Art. 3. - Instituţiile prefectului duc la îndeplinire următoarele măsuri tehnice principale: - Hotararea 1063/2024 privind stabilirea măsurilor pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024

M.Of. 873

În vigoare
Versiune de la: 30 August 2024
Art. 3
(1)Ministerul Afacerilor Interne dispune măsuri pentru menţinerea şi asigurarea ordinii şi liniştii publice în localităţile ţării, pe întreaga perioadă electorală.
(2)Ministerul Afacerilor Interne, prin structurile sale, menţine şi asigură ordinea publică în zona secţiilor de votare, securitatea buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votării, pe timpul operaţiunilor de tipărire, confecţionare, transport şi depozitare, precum şi securitatea materialelor, documentelor şi a tipizatelor prevăzute de lege pentru desfăşurarea procesului electoral.
(3)În vederea asigurării securităţii procesului electoral şi eficienţei resurselor utilizate, transportul şi predarea buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votării către preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare se realizează cât mai aproape de momentul instituirii măsurilor de protecţie la birourile electorale ale secţiilor de votare, dar nu mai târziu de ora 18.00 din preziua votării, pe baza unui grafic întocmit la nivel judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti de prefect împreună cu preşedintele biroului electoral judeţean, respectiv al biroului electoral al sectorului municipiului Bucureşti, cu inspectorul-şef al inspectoratului judeţean de poliţie/directorul general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti.
(4)În procesul de planificare a transportului buletinelor de vot, precum şi al celorlalte materiale necesare votării către birourile electorale ale secţiilor de votare se va ţine cont de distanţa dintre acestea şi municipiile reşedinţă de judeţ, precum şi de specificul căilor de comunicaţii.
(5)În aplicarea prevederilor alin. (3) şi (4), la întocmirea graficului vor fi avute în vedere şi dispoziţiile art. 8 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024 privind unele măsuri pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024 şi a alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024. Solicitările privind distribuirea cu două zile anterior votării se trimit instituţiilor prefectului cel mai târziu cu 10 zile înaintea zilei votării. Solicitările, însoţite de avizul prefectului, se transmit în vederea aprobării de către conducerea Ministerului Afacerilor Interne cel mai târziu cu 7 zile înaintea zilei votării.
(6)La alegerile pentru Preşedintele României din anul 2024, birourile electorale ale secţiilor de votare primesc de la primari buletinele de vot, ştampila de control şi ştampilele cu menţiunea "VOTAT", formularele pentru încheierea proceselor-verbale şi alte materiale necesare desfăşurării procesului electoral, precum şi un buletin de vot anulat de către preşedintele biroului electoral judeţean, respectiv al biroului electoral al sectorului municipiului Bucureşti, pe care îl va afişa într-un loc vizibil, în preziua votării. Birourile electorale ale secţiilor de votare din străinătate primesc aceste materiale din partea biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate, pe bază de proces-verbal, cu sprijin logistic din partea Ministerului Afacerilor Externe.
(7)Pentru asigurarea deplasării în mod organizat a preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare către birourile electorale judeţene, respectiv către birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, după închiderea secţiilor de votare, prefecţii stabilesc, după consultarea inspectorului-şef al inspectoratului judeţean de poliţie/directorului general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, a preşedinţilor birourilor electorale judeţene şi ai birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi a primarilor, un grafic privind realizarea transportului şi predarea materialelor, documentelor şi tipizatelor prevăzute de lege pentru desfăşurarea procesului electoral, cel mai târziu cu 15 zile înaintea zilei votării.
(8)Graficul prevăzut la alin. (7) se aprobă prin ordin al prefectului cel mai târziu cu 10 zile înaintea zilei votării şi se comunică primarilor pentru punerea în aplicare. Graficul se transmite în prealabil Ministerului Afacerilor Interne în vederea avizării acestuia.
(9)Personalul structurilor Ministerului Afacerilor Interne asigură, la sediile Biroului Electoral Central, birourilor electorale judeţene, birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate, birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă şi ale birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară, punerea în aplicare a planurilor de măsuri specifice domeniilor ordinii şi siguranţei publice pentru asigurarea securităţii operaţiunilor şi activităţilor derulate pentru buna organizare şi desfăşurare a proceselor electorale, aprobate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, Poliţiei Române, Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti şi inspectoratelor de poliţie judeţene.
(10)Instituţiile prefectului duc la îndeplinire următoarele măsuri tehnice principale:
a)asigură confecţionarea ştampilelor birourilor electorale judeţene, ale birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi a ştampilelor de control ale secţiilor de votare din ţară;
b)asigură confecţionarea ecusoanelor membrilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară;
c)asigură imprimarea tipizatelor şi a formularelor necesare desfăşurării activităţii birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară, altele decât cele aflate în sarcina primarilor şi a Institutului Naţional de Statistică;
d)asigură preluarea şi ambalarea materialelor necesare votării, în vederea distribuirii acestora către primari;
e)asigură spaţiile necesare pentru organizarea sesiunilor de instruire a preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare, a locţiitorilor acestora, precum şi a operatorilor de calculator;
f)înaintează spre aprobare Ministerului Afacerilor Interne, în timp util, solicitarea privind distribuirea buletinelor de vot, ştampila de control şi ştampilele cu menţiunea "VOTAT", formularele pentru încheierea proceselor-verbale şi alte materiale necesare desfăşurării procesului electoral, în condiţiile prevăzute de art. 8 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024;
g)coordonează activitatea primarilor pentru realizarea transportului materialelor, documentelor şi al tipizatelor prevăzute de lege pentru desfăşurarea procesului electoral, ţinând cont de efectivele Ministerului Afacerilor Interne planificate pentru derularea în condiţii de securitate a acestei activităţi.