Art. 21. - Art. 21: Rolul ordonatorilor de credite - Legea 500/2002 privind finantele publice
M.Of. 597
În vigoare Versiune de la: 22 Noiembrie 2024
Art. 21: Rolul ordonatorilor de credite
(1)Ordonatorii principali de credite repartizează creditele de angajament şi creditele bugetare aprobate pentru bugetul propriu şi pentru bugetele instituţiilor publice din subordine sau coordonare, ai căror conducători sunt ordonatori secundari sau terţiari de credite, după caz, în raport cu sarcinile acestora, potrivit legii.
(2)Ordonatorii principali de credite transmit bugetele instituţiilor publice din subordine sau coordonare, ai căror conducători sunt ordonatori secundari sau terţiari de credite, după caz, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a legii bugetare anuale.
(3)Ordonatorii secundari de credite repartizează creditele de angajament şi bugetare aprobate, potrivit alin. (1), pentru bugetul propriu şi pentru bugetele instituţiilor publice subordonate, ai căror conducători sunt ordonatori terţiari de credite, în raport cu sarcinile acestora, potrivit legii.
(4)Ordonatorii terţiari de credite angajează cheltuieli în limita creditelor de angajament repartizate şi utilizează creditele bugetare ce le-au fost repartizate numai pentru realizarea sarcinilor instituţiilor pe care le conduc, potrivit prevederilor din bugetele aprobate şi în condiţiile stabilite prin dispoziţiile legale.
(5)Pentru asigurarea unei execuţii bugetare prudente, ordonatorii principali de credite vor repartiza, potrivit alin. (1), creditele de angajament şi creditele bugetare după reţinerea a 10% din prevederile aprobate acestora.
(6)Fac excepţie de la prevederile alin. (5) următoarele:
a)cheltuielile de personal, inclusiv cheltuielile de personal care se regăsesc în structura altor subdiviziuni ale clasificaţiei bugetare;
b)cheltuielile acordate în bani, de natura asistenţei sociale şi asigurărilor sociale, precum şi a contribuţiilor de asigurări sociale aferente, cheltuielile cu bursele acordate din fonduri publice, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
c)cheltuielile cu datoria publică;
d)cheltuielile care decurg din obligaţii internaţionale;
e)sumele alocate ordonatorilor principali de credite din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului şi Fondul de intervenţie la dispoziţia Guvernului, care vor fi repartizate integral.
(7)Repartizarea sumelor reţinute în proporţie de 10% se face în semestrul al doilea, după examinarea de către Guvern a raportului semestrial privind situaţia economică şi bugetară şi a opiniei Consiliului Fiscal cu privire la acesta.
(8)Ordonatorii de credite prevăzuţi la alin. (1) şi (3) au obligaţia de a fundamenta, justifica şi utiliza, în condiţii de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate, creditele bugetare repartizate din bugetele lor instituţiilor subordonate şi altor beneficiari ai acestor fonduri.Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Acte numărul de obiecte din listă: (18)
Influenţat de numărul de obiecte din listă: (18)
- Ordonanță de urgență 51/2025 pentru rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2025
- Ordonanță de urgență 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanţelor bugetare şi a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative
- Ordonanță de urgență 34/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (22130)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (22130)
- Decizie nr. RJ 469g6g65g/2025 din 03-dec-2025, Curtea de Apel Alba Iulia, calcul drepturi salariale (Litigii de munca)
- Decizie nr. RJ 284673788/2025 din 25-nov-2025, Curtea de Apel Timisoara, anulare act administrativ (Contencios administrativ si fiscal)
- Decizie nr. RJ 2849g5566/2025 din 13-nov-2025, Curtea de Apel Targu Mures, obligatie de a face (Litigii de munca)
Comentarii, monografii, reviste şi webinarii numărul de obiecte din listă: (4)
Articole numărul de obiecte din listă: (4)
- Proiect finanţat din fonduri europene. Cererea de restituire a sumelor plătite cu titlu de salarii. Chemare în garanţie a experţilor beneficiari ai sumelor şi a ministerelor tutelare. Inadmisibilitate. Raporturi juridice diferite ca natură
- Dobânzi penalizatoare acordate în legătură cu salariile sau diferenţele salariale. Reguli de impunere
- RECURS ÎN INTERESUL LEGII ÎN MATERIE CIVILĂ, Decizia nr. 13 din 13 iunie 2016 în dosarul nr. 12/2016