Art. 27. - Art. 27: Formularul E205 - "Atestat privind cariera de asigurat în România" - Instructiuni din 2009 pentru aplicarea în sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale a Regulamentului Consiliului nr. 1408/71/CEE privind aplicarea regimurilor de securitate socială lucrătorilor salariaţi, lucrătorilor independenţi şi membrilor familiilor lor care se deplasează în interiorul Comunităţii, adoptat la 14 iunie 1971 şi a Regulamentului Consiliului nr. 574/72/CEE care stabileşte modalităţile de aplicare a Regulamentului Consiliului nr. 1408/71/CEE privind aplicarea regimurilor de securitate socială lucrătorilor salariaţi, lucrătorilor independenţi şi membrilor familiilor lor care se deplasează în interiorul Comunităţii, adoptat la 21 martie 1972

M.Of. 355 bis

În vigoare
Versiune de la: 24 Decembrie 2009
Art. 27: Formularul E205 - "Atestat privind cariera de asigurat în România"
(1)Formularul E205, intitulat «Atestat privind perioada totală de asigurare» este emis atât de către instituţia de instrumentare, cât şi de către instituţiile în cauză.
(2)Având în vedere necesitatea accelerării procesului de acordare a prestaţiilor, instituţia de instrumentare poate transmite formularul E205 şi ulterior transmiterii formularului E202/203/204.
(3)Prin intermediul acestui formular fiecare instituţie implicată confirmă perioadele de asigurare, precum şi perioadele echivalente acestora realizate de persoana interesată/asiguratul decedat conform legislaţiei pe care o aplică.
(4)Având în vedere dispoziţiile specifice fiecărei legislaţii privind cuantificarea perioadelor de asigurare şi a celor echivalente acestora, a fost stabilit câte un formular de atestare a propriilor perioade de asigurare pentru fiecare dintre statele membre.
(5)Perioadele de asigurare sau perioadele echivalente acestora vor fi luate în considerare aşa cum acestea au fost confirmate de instituţia emitentă a formularului E205.
(6)Perioadele de asigurare sau perioadele echivalente acestora vor fi transformate, atunci când sunt exprimate într-o unitate diferită de cea utilizată în legislaţia naţională, conform prevederilor articolului 15 din Regulamentul 574/72.
(7)Instituţiile statelor membre care nu pot stabili drepturi de pensie au obligaţia de a emite acest formular indicând perioadele de asigurare, precum şi perioadele echivalente realizate conform legislaţiei proprii, urmând a fi reţinute în momentul stabilirii dreptului la prestaţii, de către celelalte instituţii, dacă pensia astfel obţinută este mai mare.
(8)Perioadele de asigurare realizate pe teritorii care nu mai aparţin în prezent statului român vor fi confirmate dacă au fost realizate în perioada în care respectivele teritorii se aflau sub jurisdicţia română şi dacă sunt dovedite cu documente valabile.