Nou Regulamentul 2182/02-sept-2024 de specificare a aspectelor tehnice ale setului de date, de stabilire a formatelor tehnice pentru transmiterea informaţiilor şi de specificare a modalităţilor şi a conţinutului rapoartelor de calitate privind organizarea unei anchete prin sondaj în domeniul utilizării tehnologiilor informaţiei şi comunicaţiilor pentru anul de referinţă 2025 în temeiul Regulamentului (UE) 2019/1700 al Parlamentului European şi al Consiliului

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

Neintrat în vigoare
Versiune de la: 3 Septembrie 2024
Regulamentul 2182/02-sept-2024 de specificare a aspectelor tehnice ale setului de date, de stabilire a formatelor tehnice pentru transmiterea informaţiilor şi de specificare a modalităţilor şi a conţinutului rapoartelor de calitate privind organizarea unei anchete prin sondaj în domeniul utilizării tehnologiilor informaţiei şi comunicaţiilor pentru anul de referinţă 2025 în temeiul Regulamentului (UE) 2019/1700 al Parlamentului European şi al Consiliului
Dată act: 2-sept-2024
Emitent: Comisia Europeana
(Text cu relevanţă pentru SEE)
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene,
având în vedere Regulamentul (UE) 2019/1700 al Parlamentului European şi al Consiliului din 10 octombrie 2019 de stabilire a unui cadru comun pentru statisticile europene referitoare la persoane şi gospodării, bazate pe datele la nivel individual colectate din eşantioane, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 808/2004, (CE) nr. 452/2008 şi (CE) nr. 1338/2008 ale Parlamentului European şi ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1177/2003 al Parlamentului European şi al Consiliului şi a Regulamentului (CE) nr. 577/98 al Consiliului (1), în special articolul 7 alineatele (1) şi (4), articolul 8 alineatul (3) şi articolul 13 alineatul (6),
(1)JO L 261 I, 14.10.2019, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2019/1700/oj.
Întrucât:
(1)Pentru a facilita transmiterea informaţiilor de la statele membre către Comisie (Eurostat), trebuie să fie stabilite formatele tehnice care vizează conceptele şi procesele, inclusiv datele şi metadatele.
(2)În scopul evaluării calităţii statisticilor care urmează să fie transmise pentru domeniul utilizării tehnologiilor informaţiei şi comunicaţiilor, trebuie să fie specificate modalităţile detaliate privind rapoartele de calitate anuale.
(3)Pentru a asigura punerea corectă în aplicare a anchetei prin sondaj privind utilizarea tehnologiilor informaţiei şi comunicaţiilor, trebuie să fie specificate aspectele tehnice ale setului de date.
(4)În interesul armonizării între domeniile statistice şi pentru a evita barierele tehnice în timpul transmiterii şi prelucrării datelor, reprezentarea identificatorilor variabilelor prevăzută în anexa la prezentul regulament s-ar putea modifica în anumite cazuri. Prin urmare, Comisia (Eurostat) poate sugera ca anumiţi identificatori de variabile să fie modificaţi de statele membre în fişierele transmise Comisiei (Eurostat). O astfel de modificare ar putea, de exemplu, să aibă scopul de a aplica aceiaşi identificatori de variabile ca cei utilizaţi de alte domenii statistice. Întrucât această modificare nu ar modifica conţinutul informaţional al datelor transmise către Comisie, ci doar reprezentarea acestora în timpul transmiterii datelor, ea poate fi efectuată de statele membre prin intermediul unei simple conversii unu la unu, imediat înaintea transmiterii datelor.
(5)Pentru a permite Comisiei (Eurostat) să extragă datele prin mijloace electronice, transmiterea datelor şi transmiterea raportului anual de calitate trebuie să fie efectuate prin intermediul ghişeului unic.
(6)Pentru categoriile de caracteristici enumerate în anexă, statele membre şi instituţiile Uniunii trebuie să utilizeze, după caz, clasificările statistice pentru unităţile teritoriale, educaţie, profesie şi sectorul economic care sunt compatibile cu clasificările NUTS (2), ISCED (3), ISCO (4) şi NACE (5).
(2)Regulamentul (CE) nr. 1059/2003 al Parlamentului European şi al Consiliului din 26 mai 2003 privind instituirea unui nomenclator comun al unităţilor teritoriale de statistică (NUTS) (JO L 154, 21.6.2003, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2003/1059/oj).
(3)Clasificarea internaţională standard a educaţiei 2011, http://uis.unesco.org/sites/default/files/documents/international-standard-classification-of-education-isced-2011-en.pdf (disponibilă în limbile engleză şi franceză).
(4)Recomandarea Comisiei din 29 octombrie 2009 privind utilizarea Clasificării internaţionale standard a ocupaţiilor (ISCO-08) (JO L 292, 10.11.2009, p. 31, ELI: http://data.europa.eu/eli/reco/2009/824/oj).
(5)Regulamentul (CE) 1893/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 decembrie 2006 de stabilire a Nomenclatorului statistic al activităţilor economice NACE a doua revizuire şi de modificare a Regulamentului (CEE) nr. 3037/90 al Consiliului, precum şi a anumitor regulamente CE privind domenii statistice specifice (JO L 393, 30.12.2006, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2006/1893/oj).
(7)Măsurile prevăzute în prezentul regulament sunt conforme cu avizul Comitetului Sistemului statistic european,
ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:
-****-
Art. 1: Obiectul
Prezentul regulament precizează aspectele tehnice ale setului de date, stabileşte formatele tehnice pentru transmiterea informaţiilor de la statele membre către Comisie (Eurostat) şi specifică modalităţile detaliate de transmitere şi conţinutul rapoartelor de calitate în domeniul utilizării tehnologiilor informaţiei şi comunicaţiilor.
Art. 2: Definiţii
În sensul prezentului regulament, se aplică următoarele definiţii:
1."perioadă de lucru pe teren" înseamnă perioada în care se realizează colectarea datelor de la respondenţi;
2."perioadă de referinţă" înseamnă perioada la care se referă o anumită informaţie;
3."ghişeu unic" înseamnă spaţiul comun de primire a datelor statistice transmise Comisiei (Eurostat).
Art. 3: Descrierea variabilelor
Caracteristicile tehnice ale variabilelor, astfel cum sunt stabilite în anexă, vizează:
(a)identificatorul variabilei;
(b)denumirea şi descrierea variabilei;
(c)codurile şi etichetele;
(d)filtrul;
(e)tipul de variabilă.
Art. 4: Caracteristicile populaţiilor ţintă şi ale unităţilor de observare şi normele pentru respondenţi
(1)Populaţiile ţintă în domeniul utilizării tehnologiilor informaţiei şi comunicaţiilor sunt gospodăriile private de pe teritoriul statului membru şi persoanele care au reşedinţa obişnuită, astfel cum este definită la articolul 2 punctul 11 din Regulamentul (UE) 2019/1700, pe teritoriul statului membru.
(2)În cazul variabilelor enumerate în anexă referitoare la gospodării, informaţiile sunt colectate pentru gospodăriile private care au cel puţin un membru cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 de ani, cu reşedinţa pe teritoriul statului membru.
(3)În cazul variabilelor enumerate în anexă referitoare la persoane, informaţiile sunt colectate pentru persoanele cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani care au reşedinţa pe teritoriul statului membru.
(4)Informaţiile privind persoanele cu vârsta sub 16 ani sau peste 74 de ani pot fi furnizate în mod voluntar.
(5)Colectarea de date pentru domeniul utilizării tehnologiilor informaţiei şi comunicaţiilor se realizează pentru un eşantion de gospodării private sau un eşantion de persoane care aparţin gospodăriilor private ca unităţi de observare.
Art. 5: Perioadele şi data de referinţă
(1)Perioada de referinţă pentru colectarea statisticilor privind subiectul detaliat "Interacţiunea cu autorităţi publice", stabilit în anexă, cuprinde ultimele trei trimestre ale anului 2024 şi primul trimestru al anului 2025.
(2)Pentru toate celelalte subiecte detaliate din cadrul subiectului 06 "Participarea la societatea informaţională", stabilit în anexă, perioada de referinţă este primul trimestru al anului 2025.
(3)Data de referinţă este data primului interviu.
Art. 6: Perioada de colectare a datelor
Pentru datele furnizate direct de respondenţi, perioada de lucru pe teren este al doilea trimestru al anului 2025.
Art. 7: Standarde comune pentru editarea, imputarea şi estimarea datelor
(1)În caz de informaţii lipsă, nevalide sau incoerente, se recurge la imputarea, modelarea sau ponderarea datelor.
(2)Procedura aplicată datelor trebuie să păstreze variaţia şi corelaţia dintre variabile. Metodele care încorporează "componente de eroare" în valorile imputate sunt preferabile celor care se limitează la imputarea unei valori prognozate.
(3)Metodele care iau în considerare structura sau alte caracteristici ale distribuţiei comune a variabilelor sunt preferabile abordării marginale sau unidimensionale.
Art. 8: Termenul şi standardele de transmitere a datelor
(1)Statele membre transmit datele finale Comisiei (Eurostat) până la data de 5 octombrie 2025.
(2)Datele se transmit sub formă de fişiere de microdate, inclusiv ponderile corespunzătoare. Datele trebuie să fie verificate şi validate în totalitate înainte de transmitere, utilizând standardul de schimb de date şi metadate statistice prin ghişeul unic. Datele respectă normele de validare în conformitate cu specificaţia variabilelor bazate pe codificarea şi filtrele din anexă.
(3)Statele membre furnizează metadatele Comisiei (Eurostat) în structura standard a metadatelor definită de Comisie (Eurostat) până la 5 ianuarie 2026. Ele le transmit prin intermediul ghişeului unic.
Art. 9: Modalităţi detaliate şi conţinutul rapoartelor de calitate anuale
(1)Statele membre transmit Comisiei (Eurostat) un raport de calitate anual pentru domeniul utilizării tehnologiilor informaţiei şi comunicaţiilor întocmit în conformitate cu Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/2180 al Comisiei (6).
(6)Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/2180 al Comisiei din 16 decembrie 2019 de specificare a modalităţilor detaliate şi a conţinutului rapoartelor de calitate în temeiul Regulamentului (UE) 2019/1700 al Parlamentului European şi al Consiliului (JO L 330, 20.12.2019, p. 8, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2019/2180/oj).
(2)Raportul de calitate anual se transmite Comisiei (Eurostat), în conformitate cu standardele tehnice stabilite de Comisie (Eurostat), până la 5 ianuarie 2026.
(3)Raportul anual privind calitatea se transmite prin intermediul ghişeului unic.
Art. 10: Intrare în vigoare
Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale şi se aplică direct în toate statele membre.
-****-
Adoptat la Bruxelles, 2 septembrie 2024.

Pentru Comisie

Preşedinta

Ursula VON DER LEYEN

ANEXĂ:Descrierea şi formatele tehnice ale variabilelor colectate pentru fiecare subiect şi subiect detaliat din domeniul utilizării tehnologiilor informaţiei şi comunicaţiilor şi codurile care trebuie utilizate
În anumite cazuri, având în vedere necesitatea de armonizare a domeniilor şi de evitare a barierelor tehnice în timpul transmiterii şi prelucrării datelor, Comisia (Eurostat) poate sugera ca anumiţi identificatori variabili să fie modificaţi de statele membre în fişierele transmise, pe baza unei conversii unu la unu.

Subiect

Subiect detaliat

Identificatorul variabilei

Denumirea variabilei/ descrierea variabilei

Coduri

Etichete/Categorii

Filtru

Tipul de variabilă

01.Aspecte tehnice

Informaţii privind colectarea de date

REFYEAR

Anul anchetei

AAAA

Anul anchetei (4 cifre)

Toate gospodăriile

Tehnică

01.Aspecte tehnice

Informaţii privind colectarea de date

INTDATE

Data de referinţă - data primului interviu

ZZ/LL/AAAA

Data de referinţă (10 caractere)

Toate persoanele

Tehnică

01.Aspecte tehnice

Informaţii privind colectarea de date

STRATUM_ID

Strat

Nnnnnn

Identificatorul stratului căruia îi aparţine persoana sau gospodăria, de la 1 la N, unde N este numărul de straturi

Toate gospodăriile

Tehnică

-1

Fără stratificare

01.Aspecte tehnice

Informaţii privind colectarea de date

UPE

Unitate primară de eşantionare

Nnnnnn

Identificatorul unităţii primare de eşantionare căreia îi aparţine persoana sau gospodăria (de la 1 la N, unde N este numărul de UPE-uri)

Toate gospodăriile, în cazul în care populaţia-ţintă este împărţită în clustere (UPE-uri)

Tehnică

-1

Nu se aplică

01.Aspecte tehnice

Identificare

HH_ID

Identificatorul gospodăriei

XXnnnnnn

Identificatorul unic al gospodăriei (2 litere pentru codul de ţară, apoi maximum 22 de cifre)

Toate gospodăriile

Tehnică

01.Aspecte tehnice

Identificare

IND_ID

Identificator individual

XxNnnnnn

Identificatorul unic individual (2 litere pentru codul de ţară, apoi maximum 22 de cifre)

Toate persoanele

Tehnică

01.Aspecte tehnice

Identificare

HH_REF_ID

Identificatorul gospodăriei de care aparţine persoana

XxNnnnnn

Identificatorul gospodăriei de care aparţine persoana (2 litere pentru codul de ţară, apoi maximum 22 de cifre)

Toate persoanele

Tehnică

01.Aspecte tehnice

Ponderi

HH_WGHT

Ponderea gospodăriei

Nnnn.nnnnnn

Coeficientul de extrapolare al gospodăriei (se utilizează un punct "." ca separator de zecimale, urmat de maximum 6 zecimale)

Toate gospodăriile

Tehnică

01.Aspecte tehnice

Ponderi

IND_WGHT

Pondere individuală

Nnnn.nnnnnn

Coeficientul de extrapolare al persoanei (se utilizează un punct "." ca separator de zecimale, urmat de maximum 6 zecimale)

Toate persoanele

Tehnică

01.Aspecte tehnice

Caracteristicile interviului

TIME

Durata interviului

Nnn

Durata interviului, exprimată în minute

Toate persoanele

Tehnică

Necompletat

Nu se precizează

01.Aspecte tehnice

Caracteristicile interviului

INT_TYPE

Tipul de interviu

1

Interviu personal cu utilizarea de chestionare pe hârtie (paper assisted personal interview - PAPI)

Toate persoanele

Tehnică

2

Interviu personal asistat de calculator (computer-assisted personal interview - CAPI)

3

Interviu telefonic asistat de calculator (computer-assisted telephone interview - CATI)

4

Interviu online asistat de calculator

5

Altele

01.Aspecte tehnice

Localizare

COUNTRY

Ţară de reşedinţă

Completat

Ţara de reşedinţă (cod SCL GEO alpha-2)

Toate persoanele

Tehnică

01. Aspecte tehnice

Localizare

GEO_NUTS1

Regiunea de reşedinţă

Completat

Regiunea NUTS 1 (3 caractere alfanumerice)

Toate gospodăriile

Tehnică

01. Aspecte tehnice

Localizare

GEO_NUTS2

(opţional)

Regiunea de reşedinţă (opţional)

Completat

Regiunea NUTS 2 (4 caractere alfanumerice)

Toate gospodăriile

Tehnică

Necompletat

Opţiune neinclusă

01. Aspecte tehnice

Localizare

GEO_NUTS3

(opţional)

Regiunea de reşedinţă (opţional)

Completat

Regiunea NUTS 3 (5 caractere alfanumerice - cod NUTS 3 pentru viitoarea agregare alternativă a regiunilor, nu pentru publicarea defalcărilor NUTS 3)

Toate gospodăriile

Tehnică

Necompletat

Opţiune neinclusă

01. Aspecte tehnice

Localizare

DEG_URBA

Grad de urbanizare

1

Oraşe

Toate gospodăriile

Tehnică

2

Oraşe mici şi suburbii

3

Zone rurale

01. Aspecte tehnice

Localizare

GEO_DEV

Localizarea geografică

1

Regiune mai puţin dezvoltată

Toate gospodăriile

Tehnică

2

Regiune aflată în tranziţie

3

Regiune mai dezvoltată

Necompletat

Neprecizată (cod pentru ţările din afara UE)

02. Caracteristicile persoanelor şi gospodăriilor

Demografie

SEX

Sexul

1

Masculin

Toate persoanele

Colectată

2

Feminin

02. Caracteristicile persoanelor şi gospodăriilor

Demografie

YEARBIR

Anul naşterii

AAAA

Anul naşterii (4 cifre)

Toate persoanele

Colectată

02. Caracteristicile persoanelor şi gospodăriilor

Demografie

PASSBIR

Sărbătorirea zilei de naştere până la momentul interviului

1

Da

Toate persoanele

Colectată

2

Nu

02. Caracteristicile persoanelor şi gospodăriilor

Demografie

AGE

Vârsta, în ani împliniţi

nnn

Vârsta, în ani împliniţi (de la 1 la 3 cifre)

Toate persoanele

Derivată

02. Caracteristicile persoanelor şi gospodăriilor

Cetăţenie şi provenienţa din familii de migranţi

CITIZENSHIP

Ţara cetăţeniei principale

Completat

Ţara cetăţeniei principale (cod SCL GEO alpha-2)

Toate persoanele

Colectată

STLS

Apatrid

FOR

Cetăţenie străină, dar ţara necunoscută

Necompletat

Nu se precizează

02. Caracteristicile persoanelor şi gospodăriilor

Cetăţenie şi provenienţa din familii de migranţi

CNTRYB

Ţara de naştere

Completat

Ţara de naştere (cod SCL GEO alpha-2)

Toate persoanele

Colectată

FOR

Născut în străinătate, dar ţara de naştere este necunoscută

Necompletat

Nu se precizează

02. Caracteristicile persoanelor şi gospodăriilor

Componenţa gospodăriei

HH_POP

Mărimea gospodăriei (numărul de membri din gospodărie)

Nn

Numărul de membri din gospodărie (inclusiv copiii)

Toate gospodăriile

Colectată

Necompletat

Nu se precizează

02. Caracteristicile persoanelor şi gospodăriilor

Componenţa gospodăriei

HH_POP_16_24 (opţional)

Numărul de membri din gospodărie cu vârste cuprinse între 16 şi 24 de ani (opţional)

Nn

Numărul de membri din gospodărie cu vârste cuprinse între 16 şi 24 de ani

Toate gospodăriile

Colectată

Necompletat

Opţiune neinclusă

02. Caracteristicile persoanelor şi gospodăriilor

Componenţa gospodăriei

HH_POP_16_24S (opţional)

Numărul de elevi şi studenţi din gospodărie cu vârste cuprinse între 16 şi 24 de ani

(opţional)

Nn

Numărul de elevi şi studenţi din gospodărie cu vârste cuprinse între 16 şi 24 de ani

Toate gospodăriile

Colectată

Necompletat

Opţiune neinclusă

02. Caracteristicile persoanelor şi gospodăriilor

Componenţa gospodăriei

HH_POP_25_64 (opţional)

Numărul de membri din gospodărie cu vârste cuprinse între 25 şi 64 de ani (opţional)

Nn

Numărul de membri din gospodărie cu vârste cuprinse între 25 şi 64 de ani

Toate gospodăriile

Colectată

Necompletat

Opţiune neinclusă

02. Caracteristicile persoanelor şi gospodăriilor

Componenţa gospodăriei

HH_POP_65_74 (opţional)

Numărul de membri din gospodărie cu vârste cuprinse între 65 şi 74 de ani (opţional)

Nn

Numărul de membri din gospodărie cu vârste cuprinse între 65 şi 74 de ani

Toate gospodăriile

Colectată

Necompletat

Opţiune neinclusă

02. Caracteristicile persoanelor şi gospodăriilor

Componenţa gospodăriei

HH_POP_75_MAX (opţional)

Numărul de membri din gospodărie cu vârste de minimum 75 de ani (opţional)

Nn

Numărul de membri din gospodărie cu vârste de minimum 75 de ani

Toate gospodăriile

Colectată

Necompletat

Opţiune neinclusă

02. Caracteristicile persoanelor şi gospodăriilor

Componenţa gospodăriei

HH_CHILD

Numărul de copii sub 16 ani

Nn

Numărul de copii sub 16 ani

Toate gospodăriile

Colectată

Necompletat

Nu se precizează

02. Caracteristicile persoanelor şi gospodăriilor

Componenţa gospodăriei

HH_CHILD_14_15

(opţional)

Numărul de copii cu vârste cuprinse între 14 şi 15 ani (opţional)

Nn

Numărul de copii cu vârste cuprinse între 14 şi 15 ani

Toate gospodăriile

Colectată

Necompletat

Opţiune neinclusă

02. Caracteristicile persoanelor şi gospodăriilor

Componenţa gospodăriei

HH_CHILD_5_13

(opţional)

Numărul de copii cu vârste cuprinse între 5 şi 13 ani (opţional)

Nn

Numărul de copii cu vârste cuprinse între 5 şi 13 ani

Toate gospodăriile

Colectată

Necompletat

Opţiune neinclusă

02. Caracteristicile persoanelor şi gospodăriilor

Componenţa gospodăriei

HH_CHILD_LE_4

(opţional)

Numărul de copii cu vârste de maximum 4 ani (opţional)

Nn

Numărul de copii cu vârste de maximum 4 ani

Toate gospodăriile

Colectată

Necompletat

Opţiune neinclusă

03. Participarea pe piaţa muncii

Statutul activităţii principale (autodefinit)

MAINSTAT

Statutul activităţii principale (autodefinit)

1

Angajat

Toate persoanele cu vârste de minimum 16 ani

Colectată

2

Şomer

3

Pensionar

4

În incapacitate de muncă din cauza unor probleme de sănătate de lungă durată

5

Student, elev

6

Îndeplineşte sarcini casnice

7

Serviciu militar sau civil obligatoriu

8

Altele

Necompletat

Nu se precizează

9

Nu se aplică

03. Participarea pe piaţa muncii

Caracteristicile elementare ale locului de muncă

STAPRO

Statutul profesional la locul de muncă principal

1

Lucrător independent cu salariaţi

Persoane în cazul cărora MAINSTAT=1

Colectată

2

Lucrător independent fără salariaţi

3

Salariat

4

Lucrător familial (neplătit)

Necompletat

Nu se precizează

9

Nu se aplică

03. Participarea pe piaţa muncii

Caracteristicile elementare ale locului de muncă

NACE1D

(opţional)

Activitatea economică a unităţii locale pentru locul de muncă principal (opţional)

Completat

Codul NACE Rev. 2 la nivel de secţiune [un caracter (de la A la U)]

Persoane în cazul cărora MAINSTAT=1

Colectată

Necompletat

Nu se precizează

9

Nu se aplică

03. Participarea pe piaţa muncii

Caracteristicile elementare ale locului de muncă

ISCO2D

Ocupaţia la locul de muncă principal

nn

Codul ISCO la nivel de 2 cifre

Persoane în cazul cărora MAINSTAT=1

Colectată

Necompletat

Nu se precizează

-1

Nu se aplică

03. Participarea pe piaţa muncii

Caracteristicile elementare ale locului de muncă

OCC_ICT

Specialist TIC sau specialist non-TIC

1

Specialist TIC

Persoane în cazul cărora MAINSTAT=1

Colectată

0

Specialist non-TIC

Necompletat

Nu se precizează

9

Nu se aplică

03. Participarea pe piaţa muncii

Caracteristicile elementare ale locului de muncă

OCC_MAN

Lucrător manual sau lucrător nemanual

1

Lucrător manual

Persoane în cazul cărora MAINSTAT=1

Colectată

0

Lucrător nemanual

Necompletat

Nu se precizează

9

Nu se aplică

03. Participarea pe piaţa muncii

Caracteristicile elementare ale locului de muncă

EMPST_WKT

(opţional)

Loc de muncă principal cu normă întreagă sau cu fracţiune de normă (autodefinit) (opţional)

1

Loc de muncă cu normă întreagă

Persoane în cazul cărora MAINSTAT=1

Colectată

2

Loc de muncă cu fracţiune de normă

Necompletat

Nu se precizează

9

Nu se aplică

03. Participarea pe piaţa muncii

Durata contractului

EMPST_CONTR (opţional)

Permanenţa locului de muncă principal (opţional)

1

Loc de muncă permanent

Persoane în cazul cărora STAPRO=3

Colectată

2

Contract pe durată determinată

Necompletat

Nu se precizează

9

Nu se aplică

04. Nivelul de instruire şi studiile urmate

Nivelul de studii promovat

ISCEDD

Nivelul de studii promovat (cel mai înalt nivel de instruire absolvit)

0

Fără educaţie formală sau sub ISCED 1

Toate persoanele cu vârste de minimum 16 ani

Colectată

1

ISCED 1 Învăţământ primar

2

ISCED 2 Învăţământ secundar inferior

3

ISCED 3 Învăţământ secundar superior

4

ISCED 4 Învăţământ terţiar nonuniversitar

5

ISCED 5 Învăţământ terţiar de scurtă durată

6

ISCED 6 Licenţă sau nivel echivalent

7

ISCED 7 Masterat sau nivel echivalent

8

ISCED 8 Doctorat sau nivel echivalent

Necompletat

Nu se precizează

9

Nu se aplică

04. Nivelul de instruire şi studiile urmate

Nivelul de studii promovat

ISCED

Nivelul de instruire agregat

0

Cel mult nivelul învăţământului secundar inferior (ISCEDD = 0, 1 sau 2)

Toate persoanele cu vârste de minimum 16 ani

Derivată

3

Învăţământ secundar superior şi învăţământul postliceal neterţiar (ISCEDD = 3 sau 4)

5

Învăţământ terţiar (ISCEDD = 5, 6, 7 sau 8)

Necompletat

Nu se precizează

9

Nu se aplică

05. Venit, consum şi elemente de avere, inclusiv datorii

Venitul total lunar al gospodăriei

HH_IQ5

Venitul lunar curent net mediu total

1

Grupa de venit lunar net curent pe adult echivalent scăzut

Toate gospodăriile

Colectată

2

Grupa de venit lunar net curent pe adult echivalent scăzut spre mediu

3

Grupa de venit lunar net curent pe adult echivalent mediu

4

Grupa de venit lunar net curent pe adult echivalent mediu spre ridicat

5

Grupa de venit lunar net curent pe adult echivalent ridicat

Necompletat

Nu se precizează

06. Participarea la societatea informaţională

Accesul la TIC

IACC

Accesul gospodăriei la internet la domiciliu (prin orice dispozitiv)

1

Da

Toate gospodăriile

Colectată

0

Nu

8

Nu ştiu

Necompletat

Nu se precizează

06. Participarea la societatea informaţională

Utilizarea şi frecvenţa utilizării TIC

IU

Utilizarea cea mai recentă a internetului, în orice loc, prin orice dispozitiv care permite conectarea

1

În ultimele 3 luni

Toate persoanele

Colectată

2

Cu cel puţin 3 luni şi cel mult un an în urmă

3

Cu peste 1 an în urmă

4

Nu a utilizat niciodată

Necompletat

Nu se precizează

06. Participarea la societatea informaţională

Utilizarea şi frecvenţa utilizării TIC

IFUS

Frecvenţa medie de utilizare a internetului în ultimele 3 luni

1

De mai multe ori pe zi

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

2

O dată pe zi sau aproape zilnic

3

Cel puţin o dată pe săptămână (dar nu zilnic)

4

Mai puţin de o dată pe săptămână

9

Nu se aplică

Necompletat

Nu se precizează

06. Participarea la societatea informaţională

Utilizarea şi frecvenţa utilizării TIC

IUG_DKPC

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni pe un computer tip desktop

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Utilizarea şi frecvenţa utilizării TIC

IUG_LPC

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni pe un laptop

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Utilizarea şi frecvenţa utilizării TIC

IUG_TPC

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni pe o tabletă

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Utilizarea şi frecvenţa utilizării TIC

IUG_MP

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni pe un telefon mobil sau pe un telefon inteligent

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Utilizarea şi frecvenţa utilizării TIC

IUG_OTH1

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni pe alte dispozitive (cum ar fi televizor conectat, difuzoare inteligente, consolă de jocuri, dispozitiv de citit cărţi electronice, ceas inteligent)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Activităţi pe internet

IUEM

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru trimiterea şi primirea de mesaje electronice

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Activităţi pe internet

IUPH1

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru apeluri (inclusiv apeluri video) prin intermediul internetului

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Activităţi pe internet

IUSNET

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru a se conecta la mijloace de comunicare socială (crearea unui profil de utilizator, postarea de mesaje sau alte contribuţii)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Activităţi pe internet

IUCHAT1

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru a transmite mesaje instantanee (schimb de mesaje)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Activităţi pe internet

IUNW1

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru a citi online site-uri de ştiri, ziare sau reviste

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Activităţi pe internet

IHIF

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru căutarea de informaţii legate de sănătate (despre aspecte precum accidentări, boli, nutriţie, ameliorarea sănătăţii)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Activităţi pe internet

IHIFPH

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru căutarea de informaţii legate de sănătatea fizică (despre aspecte precum simptomele de gripă, tensiunea arterială mare, medicamentele analgezice, procedurile chirurgicale, nutriţie, măsuri de promovare a sănătăţii)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IHIF=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Activităţi pe internet

IHIFMH

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru a căuta informaţii privind sănătatea mintală (despre aspecte precum epuizarea profesională, depresia, anxietatea, tulburările de alimentaţie, reducerea stresului)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IHIF=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Activităţi pe internet

IUIF

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru a găsi informaţii despre produse sau servicii

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Activităţi pe internet

IUIFSP

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru a găsi informaţii despre siguranţa produselor (informaţii privind riscurile asociate sau pericolele pentru sănătate, compoziţia, instrucţiunile de utilizare în condiţii de siguranţă, datele de contact pentru raportarea problemelor de siguranţă)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IUIF=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Activităţi pe internet

IUPOL2

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru exprimarea de opinii privind aspecte civice sau politice pe site-uri web sau pe platforme de comunicare socială

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Activităţi pe internet

IUVOTE

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru a lua parte la consultări online sau pentru a vota cu scopul de a defini aspecte civice sau politice (de exemplu, planificare urbanistică, semnarea unei petiţii)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Activităţi pe internet

IUJOB

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru căutarea unui loc de muncă sau pentru trimiterea unei cereri de angajare

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Activităţi pe internet

IUSELL

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru a vinde bunuri sau servicii prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Activităţi pe internet

IUBK

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop personal pentru operaţiuni bancare pe internet (inclusiv servicii bancare prin telefonul mobil)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Activităţi pe internet

IUAI

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni pentru orice instrumente de inteligenţă artificială (IA) generativă cu scopul de a crea conţinut precum text, imagini, coduri de programare sau materiale video

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Activităţi pe internet

IUAIPR

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scopuri personale pentru instrumente de IA generativă

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IUAI=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Activităţi pe internet

IUAIWP

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop profesional (legat de muncă) pentru instrumente de IA generativă

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IUAI=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Activităţi pe internet

IUAIFE

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în cadrul educaţiei formale (de exemplu, şcoală sau universitate) pentru instrumente de IA generativă

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IUAI=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Activităţi pe internet

IUAIR

Principalul motiv pentru care nu au fost utilizate instrumente de IA generativă în ultimele 3 luni

0

Respondentul nu a avut nevoie

Persoane în cazul cărora IUAI=0

Colectată

1

Respondentul nu a ştiut că există

2

Respondentul nu a ştiut cum să le utilizeze

3

Respondentul avea temeri referitoare la confidenţialitate, securitate sau siguranţă

4

Respondentul nu le-a utilizat din alte motive

Necompletat

Nu se precizează

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Activităţi pe internet

IUOLC

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni pentru desfăşurarea de activităţi de învăţare în scop educaţional, profesional sau personal, prin urmarea unui curs online

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Activităţi pe internet

IUOLM

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni pentru desfăşurarea de activităţi de învăţare în scop educaţional, profesional sau personal prin utilizarea altui material online decât un curs online complet (de exemplu, tutoriale video, webinare, manuale electronice, aplicaţii sau platforme educaţionale)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Activităţi pe internet

IUOCIS1

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni pentru desfăşurarea de activităţi de învăţare în scop educaţional, profesional sau personal, prin comunicarea cu cadrele didactice sau cu elevii prin intermediul instrumentelor de comunicare audio sau video online

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IGOVIP

Activităţi efectuate în ultimele 12 luni în scop personal prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a autorităţilor publice sau a serviciilor publice, care constau în accesarea de către respondent a unor informaţii care îl/o privesc şi care sunt stocate de autorităţile publice sau de serviciile publice [cum ar fi (exemple naţionale)]

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1 sau IU=2

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IGOVIDB

Activităţi efectuate prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a autorităţilor publice sau a serviciilor publice în scop personal în ultimele 12 luni, care constau în accesarea de către respondent a unor informaţii din bazele de date sau registrele publice (cum ar fi informaţii despre disponibilitatea cărţilor în biblioteci publice, registre cadastrale, registre ale întreprinderilor)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1 sau IU=2

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IGOV12IF

Activităţi efectuate în scop personal în ultimele 12 luni prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a autorităţilor publice sau a serviciilor publice, care constau în obţinerea de către respondent a unor informaţii (de exemplu, referitoare la servicii, prestaţii, drepturi, legi, program de lucru)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1 sau IU=2

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IGOVIX

Respondentul nu a accesat în scop personal în ultimele 12 luni nicio evidenţă personală sau bază de date şi nu a obţinut nicio informaţie prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a autorităţilor publice sau a serviciilor publice

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1 sau IU=2

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IGOV12FM

Descărcarea/imprimarea în scop personal în ultimele 12 luni a unor formulare oficiale de către respondent de pe un site web sau o aplicaţie a autorităţilor publice sau a serviciilor publice

1

Da

Persoane în cazul cărora IU=1 sau IU=2

Colectată

0

Nu

Necompletat

Nu se precizează

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IGOVAPR

Efectuarea unei programări sau a unei rezervări în scop personal în ultimele 12 luni de către respondent prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a autorităţilor publice sau a serviciilor publice (cum ar fi rezervarea unei cărţi într-o bibliotecă publică, programarea unei întrevederi cu un funcţionar public sau a unei consultaţii cu un furnizor de servicii medicale din sistemul medical de stat)

1

Da

Persoane în cazul cărora IU=1 sau IU=2

Colectată

0

Nu

Necompletat

Nu se precizează

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IGOVPOST

(opţional)

Respondentul a primit orice fel de comunicări sau documente oficiale trimise de autorităţile publice prin intermediul contului respondentului deschis pe un site web sau o aplicaţie (numele serviciului, dacă este cazul în ţara respectivă) a autorităţilor sau serviciilor publice [cum ar fi notificări privind amenzi sau facturi, scrisori; citaţii în instanţă, documente judiciare, (exemple naţionale)] în scop personal în ultimele 12 luni. Utilizarea mesajelor sau a notificărilor de informare prin e-mail sau SMS referitoare la disponibilitatea unui document ar trebui să fie exclusă. (opţional)

1

Da

Persoane în cazul cărora IU=1 sau IU=2

Colectată

0

Nu

Necompletat

Opţiunea nu este inclusă sau Nu se precizează

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IGOVTAX2

Completarea, editarea, revizuirea sau aprobarea propriei declaraţii fiscale a respondentului prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, în scop personal, în ultimele 12 luni

1

Da

Persoane în cazul cărora IU=1 sau IU=2

Colectată

0

Nu

Necompletat

Nu se precizează

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IGOVODC

Activităţi efectuate în scop personal în ultimele 12 luni prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a autorităţilor publice, care constau în solicitarea de către respondent a unor documente sau certificate oficiale [cum ar fi diplome de absolvire, certificate de naştere, de căsătorie, de divorţ, de deces, de rezidenţă, evidenţe poliţieneşti sau cazier judiciar, (exemple naţionale)]

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1 sau IU=2

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IGOVBE

Activităţi efectuate în scop personal în ultimele 12 luni prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a autorităţilor publice, care constau în solicitarea de către respondent a unor prestaţii sau drepturi [cum ar fi pensii, indemnizaţii de şomaj, alocaţii pentru copii, înscrierea la şcoală, la universitate (exemple naţionale)]

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1 sau IU=2

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IGOVRCC

Activităţi efectuate în scop personal în ultimele 12 luni prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a autorităţilor publice, care constau în transmiterea de către respondent a altor cereri sau reclamaţii [cum ar fi raportarea unui furt către poliţie, depunerea unei plângeri în instanţă, solicitarea de asistenţă juridică, iniţierea unei proceduri de acţiune civilă în faţa unei instanţe, (exemple naţionale)]

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1 sau IU=2

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IRGOVNN

Motivele nesolicitării vreunui document oficial sau ale netransmiterii vreunei cereri prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a unei autorităţi publice sau a unui serviciu public în ultimele 12 luni - respondentul nu a avut nevoie să solicite niciun document sau să transmită vreo cerere

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IGOVODC=0 şi IGOVBE=0 şi IGOVRCC=0

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IRGOVLS

Motivele nesolicitării vreunui document oficial sau ale netransmiterii vreunei cereri prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a unei autorităţi publice sau a unui serviciu public în ultimele 12 luni - lipsa abilităţilor sau a cunoştinţelor (cum ar fi, respondentul nu a ştiut cum să utilizeze site-ul web sau aplicaţia sau a fost prea complicat să le utilizeze)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IGOVODC=0 şi IGOVBE=0 şi IGOVRCC=0

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IRGOVSEC

Motivele nesolicitării vreunui document oficial sau ale netransmiterii vreunei cereri prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a unei autorităţi publice sau a unui serviciu public în ultimele 12 luni - temeri referitoare la securitatea datelor personale sau reticenţe privind efectuarea de plăţi online (fraudă cu cărţi de credit)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IGOVODC=0 şi IGOVBE=0 şi IGOVRCC=0

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IRGOVEID

(opţional)

Motivele nesolicitării vreunui document oficial sau ale netransmiterii vreunei cereri prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a unei autorităţi publice sau a unui serviciu public în ultimele 12 luni - lipsa semnăturii electronice, a identificării electronice activate (eID) sau a oricărui alt instrument necesar pentru utilizarea eID (cerut pentru utilizarea serviciilor) [exemple naţionale] (opţional)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IGOVODC=0 şi IGOVBE=0 şi IGOVRCC=0

Colectată

0

Nebifat

Necompletat

Opţiune neinclusă

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IRGOVOP

Motivele nesolicitării vreunui document oficial sau ale netransmiterii vreunei cereri prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a unei autorităţi publice sau a unui serviciu public în ultimele 12 luni - solicitarea sau transmiterea au fost efectuate de o altă persoană în numele respondentului (de exemplu, un consultant, un consilier, o rudă)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IGOVODC=0 şi IGOVBE=0 şi IGOVRCC=0

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IRGOVNAP

(opţional)

Motivele nesolicitării vreunui document oficial sau ale netransmiterii vreunei cereri prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a unei autorităţi publice sau a unui serviciu public în ultimele 12 luni - nu a fost disponibil niciun astfel de serviciu online (opţional)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IGOVODC=0 şi IGOVBE=0 şi IGOVRCC=0

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IRGOVOTH

Motivele nesolicitării vreunui document oficial sau ale netransmiterii vreunei cereri prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a unei autorităţi publice sau a unui serviciu public în ultimele 12 luni - alt motiv

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IGOVODC=0 şi IGOVBE=0 şi IGOVRCC=0

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IGOVANYS

Respondentul a interacţionat cu autorităţile publice

9

IF IU < > 1 şi IU < > 2 ATUNCI 9

Persoane în cazul cărora IU=1 sau IU=2

Derivată

1

ALTFEL DACĂ IGOVIP=1 sau IGOVIDB=1 sau IGOV12IF=1 sau IGOV12FM=1 sau IGOVAPR=1 sau IGOVPOST=1 sau IGOVTAX2=1 sau IGOVODC=1 sau IGOVBE=1 sau IGOVRCC=1 ATUNCI 1

0

ALTFEL 0

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IEID

Utilizarea de către respondent a identificării sale electronice (eID)(-uri) [lista naţională a tuturor identificărilor electronice specifice fiecărei ţări, care sunt recunoscute oficial de autorităţile publice sau de serviciile publice şi care au un nivel ridicat sau substanţial de asigurare în temeiul Regulamentului eIDAS (1) pentru a accesa servicii online în scopuri personale în ultimele 12 luni

1

Da

Persoane în cazul cărora IU=1 sau IU=2

Colectată

0

Nu

8

Serviciul nu există în statul membru

Necompletat

Nu se precizează

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IEIDOC

Tipul de servicii pentru care respondentul a utilizat eID(-uri) [lista naţională a tuturor identificărilor electronice specifice fiecărei ţări, recunoscute oficial de autorităţile publice sau de serviciile publice şi care prezintă un nivel ridicat sau substanţial de asigurare în temeiul Regulamentului e-IDAS] în ultimele 12 luni - servicii furnizate de autorităţi publice sau servicii publice din ţara de reşedinţă a respondentului [cum ar fi depunerea declaraţiei fiscale a respondentului, solicitarea de prestaţii sociale, solicitarea certificatelor oficiale, accesarea fişelor medicale ale respondentului, (exemple naţionale)]

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IEID=1

Colectată

0

Nebifat

8

Serviciul nu există în statul membru

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IEIDEC

Tipul de servicii pentru care respondentul a utilizat eID(-uri) [lista naţională a tuturor identificărilor electronice specifice fiecărei ţări, care sunt recunoscute oficial de autorităţile publice sau de serviciile publice şi care prezintă un nivel ridicat sau substanţial de asigurare în temeiul Regulamentului e-IDAS] în ultimele 12 luni - servicii furnizate de autorităţi publice sau de servicii publice din alte ţări europene [de exemplu, depunerea declaraţiei fiscale a respondentului, solicitarea de documente sau certificate oficiale, (exemple naţionale)] (dacă este cazul în ţara respectivă)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IEID=1

Colectată

0

Nebifat

8

Serviciul nu există în statul membru

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IEIDBS

Tipul de servicii pentru care respondentul a utilizat eID(-uri) [lista naţională a tuturor identificărilor electronice specifice fiecărei ţări, care sunt recunoscute oficial de autorităţile publice sau de serviciile publice şi care au un nivel ridicat sau substanţial de asigurare în temeiul Regulamentului e-IDAS] în ultimele 12 luni - servicii furnizate de sectorul de afaceri [cum ar fi accesul la servicii bancare, conectarea la serviciile de transport, identificarea prin identificare electronică, de exemplu pe o piaţă digitală, (exemple naţionale)] (dacă este cazul în ţara respectivă)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IEID=1

Colectată

0

Nebifat

8

Serviciul nu există în statul membru

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IREIDNA

Motive pentru neutilizarea unei(unor) eID(-uri) recunoscute oficial de autorităţile publice sau de serviciile publice şi care prezintă un nivel ridicat sau substanţial de asigurare în temeiul Regulamentului e-IDAS în ultimele 12 luni - respondentul nu a avut cunoştinţă de existenţa eID

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IEID=0

Colectată

0

Nebifat

8

Serviciul nu există în statul membru

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IREIDNO

Motive pentru neutilizarea unei(unor) eID(-uri) recunoscute oficial de autorităţile publice sau de serviciile publice şi care prezintă un nivel ridicat sau substanţial de asigurare în temeiul Regulamentului e-IDAS în ultimele 12 luni - respondentul nu are nicio eID

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IEID=0

Colectată

0

Nebifat

8

Serviciul nu există în statul membru

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IREIDNN

Motive pentru neutilizarea unei(unor) eID(-uri) recunoscute oficial de autorităţile publice sau de serviciile publice şi care prezintă un nivel ridicat sau substanţial de asigurare în temeiul Regulamentului e-IDAS în ultimele 12 luni - respondentul nu avea nevoie să acceseze servicii online care să necesite eID

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IEID=0

Colectată

0

Nebifat

8

Serviciul nu există în statul membru

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IREIDSEC

Motive pentru neutilizarea unei(unor) eID(-uri) recunoscute oficial de autorităţile publice sau de serviciile publice şi care prezintă un nivel ridicat sau substanţial de asigurare în temeiul Regulamentului e-IDAS în ultimele 12 luni - respondentul nu se simte în siguranţă să o folosească (temeri privind securitatea TIC, protecţia datelor personale)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IEID=0

Colectată

0

Nebifat

8

Serviciul nu există în statul membru

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IREIDTEC

Motive pentru neutilizarea unei(unor) eID(-uri) recunoscute oficial de autorităţile publice sau de serviciile publice şi care prezintă un nivel ridicat sau substanţial de asigurare în temeiul Regulamentului e-IDAS în ultimele 12 luni - probleme de utilizare/tehnice (de exemplu, prea dificil sau nu era simplu de utilizat, lipsa unui cititor adecvat de carduri, incompatibilitate software, nu a fost acceptată pentru serviciile pe care respondentul avea nevoie să le acceseze)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IEID=0

Colectată

0

Nebifat

8

Serviciul nu există în statul membru

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IREIDDEV

Motive pentru neutilizarea unei (unor) eID(-uri) recunoscute oficial de autorităţile publice sau de serviciile publice şi care prezintă un nivel ridicat sau substanţial de asigurare în temeiul Regulamentului e-IDAS în ultimele 12 luni - respondentul nu a putut să utilizeze eID pentru a accesa serviciul prin intermediul unui telefon inteligent sau al unei tablete

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IEID=0

Colectată

0

Nebifat

8

Serviciul nu există în statul membru

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Interacţiunea cu autorităţi publice

IREIDOTH

Motive pentru neutilizarea unei(unor) eID(-uri) recunoscute oficial de autorităţile publice sau de serviciile publice şi care prezintă un nivel ridicat sau substanţial de asigurare în temeiul Regulamentului e-IDAS în ultimele 12 luni - alte motive

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IEID=0

Colectată

0

Nebifat

8

Serviciul nu există în statul membru

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Comerţ electronic

IBUY

Cea mai recentă achiziţie sau comandă de mărfuri sau servicii prin intermediul internetului în scop personal

1

În ultimele 3 luni

Persoane în cazul cărora IU=1 sau IU=2

Colectată

2

Cu cel puţin 3 luni şi cel mult un an în urmă

3

Cu peste 1 an în urmă

4

Nu a cumpărat sau comandat niciodată prin internet

Necompletat

Nu se precizează

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Comerţ electronic

BPHG

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni pentru uz personal pentru a cumpăra bunuri fizice (precum îmbrăcăminte, cărţi, livrări de la restaurante, cosmetice, mobilă sau produse electronice) de la întreprinderi sau persoane fizice (inclusiv bunuri deja utilizate), prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii

1

Bifat

Persoane în cazul cărora

IBUY=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Comerţ electronic

BSIMC

Utilizarea internetului pentru a cumpăra abonamente la internet sau conexiuni de telefonie mobilă, prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, pentru uz personal, în ultimele 3 luni

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Comerţ electronic

BSUTIL

Utilizarea internetului pentru a cumpăra abonamente de electricitate, apă sau încălzire, eliminarea deşeurilor sau alte servicii similare, prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, pentru uz personal, în ultimele 3 luni

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Comerţ electronic

BTPS_E

Utilizarea internetului pentru a achiziţiona servicii de transport de la întreprinderi, cum ar fi un bilet de autobuz, de tren sau de avion sau o cursă de taxi, prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, pentru uz personal, în ultimele 3 luni

1

0

Bifat

Nebifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Comerţ electronic

BRA_E

Utilizarea internetului pentru a închiria spaţiu de cazare de la întreprinderi precum hoteluri sau agenţii de turism, prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, pentru uz personal, în ultimele 3 luni

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Comerţ electronic

BTICK2

Utilizarea internetului pentru a cumpăra bilete la evenimente (cum ar fi cinema, concerte, evenimente sportive, târguri), prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, pentru uz personal, în ultimele 3 luni

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Comerţ electronic

BBOOK2

Utilizarea internetului pentru a cumpăra cărţi electronice sau cărţi audio de descărcat (inclusiv actualizări) prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, pentru uz personal, în ultimele 3 luni

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Comerţ electronic

BSOFT2

Utilizarea internetului pentru a cumpăra software de descărcat (inclusiv actualizări) prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, pentru uz personal, în ultimele 3 luni

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Comerţ electronic

BGAMES2

Utilizarea internetului pentru a cumpăra jocuri de descărcat (inclusiv actualizări) sau articole virtuale în jocuri prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, pentru uz personal, în ultimele 3 luni

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Comerţ electronic

BMUSS2

Utilizarea internetului pentru a dispune de un abonament plătit (inclusiv abonamentele existente şi noi) la un serviciu de streaming muzical pentru uz personal în ultimele 3 luni

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Comerţ electronic

BFLMS2

Utilizarea internetului pentru a dispune de un abonament plătit (inclusiv abonamentele existente şi noi) la servicii de streaming de filme, seriale sau evenimente sportive, pentru uz personal, în ultimele 3 luni

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Comerţ electronic

BBOOKNLS2

Utilizarea internetului pentru a dispune de un abonament plătit (inclusiv abonamentele existente şi noi) la site-uri de ştiri online, ziare online (ziare electronice) sau reviste online prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, pentru uz personal, în ultimele 3 luni

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Comerţ electronic

BGAMSS

Utilizarea internetului pentru a dispune de un abonament plătit (inclusiv abonamentele existente şi noi) la servicii de streaming de jocuri, pentru uz personal, în ultimele 3 luni

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Comerţ electronic

BHLFTS2

Utilizarea internetului pentru a dispune de un abonament plătit (inclusiv abonamentele existente şi noi) la aplicaţii legate de sănătate sau fitness, pentru uz personal, în ultimele 3 luni

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Comerţ electronic

BAPP2

Utilizarea internetului pentru a dispune de un abonament plătit (inclusiv abonamentele existente şi noi) la alte aplicaţii (de exemplu aplicaţiile legate de învăţarea de limbi străine, călătorii, vreme), pentru uz personal, în ultimele 3 luni

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Comerţ electronic

BCEPG

Utilizarea internetului pentru a cumpăra bunuri fizice de la persoane fizice, prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, pentru uz personal, în ultimele 3 luni [exemple naţionale]

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Comerţ electronic

BTPS_PP

Utilizarea internetului pentru a cumpăra servicii de transport de la persoane fizice, prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, pentru uz personal, în ultimele 3 luni [exemple naţionale]

1

0

Bifat

Nebifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Comerţ electronic

BRA_PP

Utilizarea internetului pentru cumpărarea unei locuinţe de la persoane fizice, prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, pentru uz personal, în ultimele 3 luni [exemple naţionale]

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Comerţ electronic

BHHS_PP

Utilizarea internetului pentru a cumpăra servicii casnice precum serviciile de curăţenie, de îngrijire a copiilor, de reparaţii, de grădinărit, de la persoane fizice prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, pentru uz personal, în ultimele 3 luni [exemple naţionale]

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Comerţ electronic

BOTS (opţional)

(exceptând serviciile financiare şi de asigurări) prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, pentru uz personal, în ultimele 3 luni (opţional)

1

Da

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nu

Necompletat

Opţiunea nu este inclusă sau nu se precizează

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Comerţ electronic

BF

Numărul de cazuri în care au fost achiziţionate bunuri sau servicii pe internet, prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, pentru uz personal, în ultimele 3 luni

1

De 1-2 ori

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

2

De 3-5 ori

3

De 6-10 ori

4

De > 10 ori

Necompletat

Nu se precizează

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Comerţ electronic

BPSH

Probleme de siguranţă sau de sănătate (de exemplu: construcţia, materialul sau software-ul produsului au condus la un accident, o vătămare sau au provocat o problemă de sănătate) cauzate în ultimele 3 luni de produse cumpărate anterior online

1

Da

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nu

Necompletat

Opţiunea nu este inclusă sau nu se precizează

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Comerţ electronic

BFIN_IN1

Utilizarea internetului pentru a cumpăra poliţe de asigurare, inclusiv asigurări de călătorie, inclusiv ca pachet împreună cu, de exemplu, un bilet de avion, prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, în scopuri personale, în ultimele 3 luni

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Comerţ electronic

BFIN_CR1

Utilizarea internetului pentru a obţine un împrumut, un credit ipotecar sau pentru a facilita obţinerea unui credit de la bănci sau de la alţi furnizori financiari, prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, pentru uz personal, în ultimele 3 luni

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Comerţ electronic

BFIN_SH1

Utilizarea internetului pentru a cumpăra sau vinde acţiuni, obligaţiuni, unităţi în fonduri sau alte active financiare, prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, în scopuri personale, în ultimele 3 luni

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Obstacole şi probleme privind utilizarea

BTFW1

Probleme întâlnite în comerţul pe internet: site-ul web este dificil de utilizat sau a funcţionat nesatisfăcător (de exemplu, a fost prea complicat, derutant, disfuncţional din punct de vedere tehnic) în timpul cumpărăturilor online prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, pentru uz personal, în ultimele 3 luni

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Obstacole şi probleme privind utilizarea

BDGL1

Probleme întâlnite în comerţul pe internet: dificultăţi întâmpinate în găsirea de informaţii privind garanţiile sau alte drepturi legale la cumpărarea online prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, pentru uz personal, în ultimele 3 luni

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Obstacole şi probleme privind utilizarea

BSPD1

Probleme întâlnite în comerţul pe internet: viteză de livrare mai mică decât cea indicată la cumpărarea online prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, pentru uz personal, în ultimele 3 luni

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Obstacole şi probleme privind utilizarea

BCPR1

Probleme întâlnite în comerţul pe internet: costuri finale mai mari decât cele indicate (cum ar fi comisioane de tranzacţie neaşteptate sau comisioane de garantare nejustificate) suportate la efectuarea de cumpărături online prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, pentru uz personal, în ultimele 3 luni

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Obstacole şi probleme privind utilizarea

BWDN1

Probleme întâlnite în comerţul pe internet: livrarea unor bunuri sau servicii incorecte sau deteriorate cu ocazia unei cumpărături efectuate online, prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, pentru uz personal, în ultimele 3 luni

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Obstacole şi probleme privind utilizarea

BFRA1

Probleme întâlnite în comerţul pe internet: probleme legate de fraudă întâmpinate (de exemplu, nu au fost primite bunurile sau serviciile comandate, datele de pe cartea de credit au fost utilizate abuziv) cu ocazia unei cumpărături efectuate online prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, pentru uz personal, în ultimele 3 luni

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Obstacole şi probleme privind utilizarea

BCR1

Probleme întâlnite în comerţul pe internet: dificultatea depunerii de plângeri şi a obţinerii de despăgubiri sau de răspunsuri satisfăcătoare după primirea plângerii la cumpărarea online prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, pentru uz personal, în ultimele 3 luni

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Obstacole şi probleme privind utilizarea

BDNS1

Probleme întâlnite în comerţul pe internet: comerciantul cu amănuntul străin nu efectua vânzări în ţara respondentului la cumpărarea online prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, pentru uz personal, în ultimele 3 luni

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Obstacole şi probleme privind utilizarea

BOTH2

Probleme întâlnite în comerţul pe internet: alte probleme întâmpinate la cumpărarea online prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, pentru uz personal, în ultimele 3 luni

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Obstacole şi probleme privind utilizarea

BARR2X

Nicio problemă întâmpinată la cumpărarea online, prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, pentru uz personal, în ultimele 3 luni

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IBUY=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Obstacole şi probleme privind utilizarea

IUPSX

(opţional)

Rezolvarea problemelor întâmpinate la utilizarea internetului în ultimele 3 luni - respondentul nu a întâmpinat nicio problemă (opţional)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Obstacole şi probleme privind utilizarea

IUPSSE

(opţional)

Rezolvarea problemelor întâmpinate la utilizarea internetului în ultimele 3 luni - respondentul a cerut ajutor altcuiva (opţional)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Obstacole şi probleme privind utilizarea

IUPSFIX

(opţional)

Rezolvarea problemelor întâmpinate la utilizarea internetului în ultimele 3 luni - respondentul a rezolvat singur sau a încercat să rezolve singur problema (opţional)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Obstacole şi probleme privind utilizarea

IUPSNO

(opţional)

Rezolvarea problemelor întâmpinate la utilizarea internetului în ultimele 3 luni - respondentul nu a încercat deloc să rezolve problema (opţional)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Obstacole şi probleme privind utilizarea

IUPSOTH

(opţional)

Soluţionarea problemelor întâmpinate la utilizarea internetului în ultimele 3 luni - altele decât ajutorul din partea altcuiva pentru soluţionarea problemei, rezolvarea sau încercarea de a rezolva singur problema sau neîncercarea de a rezolva problema (opţional)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Obstacole şi probleme privind utilizarea

IUNUN

(opţional)

Motivele pentru care nu a utilizat internetul în ultimele 3 luni - respondentul nu a avut nevoie (deoarece internetul nu a fost util, nu a prezentat interes etc.) (opţional)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=2 sau IU=3 sau IU=4

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Obstacole şi probleme privind utilizarea

IUNUTD

(opţional)

Motivele pentru care nu a utilizat internetul în ultimele 3 luni - respondentul a considerat că utilizarea internetului este prea dificilă (opţional)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=2 sau IU=3 sau IU=4

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Obstacole şi probleme privind utilizarea

IUNUCH

(opţional)

Motivele pentru care nu a utilizat internetul în ultimele 3 luni - respondentul a întâmpinat dificultăţi fizice sau mentale în utilizarea internetului (inclusiv handicap fizic, deficienţe de vedere, demenţă, nevoi speciale sau alte dizabilităţi) (opţional)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=2 sau IU=3 sau IU=4

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Obstacole şi probleme privind utilizarea

IUNUSP

(opţional)

Motivele pentru care nu a utilizat internetul în ultimele 3 luni - respondentul are temeri cu privire la securitate sau la viaţa privată, se teme să fie înşelat sau hărţuit online (opţional)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=2 sau IU=3 sau IU=4

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Obstacole şi probleme privind utilizarea

IUNUCO

(opţional)

Motivele pentru care nu a utilizat internetul în ultimele 3 luni - respondentul a considerat prea ridicate costurile conexiunii sau ale echipamentului internet (opţional)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=2 sau IU=3 sau IU=4

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Obstacole şi probleme privind utilizarea

IUNUNO

(opţional)

Motivele neutilizării internetului în ultimele 3 luni - respondentul se opune internetului, în general, nu are încredere în informaţiile disponibile pe internet (opţional)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=2 sau IU=3 sau IU=4

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Obstacole şi probleme privind utilizarea

IUNUOTH

(opţional)

Motivele neutilizării internetului în ultimele 3 luni - alte motive decât lipsa necesităţii, gradul ridicat de dificultate, dificultăţile fizice sau mentale, temeri cu privire la securitate, viaţa privată, teama de a fi înşelat sau hărţuit online, costurile prea ridicate, lipsa încrederii în informaţiile disponibile pe internet sau opoziţia faţă de internet (opţional)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=2 sau IU=3 sau IU=4

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Competenţe digitale

CXFER1

Activităţi desfăşurate în ultimele 3 luni în scopuri educaţionale, profesionale sau private care implică copierea sau transferul de fişiere (cum ar fi documente, date, imagini, materiale video) între dosare, dispozitive (de exemplu, prin e-mail, mesagerie instantanee, USB, cablu) sau pe cloud

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Competenţe digitale

CINSAPP1

Activităţi desfăşurate în ultimele 3 luni în scopuri educaţionale, profesionale sau private, care implică descărcarea sau instalarea de programe sau aplicaţii

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Competenţe digitale

CCONF1

Activităţi desfăşurate în ultimele 3 luni în scopuri educaţionale, profesionale sau private, care implică modificarea setărilor unui software, ale unei aplicaţii sau ale unui dispozitiv (cum ar fi schimbarea limbii, a culorii, a contrastului, a dimensiunii textului, ajustarea barelor de instrumente/a meniului)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Competenţe digitale

CWRD1

Activităţi legate de software desfăşurate în ultimele 3 luni în scopuri educaţionale, profesionale sau private, care implică utilizarea de software de procesare de text

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Competenţe digitale

CPRES2

Activităţi legate de software desfăşurate în ultimele 3 luni în scopuri educaţionale, profesionale sau private, implicând crearea de fişiere (cum ar fi documente, imagini, materiale video) care încorporează mai multe elemente, cum ar fi text, imagine, tabel, diagramă, animaţie sau sunet

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Competenţe digitale

CXLS1

Activităţi legate de software desfăşurate în ultimele 3 luni în scopuri educaţionale, profesionale sau private, care implică utilizarea unui software de calcul tabelar

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Competenţe digitale

CXLSADV1

Activităţi legate de software desfăşurate în ultimele 3 luni în scopuri educaţionale, profesionale sau private, care implică utilizarea unor funcţii avansate ale unui software de calcul tabelar (funcţii, formule, macro-uri şi alte funcţii de dezvoltator) pentru a organiza, a analiza, a structura sau a modifica date

1

Bifat

Persoane în cazul cărora CXLS1=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Competenţe digitale

CEPVA1

Activităţi legate de software desfăşurate în ultimele 3 luni în scopuri educaţionale, profesionale sau private, care implică editarea de fotografii, materiale video sau fişiere audio

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Competenţe digitale

CPRG2

Activităţi legate de software desfăşurate în ultimele 3 luni în scopuri educaţionale, profesionale sau private, care implică scrierea unor coduri într-un limbaj de programare

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Competenţe digitale

UDI

Informaţii sau conţinut (cum ar fi materiale video, imagini) văzute pe site-uri de ştiri sau pe platforme de comunicare socială considerate false sau îndoielnice de către respondent în ultimele 3 luni

1

Da

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nu

Necompletat

Nu se precizează

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Competenţe digitale

TIC

Veridicitatea informaţiilor sau a conţinuturilor găsite pe site-urile de ştiri pe internet sau pe platformele de comunicare socială de către respondent în ultimele 3 luni

1

Da

Persoane în cazul cărora UDI=1

Colectată

0

Nu

Necompletat

Nu se precizează

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Competenţe digitale

TICCSFOI

Veridicitatea informaţiilor sau a conţinuturilor găsite pe internet, verificate de către respondent prin verificarea surselor sau prin găsirea altor informaţii pe internet (cum ar fi alte site-uri de ştiri)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora TIC=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Competenţe digitale

TICIDIS

Veridicitatea informaţiilor sau a conţinuturilor găsite pe internet, verificată de către respondent prin urmărirea unor discuţii sau prin participarea la discuţii pe internet cu privire la informaţiile respective

1

Bifat

Persoane în cazul cărora TIC=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Competenţe digitale

TICNIDIS

Veridicitatea informaţiilor sau a conţinuturilor găsite pe internet, verificată de către respondent prin discutarea informaţiilor offline cu alte persoane sau prin utilizarea unor surse care nu se află pe internet

1

Bifat

Persoane în cazul cărora TIC=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Competenţe digitale

TICXND

Veridicitatea informaţiilor sau a conţinuturilor găsite pe internet nu a fost verificată, deoarece respondentul ştia deja că informaţiile, conţinuturile sau sursa nu erau fiabile

1

Bifat

Persoane în cazul cărora TIC=0

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Competenţe digitale

TICXSKL

Veridicitatea informaţiilor sau a conţinuturilor găsite pe internet nu a fost verificată, deoarece respondentul nu avea competenţe sau cunoştinţe pentru a efectua această verificare

1

Bifat

Persoane în cazul cărora TIC=0

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Competenţe digitale

TICXOTH

Veridicitatea informaţiilor sau a conţinuturilor găsite pe internet nu a fost verificată din alte motive

1

Bifat

Persoane în cazul cărora TIC=0

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Competenţe digitale

HM

(opţional)

Mesaje întâlnite online în ultimele 3 luni care sunt considerate de către respondent ca fiind ostile sau degradante faţă de grupuri de persoane sau persoane în materiale video, bloguri, vloguri, pe platformele de comunicare socială sau pe site-urile de ştiri (inclusiv în secţiunea "Comentarii") (opţional)

1

Da

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nu

Necompletat

Nu se precizează

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Competenţe digitale

HMPS (opţional)

Grupuri de persoane sau persoane atacate sau vizate în mesaje considerate ostile sau degradante din cauza opiniilor politice sau sociale (opţional)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora HM=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Competenţe digitale

HMSO (opţional)

Grupuri de persoane sau persoane atacate sau vizate în mesajele considerate ostile sau degradante din cauza orientării sexuale şi/sau a identităţii de gen (LGBTIQ+) (opţional)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora HM=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Competenţe digitale

HMSE (opţional)

Grupuri de persoane sau persoane atacate sau vizate în mesaje considerate ostile sau degradante din cauza sexului (opţional)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora HM=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Competenţe digitale

HMRE (opţional)

Grupuri de persoane sau persoane atacate sau vizate în mesaje considerate ostile sau degradante din cauza originii rasiale sau etnice (opţional)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora HM=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Competenţe digitale

HMRB (opţional)

Grupuri de persoane sau persoane atacate sau vizate în mesaje considerate ostile sau degradante din cauza religiei sau a convingerilor (opţional)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora HM=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Competenţe digitale

HMD (opţional)

Grupuri de persoane sau persoane atacate sau vizate în mesaje considerate ostile sau degradante din cauza unui handicap (opţional)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora HM=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Competenţe digitale

HMA (opţional)

Grupuri de persoane sau persoane atacate sau vizate în mesaje considerate ostile sau degradante din cauza vârstei (opţional)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora HM=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Competenţe digitale

HMOTH (opţional)

Grupuri de persoane sau persoane atacate sau vizate în mesaje considerate ostile sau degradante din cauza altor caracteristici personale (opţional)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora HM=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Securitate, confidenţialitate, încredere

MAPS_RPS

Efectuarea următoarelor acţiuni pe internet, în ultimele 3 luni, pentru a gestiona accesul la propriile date cu caracter personal (cum ar fi numele, data naşterii, numărul cărţii de identitate, datele de contact, numărul cărţii de credit, fotografii, localizarea geografică): citirea declaraţiilor privind politica de confidenţialitate înainte de furnizarea datelor cu caracter personal

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Securitate, confidenţialitate, încredere

MAPS_RRGL

Efectuarea următoarelor acţiuni pe internet, în ultimele 3 luni, pentru a gestiona accesul la propriile date cu caracter personal (cum ar fi numele, data naşterii, numărul cărţii de identitate, datele de contact, numărul cărţii de credit, fotografii, localizarea geografică): restricţionarea sau refuzul accesului la propria localizare geografică

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Securitate, confidenţialitate, încredere

MAPS_LAP

Efectuarea următoarelor acţiuni pe internet, în ultimele 3 luni, pentru a gestiona accesul la propriile date cu caracter personal (cum ar fi numele, data naşterii, numărul cărţii de identitate, datele de contact, numărul cărţii de credit, fotografii, localizarea geografică): limitarea accesului la profil sau la conţinut pe site-urile de socializare în reţea sau de stocare online partajată

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Securitate, confidenţialitate, încredere

MAPS_RAAD

Efectuarea următoarelor acţiuni pe internet, în ultimele 3 luni, pentru a gestiona accesul la propriile date cu caracter personal (cum ar fi numele, data naşterii, numărul cărţii de identitate, datele de contact, numărul cărţii de credit, fotografii, localizarea geografică): refuzul de a permite utilizarea datelor cu caracter personal în scopuri publicitare

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Securitate, confidenţialitate, încredere

MAPS_CWSC

Efectuarea următoarelor acţiuni pe internet, în ultimele 3 luni, pentru a gestiona accesul la propriile date cu caracter personal (cum ar fi numele, data naşterii, numărul cărţii de identitate, datele de contact, numărul cărţii de credit, fotografii, localizarea geografică): verificarea securităţii site-ului web pe care respondentul a furnizat date personale (de exemplu, site-uri https, logouri sau certificate de siguranţă)

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Securitate, confidenţialitate, încredere

MAPS_APD

Efectuarea următoarelor acţiuni pe internet, în ultimele 3 luni, pentru a gestiona accesul la propriile date cu caracter personal (cum ar fi numele, data naşterii, numărul cărţii de identitate, datele de contact, numărul cărţii de credit, fotografii, localizarea geografică): solicitarea adresată administratorilor sau furnizorilor de site-uri web sau de motoare de căutare de a accesa datele pe care le deţin cu privire la respondent pentru a le actualiza sau a le şterge

1

Bifat

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nebifat

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Securitate, confidenţialitate, încredere

PCOOK1

Modificarea setărilor din propriul browser de internet pentru a preveni sau pentru a limita cookie-urile pe oricare dintre dispozitivele respondentului

1

Da

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nu

Necompletat

Nu se precizează

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Securitate, confidenţialitate, încredere

CCOOK (opţional)

Temeri cu privire la înregistrarea activităţilor online ale respondentului pentru a-i adresa acestuia reclame personalizate

(opţional)

1

Da, foarte preocupat(ă)

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

2

Da, într-o anumită măsură preocupat(ă)

0

Nu, nu sunt preocupat(ă)

Necompletat

Opţiunea nu este inclusă sau nu se precizează

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Securitate, confidenţialitate, încredere

USLCOOK

Utilizarea unui software care limitează capacitatea de a urmări activităţile pe internet ale respondentului pe oricare dintre dispozitivele acestuia

1

Da

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nu

Necompletat

Nu se precizează

9

Nu se aplică

06. Participarea la societatea informaţională

Securitate, confidenţialitate, încredere

IUACRG

A deschis un cont sau s-a înregistrat pe o aplicaţie sau un serviciu gratuit (cum ar fi abonament/cont pentru e-mail, platforme de comunicare socială, magazine virtuale, aplicaţii pentru achiziţionarea de bilete de transport, streaming muzical, jocuri)

1

Da

Persoane în cazul cărora IU=1

Colectată

0

Nu

9

Nu se precizează

06. Participarea la societatea informaţională

Securitate, confidenţialitate, încredere

IUACDL

A şters sau a încercat să şteargă (sau să închidă) contul propriu din cadrul unei aplicaţii sau al unui serviciu gratuit (cum ar fi e-mail, platformele de comunicare socială, magazine virtuale, aplicaţiile pentru achiziţionarea de bilete de transport, streaming-ul muzical, jocurile) în ultimele 3 luni

1

Da

Persoane în cazul cărora IUACRG=1

Colectată

0

Nu

9

Nu se precizează

06. Participarea la societatea informaţională

Securitate, confidenţialitate, încredere

IUACDLP

Probleme întâlnite atunci când a încercat ştergerea contului propriu în cadrul unei aplicaţii sau al unui serviciu gratuit (cum ar fi dificultatea de a găsi o modalitate de ştergere a contului, petrecerea unei perioade disproporţionate de timp pentru a face acest lucru, probleme tehnice, condiţii inacceptabile de retragere, imposibilitatea de a şterge contul) în ultimele 3 luni

1

Da

Persoane în cazul cărora IUACRG=1 şi IUACDL=1

Colectată

0

Nu

9

Nu se precizează

(1) Regulamentul (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă şi de abrogare a Directivei 1999/93/CE. Nivelurile de asigurare substanţiale şi ridicate sunt definite în conformitate cu Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/1502 al Comisiei din 8 septembrie 2015 de stabilire a unor specificaţii şi proceduri tehnice minime pentru nivelurile de asigurare a încrederii ale mijloacelor de identificare electronică în temeiul articolului 8 alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 910/2014.

Publicat în Jurnalul Oficial seria L din data de 3 septembrie 2024