Legea 145/2019 privind statutul poliţiştilor de penitenciare
M.Of. 631
În vigoarea) chestor şef adjunct de poliţie penitenciară | 2 ani; |
b) chestor principal de poliţie penitenciară | 2 ani; |
c) chestor de poliţie penitenciară | 2 ani; |
d) comisar şef de poliţie penitenciară | 3 ani; |
e) comisar de poliţie penitenciară | 3 ani; |
f) subcomisar de poliţie penitenciară | 4 ani; |
g) inspector principal de poliţie penitenciară | 3 ani; |
h) inspector de poliţie penitenciară | 3 ani; |
i) subinspector de poliţie penitenciară | 4 ani. |
a) agent şef de poliţie penitenciară | 4 ani; |
b) agent şef adjunct de poliţie penitenciară | 4 ani; |
c) agent principal de poliţie penitenciară | 4 ani; |
d) agent de poliţie penitenciară | 4 ani. |
PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR ION-MARCEL CIOLACU PREŞEDINTELE SENATULUI CĂLIN-CONSTANTIN-ANTON POPESCU-TĂRICEANU |
Nr. crt. | Criterii de evaluare | Nota |
1. | Cunoaşterea reglementărilor specifice domeniului de activitate | |
2. | Cunoaşterea specificului administraţiei publice | |
3. | Capacitatea de îndeplinire a atribuţiilor de serviciu | |
4. | Abilităţi pentru desfăşurarea activităţilor sub stres | |
5. | Rezistenţa la efort prelungit | |
6. | Capacitatea de analiză, sinteză | |
7. | Capacitatea de înţelegere a sarcinilor de serviciu | |
8. | Capacitatea de concentrare | |
9. | Capacitatea de înţelegere şi învăţare rapidă | |
10. | Capacitatea de rezolvare şi aplanare a conflictelor | |
11. | Capacitatea de integrare rapidă în colectiv | |
12. | Capacitatea de a lucra în echipă | |
13. | Comunicare | |
14. | Operativitate şi corectitudinea realizării sarcinilor | |
15. | Conduita în timpul serviciului |
Gradul profesional, numele şi prenumele .................................................................................... Funcţia.......................................................................................................................................... Data numirii ................................................................................................................................. Structura în care îşi desfăşoară activitatea ................................................................................... Programe de instruire urmate în perioada evaluată ..................................................................... Calificativul la verificarea pregătirii profesionale de sfârşit de an .............................................. Sancţiuni disciplinare aplicate ..................................................................................................... Recompense acordate .................................................................................................................. |
Nr. crt. | Obiective | Evaluare nivel de îndeplinire | ||||
5 | 4 | 3 | 2 | 1 | ||
1. | ||||||
2. | ||||||
3. | ||||||
4. | ||||||
5. | ||||||
Punctaj 1 |
Nr. crt. | Indicatori | Nivel de evaluare | ||||
5 | 4 | 3 | 2 | 1 | ||
1. | ||||||
2. | ||||||
3. | ||||||
4. | ||||||
5. | ||||||
Punctaj 2 |
Numele şi prenumele preşedintelui comisiei ................................................... Data ......................................................... Semnătura ............................................... | Luarea la cunoştinţă despre rezultatul contestaţiei Data ....................................................................... Semnătura ............................................................. NOTE: |
1. Lit. A "Date personale şi profesionale" este completată de lucrătorii de resurse umane şi formare profesională din unitatea în care îşi desfăşoară activitatea poliţistul de penitenciare evaluat. În fişa de evaluare se consemnează funcţia în care este numită/împuternicită/detaşată persoana evaluată, la data evaluării. 2. La lit. B "Obiective individuale" sunt prevăzute rubrici pentru definirea obiectivelor, iar evaluatorul stabileşte între 3 şi 5 obiective la începutul perioadei evaluate. Acestea pot fi revizuite după evaluarea intermediară, de către evaluator, în funcţie de diversitatea şi nivelul de complexitate ale atribuţiilor funcţiei, conform consemnărilor din "Fişa de obiective individuale". 3. Fiecare obiectiv individual prevăzut la pct. 2 este notat de la 1 la 5. Acordarea punctajului corespunzător obiectivelor individuale se realizează prin marcarea cu "x" în una dintre cele 5 căsuţe aferente fiecărui obiectiv individual, în funcţie de nivelul care corespunde gradului de îndeplinire a obiectivului. 4. Punctajul (Punctaj 1) pentru lit. B rezultă din media aritmetică a punctajelor acordate fiecărui obiectiv individual evaluat. 5. La lit. C "Indicatori de evaluare", pentru poliţiştii de penitenciare cu funcţii de execuţie sunt prevăzuţi 10 indicatori de evaluare, iar în cazul ofiţerilor cu funcţii de conducere sunt prevăzuţi şi 4 indicatori de evaluare suplimentari vizând competenţele manageriale. 6. Fiecare indicator de evaluare de la pct. 5 este notat de la 1 la 5. Acordarea punctajului corespunzător indicatorilor de evaluare se realizează prin marcarea cu "x" în una dintre cele 5 căsuţe aferente fiecărui indicator de evaluare, în funcţie de nivelul care corespunde persoanei evaluate. 7. Punctajul (Punctaj 2) pentru lit. C rezultă din media aritmetică a punctajelor acordate fiecărui indicator de evaluare care face obiectul evaluării. 8. La lit. D "Punctajul total/Calificativul acordat de evaluator", evaluatorul consemnează punctajul total şi calificativul propus, precum şi eventuale concluzii, motivaţii şi/sau recomandări. 9. Punctajul total se obţine prin calcularea mediei aritmetice a "Punctaj 1" şi "Punctaj 2". Calificativul rezultă din echivalarea punctajului total conform grilei prevăzute la pct. 17. 10. La lit. E "Perspective pentru dezvoltarea carierei", evaluatorul menţionează, după caz, perspectivele pentru dezvoltarea carierei persoanei evaluate, respectiv nevoile de pregătire, funcţiile pe care evaluatul le poate îndeplini în viitor. 11. La lit. F "Rezultatul interviului" se consemnează concluziile interviului şi eventualele diferenţe de opinie între evaluat şi evaluator. 12. Evaluatorul poate modifica punctajele din fişa de evaluare, dacă se ajunge la un punct de vedere comun. Modificarea punctajului se realizează prin bararea cu o linie a marcajului "x" acordat şi marcarea cu "x" în căsuţa corespunzătoare noului nivel şi se consemnează de către evaluator în spaţiul rezervat la acest capitol. Pentru parcurgerea acestei etape, în situaţii justificate, pot fi utilizate şi mijloace de comunicare la distanţă, evaluatul semnând ulterior fişa de evaluare. În acest caz interviul se înregistrează, aspect care se consemnează la acest capitol. 13. La lit. G "Hotărârea contrasemnatarului" se consemnează concluziile şi hotărârea contrasemnatarului, prin bifarea uneia dintre cele 3 variante prevăzute. 14. Contrasemnatarul poate modifica punctajul acordat în urma interviului, hotărăşte cu privire la calificativul acordat, având obligaţia de a consemna punctajul/calificativul şi de a motiva eventuala schimbare a punctajului la obiectivele individuale/indicatorii de evaluare. Modificarea punctajului se realizează prin încercuirea marcajului "x" acordat anterior şi marcarea cu "x" în căsuţa corespunzătoare noului nivel şi se consemnează de către contrasemnatar în spaţiul rezervat la acest capitol. 15. La lit. H "Luarea la cunoştinţă a evaluării", evaluatul consemnează luarea la cunoştinţă a evaluării şi optează, după caz, pentru contestarea calificativului acordat. 16. La lit. I "Hotărârea definitivă privind rezolvarea contestaţiei" se consemnează, dacă este cazul, hotărârea comisiei de soluţionare a contestaţiei, precum şi luarea la cunoştinţă a calificativului definitiv de către evaluat. 17. Calificativul acordat se stabileşte pe baza punctajului final, astfel: a) între 1,00 şi 1,50 - nesatisfăcător (NS); b) între 1,51 şi 2,50 - satisfăcător (S); c) între 2,51 şi 3,50 - bun (B); d) între 3,51 şi 4,50 - foarte bun (FB); e) între 4,51 şi 5,00 - excepţional (E). |
Gradul profesional, numele şi prenumele ................................................................................... Funcţia ......................................................................................................................................... Structura în care îşi desfăşoară activitatea ................................................................................... |
Nr. crt. | Obiective | Nivel de îndeplinire | ||||
5 | 4 | 3 | 2 | 1 | ||
1. | ||||||
2. | ||||||
3. | ||||||
4. | ||||||
5. |
|
Categorii de personal | Total personal | Personal evaluat | Personal neevaluat | Contestaţii | Observaţii | ||||||||
TOTAL | Calificative | ||||||||||||
Excepţional | Foarte bun | Bun | Satisfăcător | Nesatisfăcător | TOTAL | Hotărâre a) | Hotărâre b) | Hotărâre c) | |||||
Ofiţeri | |||||||||||||
Agenţi | |||||||||||||
Total: |
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Acte numărul de obiecte din listă: (24)
Modificat de numărul de obiecte din listă: (5)
- Legea 169/2023 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 8/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 145/2019 privind statutul poliţiştilor de penitenciare
- Anexa 1/2020 la Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgenţă pe teritoriul României - MĂSURI de primă urgenţă cu aplicabilitate directă
- Ordonanță de urgență 36/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru adoptarea unor măsuri pe timpul stării de urgenţă instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României
Modificate de acest act numărul de obiecte din listă: (2)
Influenţat de numărul de obiecte din listă: (13)
- Decizia 195/2024 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 105 alin. (3) din Legea nr. 145/2019 privind statutul poliţiştilor de penitenciare
- Decizia 172/2024 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 109 alin. (3), raportat la alin. (1) al aceluiaşi articol, din Legea nr. 145/2019 privind statutul poliţiştilor de penitenciare
- Hotararea 1078/2021 privind condiţiile de acordare a despăgubirilor privind viaţa, sănătatea şi bunurile poliţiştilor de penitenciare
Abrogate de acest act numărul de obiecte din listă: (2)
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (1177)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (1177)
Comentarii, monografii, reviste şi webinarii numărul de obiecte din listă: (6)
Articole numărul de obiecte din listă: (6)
- Părţi în conflictele/Litigiile de muncă
- Poliţist de penitenciare. Testare cu ocazia intrării în serviciu. Consum de alcool. Sancţionare disciplinară constând în diminuarea drepturilor salariale cu 5% pe o perioadă de 1 lună
- Regimul juridic al raporturilor de muncă întemeiate şi neîntemeiate pe un contract individual de muncă