Hotararea 1267/2010 privind eliberarea certificatelor de clasificare, a licenţelor şi brevetelor de turism
M.Of. 866
În vigoare Versiune de la: 24 August 2018
Hotararea 1267/2010 privind eliberarea certificatelor de clasificare, a licenţelor şi brevetelor de turism
Dată act: 8-dec-2010
Emitent: Guvernul
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 27 alin. (3) şi al art. 31 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea şi funcţionarea activităţii de turism în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 755/2001, cu modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
SECŢIUNEA 1:Eliberarea, retragerea şi radierea certificatelor de clasificare pentru structurile de primire turistice
Art. 1
Structurile de primire turistice, indiferent de forma de proprietate şi administrare, se clasifică în funcţie de caracteristicile constructive, de dotări şi serviciile prestate.
Art. 2
Instituţia publică responsabilă în domeniul turismului eliberează certificate de clasificare pentru structurile de primire turistice, după verificarea, la faţa locului, de către personalul de specialitate, a îndeplinirii criteriilor de clasificare pentru categoria şi tipul de structură turistică solicitată.
Art. 3
În sensul prezentei hotărâri, prin solicitant se înţelege operatorul economic proprietar şi/sau administrator al unei structuri de primire turistice.
Art. 4
(1)Pentru obţinerea certificatului de clasificare a structurilor de primire turistice, solicitantul depune la sediul instituţiei publice responsabile în domeniul turismului cererea standardizată însoţită de documentaţia completă prevăzută în normele metodologice care reglementează condiţiile şi criteriile de clasificare a structurilor de primire turistice.
(2)Cererea solicitantului este analizată în cel mai scurt termen, dar nu mai mult de 30 de zile calendaristice de la data depunerii cererii însoţite de documentaţia completă.
(3)În cazul unei documentaţii incomplete instituţia publică responsabilă în domeniul turismului informează solicitantul în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, cu privire la necesitatea transmiterii de documente suplimentare, precum şi cu privire la consecinţele asupra termenului de analizare a documentaţiei prevăzut la alin. (2).
(4)Instituţia publică responsabilă în domeniul turismului verifică documentaţia depusă, în termenul prevăzut la alin. (2), şi eliberează solicitantului o autorizaţie provizorie de funcţionare prin care atestă că documentaţia depusă este completă şi prin care se acordă operatorului economic dreptul de a funcţiona până la data verificării la faţa locului a criteriilor de clasificare, dar nu mai mult de 90 de zile.
(5)În termen de 90 de zile de la data emiterii autorizaţiei provizorii, instituţia publică responsabilă în domeniul turismului, prin personalul de specialitate, are obligaţia de a verifica Structura de primire turistică şi de a întocmi o notă de verificare. Nota de verificare va cuprinde tipul şi categoria de clasificare la care se încadrează structura de primire turistică.
(6)Un exemplar al notei de verificare se comunică solicitantului.
(7)În cazul în care structura de primire turistică nu poate fi încadrată la niciun tip şi categorie de clasificare, nota de verificare va cuprinde motivele pentru care nu poate fi acordat certificatul de clasificare. Începând cu data la care solicitantul a luat cunoştinţă de comunicarea notei de verificare, autorizaţia provizorie de funcţionare îşi încetează valabilitatea.
(8)Certificatul de clasificare se eliberează în termen de 15 zile de la data întocmirii notei de verificare la faţa locului, pentru tipul şi categoria de clasificare înscrise în nota de verificare.
Art. 5
(1)În situaţia în care au apărut modificări cu privire la îndeplinirea condiţiilor care au stat la baza eliberării certificatului de clasificare, operatorul economic proprietar şi/sau administrator al unei structuri de primire turistice este obligat să solicite o nouă clasificare a structurii de primire turistice în cauză, în termen de 30 de zile de la apariţia modificărilor.
(11)Prevederile art. 4 se aplică în mod corespunzător în cazul în care operatorul economic solicită o nouă clasificare a structurii de primire turistice.
(2)În cazul încetării activităţii structurii de primire turistice, operatorul economic proprietar şi/sau administrator al structurii de primire turistice în cauză are obligaţia să solicite autorităţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului radierea certificatului de clasificare şi să restituie certificatul de clasificare şi fişa/fişele anexă/anexe în original, prin poştă, cu confirmare de primire, sau prin depunerea acestora la registratura autorităţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului.
Art. 6
(1)Operatorul economic proprietar şi/sau administrator de structuri de primire turistice este obligat să afişeze la recepţie sau în holul structurilor de primire turistice care nu dispun de recepţie şi în spaţiul de la intrare în saloanele de servire a mesei certificatul de clasificare, în copie, numărul de telefon al autorităţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului, pentru a fi cunoscute de turişti.
(2)Operatorul economic proprietar şi/sau administrator de structuri de primire turistice este obligat să furnizeze în materialele de promovare, în oferte şi pe propriile pagini de internet informaţii reale cu privire la denumirea şi tipul structurii de primire turistice, categoria de clasificare sau serviciile prestate.
(3)Certificatul de clasificare şi anexa/anexele la certificatul de clasificare se păstrează în permanenţă în original în structura de primire turistică în cauză.
Art. 7
Este interzisă funcţionarea structurilor de primire turistice fără autorizaţie provizorie de funcţionare, fără certificate de clasificare, cu certificate de clasificare expirate sau cu o altă structură a spaţiilor decât cea stabilită prin anexa certificatului de clasificare.
Art. 8
(1)În scopul protecţiei turiştilor, operatorul economic proprietar şi/sau administrator al unei structuri de primire turistice are următoarele obligaţii:
a)să asigure funcţionarea la categoria şi/sau tipul de structură de primire turistică menţionate în certificatul de clasificare;
b)să respecte reglementările legale în vigoare în ceea ce priveşte desfăşurarea activităţii în structurile de primire turistice;
c)să respecte nivelul maxim de zgomot stabilit prin reglementările specifice privind organizarea programelor artistice, a audiţiilor muzicale, video, TV, organizate în aer liber, în construcţii deschise, cum sunt cele care nu au toate laturile şi acoperişul izolate fonic, precum şi în construcţii provizorii, cum sunt corturile, terasele acoperite şi altele asemenea.
(2)Operatorii economici proprietari şi/sau administratori ai structurilor de primire turistice clasificate de pe litoralul românesc au obligaţia să asigure funcţionarea acestora în perioada sezonului turistic estival, respectiv 1 mai-30 septembrie a fiecărui an, şi să presteze servicii turistice conforme tipului de structură de primire turistică şi categoriei stabilite prin certificatul de clasificare.
Art. 9
(1)Certificatul de clasificare se poate retrage de către personalul cu atribuţii de control din cadrul instituţiei publice responsabile în domeniul turismului în cazul în care se constată săvârşirea contravenţiei prevăzute la art. 15 lit. d).
(2)În situaţia în care au fost remediate deficienţele pentru care certificatul de clasificare a fost retras, operatorul economic proprietar şi/sau administrator al unei structuri de primire turistice solicită reluarea activităţii turistice printr-o cerere scrisă adresată administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului. Restituirea certificatului de clasificare retras se va face după ce personalul cu atribuţii de control din cadrul administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului constată remedierea deficienţelor, în termen de 15 zile de la data înregistrării cererii scrise a solicitantului.
(3)În situaţia în care nu au fost remediate deficienţele pentru care s-a retras certificatul de clasificare în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1) lit. a), solicitantul va relua procedura de clasificare pentru tipul şi categoria de clasificare efectiv îndeplinite. Procedura de clasificare se reia conform prevederilor art. 4.
(4)În situaţia în care nu au fost remediate deficienţele pentru care s-a retras certificatul de clasificare pentru nerespectarea prevederilor art. 8 alin. (1) lit. b), operatorul economic nu are dreptul de a solicita eliberarea unui nou certificat de clasificare pentru orice tip de structură de primire turistică şi categorie de clasificare pentru structura în cauză.
(5)Autoritatea administraţiei publice centrale responsabilă în domeniul turismului va publica periodic pe site-ul propriu lista cuprinzând structurile de primire turistice cărora le-au fost retrase certificatele de clasificare şi, respectiv, lista celor cărora le-au fost restituite certificatele de clasificare.
(6)În perioada în care certificatul de clasificare este retras/expirat sau autorizaţia provizorie de funcţionare şi-a încetat valabilitatea, operatorul economic proprietar şi/sau administrator al unei structuri de primire turistice nu are dreptul să:
a)desfăşoare activităţi turistice în cadrul structurii de primire turistice în cauză;
b)să încaseze venituri din exploatarea structurii de primire turistice respective.
SECŢIUNEA 2:Eliberarea, retragerea şi radierea licenţelor de turism, respectiv eliberarea brevetelor de turism
Art. 10
(1)Pe teritoriul României, operatorii economici pot desfăşura activităţi de ofertare şi comercializare a serviciilor şi/sau a pachetelor de servicii turistice, inclusiv prin intermediul reţelelor şi instrumentelor electronice de comunicaţie total sau parţial informatizate, site-uri sau altele asemenea, cu respectarea legislaţiei în vigoare privind comerţul electronic, numai în baza licenţei de turism şi/sau, după caz, a anexei la aceasta, eliberate de instituţia publică responsabilă în domeniul turismului.
(2)În cazul prestării de servicii turistice în regim transfrontalier, operatorii economici stabiliţi în alte state membre ale Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European şi pot desfăşura activitatea specifică agenţiilor de turism în baza autorizaţiei/licenţei sau documentelor echivalente emise de statul membru de origine, informând instituţia publică responsabilă în domeniul turismului privind desfăşurarea de activităţi pe teritoriul României.
(3)În sensul prevederilor alin. (2) prestarea în regim transfrontalier este determinată de caracterul temporar şi ocazional al prestării, fiind stabilit în special în funcţie de: durata, frecvenţa, periodicitatea şi continuitatea prestării.
(4)Este interzisă desfăşurarea de activităţi specifice agenţiilor de turism de către operatorii economici prevăzuţi la alin. (1) fără a deţine licenţă de turism şi, după caz, anexă la licenţa de turism.
(5)Este interzisă desfăşurarea de activităţi turistice specifice agenţiilor de turism de către operatorii economici cu licenţa de turism expirată sau fără deţinerea poliţei valabile de asigurare privind asigurarea rambursării cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de turişti pentru achiziţionarea serviciilor/pachetelor de servicii turistice, în cazul insolvabilităţii sau a falimentului agenţiei de turism.
Art. 11
(1)Licenţa şi brevetul de turism se eliberează de instituţia publică responsabilă în domeniul turismului, pe baza cererii şi a declaraţiei standardizate date pe propria răspundere a operatorului economic şi, respectiv, a persoanelor fizice care solicită obţinerea brevetului de turism, însoţite de documentaţia completă prevăzută de normele metodologice de aplicare ale prezentei hotărâri.
(2)Cererea solicitantului este analizată de instituţia publică responsabilă în domeniul turismului în cel mai scurt termen, dar nu mai mult de 30 de zile calendaristice de la data depunerii declaraţiei standardizate însoţite de documentaţia completă. Termenul poate fi prelungit o singură dată, pentru o perioadă de maximum 15 zile calendaristice. Valabilitatea documentelor depuse iniţial nu este afectată de prelungirea dispusă de autoritatea competentă.
(3)Prelungirea termenului de eliberare a licenţei sau a brevetului de turism, precum şi durata acestei prelungiri trebuie motivate în mod corespunzător şi notificate solicitantului înainte de expirarea termenului iniţial.
(4)Licenţa şi brevetul de turism se consideră eliberate în situaţia în care instituţia publică responsabilă în domeniul turismului nu a răspuns în termenul prevăzut la alin. (2), cu excepţia cazului în care acest lucru este justificat de motive imperative de interes general, inclusiv de un interes legitim al unei terţe părţi.
(5)În cazul unei documentaţii incomplete, solicitantul este informat în cel mai scurt timp, dar nu în mai mult de 5 zile lucrătoare de la primirea ei, cu privire la necesitatea transmiterii de documente suplimentare, precum şi cu privire la consecinţele asupra termenului de analizare a documentaţiei prevăzut la alin. (2).
(6)În situaţia în care solicitantul nu îndeplineşte condiţiile pentru eliberarea licenţei sau a brevetului de turism, instituţia publică responsabilă în domeniul turismului comunică în scris în termenul prevăzut la alin. (2) motivul neacordării acestora.
Art. 12
(1)În situaţia în care au apărut modificări cu privire la îndeplinirea condiţiilor care au stat la baza eliberării licenţei de turism şi/sau a anexei la aceasta, operatorul economic va solicita autorităţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului eliberarea unei noi licenţe de turism, în termen de 30 de zile de la apariţia modificărilor.
(2)În cazul încetării activităţii agenţiei de turism şi/sau a reprezentanţelor/sediilor secundare ale acesteia, operatorul economic în cauză are obligaţia să solicite autorităţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului radierea licenţei de turism şi/sau a anexei la aceasta şi să restituie licenţa de turism şi anexa în original, prin poştă, cu confirmare de primire, sau prin depunerea acestora la registratura autorităţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului.
Art. 13
(1)Licenţa şi brevetul de turism sunt netransmisibile.
(2)În scopul protecţiei turiştilor, operatorii economici care desfăşoară activităţi specifice agenţiilor de turism au următoarele obligaţii:
a)să afişeze în incinta agenţiei de turism şi a reprezentanţelor/sediilor secundare ale acesteia copia licenţei de turism şi/sau a anexei la aceasta, precum şi numărul de telefon al autorităţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului, pentru a fi cunoscute de turişti;
b)să înscrie numărul licenţei de turism şi al poliţei valabile de asigurare privind asigurarea rambursării cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de turişti pentru achiziţionarea serviciilor/pachetelor de servicii turistice, în cazul insolvabilităţii sau a falimentului agenţiei de turism, pe documentele emise, materialele de promovare şi pe propriile pagini de internet.
c)să păstreze în permanenţă în sediul agenţiei de turism şi al reprezentanţelor/sediilor secundare ale acesteia originalul licenţei de turism şi/sau al anexei la aceasta;
d)să prezinte informaţii reale în materialele de promovare, în oferte şi pe propriile pagini de internet cu privire la serviciile şi pachetele de servicii turistice oferite;
e)să utilizeze numai autocare clasificate şi ghizi de turism atestaţi.
(3)Este interzisă ofertarea, comercializarea serviciilor turistice şi/sau a pachetelor de servicii turistice în structuri de primire turistice neclasificate sau cu certificate de clasificare retrase.
(4)Agenţiile de turism au obligaţia de a presta servicii turistice conform tipului de activitate înscrisă în licenţa de turism, respectiv turoperatoare sau detailistă.
Art. 14
(1)Licenţa de turism şi anexa la aceasta se retrag de către personalul cu atribuţii de control din cadrul autorităţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului, în următoarele situaţii:
a)ofertarea, comercializarea serviciilor/pachetelor de servicii turistice fără respectarea reglementărilor legale în vigoare;
b)transmiterea de către titular a licenţei şi/sau anexei la aceasta în scopul utilizării de către alt operator economic.
(2)Titularul unei licenţe de turism retrase în condiţiile prevăzute la alin. (1) lit. b) nu mai poate desfăşura activitate de turism prin agenţia de turism şi/sau prin sediile secundare/reprezentanţele acesteia timp de 2 ani de la data retragerii.
(3)În perioada în care licenţa de turism este retrasă se interzic:
a)desfăşurarea activităţilor specifice agenţiilor de turism:
b)încasarea de venituri din exploatarea agenţiei de turism.
(4)În situaţia în care au fost remediate deficienţele pentru care licenţa de turism şi/sau anexa la aceasta au fost retrase, operatorul economic va solicita reluarea activităţii printr-o cerere scrisă adresată administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului. Restituirea licenţei de turism şi/sau a anexei la aceasta se va face după ce personalul cu atribuţii de control din cadrul administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului constată remedierea deficienţelor, în termen de 15 zile de la data înregistrării cererii scrise a solicitantului.
(5)În situaţia în care nu au fost remediate deficienţele pentru care s-a retras licenţa de turism şi/sau anexa la aceasta, conform prevederilor alin. (1) lit. a), operatorul economic nu are dreptul de a solicita eliberarea unei noi licenţe de turism şi/sau a unei noi anexe la aceasta.
(6)Autoritatea administraţiei publice centrale responsabilă în domeniul turismului va publica periodic pe site-ul propriu lista cuprinzând agenţiile de turism cărora le-au fost retrase licenţele de turism şi, respectiv, lista celor cărora le-au fost restituite licenţele de turism.
SECŢIUNEA 3:Sancţiuni
Art. 15
Constituie contravenţii următoarele fapte:
a)desfăşurarea activităţii în structuri de primire turistice neclasificate sau neautorizate provizoriu;
b)desfăşurarea activităţii în structuri de primire turistice având certificate de clasificare expirate sau cu o altă structură a spaţiilor decât cea stabilită prin certificatul de clasificare;
c)nerespectarea prevederilor art. 5 şi 12;
d)încălcarea prevederilor art. 8 alin. (1) lit. a) şi b);
e)nerespectarea prevederilor art. 6 alin. (2) şi art. 13 alin. (2) lit. d);
f)continuarea desfăşurării activităţii în structura de primire turistică după retragerea certificatului de clasificare, precum şi după încetarea valabilităţii autorizaţiei provizorii de funcţionare;
g)încasarea de venituri din exploatarea structurii de primire turistice/agenţiei de turism după retragerea/expirarea certificatului de clasificare/a licenţei de turism sau după încetarea valabilităţii autorizaţiei provizorii de funcţionare;
h)nerespectarea prevederilor art. 8 alin. (1) lit. c);
i)împiedicarea sub orice formă a persoanelor împuternicite de a-şi exercita atribuţiile de serviciu legate de aplicarea prezentei hotărâri;
j)nerespectarea prevederilor art. 8 alin. ( 2);
k)încălcarea prevederilor art. 10 alin. (4);
l)încălcarea prevederilor art. 10 alin. (5);
m)desfăşurarea de activităţi turistice specifice agenţiilor de turism de către operatorii economici după retragerea licenţei de turism sau a anexei la aceasta;
n)nerespectarea prevederilor art. 13 alin. (4);
o)nerespectarea prevederilor art. 9 alin. (4) şi art. 14 alin. (5);
p)nerespectarea criteriilor în baza cărora s-au eliberat licenţa de turism şi/sau anexa la aceasta;
q)nerespectarea prevederilor art. 6 alin. (1) şi (3) şi art. 13 alin. (2) lit. a)-c);
r)ofertarea, comercializarea serviciilor turistice şi/sau a pachetelor de servicii turistice de către agenţiile de turism pentru structuri de primire turistice neclasificate, neautorizate provizoriu sau cu certificate de clasificare retrase;
s)utilizarea de autocare neclasificate sau ghizi turistici neatestaţi.
Art. 16
(1)Contravenţiile prevăzute la art. 15 se sancţionează după cum urmează:
a)faptele prevăzute la lit. a), cu amendă de la 40.000 lei la 50.000 lei;
b)faptele prevăzute la lit. f), g), h), i), k) şi m), cu amendă de la 30.000 lei la 50.000 lei;
c)faptele prevăzute la lit. b) şi l), cu amendă de la 20.000 lei la 40.000 lei;
d)faptele prevăzute la lit. o) şi r), cu amendă de la 20.000 lei la 50.000 lei;
e)faptele prevăzute la lit. j), după cum urmează: amendă de la 2.000 lei la 6.000 lei pentru structurile de primire turistice care nu funcţionează începând cu data de 1 mai a fiecărui an, amendă de la 8.000 lei la 10.000 lei pentru structurile de primire turistice care nu funcţionează începând cu data de 15 mai a fiecărui an, de la 20.000 lei la 30.000 lei pentru structurile de primire turistice care nu funcţionează începând cu data de 1 iunie a fiecărui an, de la 30.000 lei la 40.000 lei pentru structurile de primire turistice care nu funcţionează la data de 15 iunie a fiecărui an şi de la 40.000 lei la 50.000 lei şi retragerea certificatului de clasificare pentru structurile de primire turistice care nu funcţionează după data de 1 iulie a fiecărui an şi până la sfârşitul sezonului estival;
f)faptele prevăzute la lit. c) şi s), cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei;
g)faptele prevăzute la lit. d), cu amendă de la 8.000 lei la 50.000 lei;
h)faptele prevăzute la lit. e), cu amendă de la 8.000 lei la 12.000 lei;
i)faptele prevăzute la lit. n), cu amendă de la 3.000 lei la 10.000 lei;
j)faptele prevăzute la lit. p), cu amendă de la 8.000 lei la 50.000 lei;
k)faptele prevăzute la lit. q), cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei.
(2)[textul din Art. 16, alin. (2) din sectiunea 3 a fost abrogat la 24-aug-2018 de Art. 25, alin. (1) din capitolul VI din Legea 203/2018]
Art. 17
Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de către:
a)personalul cu atribuţii de control din cadrul autorităţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului, pentru contravenţiile prevăzute la art. 15 lit. a)-f) şi i)-s);
b)ofiţerii şi agenţii de poliţie pentru contravenţiile prevăzute la art. 15 lit. h) şi i);
c)personalul desemnat din cadrul autorităţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul finanţelor publice pentru contravenţiile prevăzute la art. 15 lit. g).
Art. 18
Prevederile art. 15-17 se completează cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic ai contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
SECŢIUNEA 4:Dispoziţii finale
Art. 19
Prevederile prezentei hotărâri intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 20
(1)Condiţiile şi criteriile de autorizare a structurilor de primire turistice pentru eliberarea certificatelor de clasificare, a licenţelor de turism şi a brevetelor, modelul cererii de eliberare a certificatului de clasificare, precum şi modelul declaraţiei standardizate date pe propria răspundere a solicitantului licenţei sau brevetului de turism se stabilesc de instituţia publică responsabilă în domeniul turismului prin norme metodologice aprobate prin ordin al conducătorului acesteia, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2)În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, autoritatea administraţiei publice centrale responsabilă în domeniul turismului va emite normele metodologice de aplicare.
Art. 21
(1)Certificatele de clasificare şi licenţele de turism eliberate înainte de data intrării în vigoare a prezentei hotărâri sunt valabile pe perioada înscrisă în cuprinsul acestora. La expirarea acestei perioade operatorii economici proprietari şi/sau administratori de structuri de primire turistice au obligaţia de a solicita eliberarea noilor certificate de clasificare/licenţe de turism.
(2)Certificatele de clasificare şi licenţele de turism eliberate începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri sunt valabile pe perioadă nedeterminată, până la modificarea condiţiilor şi criteriilor pentru care au fost eliberate.
Art. 22
La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 709/2009 privind clasificarea structurilor de primire turistice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 440 din 26 iunie 2009, şi Hotărârea Guvernului nr. 238/2001 privind condiţiile de acordare a licenţei şi brevetului de turism, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 88 din 21 februarie 2001, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.
Art. 23
Prevederile prezentei hotărâri se completează cu dispoziţiile-cadru ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 68/2010.
Art. 24
Procedurile de clasificare, licenţiere şi brevetare prevăzute de prezenta hotărâre privind eliberarea certificatelor de clasificare, a licenţelor şi brevetelor de turism pot fi îndeplinite prin intermediul punctului de contact unic electronic, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 68/2010. Prevederile privind utilizarea punctului de contact unic electronic se aplică după împlinirea a 60 de zile de la operaţionalizarea acestuia.
Art. 25
În cazul în care este necesară verificarea legalităţii documentelor depuse în vederea clasificării, licenţierii şi brevetării, autoritatea administraţiei publice centrale responsabilă în domeniul turismului va contacta autorităţile competente din statul membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European în cauză, prin intermediul IMI - Sistemul de informare al pieţei interne, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 68/2010.
*
Prezenta hotărâre transpune prevederile cap. II art. 8 alin. (1), cap. III art. 9 alin. (1), art. 10 alin. (1) şi (2), art. 11 alin. (1), art. 13 alin. (4) şi (6) ale Directivei 2006/123/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 12 decembrie 2006 privind serviciile în cadrul pieţei interne, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 376 din 27 decembrie 2006, în ceea ce priveşte furnizarea de servicii turistice.
-****-
PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul dezvoltării regionale şi turismului, Elena Gabriela Udrea Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu Ministrul finanţelor publice, Gheorghe Ialomiţianu |
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 866 din data de 23 decembrie 2010
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Acte numărul de obiecte din listă: (9)
Modificat de numărul de obiecte din listă: (3)
- Legea 203/2018 privind măsuri de eficientizare a achitării amenzilor contravenţionale
- Hotararea 121/2013 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.267/2010 privind eliberarea certificatelor de clasificare, a licenţelor şi brevetelor de turism
- Hotararea 535/2011 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.267/2010 privind eliberarea certificatelor de clasificare, a licenţelor şi brevetelor de turism
Influenţat de numărul de obiecte din listă: (2)
- Norme Metodologice din 2013 PRIVIND ELIBERAREA CERTIFICATELOR DE CLASIFICARE A STRUCTURILOR DE PRIMIRE TURISTICE CU FUNCŢIUNI DE CAZARE SI ALIMENTAŢIE PUBLICĂ, A LICENŢELOR SI BREVETELOR DE TURISM
- Norme Metodologice din 2011 PRIVIND ELIBERAREA CERTIFICATELOR DE CLASIFICARE, A LICENŢELOR ŞI BREVETELOR DE TURISM
Acte influenţate numărul de obiecte din listă: (1)
Abrogate de acest act numărul de obiecte din listă: (3)
- Hotararea 303/2010 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 238/2001 privind condiţiile de acordare a licenţei şi brevetului de turism
- Hotararea 709/2009 privind clasificarea structurilor de primire turistice
- Hotararea 238/2001 privind conditiile de acordare a licentei si brevetului de turism
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (1226)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (1226)
- Sentinta nr. RJ g8296gg6g/2024 din 14-mai-2024, Tribunalul Salaj, suspendare executare act administrativ (Contencios administrativ si fiscal)
- Decizie nr. RJ 39947g23g/2022 din 05-iul-2022, Judecatoria Campulung, plangere contraventionala (Civil)
- Decizie nr. RJ g89444563/2022 din 06-iun-2022, Judecatoria Beius, plangere contraventionala (Civil)
Comentarii, monografii, reviste şi webinarii numărul de obiecte din listă: (2)
Articole numărul de obiecte din listă: (2)
- Recurs. Litigii cu profesionişti. Obligaţia unei persoane juridice, societate comercială care oferă servicii turistice, de a plăti taxa pentru serviciile publice de televiziune, chiar dacă are încheiat contract de furnizare a serviciilor de comunicaţii electronice cu o societate pe acţiuni, câtă vreme în grila de programe recepţionate se regăsesc şi posturile publice de televiziune. Cuantumul taxei, calculată prin raportare la numărul de camere deţinute şi oferite pentru cazare, şi nu la numărul posturilor de recepţie pentru care are încheiat contractul de furnizare a serviciilor de comunicaţii electronice cu furnizorul privat
- Selecţie de noutăţi legislative din perioada 01.03.-31.03.2013