Regulamentul 48/08-oct-2016 Dispoziţii uniforme privind omologarea vehiculelor cu privire la instalarea dispozitivelor de iluminat şi de semnalizare luminoasă [2016/1723] (*)
Jurnalul Oficial 265L
În vigoare
corespund longitudinii, iar unghiurile verticale a, latitudinii.W12 limita verde | y = 0,150 + 0,640 x |
W23 limita galben-verde | y = 0,440 |
W34 limita galben | x = 0,500 |
W45 limita roşu-purpuriu | y = 0,382 |
W56 limita purpuriu | y = 0,050 + 0,750 x |
W61 limita albastru | x = 0,310 |
Cu puncte de intersecţie: | |
x | y |
W1 0,310 | 0,348 |
W2 0,453 | 0,440 |
W3 0,500 | 0,440 |
W4 0,500 | 0,382 |
W5 0,443 | 0,382 |
W6 0,310 | 0,283 |
SY12 limita verde | y = 1,290 x - 0,100 |
SY23 locul geometric spectral | |
SY34 limita roşu | y = 0,138 + 0,580 x |
SY45 limita galben-alb | y = 0,440 |
SY51 limita alb | y = 0,940 - x |
Cu puncte de intersecţie: | |
x | y |
SY1 0,454 | 0,486 |
SY2 0,480 | 0,519 |
SY3 0,545 | 0,454 |
SY4 0,521 | 0,440 |
SY5 0,500 | 0,440 |
A12 limita verde | y = x - 0,120 |
A23 locul geometric spectral | |
A34 limita roşu | y = 0,390 |
A41 limita alb | y = 0,790 - 0,670 x |
Cu puncte de intersecţie: | |
x | y |
A1 0,545 | 0,425 |
A2 0,560 | 0,440 |
A3 0,609 | 0,390 |
A4 0,597 | 0,390 |
x | y |
R1 0,645 | 0,335 |
R2 0,665 | 0,335 |
R3 0,735 | 0,265 |
R4 0,721 | 0,259 |
W12 limita albastru | y = 0,843 - 1,182 x |
W23 limita purpuriu | y = 0,489 x + 0,146 |
W34 limita galben | y = 0,968 - 1,010 x |
W41 limita verde | y = 1,442 x - 0,136 |
Cu puncte de intersecţie: | |
x | y |
W1 0,373 | 0,402 |
W2 0,417 | 0,350 |
W3 0,548 | 0,414 |
W4 0,450 | 0,513 |
Y12 limita verde | y = x - 0,040 |
Y23 locul geometric spectral | |
Y34 limita roşu | y = 0,200 x + 0,268 |
Y41 limita alb | y = 0,970 - x |
Cu puncte de intersecţie: | |
x | y |
Y1 0,505 | 0,465 |
Y2 0,520 | 0,480 |
Y3 0,610 | 0,390 |
Y4 0,585 | 0,385 |
A12 limita verde | y = 1,417 x - 0,347 |
A23 locul geometric spectral | |
A34 limita roşu | y = 0,390 |
A41 limita alb | y = 0,790 - 0,670 x |
Cu puncte de intersecţie: | |
x | y |
A1 0,545 | 0,425 |
A2 0,557 | 0,442 |
A3 0,609 | 0,390 |
A4 0,597 | 0,390 |
R12 limita galben | y = 0,335 |
R23 loc geometric spectral | |
R34 linia purpuriu | |
R41 limita purpuriu | y = 0,978 - x |
Cu puncte de intersecţie: | |
x | y |
R1 0,643 | 0,335 |
R2 0,665 | 0,335 |
R3 0,735 | 0,265 |
R4 0,720 | 0,258 |
W12 limita purpuriu | y = x - 0,030 |
W23 limita galben | y = 0,740 - x |
W34 limita verde | y = x + 0,050 |
W41 limita albastru | y = 0,570 - x |
x | y |
W1 0,300 | 0,270 |
W2 0,385 | 0,355 |
W3 0,345 | 0,395 |
W4 0,260 | 0,310 |
Y12 limita roşu | y = 0,534 x + 0,163 |
Y23 limita alb | y = 0,910 - x |
Y34 limita verde | y = 1,342 x - 0,090 |
Y41 locul geometric spectral | |
Cu puncte de intersecţie: | |
x | y |
Y1 0,545 | 0,454 |
Y2 0,487 | 0,423 |
Y3 0,427 | 0,483 |
Y4 0,465 | 0,534 |
R12 limita roşu | y = 0,346 - 0,053 x |
R23 limita purpuriu | y = 0,910 - x |
R34 limita galben | y = 0,350 |
R41 locul geometric spectral | |
Cu puncte de intersecţie: | |
x | y |
R1 0,690 | 0,310 |
R2 0,595 | 0,315 |
R3 0,560 | 0,350 |
R4 0,650 | 0,350 |
FR12 limita roşu | y = 0,346 - 0,053 x |
FR23 limita purpuriu | y = 0,910 - x |
FR34 limita galben | y = 0,315 + 0,047 x |
FR41 locul geometric spectral | |
Cu puncte de intersecţie: | |
x | y |
FR1 0,690 | 0,310 |
FR2 0,595 | 0,315 |
FR3 0,569 | 0,341 |
FR4 0,655 | 0,345 |
Lampă de ceaţă faţă: | Alb sau galben selectiv |
Lampă pentru mersul înapoi: | Alb |
Lampă indicatoare de direcţie: | Galben auto |
Semnal de avarie: | Galben auto |
Lampă de stop: | Roşu |
Semnal pentru oprirea de urgenţă: | Galben auto sau roşu |
Semnalul de avertizare în cazul coliziunii la extremitatea posterioară: | Galben auto |
Lampa plăcuţei de înmatriculare spate: | Alb |
Lampă de poziţie faţă: | Alb |
Lampă de poziţie spate: | Roşu |
Lampă de ceaţă faţă | Alb sau galben selectiv |
Lampă de ceaţă spate: | Roşu |
Lampă de staţionare: | Alb în faţă, roşu în spate, galben auto dacă sunt încorporate reciproc în lămpile laterale indicatoare de direcţie sau în lămpile de poziţie laterale |
Lampă de poziţie laterală: | Galben auto; cu toate acestea, cea mai din spate lampă de poziţie laterală poate fi roşie dacă este grupată sau combinată sau încorporată reciproc cu lampa de poziţie spate, cu lampa de gabarit spate, cu lampa de ceaţă spate, cu lampa de stop sau dacă este grupată sau are o parte a suprafeţei emiţătoare de lumină comună cu catadioptrul spate |
Lampă de gabarit: | Alb în faţă, roşu în spate |
Lampă de circulaţie pe timp de zi: | Alb |
Catadioptru spate, netriunghiular: | Roşu |
Catadioptri spate, triunghiulari: | Roşu |
Catadioptru faţă, netriunghiular: | Identic cu lumina incidentă (1) |
Catadioptru lateral, netriunghiular: | Galben auto; cu toate acestea, cel mai din spate catadioptru lateral poate fi roşu dacă este grupat sau are o parte a suprafeţei emiţătoare de lumină comună cu lampa de poziţie spate, lampa de gabarit spate, lampa de ceaţă spate, lampa de stop, cu cea mai din spate lampă de poziţie laterală roşie sau cu catadioptrul spate, netriunghiular. |
Lampă în unghi: | Alb |
Marcaj de vizibilitate: | Alb spre faţă; Alb sau galben pe lateral; Roşu sau galben în spate (2). |
Sistem de iluminare faţă adaptiv (SFA): | Alb |
Lampă de curtoazie exterioară: | Alb |
Lampă de manevră: | Alb |
(1)Denumit şi catadioptru alb sau incolor. (2)Niciuna din dispoziţiile prezentului regulament nu împiedică părţile contractante să aplice prezentul regulament în vederea autorizării utilizării, pe teritoriul lor, a marcajelor de vizibilitate albe în spate. | |
Unghiul ascendent | 5° | ||
Înălţimea de montare a senzorului (centrul de deschidere a senzorului faţă de sol) | Sub 2 m | Între 1,5 m şi 2,5 m | Mai mare de 2,0 m |
Unghiul descendent | 2 ° | 2° la 5° | 5° |
în conformitate cu specificaţiile de la punctul 2.13.:
= 45° spre exterior şi 10° spre interior.h < 0,8 | |
Limite: | între - 0,5 % şi - 2,5 % |
reglaj iniţial: | între - 1,0 % şi - 1,5 % |
0,8 < h < 1,0 | |
Limite: | între - 0,5 % şi - 2,5 % |
reglaj iniţial: | între - 1,0 % şi - 1,5 % |
sau, la latitudinea producătorului, | |
Limite: | între - 1,0 % şi - 3,0 % |
reglaj iniţial: | între - 1,5 % şi - 2,0 % |

în conformitate cu specificaţiile de la punctul 2.13,
= 45° spre exterior şi 10° spre interior.h < = 0,8 | |
Limite: | între - 1,0 % şi - 3,0 % |
reglaj iniţial: | între - 1,5 % şi - 2,0 % |
h > 0,8 | |
Limite: | între - 1,5 % şi - 3,5 % |
Reglaj iniţial: | între - 2,0 % şi - 2,5 % |
în conformitate cu specificaţiile de la punctul 2.13:
= 45° la dreapta şi la stânga dacă există numai un singur dispozitiv,
de maximum 15° faţă de planul longitudinal median al vehiculului. Centrul de focalizare vertical al celor două dispozitive opţionale poate fi îndreptat în jos.

în conformitate cu punctul 2.13:
= 25° spre st
nga şi spre dreapta.
în conformitate cu punctul 2.13:
= 30°-60° spre exterior.



Vr | activare |
Vr > 30 km/h | TTC < = 1,4 |
Vr < = 30 km/h | TTC < = 1,4/ 30 x Vr |
[format maxim: A4 (210 x 297 mm)]

1. Suprafaţă iluminantă | IO Element optic intern |
2. Axă de referinţă | LG Ghid de lumină |
3. Centru de referinţă | L Lentilă exterioară |
4. Unghi de vizibilitate geometrică | R Reflector |
5. Suprafaţă emiţătoare de lumină | S Sursă de lumină |
6. Suprafaţă aparentă pe suprafaţă iluminantă | X Nu este parte a acestei funcţii |
7a. Suprafaţă aparentă pornind de la suprafaţa emiţătoare de lumină în conformitate cu punctul 2.8 litera (a) (cu lentilă exterioară) | F1 Funcţia unu F2 Funcţia doi |
7b. Suprafaţă aparentă pornind de la suprafaţa emiţătoare de lumină în conformitate cu punctul 2.8 litera (b) (fără lentilă exterioară) | |
8. Direcţia vizibilităţii |














Suprafaţă iluminantă | Suprafaţa emiţătoare de lumină declarată, în conformitate cu punctul 2.8 litera (a) | |
Marginile sunt | a şi b | c şi d |

Suprafaţă iluminantă | Suprafaţa emiţătoare de lumină declarată, în conformitate cu punctul 2.8 litera (a) | |
Marginile sunt | a şi b | c şi d |

Suprafaţă iluminantă | |
Marginile sunt | a şi b |

Suprafaţa emiţătoare de lumină declarată, în conformitate cu punctul 2.8 litera (a) | |
Marginile sunt | c-d şi e-f |

Suprafaţa emiţătoare de lumină declarată, în conformitate cu punctul 2.8 litera (b), de exemplu | |
Marginile sunt | c'-d' şi e'-f |




















Încercare Secţiune | Condiţii de trafic | Tip de drum | ||
Zone urbane | Drum cu benzi multiple, de exemplu autostradă | Drum rural | ||
Viteză | 50 ± 10 km/h | 100 ± 20 km/h | 80 ± 20 km/h | |
Procentul mediu pe întreaga lungime a rutei de încercare | 10 % | 20 % | 70 % | |
A | Un singur vehicul care circulă în sens opus sau un singur vehicul care circulă în faţă, cu o frecvenţă astfel încât lumina de drum se porneşte şi se opreşte. | X | X | |
B | Situaţii de trafic combinat cu vehicule care circulă în sens opus şi vehicule care circulă în faţă, cu o frecvenţă astfel încât lumina de drum se porneşte şi se opreşte. | X | X | |
C | Manevre de depăşire active şi pasive, cu o frecvenţă astfel încât lumina de drum se porneşte şi se opreşte. | X | X | |
D | Bicicletă care circulă în sens opus, conform descrierii de la punctul 6.1.9.3.1.2. | X | ||
E | Situaţii de trafic combinat cu vehicule care circulă în sens opus şi vehicule care circulă în faţă | X | ||
Încercare Secţiune | Condiţii de trafic | Tip de drum | ||
Zone urbane | Drum cu benzi multiple, de exemplu autostradă | Drum rural | ||
Viteză | 50 ± 10 km/h | 100 ± 20 km/h | 80 ± 20 km/h | |
Procentul mediu pe întreaga lungime a rutei de încercare | 10 % | 20 % | 70 % | |
A | Un singur vehicul care circulă în sens opus sau un singur vehicul care circulă în faţă, cu o frecvenţă astfel încât lumina de drum adaptivă să reacţioneze pentru a demonstra procesul de adaptare. | X | X | |
B | Situaţii de trafic combinat cu vehicule care circulă în sens opus şi vehicule care circulă în faţă, cu o frecvenţă astfel încât lumina de drum adaptivă să reacţioneze pentru a demonstra procesul de adaptare. | X | X | |
C | Manevre de depăşire active şi pasive, cu o frecvenţă astfel încât lumina de drum adaptivă să reacţioneze pentru a demonstra procesul de adaptare. | X | X | |
D | Bicicletă care circulă în sens opus, conform descrierii de la punctul 6.22.9.3.1.2. | X | ||
E | Situaţii de trafic combinat cu vehicule care circulă în sens opus şi vehicule care circulă în faţă | X | ||
Lumina ambientală în exteriorul vehiculului (2) | Faruri cu lumină de întâlnire | Timp de răspuns |
mai mic de 1 000 de lucşi | PORNIT | nu mai mult de 2 secunde |
între 1 000 de lucşi şi 7 000 de lucşi | la discreţia producătorului | la discreţia producătorului |
mai mult de 7 000 de lucşi | OPRIT | mai mult de 5 secunde, dar nu mai mult de 300 de secunde |
(1) Conformitatea cu aceste condiţii trebuie demonstrată de către solicitant, prin simulare sau prin alte metode de verificare acceptate de autoritatea de omologare de tip. (2) Iluminarea se măsoară pe o suprafaţă orizontală, cu un senzor corectat în cosinus poziţionat la aceeaşi înălţime cu poziţia de montare a senzorului montat pe vehicul. Acest lucru poate fi demonstrat de producător printr-o documentaţie adecvată sau prin alte metode acceptate de autoritatea de omologare de tip. | ||


