Art. 7. - Curriculumul-nucleu este alcătuit din disciplinele şi activităţile didactice obligatorii pentru nivelurile I şi II de certificare pentru profesia didactică. Curriculumul-nucleu cuprinde următoarele pachete de discipline: - Metodologie-Cadru din 2022 de organizare a programului de formare psihopedagogică în vederea certificării competenţelor pentru profesia didactică de către departamentele de specialitate din cadrul instituţiilor de învăţământ superior acreditate

M.Of. 701

În vigoare
Versiune de la: 13 Iulie 2022
Art. 7
(1)Curriculumul programului de formare psihopedagogică este structurat pe 3 componente: curriculum-nucleu, curriculum extins şi curriculum opţional, conform Planului de învăţământ pentru programul de formare psihopedagogică din tabelul nr. 1 prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta metodologie-cadru.
(2)Curriculumul-nucleu este alcătuit din disciplinele şi activităţile didactice obligatorii pentru nivelurile I şi II de certificare pentru profesia didactică. Curriculumul-nucleu cuprinde următoarele pachete de discipline:
a)discipline de pregătire psihopedagogică fundamentală - 18 credite;
b)discipline de pregătire didactică şi de practică pedagogică de specialitate - 12 credite.
(3)Curriculumul extins este alcătuit din disciplinele şi activităţile didactice obligatorii pentru obţinerea nivelului II de certificare pentru profesia didactică. Curriculumul extins cuprinde următoarele pachete de discipline:
a)discipline de extensie a pregătirii psihopedagogice - 10 credite;
b)discipline de extensie a pregătirii didactice şi a practicii pedagogice de specialitate - 10 credite.
(4)Curriculumul opţional este alcătuit din două discipline - 10 credite. Se alege câte o disciplină din fiecare dintre cele două pachete de discipline opţionale oferite de planul de învăţământ pentru nivelul II de certificare pentru profesia didactică.
(5)Conţinuturile disciplinelor de pregătire didactică şi de practică pedagogică de specialitate, respectiv ale disciplinelor de extensie a pregătirii didactice şi a practicii pedagogice de specialitate includ unităţi de învăţare care vizează formarea, dezvoltarea, aprofundarea şi/sau extinderea competenţelor digitale, ca parte a profilului de competenţe al viitorului cadru didactic, astfel încât acestea să fie utilizate ulterior în activitatea didactică.