Capitolul ii - Definiţii - Legea 135/2007 privind arhivarea documentelor electronice*) - Republicată

M.Of. 138

În vigoare
Versiune de la: 8 Octombrie 2024
CAPITOLUL II:Definiţii
Art. 3
În înţelesul prezentei legi, termenii şi noţiunile de mai jos au următoarea semnificaţie:
a)administrator al arhivei electronice - persoana fizică sau juridică acreditată de autoritatea de reglementare şi supraveghere specializată în domeniu să administreze sistemul electronic de arhivare şi documentele arhivate în cadrul arhivei electronice;
b)arhivă electronică - ansamblul documentelor electronice create, primite şi păstrate de o organizaţie în exercitarea activităţii sale;

b1)arhivare electronică - activitate, parte a managementului arhivistic al documentelor, ce implică transferul acestora dintr-un mediu de activitate curentă şi păstrarea lor într-un depozit de arhivă electronică;
b2)depozit de arhivă electronică - ansamblul organizaţional, metodologic şi tehnic ce permite păstrarea arhivei electronice, cu asigurarea caracteristicilor iniţiale de integritate, autenticitate şi a posibilităţii de utilizare a documentelor;
b3)document electronic - orice conţinut stocat în format electronic, în special sub formă de text sau de înregistrare audio, video sau audiovizuală;

c)furnizor de servicii de arhivare electronică - orice persoană fizică sau juridică, acreditată să presteze servicii legate de arhivarea electronică;
d)mediu de stocare - orice mediu pe care se poate înregistra sau de pe care se poate reda un document electronic;

e)mesaj electronic - documentul electronic ce conţine date de identificare privind expeditorul, destinatarul, precum şi momentul de timp la care acesta a fost expediat, realizat în scopul transmiterii la distanţă a unei informaţii prin mijloace electronice;

f)regim de acces la document - gradul în care se acordă drept de acces la document de către titularul dreptului de dispoziţie asupra documentului;
g)sistem electronic de arhivare - sistemul informatic destinat colectării, stocării, organizării şi catalogării documentelor electronice în scopul conservării, consultării şi redării acestora;

h)titular al dreptului de dispoziţie asupra documentului - persoana fizică sau juridică proprietară sau, după caz, emitentă a documentului, care are dreptul de a stabili şi modifica regimul de acces la document, conform legislaţiei în vigoare.