Art. 113. - Autoritatea contractantă poate decide desfăşurarea procedurii simplificate: - Legea 98/2016 privind achiziţiile publice
M.Of. 390
În vigoare Versiune de la: 17 Noiembrie 2024 până la: 31 Decembrie 2025
Art. 113
(1)Autoritatea contractantă aplică procedura simplificată în condiţiile prevăzute la art. 7 alin. (2).
(41)În cazul prevăzut la alin. (4) lit. a), autoritatea contractantă are dreptul de a decide organizarea unei etape finale de licitaţie electronică, caz în care are obligaţia de a preciza această decizie în anunţul de participare simplificat şi în documentaţia de atribuire.
(12)Prin norme metodologice de aplicare a prezentei legi se pot stabili condiţii şi modalităţi suplimentare de aplicare a procedurii simplificate.
(12)[textul din Art. 113, alin. (12) din capitolul III, sectiunea 1, subsectiunea 10 a fost abrogat la 22-dec-2017 de Art. I, punctul 16. din Ordonanta urgenta 107/2017]
(1)Autoritatea contractantă aplică procedura simplificată în condiţiile prevăzute la art. 7 alin. (2).(2)Procedura simplificată se iniţiază prin publicarea în SEAP a unui anunţ de participare simplificat, însoţit de documentaţia de atribuire aferentă.
(3)Autoritatea contractantă are obligaţia de a stabili perioada de depunere a ofertelor în funcţie de complexitatea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru şi de cerinţele specifice, astfel încât operatorii economici interesaţi să beneficieze de un interval de timp adecvat şi suficient pentru elaborarea ofertelor şi pentru pregătirea documentelor de calificare şi selecţie, dacă sunt solicitate prin documentele achiziţiei.
(4)Autoritatea contractantă poate decide desfăşurarea procedurii simplificate:
a)fie într-o etapă;
b)fie în mai multe etape care presupun atât selecţia candidaţilor, cât şi negocierea şi evaluarea ofertelor.
(41)În cazul prevăzut la alin. (4) lit. a), autoritatea contractantă are dreptul de a decide organizarea unei etape finale de licitaţie electronică, caz în care are obligaţia de a preciza această decizie în anunţul de participare simplificat şi în documentaţia de atribuire.(5)Conform alin. (4) lit. a) şi fără a aduce atingere dispoziţiilor alin. (3), perioada minimă între data transmiterii anunţului de participare la procedura simplificată şi data-limită de depunere a ofertelor este de cel puţin:
a)10 zile, în cazul în care se are în vedere atribuirea unui contract de achiziţie publică de servicii sau produse;
b)6 zile, în cazul în care se are în vedere atribuirea unui contract de achiziţie publică de produse de complexitate redusă;
c)15 zile, în cazul în care se are în vedere atribuirea unui contract de achiziţie publică de lucrări.
(6)În cazul prevăzut la alin. (4) lit. b), dacă autoritatea contractantă decide organizarea unei etape de negociere a ofertelor, acest aspect îl precizează în anunţul de participare simplificat.
(7)În cazul prevăzut la alin. (4) lit. b), autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite anunţul de participare simplificat, spre publicare în SEAP, cu cel puţin 10 zile înainte de data-limită pentru depunerea solicitărilor de participare.
(8)În cazul prevăzut la alin. (4) lit. b), autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite simultan, tuturor candidaţilor selectaţi, o invitaţie de participare la etapa a doua.
(9)În etapa a doua a cazului prevăzut la alin. (4) lit. b), perioada minimă între data transmiterii invitaţiei de participare şi data-limită de depunere a ofertelor este de cel puţin 10 zile. În cazul în care se are în vedere atribuirea unui contract de achiziţie publică de produse de complexitate redusă, perioada minimă este de cel puţin 6 zile.
(10)În cazul în care o situaţie de urgenţă, demonstrată în mod corespunzător de către autoritatea contractantă, face imposibil de respectat perioadele prevăzute la alin. (5) sau alin. (9), autoritatea contractantă poate stabili o perioadă redusă pentru depunerea solicitărilor de participare/ofertelor, care nu poate fi mai mică de 6 zile de la data transmiterii spre publicare a anunţului de participare, respectiv transmiterii invitaţiei de participare, în cazul atribuirii unui contract de achiziţie publică de servicii sau produse, respectiv de 9 zile, în cazul unui contract de achiziţie publică de lucrări.
(11)
[textul din Art. 113, alin. (11) din capitolul III, sectiunea 1, subsectiunea 10 a fost abrogat la 30-aug-2021 de Art. I, punctul 5. din Ordonanta 3/2021]
(12)Prin norme metodologice de aplicare a prezentei legi se pot stabili condiţii şi modalităţi suplimentare de aplicare a procedurii simplificate.
(12)[textul din Art. 113, alin. (12) din capitolul III, sectiunea 1, subsectiunea 10 a fost abrogat la 22-dec-2017 de Art. I, punctul 16. din Ordonanta urgenta 107/2017](13)[textul din Art. 113, alin. (13) din capitolul III, sectiunea 1, subsectiunea 10 a fost abrogat la 22-dec-2017 de Art. I, punctul 16. din Ordonanta urgenta 107/2017]
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Repertoar numărul de obiecte din listă: (5)
Repertoar numărul de obiecte din listă: (5)
- Cum se estimeaza valoarea si cum se alege procedura de atribuire pentru contractele de servicii de elaborare a SF/DALI si de expertiza tehnica precum si daca este posibila aplicarea prevederilor art. 104 lit. c) din Legea nr. 98/2016 la achizitionarea in regim de urgenta a acestor servicii?
- O autoritate contractanta are in derulare o procedura simplificata, intr-o singura etapa, avand ca obiect proiectarea si executia unor lucrari. La capacitatea tehnica si/sau profesionala - Experienta similara pentru executie de lucrari - autoritatea contractanta a precizat: „Prin lucrari similare autoritatea contractanta intelege lucrari aferente infrastructurii de transport rutier. Ofertantul va demonstra ca a executat in conformitate cu normele profesionale in domeniu si a dus la bun sfarsit in ultimii 5 ani lucrari similare cu cele ce fac obiectul contractului care se atribuie prin prezenta procedura, in valoare cumulata de cel putin 7.500.000,00 lei fara TVA, la nivelul unuia sau cel mult 3 contracte (aceasta valoare trebuie sa reprezinte numai partea executata de operatorul economic ofertant, in cazul in care a participat intr-o asociere sau ca subcontractant)
- Este posibil ca operatorii economici sa beneficieze de sustinere din partea unui/unor tert/terti pentru demonstrarea capacitatii tehnice si profesionale, respectiv experienta similara, in cadrul unei proceduri simplificate reglementate de Legea nr. 98/2016?
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (158)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (158)
- Sentinta nr. RJ 65g54643d/2025 din 12-sept-2025, Tribunalul Bucuresti, anulare act administrativ (Contencios administrativ si fiscal)
- Decizie nr. RJ ded6e6546/2024 din 12-apr-2024, Curtea de Apel Bucuresti, anulare act administrativ (Contencios administrativ si fiscal)
- Sentinta nr. RJ 595e56eee/2024 din 18-mar-2024, Tribunalul Bucuresti, anulare act administrativ (Contencios administrativ si fiscal)