Capitolul vi - Încadrarea în grad de handicap - Legea 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap - Republicare
M.Of. 1
În vigoare Versiune de la: 19 Decembrie 2025 până la: 31 Decembrie 2025
CAPITOLUL VI:Încadrarea în grad de handicap
Art. 85
(1)Persoanele cu handicap beneficiază de drepturile prevăzute la art. 6 pe baza încadrării în grad de handicap, în raport cu gradul de handicap.
(2)Încadrarea în grad şi tip de handicap a copiilor cu handicap se face de comisia pentru protecţia copilului.
(3)Încadrarea în grad şi tip de handicap a adulţilor cu handicap se face de comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, denumită în continuare comisie de evaluare.
(4)Comisia de evaluare este organ de specialitate al consiliului judeţean, după caz, al consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti, cu activitate decizională în materia încadrării persoanelor adulte în grad şi tip de handicap şi are următoarea componenţă:
a)preşedinte - un medic de specialitate expertiză medicală a capacităţii de muncă, medicină internă, medicină de familie sau un medic de medicină generală, absolvent de cursuri de management în domeniul sociomedical;
a1)vicepreşedinte - un medic de specialitate expertiză medicală a capacităţii de muncă, medicină de familie sau un medic de medicină generală, propus de directorul executiv/directorul general al direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului;
b)un medic de specialitate expertiză medicală a capacităţii de muncă, medicină de familie sau un medic de medicină generală, propus de direcţia de sănătate publică judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti;
c)un reprezentant desemnat de organizaţiile neguvernamentale care desfăşoară activităţi în beneficiul persoanelor cu handicap;
d)un psiholog;
e)un asistent social.
f)un membru licenţiat în ştiinţe juridice şi cu experienţă în dizabilitate.
(5)Componenţa nominală a comisiilor de evaluare se aprobă prin hotărâre de către consiliile judeţene sau, după caz, locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, cu avizul Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Dizabilităţi.
(6)Preşedintele comisiei de evaluare, fără a fi funcţionar public, face parte din structura de personal a direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv a sectorului municipiului Bucureşti.
(7)Membrii comisiilor de evaluare, inclusiv preşedintele şi vicepreşedintele, au dreptul la o indemnizaţie de şedinţă echivalentă cu 5% din indemnizaţia preşedintelui consiliului judeţean, respectiv a primarilor sectoarelor municipiului Bucureşti. Plata indemnizaţiei se suportă din bugetele consiliilor judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti. Cuantumul lunar brut al indemnizaţiilor de şedinţă, pentru fiecare membru al comisiei de evaluare, nu poate depăşi 35% din indemnizaţia preşedintelui consiliului judeţean, respectiv a primarilor sectoarelor municipiului Bucureşti şi se acordă proporţional cu numărul de şedinţe la care a participat în luna respectivă.
(8)Preşedintele, vicepreşedintele şi membrii comisiei de evaluare nu fac parte din Serviciul de evaluare complexă.
(9)Activitatea de secretariat a comisiilor de evaluare este asigurată de personal care face parte din structura direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului din subordinea consiliilor judeţene, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
(10)Criteriile medicopsihosociale pe baza cărora se stabileşte încadrarea în grad şi tip de handicap sunt aprobate prin ordin comun al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al ministrului sănătăţii.
(11)În cazul în care preşedintele comisiei de evaluare nu poate participa la lucrările comisiei, acestea vor fi conduse de către vicepreşedinte.Art. 86
(1)Gradele de handicap sunt: uşor, mediu, accentuat şi grav.
(2)Tipurile de handicap sunt: fizic, vizual, auditiv, surdocecitate, somatic, mintal, psihic, HIV/SIDA, asociat, boli rare.
Art. 861
(1)Comisia pentru protecţia copilului stabileşte încadrarea copiilor cu dizabilităţi în grad de handicap şi eliberează certificatul de încadrare a copilului într-un grad de handicap.
(2)Termenul de valabilitate a certificatului de încadrare în grad de handicap pentru copii se stabileşte ţinând cont de situaţia concretă a copilului din punct de vedere al deficienţelor/afectărilor, limitărilor de activitate şi restricţiilor de participare şi este de minimum 6 luni şi maximum 2 ani. Pentru tânărul care urmează să împlinească 18 ani, termenul de valabilitate poate fi mai mic de 6 luni şi mai mare de 2 ani, dar nu mai mare de 2 ani şi 6 luni.
(21)Prin excepţie de la prevederile alin. (2), în situaţia în care copilului cu dizabilităţi îi sunt eliberate, consecutiv, două certificate de încadrare în grad de handicap grav, fiecare având termenul de valabilitate de 2 ani, ulterior, Comisia pentru protecţia copilului eliberează un certificat valabil până la vârsta de 18 ani, pe baza unor criterii biopsihosociale specifice, elaborate de Ministerul Sănătăţii împreună cu Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale.
(3)Prin excepţie de la prevederile alin. (2) pentru copiii cu handicap a căror afecţiune necesită îngrijiri medicale paliative, certificate de medicul de specialitate, Comisia pentru protecţia copilului stabileşte un termen de valabilitate a certificatului valabil până la vârsta de 18 ani.
(4)Comisia pentru protecţia copilului va identifica toate beneficiile care se cuvin copilului încadrat în grad de handicap acordate în baza certificatului de încadrare în grad de handicap.
(5)Comisia pentru protecţia copilului transmite în numele şi pentru beneficiar certificatul de încadrare în grad de handicap, la solicitarea reprezentantului legal al copilului încadrat în grad de handicap, în vederea acordării beneficiilor prevăzute la alin. (4), tuturor autorităţilor şi instituţiilor competente. Modelul solicitării se stabileşte prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.Art. 87
(1)Comisia de evaluare are următoarele atribuţii principale:
a)stabileşte încadrarea în grad şi tip de handicap şi perioada de valabilitate a certificatului, după caz, data ivirii handicapului, orientarea profesională a adultului cu handicap, pe baza raportului de evaluare complexă elaborat de serviciul de evaluare complexă;
b)stabileşte măsurile de protecţie a adultului cu handicap, în condiţiile legii;
c)[textul din Art. 87, alin. (1), litera C. din capitolul VI a fost abrogat la 25-iul-2012 de Art. I, punctul 5. din Legea 136/2012]
d)revocă sau înlocuieşte măsura de protecţie stabilită, în condiţiile legii, dacă împrejurările care au determinat stabilirea acesteia s-au modificat;
e)soluţionează cererile privind eliberarea atestatului de asistent personal profesionist;
f)informează adultul cu handicap sau reprezentantul legal al acestuia cu privire la măsurile de protecţie stabilite şi obligaţiile ce le revin;
g)promovează drepturile persoanelor cu handicap în toate activităţile pe care le întreprinde.
h)identifică toate beneficiile care se cuvin adultului încadrat în grad de handicap acordate în baza certificatului de încadrare în grad de handicap;
i)transmite în numele şi pentru beneficiar certificatul de încadrare în grad de handicap, la solicitarea adultului încadrat în grad de handicap sau al reprezentantului legal al acestuia, după caz, în vederea acordării beneficiilor prevăzute la lit. h), tuturor autorităţilor şi instituţiilor competente. Modelul solicitării se stabileşte prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.
(11)Pentru persoanele cu handicap a căror afecţiune a generat deficienţe funcţionale şi/sau structural-anatomice într-un stadiu ireversibil şi care nu pot urma programe de recuperare, Comisia de evaluare este obligată să stabilească un termen permanent de valabilitate a certificatului fără a fi necesară prezentarea acestora la reevaluările periodice.
(12)Pentru persoanele cu handicap, pentru care comisia de evaluare a stabilit anterior încadrarea în gradul de handicap grav, cu excepţia celor prevăzute la alin. (11), evaluarea periodică se poate face la domiciliul persoanei, la cererea acesteia ori a reprezentantului său legal. Serviciul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap din cadrul direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti se deplasează la domiciliul persoanei după o prealabilă programare şi informare a acesteia cu privire la data şi ora efectuării evaluării periodice.
(13)Autorităţile publice responsabile cu elaborarea criteriilor de evaluare şi încadrare în grad de handicap au obligaţia stabilirii afecţiunilor medicale care întrunesc caracterul ireversibil.
(4)Încadrarea sau respingerea încadrării în grad şi tip de handicap se atestă prin certificat emis de către comisiile de evaluare. Eliberarea certificatului este scutită de taxa de timbru.
(5)Certificatul emis potrivit prevederilor alin. (4) poate fi contestat de către titularul acestuia, în termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicării, la Comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap.
(6)Activitatea comisiilor de evaluare este coordonată metodologic de Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Dizabilităţi.
(1)Comisia de evaluare are următoarele atribuţii principale:
a)stabileşte încadrarea în grad şi tip de handicap şi perioada de valabilitate a certificatului, după caz, data ivirii handicapului, orientarea profesională a adultului cu handicap, pe baza raportului de evaluare complexă elaborat de serviciul de evaluare complexă;
b)stabileşte măsurile de protecţie a adultului cu handicap, în condiţiile legii;
c)[textul din Art. 87, alin. (1), litera C. din capitolul VI a fost abrogat la 25-iul-2012 de Art. I, punctul 5. din Legea 136/2012]
d)revocă sau înlocuieşte măsura de protecţie stabilită, în condiţiile legii, dacă împrejurările care au determinat stabilirea acesteia s-au modificat;
e)soluţionează cererile privind eliberarea atestatului de asistent personal profesionist;
f)informează adultul cu handicap sau reprezentantul legal al acestuia cu privire la măsurile de protecţie stabilite şi obligaţiile ce le revin;
g)promovează drepturile persoanelor cu handicap în toate activităţile pe care le întreprinde.
h)identifică toate beneficiile care se cuvin adultului încadrat în grad de handicap acordate în baza certificatului de încadrare în grad de handicap;
i)transmite în numele şi pentru beneficiar certificatul de încadrare în grad de handicap, la solicitarea adultului încadrat în grad de handicap sau al reprezentantului legal al acestuia, după caz, în vederea acordării beneficiilor prevăzute la lit. h), tuturor autorităţilor şi instituţiilor competente. Modelul solicitării se stabileşte prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.
(11)Pentru persoanele cu handicap a căror afecţiune a generat deficienţe funcţionale şi/sau structural-anatomice într-un stadiu ireversibil şi care nu pot urma programe de recuperare, Comisia de evaluare este obligată să stabilească un termen permanent de valabilitate a certificatului fără a fi necesară prezentarea acestora la reevaluările periodice.
(12)Pentru persoanele cu handicap, pentru care comisia de evaluare a stabilit anterior încadrarea în gradul de handicap grav, cu excepţia celor prevăzute la alin. (11), evaluarea periodică se poate face la domiciliul persoanei, la cererea acesteia ori a reprezentantului său legal. Serviciul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap din cadrul direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti se deplasează la domiciliul persoanei după o prealabilă programare şi informare a acesteia cu privire la data şi ora efectuării evaluării periodice.
(13)Autorităţile publice responsabile cu elaborarea criteriilor de evaluare şi încadrare în grad de handicap au obligaţia stabilirii afecţiunilor medicale care întrunesc caracterul ireversibil.(2)Comisia de evaluare îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege.
(3)Organizarea şi metodologia de funcţionare a comisiei de evaluare se reglementează prin hotărâre a Guvernului.
(4)Încadrarea sau respingerea încadrării în grad şi tip de handicap se atestă prin certificat emis de către comisiile de evaluare. Eliberarea certificatului este scutită de taxa de timbru.
(5)Certificatul emis potrivit prevederilor alin. (4) poate fi contestat de către titularul acestuia, în termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicării, la Comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap.
(6)Activitatea comisiilor de evaluare este coordonată metodologic de Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Dizabilităţi.Art. 88
În vederea exercitării atribuţiilor ce revin comisiei de evaluare, se înfiinţează serviciul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap, în cadrul direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
Art. 89 (1)Odată cu emiterea certificatului de încadrare în grad şi tip de handicap, comisia de evaluare are obligaţia de a elabora programul individual de reabilitare şi integrare socială a adultului cu handicap.
(2)Pentru elaborarea programului individual de reabilitare şi integrare socială, comisia de evaluare va colabora cu persoana cu handicap sau cu reprezentantul legal al acesteia.
(3)Certificatul prevăzut la alin. (1) dă dreptul adultului cu handicap de a beneficia de dispoziţiile prevăzute de lege pentru gradul de handicap respectiv.
(4)Programul individual de reabilitare şi integrare socială prevăzut la alin. (1) se întocmeşte şi se revizuieşte în conformitate cu normele metodologice10) de aplicare a prevederilor prezentei legi.
Art. 90 [textul din Art. 90 din capitolul VI a fost abrogat la 22-sep-2010 de Art. I, punctul 9. din Ordonanta urgenta 84/2010]
Art. 901
(1)În structura Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi funcţionează:
a)Comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, denumită în continuare Comisia superioară, cu activitate decizională în soluţionarea contestaţiilor la certificatele de încadrare în grad şi tip de handicap, emise potrivit dispoziţiilor art. 87 alin. (4), şi de coordonare metodologică şi monitorizare a activităţii de evaluare şi încadrare în grad şi tip de handicap;
b)Secretariatul Comisiei superioare, alcătuit din 2 membri, cu activitate de secretariat, a cărui componenţă nominală se aprobă prin ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi.
(2)Comisia superioară are următoarea componenţă:
a)2 membri, medici de specialitate expertiză medicală a capacităţii de muncă sau medicină fizică şi de reabilitare;
b)2 membri, medici de medicină generală şi cu experienţă în dizabilitate;
c)un membru licenţiat în asistenţă socială şi cu experienţă în dizabilitate;
d)un membru licenţiat în psihologie şi cu experienţă în dizabilitate;
e)un membru licenţiat în ştiinţe juridice şi cu experienţă în dizabilitate.
(3)Componenţa nominală a Comisiei superioare se aprobă prin ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi.
(31)Preşedintele şi vicepreşedintele Comisiei superioare sunt numiţi dintre membrii prevăzuţi la alin. (2) lit. a) sau b), prin ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi prevăzut la alin. (3).
(32)Membrii Comisiei superioare sunt numiţi pe o perioadă de 4 ani, cu posibilitatea de prelungire pentru perioade cu aceeaşi durată.
(33)Calitatea de membru în Comisia superioară încetează anterior încheierii perioadei prevăzute la alin. (32) în următoarele condiţii:
a)prin demisie;
b)la propunerea motivată a preşedintelui Comisiei superioare, cu aprobarea preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi;
c)în cazul săvârşirii unei infracţiuni ori ca urmare a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii, ca măsură de siguranţă ori pedeapsă complementară, de la data rămânerii definitive a hotărârii judecătoreşti;
d)în caz de deces.
(4)[textul din Art. 90^1, alin. (4) din capitolul VI a fost abrogat la 18-mai-2023 de Art. I, punctul 12. din Legea 96/2023]
(5)Preşedintele, vicepreşedintele şi membrii Comisiei superioare au dreptul la o indemnizaţie de şedinţă echivalentă cu 8% din indemnizaţia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi.
(51)Membrii Secretariatului Comisiei superioare au dreptul la o indemnizaţie lunară echivalentă cu 2% din indemnizaţia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi, care se suportă din bugetul acesteia.
(52)Pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la art. 902 alin. (1) lit. a2), membrii Secretariatului Comisiei superioare au dreptul la o indemnizaţie de şedinţă echivalentă cu 5% din indemnizaţia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi.
(53)Cuantumul lunar brut al indemnizaţiilor de şedinţă, pentru fiecare membru al Comisiei superioare şi al Secretariatului acesteia, nu poate depăşi 70% din indemnizaţia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi şi se acordă proporţional cu numărul de şedinţe la care a participat în luna respectivă.
(6)În situaţii justificate de volumul şi specificul activităţii, componenţa Comisiei superioare poate fi suplimentată cu maximum 5 membri, având una dintre specializările prevăzute la alin. (2), iar cea a Secretariatului Comisiei superioare poate fi suplimentată cu maximum 2 membri, cu încadrarea în fondurile bugetare alocate cu această destinaţie.
(7)În cazul în care membrii şi/sau preşedintele Comisiei superioare se deplasează în interesul serviciului, în ţară ori în străinătate, pot beneficia de drepturile de delegare prevăzute de legislaţia în vigoare pentru personalul din sectorul bugetar, în limita bugetului aprobat.
Art. 902
(1)Principalele atribuţii ale Comisiei superioare sunt:
a)asigură coordonarea metodologică şi monitorizarea activităţii de evaluare şi încadrare în grad şi tip de handicap;
a1)elaborează, modifică şi/sau completează Criteriile medicopsihosociale pe baza cărora se stabileşte încadrarea în grad şi tip de handicap a persoanelor adulte, aprobate prin ordin al ministrului muncii şi justiţiei sociale şi al ministrului sănătăţii, la propunerea Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Dizabilităţi.
a2)soluţionează, prin admitere sau respingere, contestaţiile formulate în condiţiile prevăzute la art. 87 alin. (5), la certificatele de încadrare în grad şi tip de handicap eliberate de comisiile de evaluare, şi transmite soluţia comisiilor de evaluare judeţene sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti, pentru punerea ei în aplicare;
b)[textul din Art. 90^2, alin. (1), litera B. din capitolul VI a fost abrogat la 30-iun-2017 de Art. I, punctul 33. din Ordonanta urgenta 51/2017]
c)stabileşte prin decizie reevaluarea persoanelor adulte cu handicap, în următoarele situaţii:
1.ca urmare a recomandărilor cuprinse în documentele întocmite în urma unor acţiuni de control dispuse prin ordin al ministrului muncii şi solidarităţii sociale sau prin ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi;
2.ca urmare a autosesizării;
3.ca urmare a unei sesizări din partea unei instituţii publice interesate în legătură cu încadrarea în grad şi tip de handicap a unei persoane;
c1)în situaţia în care, urmare a acţiunilor de la lit. c), apar necorelări sau neconcordanţe faţă de încadrarea unei persoane în grad şi tip de handicap, poate solicita Institutului National de Expertiză Medicală şi Recuperare a Capacităţii de Muncă, denumit în continuare Institut, cu utilizarea bazei materiale a acestuia, realizarea unei evaluări medicale şi eliberarea unui raport care cuprinde rezultatele acesteia, în cadrul reevaluării dispuse în condiţiile lit. c). Cheltuielile determinate de realizarea evaluării medicale şi de comunicarea raportului se suportă de la bugetul de stat, din bugetul Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, prin Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi.
d)stabileşte încadrarea în grad şi tip de handicap, ca urmare a reevaluării dispuse în condiţiile lit. c);
e)participă, la solicitare, în acţiuni de verificare a activităţii de evaluare şi încadrare în grad şi tip de handicap.
(2)În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (1), Comisia superioară emite decizii după cum urmează:
a)abrogat de OUG 51/2017
a1)de admitere/respingere a contestaţiei formulate în condiţiile prevăzute la art. 87 alin. (5);
a2)de încadrare în grad de handicap în sensul menţinerii sau modificării gradului şi tipului de handicap atestat prin certificatul emis de către comisiile de evaluare;
b)de reevaluare, în condiţiile alin. (1) lit. c);
c)de încadrare/neîncadrare în grad şi tip de handicap, în urma reevaluării dispuse în condiţiile alin. (1) lit. c).
(3)Modelul deciziilor prevăzute la alin. (2) se aprobă prin regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei superioare, aprobat prin ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi.
(4)Deciziile emise de Comisia superioară pot fi atacate la secţia de contencios administrativ şi fiscal a tribunalului, potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, cererile adresate instanţei fiind scutite de taxa judiciară de timbru.
(5)Comisia superioară are obligaţia de a îndeplini atribuţiile prevăzute la alin. (1) lit. a2) în termen de 60 de zile lucrătoare de la data înregistrării contestaţiei.
Art. 903
(1)Decizia de reevaluare emisă de Comisia superioară în condiţiile art. 902 alin. (1) lit. c) cuprinde recomandări cu privire la conţinutul dosarului de evaluare complexă şi se transmite direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului din raza de domiciliu a persoanei, în vederea efectuării reevaluării de către serviciul de evaluare complexă.
(2)Reevaluarea persoanei se realizează în termen de 60 de zile lucrătoare de la data înregistrării deciziei de reevaluare la direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului.
(3)În cazul în care persoana supusă reevaluării nu se prezintă la a doua convocare a serviciului de evaluare complexă, directorul direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului dispune, prin act administrativ, suspendarea dreptului de asistenţă socială sub formă de prestaţii sociale.
(4)Dosarul complet, împreună cu raportul de reevaluare complexă elaborat de serviciul de evaluare complexă în cadrul procesului de reevaluare prevăzut la alin. (2), se înaintează Comisiei superioare.
(5)În cazul în care persoana nu se prezintă la reevaluare în termenul prevăzut la alin. (2), în baza raportului de reevaluare al serviciului de evaluare complexă, Comisia superioară emite decizie de neîncadrare în grad şi tip de handicap.
(6)În baza raportului prevăzut la alin. (4), Comisia superioară emite decizia de încadrare/neîncadrare în grad şi tip de handicap.
(7)În cazul în care Comisia superioară solicită realizarea unei evaluări medicale de către Institut, decizia de reevaluare emisă de Comisia superioară se transmite:
a)către direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului din raza de domiciliu a persoanei, care comunică Comisiei superioare documentaţia solicitată în termen de 10 zile;
b)către Institut, care comunică Comisiei superioare raportul solicitat în termen de 15 zile;
c)către persoana în cauză, împreună cu convocarea acesteia pentru prezentare la Institut.
(8)Pe perioada evaluării medicale în cadrul Institutului, persoana încadrată în grad de handicap grav poate fi însoţită de o persoană, la alegerea acesteia.
(9)Procedura de evaluare medicală şi de raportare a rezultatelor evaluării de către Institut, precum şi cu privire la modalitatea de decontare a cheltuielilor, se aprobă prin ordin al ministrului muncii şi solidarităţii sociale.
(10)În cazul în care persoana nu se prezintă la evaluarea medicală realizată în cadrul Institutului, Comisia superioară emite decizie de neîncadrare în grad şi tip de handicap.
(11)În baza raportului transmis de Institut, Comisia superioară emite decizie de confirmare a încadrării în grad şi tip de handicap sau decizie de încadrare/neîncadrare în grad şi tip de handicap. La data emiterii deciziei Comisiei superioare de încadrare/neîncadrare în grad şi tip de handicap îşi încetează aplicabilitatea certificatul de încadrare în grad de handicap reevaluat.
(12)Punerea în executare a deciziilor emise de Comisia superioară se face de către direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului.
Art. 906
Autorităţile administraţiei publice centrale şi locale cu atribuţii în domeniul dizabilităţii au obligaţia utilizării permanente a sistemului naţional de management privind dizabilitatea pentru gestionarea informaţiilor referitoare la persoanele specificate la art. 2 din lege.
Art. 904[textul din Art. 90^4 din capitolul VI a fost abrogat la 25-iul-2012 de Art. I, punctul 10. din Legea 136/2012]
Art. 905[textul din Art. 90^5 din capitolul VI a fost abrogat la 25-iul-2012 de Art. I, punctul 10. din Legea 136/2012]
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »