Capitolul vi - Trasabilitatea subproduselor de origine animală şi produselor derivate care nu sunt destinate consumului uman - Norma sanitara veterinara din 2019 privind procedura de înregistrare/autorizare sanitar-veterinară a unităţilor din domeniul subproduselor de origine animală şi produselor derivate care nu sunt destinate consumului uman

M.Of. 690 bis

În vigoare
Versiune de la: 4 Noiembrie 2025
CAPITOLUL VI:Trasabilitatea subproduselor de origine animală şi produselor derivate care nu sunt destinate consumului uman
SECŢIUNEA 1:Prevederi generale
Art. 35
(1)Ambalajele şi containerele utilizate pentru colectarea şi depozitarea subproduselor de origine animală şi a produselor derivate care nu sunt destinate consumului uman în unităţile generatoare de subproduse de origine animală din sectorul de creştere a animalelor, din industria alimentară şi în unităţile de neutralizare trebuie identificate conform prevederilor din anexa VIII capitolul I secţiunea 1 din Regulamentul (UE) nr. 142/2011.

(2)Marcarea subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, la nivelul unităţilor generatoare de subproduse de origine animală din industria alimentară, se efectuează astfel:
a)materiile de categoria 1, cu excepţia materialelor cu riscuri specificate, astfel cum sunt definite de Regulamentul (CE) nr. 999/2001, precum şi materiile de categoria 2 şi 3 nu se marchează;
b)materialele cu riscuri specificate se marchează cu vopsea de culoare albastră; marcarea materialelor cu riscuri specificate se realizează astfel încât să cuprindă materialul în totalitate.
Art. 36
(1)Orice transport pe teritoriul naţional de subproduse de origine animală şi produse derivate care nu sunt destinate consumului uman trebuie însoţit de documentul/documentele de mişcare pentru subproduse de origine animală/produse derivate care nu sunt destinate consumului uman, prevăzut/prevăzute în anexa nr. 33.
(2)Prevederile alin. (1) nu se aplică în următoarele situaţii:
a)pentru transporturile de gunoi de grajd de la exploataţiile de animale situate pe teritoriul naţional direct pe terenurile agricole, în vederea utilizării acestuia ca îngrăşământ organic/ameliorator de sol.
b)acordarea derogărilor prevăzute în Regulamentul (CE) nr. 1069/2009 şi în Regulamentul (UE) nr. 142/2011;
c)pentru situaţiile prevăzute în art. 38 alin. (5) din prezenta normă sanitar-veterinară.
(3)Pentru a putea funcţiona, unităţile de neutralizare trebuie să deţină dotări pentru cântărirea materiilor prime recepţionate şi pentru expedierea materiilor sau produselor derivate obţinute.
(4)Dotările pentru cântărire prevăzute la alin. (3) trebuie să fie proporţionale cu volumul de materii manipulate în unitatea respectivă.
(5)Dotările pentru cântărire din unităţile supuse autorizării şi înregistrării speciale sanitar-veterinare trebuie să includă, după caz, sisteme de înregistrare şi stocare electronică a valorilor cantităţilor cântărite.
(6)Înregistrările prevăzute la alin. (5) trebuie să fie păstrate de către operatorul economic pe o perioadă de minim 2 ani şi puse la dispoziţia autorităţilor competente, la cererea acestora.
SECŢIUNEA 2:Documente comerciale necesare pe teritoriul naţional
Art. 37
(1)Documentul de mişcare pentru subproduse de origine animală/produse derivate care nu sunt destinate consumului uman este completat după cum urmează:
a)secţiunea 1, de către expeditor;
b)secţiunea a 2-a, de către transportator;
c)secţiunea a 3-a, de către destinatar/primitor.
(2)Documentul prevăzut la alin. (1) este completat în 4 exemplare - un original, 2 copii şi matcă, distribuite după cum urmează:
a)exemplarul I - "Originalul - exemplarul primitorului" rămâne la destinatar după ce acesta completează secţiunea a 3-a pe toate cele trei copii ale documentului de mişcare pentru subproduse de origine animală/produse derivate care nu sunt destinate consumului uman (exemplar I, II, III);
b)exemplarul II - "Copia transportatorului" rămâne la transportator;
c)exemplarul III-"Copia primitorului pentru a fi retransmisă expeditorului" este transmisă expeditorului prin grija destinatarului.
(3)Matca se păstrează la expeditor după ce sunt completate secţiunile 1 şi 2 pe toate cele 4 exemplare ale documentului de mişcare pentru subproduse de origine animală/produse derivate care nu sunt destinate consumului uman.
(4)Documentul prevăzut la alin. (1) trebuie păstrat minimum 2 ani la fiecare punct de lucru.
(5)În cazul crescătorilor individuali de animale şi al persoanelor fizice care deţin animale care nu sunt destinate activităţilor comerciale, documentul prevăzut la alin. (1), matca şi exemplarul III se arhivează de către consiliul local de pe a cărui rază teritorială sunt expediate subprodusele de origine animală care nu sunt destinate consumului uman.
Art. 38
(1)Documentul prevăzut la art. 37 alin. (1) este tipărit în topuri autocopiative, respectiv un original, 2 copii şi matcă, înseriate în sistem unic, de către unităţile de neutralizare utilizând modelul prevăzut în anexa nr. 33.
(2)Operatorii unităţilor de neutralizare solicită în scris direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, numerele necesare pentru înscrierea în regim unic a documentelor prevăzute la alin. (1), pentru fiecare punct de lucru în parte.
(3)Direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti transmite operatorilor unităţilor de neutralizare, în scris, numerele alocate, în termen de maximum 15 zile de la data primirii solicitării.
(4)Direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti alocă seriile de numere în baza unor indicative alfanumerice unice pentru fiecare tip de unitate în parte, conform prevederilor art. 45 alin. (4).
(5)Prevederile alin. (2) nu se aplică următoarelor categorii de unităţi:
a)unităţilor de procesare care sunt situate pe acelaşi amplasament cu o unitate generatoare de subproduse de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, aceste unităţi având obligaţia de a solicita documentul prevăzut la alin. (1) pentru transportul produselor procesate către diferiţi destinatari, conform prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1069/2009;
b)unităţilor de neutralizare care sunt situate pe acelaşi amplasament cu o unitate generatoare de subproduse de origine animală care nu sunt destinate consumului uman;
c)unităţile producătoare de hrană pentru animale de companie care folosesc numai proteine animale prelucrate pentru producţia de hrană destinată animalelor de companie.
(6)Unităţile de procesare care sunt situate pe acelaşi amplasament cu o unitate de abatorizare şi care au obţinut derogarea prevăzută la cap. I secţiunea 1 pct. 1 lit. (a) din anexa IV la Regulamentul (UE) nr. 142/2011 au obligaţia aplicării prevederilor alin. (1) şi (2).
(7)Transportatorii independenţi de subproduse de origine animală şi produse derivate care nu sunt destinate consumului uman nu au dreptul de a solicita documente de mişcare pentru acestea de la Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti.
(8)Transportatorii independenţi de subproduse de origine animală şi produse derivate care nu sunt destinate consumului uman care au încheiat, în condiţiile legii, un contract de servicii pentru transportul acestora cu o unitate de neutralizare autorizată sanitar-veterinar, efectuează transportul în baza documentului de mişcare pentru subproduse de origine animală/produse derivate care nu sunt destinate consumului uman, emis de către unitatea de neutralizare.
(9)Unitatea de neutralizare prevăzută la alin. (8) are obligaţia notificării anuale şi ori de câte ori este necesar a listei actualizate a transportatorilor independenţi cu care a încheiat contract de servicii direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti pe a cărei rază teritorială îşi desfăşoară activitatea.

(10)Documentele de mişcare pentru subproduse de origine animală/produse derivate care nu sunt destinate consumului uman deţinute de unităţile de neutralizare şi seriile de numere alocate de către Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, în baza Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 80/2005 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor privind stabilirea documentelor şi evidentelor veterinare necesare în cadrul activităţii de neutralizare a deşeurilor de origine animală, cu modificările şi completările ulterioare, pot fi utilizate până la epuizare, dar nu mai târziu de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentei norme sanitar-veterinare.
Art. 39
(1)Vehiculele sau containerele care transportă subproduse de origine animală şi produse derivate care nu sunt destinate consumului uman trebuie să fie însoţite la încărcare de o declaraţie de curăţare şi dezinfectare a vehiculului/containerului, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 34.
(2)Declaraţia de curăţare şi dezinfectare a vehiculului/containerului este completată de către responsabilul unităţii care a realizat curăţarea şi dezinfecţia vehiculului/containerului, originalul însoţeşte vehiculul sau containerul la încărcare, iar copia este reţinută de emitent.
(3)Declaraţia în original însoţeşte vehiculul/containerul încărcat cu subprodusele de origine animală/produsele derivate care nu sunt destinate consumului uman până la descărcarea acestuia, documentul fiind păstrat de către destinatarul/primitorul încărcăturii împreună cu certificatul sanitar-veterinar pentru subproduse de origine animală/produse derivate care nu sunt destinate consumului uman şi cu documentul de mişcare pentru subproduse de origine animală/produse derivate care nu sunt destinate consumului uman, timp de minimum 2 ani.
Art. 40
(1)Declaraţia de curăţare şi dezinfectare a vehiculului/containerului este tipărită şi înseriată în sistem unic, în topuri cuprinzând originalul şi copia, de către fiecare unitate autorizată în condiţiile legii, pentru activitatea de curăţare şi dezinfecţie.
(2)Unităţile prevăzute la alin. (1) solicită în scris direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pe a cărei rază teritorială funcţionează unitatea sau punctul de lucru autorizat pentru activitatea de curăţare şi dezinfecţie, numerele necesare pentru înscrierea în regim unic a declaraţiilor de curăţare şi dezinfectare a vehiculului/containerului prevăzute la alin. (1).
(3)Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectv a municipiului Bucureşti comunică, în scris, numerele alocate.
SECŢIUNEA 3:Certificatele sanitar-veterinare pentru subproduse de origine animală şi produse derivate care nu sunt destinate consumului uman aplicabile pe teritoriul naţional
Art. 41
(1)Subprodusele de origine animală sau produsele derivate care nu sunt destinate consumului uman, cu excepţia celor provenind din unităţi de vânzare directă de produse primare, unităţi de vânzare cu amănuntul a produselor alimentare de origine animală şi a deşeurilor de catering care au fost prelucrate termic şi care urmează a fi expediate către diferiţi destinatari sunt supuse certificării sanitar-veterinare; în acest sens este emis de către un medic veterinar oficial din cadrul direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti certificatul sanitar-veterinar pentru subproduse de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, conform modelului prevăzut în anexa nr. 35.

(2)Originalul certificatului sanitar-veterinar prevăzut la alin. (1) însoţeşte subprodusele de origine animală/produsele derivate care nu sunt destinate consumului uman până la destinaţie şi trebuie îndosariat şi păstrat timp de minimum 2 ani, împreună cu documentul de mişcare pentru subproduse de origine animală/produse derivate care nu sunt destinate consumului uman; copia rămâne la medicul veterinar oficial emitent, care deţine un registru pentru evidenţa certificatelor emise.
Art. 42
(1)Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti asigură tipărirea, înscrierea în regim unic şi distribuirea către medicii veterinari oficiali a certificatelor sanitar-veterinare pentru subproduse de origine animală/produse derivate care nu sunt destinate consumului uman.
(2)Numerele necesare pentru înscrierea în regim unic a certificatelor sanitar-veterinare pentru subproduse de origine animală/produse derivate care nu sunt destinate consumului uman se alocă de către fiecare direcţie sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti după formatul NN XXXXXX, unde codul judeţului este urmat de 6 cifre.

(3)[textul din Art. 42, alin. (3) din capitolul VI, sectiunea 3 a fost abrogat la 26-apr-2021 de Art. II, punctul 27. din Ordinul 55/2021]
Art. 43
(1)[textul din Art. 43, alin. (1) din capitolul VI, sectiunea 3 a fost abrogat la 26-apr-2021 de Art. II, punctul 28. din Ordinul 55/2021]
(2)În cazul existenţei suspiciunii de încălcare a prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1069/2009, direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti pot dispune medicilor veterinari oficiali care supraveghează activitatea unităţilor de abatorizare, tranşare şi procesare carne, unităţilor de prelucrare lapte, peşte, unităţilor pentru depozitarea produselor de origine animală şi unităţilor din sectorul de vânzare cu amănuntul înregistrate/autorizate sanitar-veterinar conform Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 57/2010 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind procedura de autorizare sanitară veterinară a unităţilor care produc, procesează, depozitează, transportă şi/sau distribuie produse de origine animală, cu modificările şi completările ulterioare, şi/sau Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 111/2008 privind aprobarea Normei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor privind procedura de înregistrare sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor a activităţilor de obţinere şi de vânzare directă şi/sau cu amănuntul a produselor alimentare de origine animală sau nonanimală, precum şi a activităţilor de producţie procesare, depozitare, transport şi comercializare a produselor alimentare de origine nonanimală, cu modificările şi completările ulterioare, să asiste la încărcarea şi la cântărirea mijloacelor de transport a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman care urmează să fie expediate la unităţile de destinaţie şi să înregistreze cantitatea respectivă în certificatul sanitar-veterinar prevăzut în anexa nr. 37.
(3)Certificatele sanitar-veterinare pentru subproduse de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, deţinute de direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi seriile de numere alocate de către Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, emise în baza Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 16/2010 cu modificările şi completările ulterioare, pot fi utilizate până la epuizarea acestora, dar nu mai târziu de 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentei norme sanitar-veterinare.
SECŢIUNEA 4:Evidenţe
Art. 44
(1)Persoanele fizice sau juridice care deţin unităţi generatoare de subproduse de origine animală care nu sunt destinate consumului uman trebuie să păstreze evidenţe cu privire la tipul, cantitatea şi destinaţia acestora, transportatorul şi documentele însoţitoare, precum şi să întocmească şi să completeze registrul de evidenţă a transporturilor, în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 38.
(2)În cazul crescătorilor individuali de animale şi al persoanelor fizice care deţin animale care nu sunt destinate activităţilor comerciale, registrul prevăzut la alin. (1) este întocmit şi completat de către consiliului local de pe a cărui rază teritorială sunt expediate subprodusele de origine animală care nu sunt destinate consumului uman sau prin grija unui împuternicit al acestuia.
(3)Utilizatorii de subproduse de origine animală care nu sunt destinate consumului uman au obligaţia de a întocmi, completa şi păstra registrul pentru utilizatorii de subproduse de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, prevăzut în anexa nr. 39.
(4)Centrele de colectare a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman au obligaţia de a întocmi, a completa şi a păstra registrul pentru centrele de colectare subproduse de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, prevăzut în anexa nr. 40.
(5)Persoanele fizice şi juridice care aplică prevederile art. 19, alin. (1) lit. (c) şi (e) din Regulamentul (CE) nr. 1069/2009 au obligaţia de a întocmi, a completa şi a păstra registrul de evidenţă a animalelor moarte în urma dezastrelor naturale/bolilor, eliminate prin îngropare/incinerare, prevăzut în anexa nr. 41.
(6)Persoanele juridice care aplică prevederile art. 19, alin. (1), lit. (a) din Regulamentul (CE) nr. 1069/2009 au obligaţia de a întocmi, a completa şi a păstra registrul de evidenţă a animalelor moarte recepţionate şi îngropate în cimitirul pentru animale de companie, prevăzut în anexa nr. 42.
(7)Comercianţii/transportatorii independenţi de subproduse de origine animală şi produse derivate care nu sunt destinate consumului uman au obligaţia de a întocmi, a completa şi a păstra registrul pentru comercianţii/transportatorii independenţi de subproduse de origine animală şi produse derivate care nu sunt destinate consumului uman prevăzut în anexa nr. 43.
(8)Utilizatorii de îngrăşăminte organice/amelioratori de sol au obligaţia de a întocmi a completa şi a păstra registrul pentru utilizatorii de îngrăşăminte organice/amelioratori de sol, prevăzut în anexa nr. 44.
(9)Persoanele fizice sau juridice, altele decât cele prevăzute la alin. (3), care recepţionează subproduse de origine animală care nu sunt destinate consumului, trebuie să păstreze evidenţe cu privire la tipul, cantitatea şi provenienţa acestora, la transportator şi la documentele însoţitoare ale transportului, modul de procesare şi, după caz, destinaţia acestora şi trebuie să întocmească şi să completeze registrul de recepţie a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, prevăzut în anexa nr. 45.
(10)Unităţile pentru producţia de îngrăşăminte organice/amelioratori de sol au obligaţia de a întocmi, a completa şi a păstra registrul de evidenţă a producţiei de îngrăşăminte organice/amelioratori de sol, prevăzut în anexa nr. 46.
(11)Persoanele fizice sau juridice, altele decât cele prevăzute la alin. (5), care realizează neutralizarea subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, trebuie să păstreze evidenţe cu privire la tipul acestora, cantitatea, documentele însoţitoare, modul de neutralizare, data şi, după caz, şarja/lotul, precum şi, pentru materiile sau produsele rezultate, destinaţia, transportatorul şi documentele însoţitoare şi trebuie să întocmească şi să completeze registrul prevăzut în anexa nr. 47.
(12)Persoanele fizice sau juridice care recepţionează animale moarte din speciile bovine, ovine/caprine, suine sau cabaline au obligaţia să păstreze evidenţe cu privire la numărul de identificare al animalelor, documentele însoţitoare, categoria de subproduse de origine animală care nu sunt destinate consumului în care se încadrează, precum şi datele referitoare la analizele de laborator solicitate, şarja/lotul de procesare şi, după caz, destinaţia acestora şi trebuie să întocmească şi să completeze registrul prevăzut în anexa nr. 48.
(13)Registrele prevăzute la alin. (1)-(7) trebuie păstrate pentru o perioadă de minimum 5 ani şi trebuie prezentate autorităţilor responsabile cu inspecţia şi controlul, potrivit legii.
Art. 45
(1)Registrele prevăzute la art. 44 sunt şnuruite, numerotate pe fiecare pagină şi ştampilate pe ultima pagină, sub semnătura persoanei fizice sau a reprezentantului persoanei juridice responsabile şi sunt completate de aceştia sau în format electronic, cu obligativitatea păstrării integrităţii datelor.
(2)Registrele prevăzute la alin. (1) se păstrează separat, pentru fiecare punct de lucru.
(3)Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti întocmesc un registru de evidenţă a unităţilor de neutralizare a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman şi a mijloacelor de transport autorizate, înregistrate sau înregistrate special sanitar-veterinar, conform modelelor prevăzute în anexa nr. 53.
(4)Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti întocmesc un registru de evidenţă a seriilor de numere alocate unităţilor de neutralizare autorizate, înregistrate special şi înregistrate sanitar-veterinar, prevăzut în anexa nr. 54.
(5)Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti au obligaţia de a transmite trimestrial la Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, în format electronic, copia registrului prevăzut la alin. (4), până la data de 25 a lunii următoare perioadei de raportare.
(6)Operatorii economici au obligaţia să întocmească registrele prevăzute la art. 44 în maximum 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei norme sanitar-veterinare.
(7)Registrele deţinute de operatorii economici conform prevederilor Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 80/2005, cu modificările şi completările ulterioare, trebuie păstrate minimum 5 ani de la data completării integrale şi trebuie prezentate autorităţilor competente, potrivit legii.
SECŢIUNEA 5:Raportări
Art. 46
(1)Persoanele fizice sau juridice care deţin unităţi generatoare de subproduse de origine animală care nu sunt destinate consumului uman au obligaţia întocmirii şi transmiterii de raportări trimestriale. în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 49 şi în anexa nr. 50, atât în format letric, cât şi în format electronic.
(11)Unităţile pentru manipularea şi depozitarea subproduselor de origine animală şi produselor derivate care nu sunt destinate consumului uman au obligaţia întocmirii şi transmiterii unei raportări trimestriale, în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 52, atât în format letric, cât şi în format electronic.

(2)Raportările trimestriale se întocmesc şi se transmit până la data de 15 a lunii următoare perioadei de raportare, la direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti.
(3)Raportarea trimestrială se întocmeşte şi se păstrează separat, pentru fiecare punct de lucru, timp de 5 ani.
(4)Raportarea trimestrială se întocmeşte şi în cazul în care nu s-au generat subproduse animale care nu sunt destinate consumului uman în perioada de raportare.
Art. 47
(1)Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti au obligaţia ca, până la data de 25 a lunii următoare perioadei de raportare, să centralizeze şi să comunice raportarea trimestrială, în format electronic, la Institutul de Igienă şi Sănătate Publică Veterinară, în conformitate cu modelul prevăzut în anexele nr. 49, 50 şi 52.

(2)Institutul de Igienă şi Sănătate Publică Veterinară asigură centralizarea, întocmind situaţia la nivel naţional, în conformitate cu modelele prevăzute în anexele nr. 49, 50 şi 52.

(3)Situaţia centralizată în conformitate cu alin. (2) este transmisă Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor până la data de 28 a lunii următoare perioadei de raportare.
(4)Raportarea trimestrială prevăzută la art. 46 alin. (1) trebuie să fie efectuată de către operatorii economici, începând cu următorul trimestru, de la data intrării în vigoare a prezentei norme sanitar-veterinare.
(5)[textul din Art. 47, alin. (5) din capitolul VI, sectiunea 5 a fost abrogat la 26-apr-2021 de Art. II, punctul 31. din Ordinul 55/2021]
(6)Raportările trimestriale prevăzute la alin. (5) se întocmesc şi se transmit prin grija operatorilor unităţilor prevăzute la alin. (5), până la de data de 15 a lunii următoare perioadei de raportare, la direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti.
(7)[textul din Art. 47, alin. (7) din capitolul VI, sectiunea 5 a fost abrogat la 26-apr-2021 de Art. II, punctul 31. din Ordinul 55/2021]
(8)[textul din Art. 47, alin. (8) din capitolul VI, sectiunea 5 a fost abrogat la 26-apr-2021 de Art. II, punctul 31. din Ordinul 55/2021]
(9)[textul din Art. 47, alin. (9) din capitolul VI, sectiunea 5 a fost abrogat la 26-apr-2021 de Art. II, punctul 31. din Ordinul 55/2021]