Art. 164. - Autoritatea contractantă exclude din procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică/acordului-cadru orice operator economic cu privire la care a stabilit, în urma analizei informaţiilor şi documentelor prezentate de acesta, sau a luat cunoştinţă în orice alt mod că a fost condamnat prin hotărâre definitivă a unei instanţe judecătoreşti, pentru comiterea uneia dintre următoarele infracţiuni: - Legea 98/2016 privind achiziţiile publice
M.Of. 390
În vigoare Versiune de la: 17 Noiembrie 2024 până la: 31 Decembrie 2025
Art. 164
(1)Autoritatea contractantă exclude din procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică/acordului-cadru orice operator economic cu privire la care a stabilit, în urma analizei informaţiilor şi documentelor prezentate de acesta, sau a luat cunoştinţă în orice alt mod că a fost condamnat prin hotărâre definitivă a unei instanţe judecătoreşti, pentru comiterea uneia dintre următoarele infracţiuni:
a)constituirea unui grup infracţional organizat, prevăzută de art. 367 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, sau de dispoziţiile corespunzătoare ale legislaţiei penale a statului în care respectivul operator economic a fost condamnat;
b)infracţiuni de corupţie, prevăzute de art. 289-294 din Legea nr. 286/2009, cu modificările şi completările ulterioare, şi infracţiuni asimilate infracţiunilor de corupţie prevăzute de art. 10-13 din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea şi sancţionarea faptelor de corupţie, cu modificările şi completările ulterioare, sau de dispoziţiile corespunzătoare ale legislaţiei penale a statului în care respectivul operator economic a fost condamnat;
c)infracţiuni împotriva intereselor financiare ale Uniunii Europene, prevăzute de art. 181-185 din Legea nr. 78/2000, cu modificările şi completările ulterioare, sau de dispoziţiile corespunzătoare ale legislaţiei penale a statului în care respectivul operator economic a fost condamnat;
d)acte de terorism, prevăzute de art. 32-35 şi art. 37-38 din Legea nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului, cu modificările şi completările ulterioare, sau de dispoziţiile corespunzătoare ale legislaţiei penale a statului în care respectivul operator economic a fost condamnat;
e)spălarea banilor, prevăzută de art. 29 din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării terorismului, republicată, cu modificările ulterioare, sau finanţarea terorismului, prevăzută de art. 36 din Legea nr. 535/2004, cu modificările şi completările ulterioare, sau de dispoziţiile corespunzătoare ale legislaţiei penale a statului în care respectivul operator economic a fost condamnat;
f)traficul şi exploatarea persoanelor vulnerabile, prevăzute de art. 209-217 din Legea nr. 286/2009, cu modificările şi completările ulterioare, sau de dispoziţiile corespunzătoare ale legislaţiei penale a statului în care respectivul operator economic a fost condamnat;
g)fraudă, în sensul articolului 1 din Convenţia privind protejarea intereselor financiare ale Comunităţilor Europene din 27 noiembrie 1995.
(2)Obligaţia de a exclude din procedura de atribuire un operator economic, în conformitate cu dispoziţiile alin. (1), se aplică şi în cazul în care persoana condamnată printr-o hotărâre definitivă este membru al organului de administrare, de conducere sau de supraveghere al respectivului operator economic sau are putere de reprezentare, de decizie sau de control în cadrul acestuia.
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Repertoar numărul de obiecte din listă: (10)
Repertoar numărul de obiecte din listă: (10)
- Este posibila inlocuirea subcontractantului pe parcursul evaluarii la solicitarea ofertantului?
- Este posibila inlocuirea subcontractantului pe parcursul evaluarii la solicitarea ofertantului?
- Urmatoarele tipuri de masuri pe care le pot adopta operatorii economici care au facut obiectul unor sanctiuni aplicate de autoritatea de concurenta competenta ca urmare a investigarii unor fapte anticoncurentiale savarsite in legatura cu participarea la proceduri de atribuire a contractelor de achizitie publica, pot reprezenta dovezi eficiente pentru demonstrarea in concret a credibilitatii: cooperarea cu autoritatea de concurenta prin aplicarea la politica de clementa reglementata in Romania de Instructiunile privind conditiile si criteriile de aplicare a politicii de clementa publicate in M.O. nr. 631/20.07.2019, ce presupune o cooperare efectiva a persoanei investigate cu autoritatea de concurenta in scopul clarificarii in mod complet a faptelor si imprejurarilor in care a fost comisa incalcarea regulilor de concurenta, eventuala recunoastere de catre operatorul economic investigat de autoritatea de concurenta a faptei anticoncurentiale, masura adoptata in cadrul procedurii de aplicare a politicii de clementa, efectuarea in termenul legal de catre operatorul economic a platii eventualelor sanctiuni pecuniare stabilite de autoritatea de concurenta/despagubirea cu promptitudine a persoanelor prejudiciate de incalcarea regulilor de concurenta, daca este cazul, adoptarea de catre operatorul economic vizat de motivul de excludere de masuri tehnice, organizatorice si la nivel de personal?
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (245)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (245)
- Sentinta nr. RJ 4e2453964/2024 din 17-dec-2024, Tribunalul Timis, litigiu privind achizitiile publice (Contencios administrativ si fiscal)
- Decizie nr. RJ g8725ggde/2024 din 15-mar-2024, Curtea de Apel Bucuresti, litigiu privind achizitiile publice (Contencios administrativ si fiscal)
- Sentinta nr. RJ dedg36eg2/2024 din 23-feb-2024, Tribunalul Bucuresti, sesizarea cu acordul de recunoastere a vinovatiei (art.483 NCPP) (Penal)
Comentarii, monografii, reviste şi webinarii numărul de obiecte din listă: (5)
Monografii numărul de obiecte din listă: (1)
Articole numărul de obiecte din listă: (4)
- Principiul ''back-to-back'' în contractele de subantrepriză pentru lucrări de construcţii încheiate în baza legii române
- Contractele administrative şi Codul civil. Interesul public versus interesul privat
- Aspecte legate de organizarea şi desfăşurarea procedurii de atribuire. Nerespectarea obligaţiilor contractuale aferente derulării contractelor de achiziţie publică. Consecinţe