Art. 4. - Stagiul practic poate avea o durată de până la 6 luni şi se realizează cu respectarea următoarelor prevederi: - Metodologie din 2023 de reatestare a competenţei profesionale a asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi a asistenţilor medicali

M.Of. 1161

În vigoare
Versiune de la: 7 August 2025
Art. 4
(1)Pentru a fi reatestat, candidatul va susţine o probă teoretică şi va efectua un stagiu practic.

(2)Stagiul practic poate avea o durată de până la 6 luni şi se realizează cu respectarea următoarelor prevederi:
a)asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali care au o experienţă profesională în specialitate mai mică de 3 ani vor efectua 504 ore de practică, care pot fi repartizate inegal, maximum 8 ore/zi;

b)asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali care au o experienţă profesională în specialitate mai mare de 3 ani vor efectua 160 de ore de practică, care pot fi repartizate inegal, maximum 8 ore/zi;

c)se va efectua în unităţi sanitare cu paturi, servicii de ambulanţă judeţene/al municipiului Bucureşti-Ilfov, centre de recuperare, laboratoare, unităţi farmaceutice, direcţii de sănătate publică, autorizate conform legii, care pot asigura desfăşurarea stagiului practic conform specialităţii candidatului, stabilite de preşedintele filialei OAMGMAMR;
d)coordonatorul stagiului practic este directorul de îngrijiri/asistentul-şef sau alt asistent medical care are expertiza necesară, desemnat de conducerea unităţii respective, după caz;
e)stagiul practic se va desfăşura sub îndrumarea unuia sau mai multor mentori, după caz, care pot fi asistentul şef de secţie, alţi asistenţi medicali care au expertiza necesară, desemnat/desemnaţi de coordonatorul de stagiu, din unitatea respectivă;
f)evidenţa orelor de practică din cadrul stagiului va fi înregistrată de către mentor în formularul individual de pontaj (anexa nr. 12), mentorul asumându-şi veridicitatea datelor consemnate;
g)evaluarea stagiului se va face de către mentor/mentori în baza fişelor de evaluare prevăzute în anexele nr. 1-9;
h)validarea stagiului se face de către coordonatorul de stagiu, conform anexei nr. 13;
i)candidatul se va prezenta la unitatea la care a fost repartizat în vederea efectuării stagiului la data comunicată de către preşedintele filialei OAMGMAMR;
j)punctajul minim de promovare al stagiului practic este 7;
k)în caz de nepromovare a stagiului practic, la solicitarea candidatului, se reia procedura de reatestare a competenţelor profesionale.
(3)Proba teoretică se desfăşoară cu respectarea următoarelor prevederi:
a)[textul din Art. 4, alin. (3), litera A. a fost abrogat la 20-feb-2025 de Actul din Hotarirea 1/2025]
b)constă în verificarea cunoştinţelor prin test-grilă cu 40 de întrebări;
c)punctajul minim de promovare a probei teoretice este 7;
d)tematica şi bibliografia vor fi stabilite de Comisia Naţională de Educaţie Profesională Continuă a OAMGMAMR, în funcţie de specialitate.
(4)Comisia de reatestare elaborează teste-grilă pentru fiecare specialitate.
(5)Testul-grilă se susţine în prezenţa a cel puţin 3 dintre membrii comisiei de reatestare şi va fi corectat şi semnat de către toţi membrii prezenţi la examinare.
(6)În caz de nepromovare a probei teoretice, la solicitarea scrisă, candidatul mai are dreptul la o examinare, la cerere, în termen de maximum 30 de zile de la data examinării anterioare.
(7)Dacă nici la cea de-a doua examinare nu se obţine punctajul de promovare, candidatul mai poate solicita, în următoarele 30 de zile, o singură reexaminare, pentru care va achita o taxă de reexaminare în cuantum de 50% din taxa iniţială de reatestare.
(8)În cazul în care candidatul nu obţine punctaj minim de promovare a probei teoretice şi a epuizat toate cele 3 sesiuni de examinare/reexaminare, acesta va putea obţine reatestarea competenţelor profesionale doar prin reluarea, la cerere, a procedurii integrale de reatestare.
(9)Înscrierea la noua procedură de reatestare se va face cu respectarea condiţiilor prevăzute de prezenta metodologie la art. 2 alin. (4).