Art. 217. - Legea 98/2016 privind achiziţiile publice
M.Of. 390
În vigoare Versiune de la: 17 Noiembrie 2024 până la: 31 Decembrie 2025
Art. 217
(5)Accesul persoanelor la dosarul achiziţiei publice potrivit alin. (4) se realizează cu respectarea termenelor şi procedurilor prevăzute de reglementările legale privind liberul acces la informaţiile de interes public şi nu poate fi restricţionat decât în măsura în care aceste informaţii din cadrul propunerilor tehnice, propunerilor financiare şi/sau fundamentările/justificările de preţ/cost au fost declarate şi probate conform art. 57 alin. (4) ca fiind confidenţiale, potrivit legii.
(6)Prin excepţie de la prevederile alin. (5), după comunicarea rezultatului procedurii de atribuire, autoritatea contractantă este obligată să permită, la cerere, într-un termen care nu poate depăşi o zi lucrătoare de la data primirii cererii, accesul neîngrădit al oricărui ofertant/candidat la raportul procedurii de atribuire şi la informaţiile care nu fac parte din propunerile tehnice, propunerile financiare şi/sau fundamentările/justificările de preţ/cost. Autoritatea contractantă este obligată să permită, la cerere, într-un termen care nu poate depăşi o zi lucrătoare de la data primirii cererii, accesul neîngrădit al oricărui ofertant/candidat şi la informaţiile din cadrul propunerilor tehnice şi/sau la fundamentările/justificările de preţ/cost care nu au fost declarate şi probate de către ofertanţi ca fiind confidenţiale.
(1)Autoritatea contractantă are obligaţia de a întocmi dosarul achiziţiei publice pentru fiecare contract de achiziţie publică/acord-cadru încheiat, respectiv pentru fiecare sistem dinamic de achiziţii lansat.
(2)Dosarul achiziţiei publice se păstrează de către autoritatea contractantă atât timp cât contractul de achiziţie publică/acordul-cadru produce efecte juridice, dar nu mai puţin de 5 ani de la data încetării contractului respectiv.
(3)În cazul anulării procedurii de atribuire, dosarul se păstrează cel puţin 5 ani de la data anulării respectivei proceduri.
(4)Ulterior finalizării procedurii de atribuire, dosarul achiziţiei publice are caracter de document public.
(5)Accesul persoanelor la dosarul achiziţiei publice potrivit alin. (4) se realizează cu respectarea termenelor şi procedurilor prevăzute de reglementările legale privind liberul acces la informaţiile de interes public şi nu poate fi restricţionat decât în măsura în care aceste informaţii din cadrul propunerilor tehnice, propunerilor financiare şi/sau fundamentările/justificările de preţ/cost au fost declarate şi probate conform art. 57 alin. (4) ca fiind confidenţiale, potrivit legii.
(6)Prin excepţie de la prevederile alin. (5), după comunicarea rezultatului procedurii de atribuire, autoritatea contractantă este obligată să permită, la cerere, într-un termen care nu poate depăşi o zi lucrătoare de la data primirii cererii, accesul neîngrădit al oricărui ofertant/candidat la raportul procedurii de atribuire şi la informaţiile care nu fac parte din propunerile tehnice, propunerile financiare şi/sau fundamentările/justificările de preţ/cost. Autoritatea contractantă este obligată să permită, la cerere, într-un termen care nu poate depăşi o zi lucrătoare de la data primirii cererii, accesul neîngrădit al oricărui ofertant/candidat şi la informaţiile din cadrul propunerilor tehnice şi/sau la fundamentările/justificările de preţ/cost care nu au fost declarate şi probate de către ofertanţi ca fiind confidenţiale.(7)Conţinutul dosarului achiziţiei publice se stabileşte prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Repertoar numărul de obiecte din listă: (2)
Repertoar numărul de obiecte din listă: (2)
- In cadrul unei proceduri de atribuire, un ofertant a declarat ca oferta depusa este confidentiala, fara a aduce justificari in acest sens. Dupa finalizarea procedurii respective, al carei castigator este operatorul amintit anterior, autoritatea contractanta primeste o solicitare de acces la dosarul achizitiei publice din partea unui alt ofertant participant la procedura. In acest context, poate autoritatea contractanta sa ofere acces la oferta castigatorului declarata confidentiala? De asemenea, ce poate face operatorul caruia i s-a refuzat accesul la oferta declarata confidentiala?
- Care este temeiul legal in baza caruia un operator economic poate solicita unei autoritati contractante sa ii prezinte, detaliat, complet si cu toate centralizatoarele de preturi, ofertele financiare acceptate in cadrul unei proceduri de achizitie?
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (676)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (676)
- Sentinta nr. RJ 9d2d8g5d9/2025 din 04-sept-2025, Curtea de Apel Galati, litigiu privind achizitiile publice (Contencios administrativ si fiscal)
- Decizie nr. RJ 98g777429/2024 din 11-nov-2024, Curtea de Apel Brasov, litigiu privind achizitiile publice (Contencios administrativ si fiscal)
- Sentinta nr. RJ 7254d45g4/2024 din 06-nov-2024, Tribunalul Timis, comunicare informatii de interes public (Legea Nr.544/2001) (Contencios administrativ si fiscal)