Art. 36. - În campania electorală pot fi utilizate numai următoarele tipuri de materiale de propagandă electorală: - Legea 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale - Republicată
M.Of. 446
În vigoare Versiune de la: 13 Februarie 2021
Arată norme de aplicare
Art. 36
(3)Partidele şi alianţele politice, precum şi candidaţii independenţi care au comandat materialele de propagandă electorală prevăzute la alin. (2) lit. a), c) şi e) au obligaţia de a imprima pe acestea următoarele date:
a)numele candidatului independent, denumirea partidului politic, a alianţei electorale din care acesta face parte sau a alianţei politice, după caz;
b)denumirea operatorului economic care le-a realizat;
c)codul unic de identificare prevăzut la art. 34 alin. (13);
d)tirajul, pentru materialele prevăzute la alin. (2) lit. a) şi e).
(31)Înainte de difuzarea materialelor de propagandă electorală prevăzute la alin. (2) lit. b), mass-media audiovizuală are obligaţia să comunice datele prevăzute la alin. (3) lit. a), b) şi c).
(32)În termen de 30 de zile de la data încheierii campaniei electorale, competitorii electorali au obligaţia de a transmite la Autoritatea Electorală Permanentă o declaraţie cuprinzând informaţii privind descrierea materialelor de propagandă electorală online, producţia, perioada şi spaţiul de difuzare a acestora.
(1)În campania electorală, candidaţii, partidele politice, alianţele politice, alianţele electorale, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, precum şi cetăţenii cu drept de vot au dreptul să îşi exprime opiniile în mod liber şi fără nicio discriminare, prin mitinguri, adunări, comunicare directă cu alegătorii, utilizare a televiziunii, a radioului, a presei scrise, a mijloacelor electronice şi a celorlalte mijloace de informare în masă.
(2)În campania electorală pot fi utilizate numai următoarele tipuri de materiale de propagandă electorală:
a)afişe electorale cu dimensiunile de cel mult 500 mm o latură şi 350 mm cealaltă latură; afişele electorale prin care se convoacă o reuniune electorală vor avea 400 mm o latură şi 250 mm cealaltă latură şi vor fi amplasate în locurile speciale pentru afişaj;
b)materiale de propagandă electorală audio sau video, difuzate de mass-media audiovizuală;
c)publicitate în presa scrisă;
d)materiale de propagandă electorală online;
e)broşuri, pliante şi alte materiale tipărite.
(3)Partidele şi alianţele politice, precum şi candidaţii independenţi care au comandat materialele de propagandă electorală prevăzute la alin. (2) lit. a), c) şi e) au obligaţia de a imprima pe acestea următoarele date:
a)numele candidatului independent, denumirea partidului politic, a alianţei electorale din care acesta face parte sau a alianţei politice, după caz;
b)denumirea operatorului economic care le-a realizat;
c)codul unic de identificare prevăzut la art. 34 alin. (13);
d)tirajul, pentru materialele prevăzute la alin. (2) lit. a) şi e).
(31)Înainte de difuzarea materialelor de propagandă electorală prevăzute la alin. (2) lit. b), mass-media audiovizuală are obligaţia să comunice datele prevăzute la alin. (3) lit. a), b) şi c).
(32)În termen de 30 de zile de la data încheierii campaniei electorale, competitorii electorali au obligaţia de a transmite la Autoritatea Electorală Permanentă o declaraţie cuprinzând informaţii privind descrierea materialelor de propagandă electorală online, producţia, perioada şi spaţiul de difuzare a acestora.(4)Cheltuielile privitoare la realizarea materialelor de propagandă electorală sunt suportate exclusiv de beneficiarii acestora - candidaţi independenţi, partide politice sau alianţe politice.
(5)Producerea şi difuzarea de materiale de propagandă electorală în alte condiţii decât cele prevăzute de prezenta lege este interzisă.
(6)Partidele şi alianţele politice, precum şi candidaţii independenţi sunt obligaţi să declare Autorităţii Electorale Permanente, prin mandatar financiar, numărul de materiale de propagandă electorală produse şi utilizate, defalcat pe categorii, în cel mult 15 zile de la data alegerilor sau a referendumului.
(7)Este considerat material de propagandă electorală orice material scris, audio sau video, care îndeplineşte următoarele condiţii:
a)se referă în mod direct la un candidat sau partid politic care participă la alegeri sau referendum, clar identificat;
b)este utilizat în perioada campaniei electorale, stabilită potrivit legilor privitoare la organizarea alegerilor;
c)are obiectiv electoral şi se adresează publicului larg;
d)depăşeşte limitele activităţii jurnalistice de informare a publicului.
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (116)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (116)
- Sentinta nr. RJ de6d743e3/2025 din 06-iun-2025, Judecatoria Cluj Napoca, ordonanta presedintiala (Civil)
- Sentinta nr. RJ 62d39g8e2/2025 din 17-mai-2025, Curtea de Apel Bucuresti, anulare act administrativ (Contencios administrativ si fiscal)
- Sentinta nr. RJ 4e465gd72/2025 din 02-mai-2025, Curtea de Apel Bucuresti, anulare hotarare Birou Electoral (Contencios administrativ si fiscal)