
- este dotat cu aparat de taxat, pentru care se face dovada că distribuitorul, autorizat de Ministerul Finanţelor Publice, are aprobare de model din partea Biroului Român de Metrologie Legală care atestă că aparatul corespunde prevederilor Legii nr. 38/2003 şi normelor în vigoare; până la 30 iunie 2004 se acceptă şi aparatele de taxat care nu corespund prevederilor Legii nr. 38/2003;
- este dotat legal cu staţie radio de emisie-recepţie; prevederea este obligatorie pentru taxiurile autorizate de primăriile municipiilor şi opţională pentru taxiurile autorizate de primăriile celorlalte localităţi, precum şi pentru taxiurile cu autorizaţie sezonieră, situaţie care se va menţiona în certificatul de agreare, după caz;
- este dotat cu dispozitiv de alarmă la dispoziţia şoferului, pentru protecţia sa. Dispozitivul trebuie să poată transmite, prin acţionare discretă, semnale de alarmă prin sistem de radio sau GPS; dispozitivul de alarmare poate fi încorporat în staţia radio de emisie-recepţie.
Regimul opţional al dotării cu staţia radio de emisie-recepţie, prevăzut la a doua liniuţă, se aplică şi pentru dispozitivul de alarmă în mod similar;
- este dotat cu lampă taxi certificată de RAR, care funcţionează în concordanţă cu poziţiile de operare în care lucrează aparatul de taxat, respectiv «Liber» şi «Ocupat»; până la 30 iunie 2004 se acceptă şi lămpile taxi care nu corespund prevederilor Legii nr. 38/2003;
- poziţiile de lucru ale lămpii taxi, «Liber» şi «Ocupat», trebuie sa aibă corespondent vizibil în afişajul client al aparatului de taxat; prevederea nu este obligatorie până la 30 iunie 2004;
a)autoturismul are inspectia tehnica periodica în termenul de valabilitate, conform prevederilor legale;
b)autoturismul corespunde constructiv categoriei de folosinta, conform prevederilor legale;
c)autoturismul are dotările stabilite, conform legii, în stare de funcţionare, respectiv:
- este dotat cu aparat de taxat, pentru care se face dovada că distribuitorul, autorizat de Ministerul Finanţelor Publice, are aprobare de model din partea Biroului Român de Metrologie Legală care atestă că aparatul corespunde prevederilor Legii nr. 38/2003 şi normelor în vigoare; până la 30 iunie 2004 se acceptă şi aparatele de taxat care nu corespund prevederilor Legii nr. 38/2003;
- este dotat legal cu staţie radio de emisie-recepţie; prevederea este obligatorie pentru taxiurile autorizate de primăriile municipiilor şi opţională pentru taxiurile autorizate de primăriile celorlalte localităţi, precum şi pentru taxiurile cu autorizaţie sezonieră, situaţie care se va menţiona în certificatul de agreare, după caz;
- este dotat cu dispozitiv de alarmă la dispoziţia şoferului, pentru protecţia sa. Dispozitivul trebuie să poată transmite, prin acţionare discretă, semnale de alarmă prin sistem de radio sau GPS; dispozitivul de alarmare poate fi încorporat în staţia radio de emisie-recepţie.
Regimul opţional al dotării cu staţia radio de emisie-recepţie, prevăzut la a doua liniuţă, se aplică şi pentru dispozitivul de alarmă în mod similar;
- este dotat cu lampă taxi certificată de RAR, care funcţionează în concordanţă cu poziţiile de operare în care lucrează aparatul de taxat, respectiv «Liber» şi «Ocupat»; până la 30 iunie 2004 se acceptă şi lămpile taxi care nu corespund prevederilor Legii nr. 38/2003;
- poziţiile de lucru ale lămpii taxi, «Liber» şi «Ocupat», trebuie sa aibă corespondent vizibil în afişajul client al aparatului de taxat; prevederea nu este obligatorie până la 30 iunie 2004;d)autoturismul are însemnele stabilite conform legii:
- are aplicata pe partile laterale banda dubla de carouri tip sah, pe o lungime egala cel putin cu latimea portierelor, sub nivelul geamurilor acestora;
e)autoturismul are înscrisurile stabilite conform legii:
- are înscrisul "TAXI" pe suprafetele partii galbene a lampii taxi, dupa caz;
f)are elementele de caroserie de culoarea stabilita prin hotarâre a consiliului local sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz.
În cazul în care consiliul local sau Consiliul General al Municipiului Bucuresti a stabilit culoarea taxiului obligatorie numai pentru partea de deasupra benzii duble tip sah, aceasta va fi aplicata cel putin pe stâlpii si pe cupola caroseriei, de la nivelul benzii în sus.
În cazul în care solicitantul declara ca autoturismul va fi utilizat ca taxi numai în perioada sezoniera, culoarea stabilita este optionala. Aceasta situatie se va mentiona în certificatul de agreare, dupa caz;
g)autoturismul dispune de un spatiu destinat exclusiv bagajelor, cu un volum de minimum 100 dm3, exclusiv, eventual, volumul ocupat de o instalatie de alimentare GPL.
(3)Eliberarea la cerere a certificatului de agreare a unui autovehicul, pentru transportul de bunuri în regim de taxi, se face cu îndeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii:
c)autovehiculul are dotările stabilite conform legii, în stare de funcţionare, respectiv:
- este dotat cu aparat de taxat, pentru care se face dovada că distribuitorul, autorizat de Ministerul Finanţelor Publice, are aprobare de model din partea Biroului Român de Metrologie Legală care atestă că aparatul corespunde prevederilor Legii nr. 38/2003 şi normelor în vigoare; până la 30 iunie 2004 se acceptă şi aparatele de taxat care nu corespund prevederilor Legii nr. 38/2003;
- este dotat cu lampă taxi certificată de RAR, care funcţionează în concordanţă cu poziţiile de operare în care lucrează aparatul de taxat, respectiv «Liber» şi «Ocupat»; până la 30 iunie 2004 se acceptă şi lămpile taxi care nu corespund prevederilor Legii nr. 38/2003;
- poziţiile de lucru ale lămpii taxi, «Liber» şi «Ocupat», trebuie sa aibă corespondent vizibil în afişajul client al aparatului de taxat; prevederea nu este obligatorie până la 30 iunie 2004;
- este dotat legal cu staţie radio de emisie-recepţie; prevederea este obligatorie pentru autovehiculele destinate transportului de bunuri în regim de taxi, autorizate de primăriile municipiilor, şi opţională pentru autovehiculele destinate transportului de bunuri în regim de taxi, autorizate de primăriile celorlalte localităţi, situaţie care se va menţiona în certificatul de agreare, după caz;
- este dotat cu dispozitiv de alarmă la dispoziţia şoferului, pentru protecţia sa. Dispozitivul trebuie să poată transmite, prin acţionare discretă, semnale de alarmă prin sistem de radio sau GPS; dispozitivul de alarmare poate fi încorporat în staţia radio de emisie-recepţie.
Regimul opţional al dotării cu staţia radio de emisie-recepţie, prevăzut la a patra liniuţă, se aplică şi pentru dispozitivul de alarmă în mod similar;
f)are elementele de caroserie de culoarea stabilită prin hotărâre a consiliului local sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după caz.
În cazul în care consiliul local sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti a stabilit culoarea taxiului obligatorie numai pentru partea de deasupra benzii duble tip şah, aceasta va fi aplicată cel puţin pe stâlpii şi pe cupola caroseriei, de la nivelul benzii în sus.
a)autovehiculul are inspectia tehnica periodica în termenul de valabilitate, conform prevederilor legale;
b)autovehiculul corespunde constructiv categoriei de folosinta, conform prevederilor legii;
c)autovehiculul are dotările stabilite conform legii, în stare de funcţionare, respectiv:
- este dotat cu aparat de taxat, pentru care se face dovada că distribuitorul, autorizat de Ministerul Finanţelor Publice, are aprobare de model din partea Biroului Român de Metrologie Legală care atestă că aparatul corespunde prevederilor Legii nr. 38/2003 şi normelor în vigoare; până la 30 iunie 2004 se acceptă şi aparatele de taxat care nu corespund prevederilor Legii nr. 38/2003;
- este dotat cu lampă taxi certificată de RAR, care funcţionează în concordanţă cu poziţiile de operare în care lucrează aparatul de taxat, respectiv «Liber» şi «Ocupat»; până la 30 iunie 2004 se acceptă şi lămpile taxi care nu corespund prevederilor Legii nr. 38/2003;
- poziţiile de lucru ale lămpii taxi, «Liber» şi «Ocupat», trebuie sa aibă corespondent vizibil în afişajul client al aparatului de taxat; prevederea nu este obligatorie până la 30 iunie 2004;
- este dotat legal cu staţie radio de emisie-recepţie; prevederea este obligatorie pentru autovehiculele destinate transportului de bunuri în regim de taxi, autorizate de primăriile municipiilor, şi opţională pentru autovehiculele destinate transportului de bunuri în regim de taxi, autorizate de primăriile celorlalte localităţi, situaţie care se va menţiona în certificatul de agreare, după caz;
- este dotat cu dispozitiv de alarmă la dispoziţia şoferului, pentru protecţia sa. Dispozitivul trebuie să poată transmite, prin acţionare discretă, semnale de alarmă prin sistem de radio sau GPS; dispozitivul de alarmare poate fi încorporat în staţia radio de emisie-recepţie.
Regimul opţional al dotării cu staţia radio de emisie-recepţie, prevăzut la a patra liniuţă, se aplică şi pentru dispozitivul de alarmă în mod similar;d)are însemnele stabilite conform legii:
- are aplicata pe partile laterale si în fata, daca este posibil, banda dubla de carouri tip sah, plasata imediat sub nivelul geamurilor portierelor si parbrizului cabinei;
e)are înscrisuri stabilite conform legii:
- are înscrisul "TAXI" pe fetele fata si spate ale partii galbene a lampii taxi, dupa caz;
f)are elementele de caroserie de culoarea stabilită prin hotărâre a consiliului local sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după caz.
În cazul în care consiliul local sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti a stabilit culoarea taxiului obligatorie numai pentru partea de deasupra benzii duble tip şah, aceasta va fi aplicată cel puţin pe stâlpii şi pe cupola caroseriei, de la nivelul benzii în sus.Art. 30
(1)Inspecţia tehnică periodică a autovehiculelor agreate, licenţiate şi autorizate pentru transportul rutier în regim de taxi se face de către RAR, în reprezentanţele sale, respectiv reprezentanţa municipiului Bucureşti, sau de către staţiile de inspecţie tehnică periodica autorizate, deţinătoare de contract de franciză încheiat cu RAR în condiţiile legii şi monitorizate de către acesta. Prin derogare de la prevederile art. 7 din anexa la Ordinul ministrului transporturilor nr. 353/1998, modificat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 61/2003, inspecţia tehnică periodică la autovehiculele agreate, licenţiate şi autorizate pentru transportul rutier în regim de taxi, echipate cu instalaţii de alimentare cu GPL, se face de către RAR, în reprezentanţele sale, respectiv reprezentanţa municipiului Bucureşti, sau în staţiile de inspecţie tehnică periodică autorizate, deţinătoare de contract de franciză încheiat cu RAR în condiţiile legii şi monitorizate de către acesta.
(2)Certificatele de agreare definitive se atribuie pentru o perioadă de 5 ani de la data eliberării şi sunt valabile numai în condiţiile vizării anuale de către RAR, cu plata tarifelor aferente.
(3)Viza anuală a certificatelor de agreare se acordă numai dacă autovehiculele prezentate îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a)au inspecţia tehnică periodică efectuată şi în termenul de valabilitate, conform reglementărilor privind încadrarea vehiculelor rutiere înmatriculate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului si în categoria de folosinţă conform destinaţiei - RNTR 1;
b)sunt menţinute condiţiile de agreare stabilite la art. 29;
c)sunt îndeplinite cerinţele referitoare la dotările suplimentare cerute prin Legea nr. 38/2003, ulterioare agreării iniţiale.
(4)Autovehiculul prezentat pentru verificarea dotărilor prevăzute la alin. (3) lit. c) trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a)are aplicate pe cele două portiere spate, iar în cazul transportului de bunuri în regim de taxi, pe părţile laterale ale cabinei sau caroseriei cele două indicatoare marcate, stabilite ca model unic la nivelul localităţii prin hotărâre a consiliului local sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, care trebuie să conţină:
- numărul autorizaţiei taxi;
- localitatea de autorizare;
- data expirării autorizaţiei taxi;
b)are aplicată pe cele două portiere faţă valoarea tarifului pe kilometru, a tarifului pe oră şi a tarifului de pornire;
c)nu are pe geamuri aplicate înscrisuri, colante sau altele asemenea, care ar putea afecta vizibilitatea din şi înspre interior.
(1)Inspecţia tehnică periodică a autovehiculelor agreate, licenţiate şi autorizate pentru transportul rutier în regim de taxi se face de către RAR, în reprezentanţele sale, respectiv reprezentanţa municipiului Bucureşti, sau de către staţiile de inspecţie tehnică periodica autorizate, deţinătoare de contract de franciză încheiat cu RAR în condiţiile legii şi monitorizate de către acesta. Prin derogare de la prevederile art. 7 din anexa la Ordinul ministrului transporturilor nr. 353/1998, modificat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 61/2003, inspecţia tehnică periodică la autovehiculele agreate, licenţiate şi autorizate pentru transportul rutier în regim de taxi, echipate cu instalaţii de alimentare cu GPL, se face de către RAR, în reprezentanţele sale, respectiv reprezentanţa municipiului Bucureşti, sau în staţiile de inspecţie tehnică periodică autorizate, deţinătoare de contract de franciză încheiat cu RAR în condiţiile legii şi monitorizate de către acesta.
(2)Certificatele de agreare definitive se atribuie pentru o perioadă de 5 ani de la data eliberării şi sunt valabile numai în condiţiile vizării anuale de către RAR, cu plata tarifelor aferente.
(3)Viza anuală a certificatelor de agreare se acordă numai dacă autovehiculele prezentate îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a)au inspecţia tehnică periodică efectuată şi în termenul de valabilitate, conform reglementărilor privind încadrarea vehiculelor rutiere înmatriculate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului si în categoria de folosinţă conform destinaţiei - RNTR 1;
b)sunt menţinute condiţiile de agreare stabilite la art. 29;
c)sunt îndeplinite cerinţele referitoare la dotările suplimentare cerute prin Legea nr. 38/2003, ulterioare agreării iniţiale.
(4)Autovehiculul prezentat pentru verificarea dotărilor prevăzute la alin. (3) lit. c) trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a)are aplicate pe cele două portiere spate, iar în cazul transportului de bunuri în regim de taxi, pe părţile laterale ale cabinei sau caroseriei cele două indicatoare marcate, stabilite ca model unic la nivelul localităţii prin hotărâre a consiliului local sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, care trebuie să conţină:
- numărul autorizaţiei taxi;
- localitatea de autorizare;
- data expirării autorizaţiei taxi;
b)are aplicată pe cele două portiere faţă valoarea tarifului pe kilometru, a tarifului pe oră şi a tarifului de pornire;
c)nu are pe geamuri aplicate înscrisuri, colante sau altele asemenea, care ar putea afecta vizibilitatea din şi înspre interior.Art. 31
(6)Toate aparatele de taxat şi lămpile taxi existente pe taxiuri vor putea fi utilizate până la înlocuirea lor, conform legii, dar nu mai târziu de 30 iunie 2004. Toate staţiile radio existente pe taxiuri şi a căror înlocuire se impune prin reglementările în vigoare vor putea fi utilizate până la înlocuirea lor, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2003.
(7)Certificatele de agreare existente la data de 28 aprilie 2003 vor fi valabile până la 31 decembrie 2003. Valabilitatea poate fi prelungită până la 30 iunie 2004, în condiţiile prezentelor norme metodologice, perioadă în care aparatul de taxat şi lampa taxi existente vor fi înlocuite cu noile tipuri prevăzute de Legea nr. 38/2003.
(8)Până la eliberarea autorizaţiilor taxi de către consiliile locale sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti, după caz, se vor realiza următoarele:
a)operatorii de transport taxi, taximetriştii independenţi şi operatorii pentru activitatea de dispecerat taxi vor solicita de la agenţia Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. eliberarea licenţelor de transport rutier public în regim de taxi, a licenţelor taxi şi a licenţelor de execuţie pentru activitatea de dispecerat taxi, în condiţiile stabilite de lege;
b)RAR şi agenţia Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. vor elibera certificate de agreare şi, respectiv, licenţe de execuţie pentru vehicul, temporare, în condiţiile în care nu au avut loc dotarea şi amenajarea taxiurilor, conform legii, până la 31 decembrie 2003, respectiv dotarea cu aparat de taxat şi lampă taxi până la 30 iunie 2004, acestea urmând sa fie preschimbate în definitive după reverificarea agreării de către RAR. Pe baza certificatelor de agreare temporare se pot elibera licenţe de execuţie temporare pentru vehicul şi pe baza acestora se pot elibera autorizaţiile taxi de către primărie;
c)până la 30 iunie 2004, RAR va agrea temporar autoturismele prezentate pentru activitate de taxi dacă acestea îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii minimale:
- au inspecţia tehnică periodică în termenul de valabilitate;
- sunt dotate cu aparate de taxat şi staţie radio de emisie-recepţie în stare de funcţionare;
- au în dotare caseta taxi;
- au însemnele, înscrisurile, elementele de culoare ale caroseriei conform prevederilor Legii nr. 38/2003 şi ale regulamentului de organizare şi funcţionare a taximetriei, stabilit de consiliile locale sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti, după caz;
- sunt dotate cu portiere de acces şi evacuare în dreptul fiecărei banchete sau fiecărui scaun pentru clienţi, după caz, precum şi cu spaţiu de 100 dm3 necesar transportului bagajelor de mână, în condiţiile prezentelor norme metodologice, şi nu pot transporta mai mult de 4 persoane în afara conducătorului auto;
d)RAR va agrea temporar autovehicule pentru activitatea de taxi până la 30 iunie 2004, în condiţiile în care acestea nu au finalizat înlocuirea aparatelor de taxat şi casetelor taxi, conform prevederilor Legii nr. 38/2003; după această dată certificatele de agreare temporare se vor preschimba, contra cost, în certificate de agreare definitive, în condiţiile art. 30 alin. (2), numai dacă au fost finalizate dotările respective. După 30 iunie 2004 certificatele de agreare temporare, eliberate de către RAR, îşi pierd valabilitatea;
e)operaţiunea de pregătire a parcului de autoturisme pentru agreare definitivă ca taxiuri de către RAR începe cu data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice şi se finalizează la 30 iunie 2004, urmând ca procedura de agreare definitivă să se efectueze pe baza unor programări stabilite de comun acord între RAR şi camera taximetriştilor, ca filială judeţeană, sau cu asociaţiile profesionale reprezentative, prin filialele judeţene.
(1)Începând cu 1 ianuarie 2004 nu vor mai fi agreate pentru transportul public în regim de taxi autoturismele care nu îndeplinesc prevederile art. 29 alin. (2) lit. g).
(2)De la prevederile alin. (1) se excepteaza autoturismele care au detinut agreare RAR pâna la 31 decembrie 2003.
(3)Lampa taxi, de culoare galbena, împreuna cu lampile suplimentare, de culoare rosie si verde, vor fi executate compact.
(4)Nu vor fi omologate/certificate si nu vor fi utilizate pe vehicule lampile taxi ale caror raze de racordare a partilor exterioare sunt mai mici de 2,5 mm.
(5)Latimea literelor înscrisului "TAXI", aplicate pe lampa taxi, va fi cuprinsa între 10-15 mm.
(6)Toate aparatele de taxat şi lămpile taxi existente pe taxiuri vor putea fi utilizate până la înlocuirea lor, conform legii, dar nu mai târziu de 30 iunie 2004. Toate staţiile radio existente pe taxiuri şi a căror înlocuire se impune prin reglementările în vigoare vor putea fi utilizate până la înlocuirea lor, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2003.
(7)Certificatele de agreare existente la data de 28 aprilie 2003 vor fi valabile până la 31 decembrie 2003. Valabilitatea poate fi prelungită până la 30 iunie 2004, în condiţiile prezentelor norme metodologice, perioadă în care aparatul de taxat şi lampa taxi existente vor fi înlocuite cu noile tipuri prevăzute de Legea nr. 38/2003.
(8)Până la eliberarea autorizaţiilor taxi de către consiliile locale sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti, după caz, se vor realiza următoarele:
a)operatorii de transport taxi, taximetriştii independenţi şi operatorii pentru activitatea de dispecerat taxi vor solicita de la agenţia Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. eliberarea licenţelor de transport rutier public în regim de taxi, a licenţelor taxi şi a licenţelor de execuţie pentru activitatea de dispecerat taxi, în condiţiile stabilite de lege;
b)RAR şi agenţia Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. vor elibera certificate de agreare şi, respectiv, licenţe de execuţie pentru vehicul, temporare, în condiţiile în care nu au avut loc dotarea şi amenajarea taxiurilor, conform legii, până la 31 decembrie 2003, respectiv dotarea cu aparat de taxat şi lampă taxi până la 30 iunie 2004, acestea urmând sa fie preschimbate în definitive după reverificarea agreării de către RAR. Pe baza certificatelor de agreare temporare se pot elibera licenţe de execuţie temporare pentru vehicul şi pe baza acestora se pot elibera autorizaţiile taxi de către primărie;
c)până la 30 iunie 2004, RAR va agrea temporar autoturismele prezentate pentru activitate de taxi dacă acestea îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii minimale:
- au inspecţia tehnică periodică în termenul de valabilitate;
- sunt dotate cu aparate de taxat şi staţie radio de emisie-recepţie în stare de funcţionare;
- au în dotare caseta taxi;
- au însemnele, înscrisurile, elementele de culoare ale caroseriei conform prevederilor Legii nr. 38/2003 şi ale regulamentului de organizare şi funcţionare a taximetriei, stabilit de consiliile locale sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti, după caz;
- sunt dotate cu portiere de acces şi evacuare în dreptul fiecărei banchete sau fiecărui scaun pentru clienţi, după caz, precum şi cu spaţiu de 100 dm3 necesar transportului bagajelor de mână, în condiţiile prezentelor norme metodologice, şi nu pot transporta mai mult de 4 persoane în afara conducătorului auto;
d)RAR va agrea temporar autovehicule pentru activitatea de taxi până la 30 iunie 2004, în condiţiile în care acestea nu au finalizat înlocuirea aparatelor de taxat şi casetelor taxi, conform prevederilor Legii nr. 38/2003; după această dată certificatele de agreare temporare se vor preschimba, contra cost, în certificate de agreare definitive, în condiţiile art. 30 alin. (2), numai dacă au fost finalizate dotările respective. După 30 iunie 2004 certificatele de agreare temporare, eliberate de către RAR, îşi pierd valabilitatea;
e)operaţiunea de pregătire a parcului de autoturisme pentru agreare definitivă ca taxiuri de către RAR începe cu data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice şi se finalizează la 30 iunie 2004, urmând ca procedura de agreare definitivă să se efectueze pe baza unor programări stabilite de comun acord între RAR şi camera taximetriştilor, ca filială judeţeană, sau cu asociaţiile profesionale reprezentative, prin filialele judeţene.Art. 32
Planul de operaţii privind desfăşurarea procedurii de agreare, procedura de omologare/certificare a lămpilor taxi, planul de operaţii privind verificarea anuală în vederea acordării vizei certificatului de agreare definitiv pentru autovehiculele taxi, precum şi modelul certificatului de agreare se stabilesc de RAR.
Planul de operaţii privind desfăşurarea procedurii de agreare, procedura de omologare/certificare a lămpilor taxi, planul de operaţii privind verificarea anuală în vederea acordării vizei certificatului de agreare definitiv pentru autovehiculele taxi, precum şi modelul certificatului de agreare se stabilesc de RAR.