Capitolul ii - Constituirea consiliului de administraţie - Metodologie-Cadru din 2023 de organizare şi funcţionare a consiliilor de administraţie din unităţile de învăţământ preuniversitar

M.Of. 814

În vigoare
Versiune de la: 11 Septembrie 2023
CAPITOLUL II:Constituirea consiliului de administraţie
Art. 4
(1)Structura consiliului de administraţie din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat este următoarea:
a)în cazul în care consiliul de administraţie este format din 7 membri: directorul, 2 cadre didactice, 2 reprezentanţi ai părinţilor, primarul localităţii/sectorului municipiului Bucureşti pe raza căreia/căruia se află unitatea de învăţământ, denumit în continuare primar, sau un reprezentant al primarului, un reprezentant al consiliului local/consiliului local de sector al municipiului Bucureşti, denumit în continuare reprezentant al consiliului local. Prevederile se aplică în mod corespunzător unităţilor de învăţământ cu efective mai mici de 300 de beneficiari primari;
b)în cazul în care consiliul de administraţie este format din 9 membri: directorul, 3 cadre didactice din cota cărora un loc poate fi alocat unui reprezentant al personalului didactic auxiliar, 2 reprezentanţi ai părinţilor, primarul sau un reprezentant al primarului, 2 reprezentanţi ai consiliului local. Prevederile se aplică în mod corespunzător unităţilor de învăţământ cu efective între 301 şi 400 de beneficiari primari;
c)în cazul în care consiliul de administraţie este format din 11 membri: directorul, 4 cadre didactice din cota cărora un loc poate fi alocat unui reprezentant al personalului didactic auxiliar, 3 reprezentanţi ai părinţilor, primarul sau un reprezentant al primarului, 2 reprezentanţi ai consiliului local. Prevederile se aplică în mod corespunzător unităţilor de învăţământ cu efective de peste 400 de beneficiari primari.
(2)Prin excepţie de la prevederile alin. (1):
a)în unităţile de învăţământ care organizează învăţământ liceal tehnologic şi postliceal, structura consiliilor de administraţie se poate mări cu 2 membri desemnaţi de operatorii economici parteneri, asociaţii profesionale partenere, consorţii partenere, la propunerea unităţilor de învăţământ, cu aprobarea inspectoratelor şcolare/direcţiilor de învăţământ. În cazul în care sunt mai mulţi operatori economici parteneri, asociaţii profesionale partenere şi consorţii partenere, aceştia/acestea îşi desemnează reprezentanţii în consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ sau pot forma un consiliu reprezentativ care să nominalizeze reprezentanţii pe locurile care le sunt alocate.
În acest caz, cvorumul de şedinţă se măreşte în mod corespunzător cu 1 membru, respectiv 2 membri, cu respectarea prevederilor anexei nr. 1 "Numărul minim necesar de membri şi voturi, după caz, pentru cvorumul de şedinţă, respectiv pentru adoptarea hotărârilor consiliului de administraţie", care face parte integrantă din prezenta metodologie-cadru;
b)prevederile lit. a) se aplică şi unităţilor de învăţământ preuniversitar care organizează învăţământ profesional;
c)în liceele tehnologice cu profil preponderent agricol şi silvic, structura consiliilor de administraţie prevăzută la alin. (1) se măreşte în mod obligatoriu cu 2 membri, aceştia fiind desemnaţi de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, respectiv de Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, conform prevederilor art. 36 alin. (9) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările ulterioare. Cvorumul de şedinţă se măreşte în mod corespunzător, cu respectarea prevederilor anexei nr. 1;
d)în unităţile de învăţământ care organizează exclusiv învăţământ tehnologic, structura consiliului de administraţie, având numărul de membri prevăzut la art. 3 alin. (1), asigură reprezentarea în număr egal a membrilor din partea operatorilor economici, asociaţiilor profesionale partenere, consorţiilor partenere, respectiv a membrilor din partea cadrelor didactice, alături de primar sau un reprezentant al acestuia, un reprezentant al consiliului local şi un reprezentant al părinţilor, conform anexei nr. 2 "Structura consiliului de administraţie al unităţilor de învăţământ preuniversitar care organizează exclusiv învăţământ tehnologic", care face parte integrantă din prezenta metodologie-cadru. În cazul în care sunt mai mulţi operatori economici parteneri, aceştia vor desemna reprezentanţii în consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ sau pot forma un consiliu reprezentativ care să desemneze reprezentanţii pe locurile care le sunt alocate. Directorul unităţii de învăţământ este membru de drept al consiliului de administraţie din cota aferentă cadrelor didactice din unitatea de învăţământ respectivă. Preşedintele consiliului şcolar al elevilor participă obligatoriu, cu statut de observator, la toate şedinţele consiliului de administraţie, iar intervenţiile acestuia se consemnează în procesul-verbal al şedinţei;
e)în unităţile de învăţământ vocaţional teologic, structura consiliilor de administraţie se măreşte cu 2 membri, desemnaţi de cultul respectiv. În acest caz, cvorumul de şedinţă se măreşte în mod corespunzător, cu respectarea prevederilor anexei nr. 1;
f)în unităţile de învăţământ preuniversitar militar, de ordine publică şi securitate naţională, atribuţiile consiliului de administraţie sunt îndeplinite de un consiliu de conducere constituit din maximum 15 membri, conform prevederilor art. 40 alin. (1) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările ulterioare. Consiliul de conducere din unităţile de învăţământ liceal militar este constituit din: comandant, director, locţiitor, 4 cadre didactice, consilierul juridic, contabilul-şef, reprezentantul eşalonului superior, reprezentantul elevilor şi 2 reprezentanţi ai părinţilor. Consiliul de conducere din unităţile de învăţământ postliceal militar, de apărare, ordine publică şi securitate naţională este constituit prin ordin al conducătorului fiecărui minister sau fiecărei instituţii de apărare, ordine publică şi securitate naţională în subordinea căreia funcţionează, în conformitate cu prevederile art. 41 din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările ulterioare.
(3)În unităţile de învăţământ special de stat, consiliul de administraţie este organul deliberativ de conducere şi este constituit din 9 membri, astfel: directorul, directorul adjunct, 2 cadre didactice din cota cărora un loc poate fi alocat unui reprezentant al personalului didactic auxiliar, preşedintele consiliului judeţean/Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau un reprezentant al acestuia, 2 reprezentanţi ai consiliului judeţean/2 reprezentanţi ai consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti pe raza căruia se află unitatea de învăţământ, 2 reprezentanţi ai părinţilor.
(4)În învăţământul particular şi confesional, în structura consiliului de administraţie sunt incluşi reprezentanţi ai fondatorilor. În unităţile de învăţământ particular şi confesional, consiliul de administraţie cuprinde cel puţin un reprezentant al cadrelor didactice, un reprezentant al părinţilor, iar pentru unităţile care şcolarizează beneficiari primari la niveluri din învăţământul obligatoriu, consiliul de administraţie cuprinde şi un reprezentant al consiliului local.
(5)În consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ preuniversitar de nivel liceal/postliceal, cu excepţia unităţilor de învăţământ cu personalitate juridică care organizează exclusiv învăţământ tehnologic, din cota rezervată părinţilor un loc este repartizat, cu drept de vot, unui reprezentant al elevilor care a împlinit vârsta de 18 ani.
(6)În consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ care şcolarizează doar nivel postliceal cota aferentă părinţilor revine reprezentanţilor elevilor.
(7)În unităţile de învăţământ preuniversitar de stat în a căror organigramă există funcţia de director adjunct, cu excepţia unităţilor de învăţământ special în care directorul adjunct este membru de drept al consiliului de administraţie, directorul propune candidatura directorului adjunct/directorilor adjuncţi consiliului profesoral cu ocazia alegerii cadrelor didactice membre ale consiliului de administraţie. Directorul adjunct devine membru al consiliului de administraţie doar dacă este ales de către consiliul profesoral.
(8)Începând cu anul şcolar 2023-2024, până la sfârşitul fiecărui an şcolar, consiliul de administraţie care este constituit din mai mult de 7 membri hotărăşte pentru anul şcolar următor dacă este necesară repartizarea unui loc în consiliul de administraţie pentru personalul didactic auxiliar, din cota rezervată cadrelor didactice, care este modalitatea de alegere a reprezentantului personalului didactic auxiliar membru al consiliului de administraţie şi aprobă procedura de alegere elaborată la nivelul unităţii de învăţământ.
(9)În unităţile de învăţământ în care funcţionează grupe/clase în limbile minorităţilor naţionale, în limita numărului de membri prevăzut de prezenta metodologie-cadru, aprobat şi comunicat de către inspectoratul şcolar/direcţia de învăţământ, în consiliul de administraţie minoritatea respectivă este reprezentată şi de cadre didactice, părinţi şi elevi aparţinând minorităţii respective. În mod corespunzător se procedează şi în unităţile de învăţământ cu predare în limbile minorităţilor naţionale în cadrul cărora funcţionează şi clase cu predare în limba română.
(10)Structura, organizarea şi funcţionarea consiliului de administraţie al unităţilor care oferă activitate extraşcolară se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al unităţilor de educaţie extraşcolară, aprobat prin ordin al ministrului educaţiei, prevăzut la art. 29 alin. (13) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările ulterioare.
Art. 5
(1)La începutul fiecărui an şcolar, dar nu mai târziu de data începerii cursurilor, consiliul de administraţie în exerciţiu hotărăşte declanşarea procedurii de constituire a noului consiliu de administraţie.
(2)În vederea constituirii noului consiliu de administraţie, în acord cu prevederile art. 4, directorul unităţii de învăţământ, care are responsabilitatea constituirii consiliului de administraţie, în funcţie de structura acestuia, derulează următoarea procedură:
a)solicită, în scris, după caz, consiliului reprezentativ al părinţilor, consiliului şcolar al elevilor, consiliului local/consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti pe raza căruia se află unitatea de învăţământ, primarului, consiliului judeţean, preşedintelui consiliului judeţean, preşedintelui Consiliului General al Municipiului Bucureşti, operatorilor economici parteneri, asociaţiilor profesionale partenere, consorţiilor partenere sau consiliului reprezentativ al acestora, Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, respectiv Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, desemnarea reprezentanţilor şi, după caz, a supleanţilor prevăzuţi la art. 6 alin. (1) lit. e) şi f), în termen de 15 zile lucrătoare de la data solicitării. În cazul unităţilor de învăţământ în care există şi clase cu învăţământ în limba maternă, iar în consiliul de administraţie sunt/rămân cel puţin 2 locuri destinate părinţilor, directorul solicită consiliului reprezentativ al părinţilor ca unul dintre reprezentanţi să fie părinte al unui elev care învaţă la clasele cu învăţământ în limba maternă. În mod similar se procedează şi în unităţile de învăţământ cu predare în limbile minorităţilor naţionale în cadrul cărora funcţionează şi clase cu predare în limba română;
b)convoacă în şedinţă consiliul profesoral al unităţii de învăţământ preuniversitar, în vederea alegerii cadrelor didactice care vor face parte din consiliul de administraţie;
c)aplică, după caz, procedura de alegere a reprezentantului personalului didactic auxiliar în consiliul de administraţie, prevăzută la art. 4 alin. (8);
d)emite, după expirarea termenului de 15 zile prevăzut la lit. a), decizia de constituire a consiliului de administraţie pentru anul şcolar în curs. Decizia, emisă pe baza procesului-verbal al consiliului profesoral de alegere a cadrelor didactice ca membri ai consiliului de administraţie, a procesului-verbal de alegere a reprezentantului personalului didactic auxiliar în consiliul de administraţie, dacă este cazul, a adreselor de desemnare în consiliul de administraţie a reprezentanţilor prevăzuţi la lit. a) şi, după caz, a supleanţilor prevăzuţi la art. 6 alin. (1) lit. e) şi f), se comunică membrilor, supleanţilor, dacă aceştia există, şi observatorilor şi se publică la avizierul şcolar, precum şi pe website-ul unităţii de învăţământ preuniversitar.
(3)În condiţiile în care termenul de 15 zile prevăzut la alin. (2) lit. a) nu este respectat, până la primirea adresei de desemnare a noilor reprezentanţi, în componenţa consiliului de administraţie sunt incluşi reprezentanţii sau, după caz, supleanţii, acolo unde sunt prevăzuţi, din vechiul consiliu de administraţie. Directorul reia săptămânal, până la soluţionare, demersurile prevăzute la alin. (2) lit. a)-c).
(4)La data emiterii de către director a deciziei de constituire a noului consiliu de administraţie se dizolvă de drept consiliul de administraţie care a funcţionat anterior.
(5)Componenţa consiliului de conducere al unităţilor de învăţământ preuniversitar militar, de ordine publică şi securitate naţională, având structura prevăzută la art. 4 alin. (2) lit. f), se stabileşte potrivit precizărilor cu specific militar, de ordine publică şi securitate naţională reglementate prin ordine, regulamente şi instrucţiuni proprii.
Art. 6
(1)Membrii consiliului de administraţie sunt aleşi sau, după caz, desemnaţi după cum urmează:
a)reprezentanţii personalului didactic de predare sunt aleşi, prin vot secret, de către consiliul profesoral, dintre propunerile înaintate de membrii acestuia/autopropuneri, în ordinea descrescătoare a numărului de voturi obţinute de candidaţi, din rândul cadrelor didactice încadrate în unitatea de învăţământ, care în ultimii doi ani nu au fost sancţionate disciplinar, cu respectarea criteriilor de competenţă profesională. Minorităţile naţionale au dreptul la reprezentare proporţională cu numărul de clase în consiliul de administraţie. În mod similar se procedează şi în unităţile de învăţământ cu predare în limbile minorităţilor naţionale în cadrul cărora funcţionează şi clase cu predare în limba română;
b)reprezentantul personalului didactic auxiliar este ales conform procedurii stabilite la nivelul unităţii de învăţământ, prevăzută la art. 4 alin. (8), în situaţia în care consiliul de administraţie a hotărât ca un loc din cota rezervată cadrelor didactice să fie alocat unui reprezentant al personalului didactic auxiliar;
c)reprezentanţii consiliului local şi consiliului judeţean sunt desemnaţi de acestea. Aceşti reprezentanţi în consiliul de administraţie nu pot avea calitatea de personal didactic de predare sau auxiliar, personal administrativ în unitatea de învăţământ respectivă şi nici calitatea de personal didactic de conducere, îndrumare şi control;
d)reprezentantul primarului localităţii/sectorului municipiului Bucureşti pe raza căreia/căruia se află unitatea de învăţământ, respectiv reprezentantul preşedintelui consiliului judeţean/Consiliului General al Municipiului Bucureşti sunt desemnaţi de către primar/preşedintele consiliului, după caz. Aceştia sunt desemnaţi în condiţiile în care primarul/preşedintele consiliului nu pot fi membri de drept ai consiliului de administraţie.
Reprezentantul desemnat al primarului, respectiv reprezentantul preşedintelui consiliului judeţean/Consiliului General al Municipiului Bucureşti în consiliul de administraţie nu pot avea calitatea de personal didactic de predare, didactic auxiliar sau personal administrativ în unitatea de învăţământ respectivă şi nici calitatea de personal didactic de conducere, îndrumare şi control;
e)reprezentanţii părinţilor sunt desemnaţi de către consiliul reprezentativ al părinţilor dintre membrii acestuia care, la data desemnării, au copii în unitatea de învăţământ. În cazul în care reprezentantul desemnat al părinţilor are copilul elev în anul final al nivelului de învăţământ, urmând ca la sfârşitul anului şcolar să îşi piardă calitatea de membru al consiliului de administraţie ca urmare a pierderii calităţii de elev a propriului copil în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1) lit. i), consiliul reprezentativ al părinţilor desemnează şi un membru supleant, părinte al cărui copil este elev într-un an de studiu inferior. Membrul supleant preia reprezentarea părinţilor în consiliul de administraţie după încheierea anului şcolar în curs, respectiv de la data de 1 septembrie a anului şcolar următor şi până la data emiterii deciziei de constituire a noului consiliu de administraţie. Reprezentanţii părinţilor în consiliul administraţie nu pot avea calitatea de personal didactic de predare, didactic auxiliar sau personal administrativ în unitatea de învăţământ respectivă şi nici calitatea de personal didactic de conducere, îndrumare şi control sau calitatea de consilier local/judeţean;
f)reprezentantul elevilor, care a împlinit vârsta de 18 ani, este ales de către elevii unităţii de învăţământ, alegerile fiind organizate de către consiliul şcolar al elevilor conform Procedurii privind alegerea reprezentantului elevilor în consiliul de administraţie al unităţilor de învăţământ preuniversitar şi, după caz, a unui supleant, prezentate în anexa nr. 3 care face parte integrantă din prezenta metodologie-cadru. În cazul în care reprezentantul elevilor se află în anul final al nivelului de învăţământ, se desemnează un membru supleant, dintr-un an de studiu inferior, care va împlini vârsta de 18 ani până la încheierea cursurilor din anul şcolar respectiv, care preia reprezentarea elevilor în consiliul de administraţie după încheierea cursurilor, dar nu mai târziu de data emiterii deciziei de constituire a noului consiliu de administraţie pentru anul şcolar următor;
g)reprezentanţii operatorilor economici parteneri, asociaţiilor profesionale partenere şi consorţiilor partenere sunt desemnaţi de către aceştia/acestea sau de către consorţiul reprezentativ în conformitate cu prevederile art. 128 alin. (2) lit. f) şi g) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările ulterioare.
(2)Dispoziţiile alin. (1) se aplică în mod corespunzător şi în cazul unităţilor de învăţământ special de stat.
(3)Membrii consiliului de administraţie au aceleaşi drepturi şi obligaţii în exercitarea mandatului.
(4)Calitatea de membru al consiliului de administraţie este incompatibilă cu:
a)calitatea de membru în acelaşi consiliu de administraţie a soţului, soţiei, fiului, fiicei, rudelor şi afinilor până la gradul IV inclusiv;
b)deţinerea unei funcţii didactice de conducere, îndrumare şi control, cu excepţia directorului şi directorului adjunct ai respectivei unităţi de învăţământ;
c)calitatea de cadru didactic în unitatea de învăţământ respectivă, cu excepţia directorului, după caz, a directorului adjunct şi a personalului didactic de predare ales de către consiliul profesoral al unităţii de învăţământ;
d)calitatea personalului didactic de predare şi a reprezentantului personalului didactic auxiliar de părinte al unui elev înmatriculat în respectiva unitate de învăţământ, cu excepţia directorului unităţii de învăţământ, respectiv a directorului adjunct în cazul unităţilor de învăţământ special;
e)calitatea de personal didactic auxiliar sau personal administrativ în unitatea de învăţământ respectivă, pentru: reprezentantul desemnat al primarului, reprezentantul desemnat al preşedintelui consiliului judeţean/Consiliului General al Municipiului Bucureşti, reprezentanţii consiliului local/consiliului judeţean în consiliul de administraţie;
f)calitatea de personal didactic auxiliar sau administrativ în unitatea de învăţământ respectivă, pentru reprezentanţii părinţilor;
g)deţinerea unei sancţiuni disciplinare neradiate;
h)deţinerea unei condamnări pentru o faptă penală săvârşită cu intenţie până la intervenirea unei situaţii care înlătură consecinţele condamnării.
Art. 7
(1)Componenţa consiliului de administraţie se constituie cu respectarea procedurii prevăzute la art. 5 la începutul fiecărui an şcolar.
(2)Preşedintele consiliului de administraţie al unităţilor de învăţământ de stat este directorul unităţii de învăţământ, cu excepţia unităţilor de învăţământ de stat care organizează, cu o pondere majoritară, învăţământ profesional în sistem dual, respectiv învăţământ tehnologic în sistem dual, în care preşedintele este ales dintre director şi reprezentanţii operatorilor economici.
(3)În cazul unităţilor de învăţământ care organizează, cu o pondere majoritară, învăţământ profesional în sistem dual, respectiv învăţământ tehnologic în sistem dual, în care preşedintele trebuie ales dintre director şi reprezentanţii operatorilor economici potrivit art. 10 alin. (2), directorul:
a)convoacă membrii consiliului de administraţie, desemnaţi sau aleşi în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1), pentru prima şedinţă care are pe ordinea de zi alegerea preşedintelui, fiind prezidată de director;
b)emite, în baza hotărârii consiliului de administraţie şi a documentelor de desemnare/alegere a membrilor, decizia de nominalizare a componenţei consiliului de administraţie pe care o comunică membrilor şi, după caz, supleanţilor şi observatorilor; afişează decizia la loc vizibil, la sediul unităţii de învăţământ, precum şi pe website-ul acesteia.
(4)În cazul schimbării directorului în timpul anului şcolar:
a)în unităţile de învăţământ în care directorul este, de drept sau ales, preşedintele consiliului de administraţie, noul director numit prin decizia inspectorului şcolar general al inspectoratului şcolar/directorului general al direcţiei de învăţământ devine de drept preşedintele consiliului de administraţie, fără reluarea procedurii prevăzute la art. 5. Directorul eliberat din funcţie pierde calitatea de membru al consiliului de administraţie;
b)în cazul unităţilor de învăţământ care organizează, cu o pondere majoritară, învăţământ profesional în sistem dual, respectiv învăţământ tehnologic în sistem dual, în care directorul nu este şi preşedintele consiliului de administraţie, noul director numit prin decizia inspectorului şcolar general/directorului general devine de drept membru al consiliului de administraţie, înlocuind directorul eliberat din funcţie, nemodificându-se astfel cota alocată cadrelor didactice.
(5)În cazurile prevăzute la alin. (4), directorul emite o nouă decizie de modificare a componenţei consiliului de administraţie.
(6)În cazul revocării unui membru sau al pierderii calităţii de membru în consiliul de administraţie în timpul anului şcolar, în vederea reconstituirii componenţei acestuia, se reia procedura de alegere/desemnare prevăzută la art. 5, exclusiv pentru locul rămas liber în consiliul de administraţie. La finalizarea acesteia, directorul emite decizia de modificare a componenţei consiliului de administraţie.
(7)În cazul unităţilor de învăţământ preuniversitar care organizează, cu o pondere majoritară, învăţământ profesional în sistem dual, respectiv învăţământ tehnologic în sistem dual, preşedintele ales al consiliului de administraţie, altul decât directorul unităţii de învăţământ, poate fi revocat din funcţia de preşedinte cu votul a cel puţin 2/3 din totalul membrilor consiliului de administraţie. Pierderea calităţii de preşedinte ales, altul decât directorul unităţii de învăţământ, se poate realiza şi prin renunţare, în scris, din proprie iniţiativă. În aceste situaţii, directorul convoacă membrii consiliului de administraţie în vederea alegerii noului preşedinte şi, în conformitate cu rezultatul votului, emite decizia de modificare a componenţei consiliului de administraţie.
Art. 8
(1)Pierderea calităţii de membru în consiliul de administraţie operează de drept în următoarele situaţii:
a)înregistrarea a 3 absenţe nemotivate la şedinţele consiliului de administraţie;
b)înlocuirea, în scris, de către autoritatea/structura care a desemnat persoana respectivă;
c)ca urmare a renunţării în scris;
d)ca urmare a condamnării pentru o faptă penală săvârşită cu intenţie, până la intervenirea unei situaţii care înlătură consecinţele condamnării;
e)ca urmare a primirii unei sancţiuni disciplinare pe perioada exercitării calităţii de membru al consiliului de administraţie;
f)ca urmare a încetării, respectiv a suspendării contractului individual de muncă pentru o perioadă mai mare de 60 de zile, în cazul cadrelor didactice;
g)ca urmare a numirii într-o funcţie didactică de conducere, de îndrumare şi control sau a numirii într-o funcţie în Ministerul Educaţiei;
h)pierderea calităţii de elev în unitatea de învăţământ, pentru reprezentantul elevilor;
i)pierderea calităţii de elevi în unitatea de învăţământ a propriilor copii, pentru reprezentanţii părinţilor;
j)pentru director, director adjunct, după caz, ca urmare a eliberării din funcţie.
(2)Revocarea membrilor consiliului de administraţie se face cu votul a cel puţin jumătate plus unu din membrii consiliului de administraţie, cu respectarea prevederilor anexei nr. 1, în următoarele situaţii:
a)săvârşirea unei/unor fapte care dăunează interesului învăţământului şi prestigiului unităţii de învăţământ potrivit prevederilor legale în vigoare;
b)neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a atribuţiilor ce le revin în cadrul consiliului de administraţie conform hotărârii adoptate la constituirea acestuia.
(3)Directorul unităţii de învăţământ emite decizia prin care se constată pierderea, de drept sau prin revocare, a calităţii de membru în consiliul de administraţie. Decizia se comunică persoanei şi, după caz, autorităţii/structurii care a desemnat-o.
(4)După emiterea deciziei prevăzute la alin. (3), se reia procedura de numire/desemnare exclusiv pentru locul rămas liber în consiliul de administraţie. Procedura se finalizează în maximum 10 zile lucrătoare de la data emiterii deciziei prevăzute la alin. (3). În condiţiile în care termenul de 10 zile nu este respectat de către autoritatea/structura care trebuie să îşi desemneze noul reprezentant, directorul reia demersurile săptămânal.
Art. 9
Conducerea unităţii de învăţământ, împreună cu autorităţile administraţiei publice locale, asigură resursele necesare pentru participarea cadrelor didactice membre ale consiliului de administraţie la programe/cursuri de formare specifice managementului unităţilor de învăţământ şi managementului calităţii în educaţie.