Art. 5. - Art. 5: Determinarea masei în ordine de mers - Regulamentul 168/15-ian-2013 privind omologarea şi supravegherea pieţei pentru vehiculele cu două sau trei roţi şi pentru cvadricicluri

Acte UE

Jurnalul Oficial 60L

În vigoare
Versiune de la: 27 Noiembrie 2024 până la: 1 August 2026
Art. 5: Determinarea masei în ordine de mers
(1)Masa în ordine de mers a unui vehicul de categoria L este determinată prin măsurarea masei vehiculului fără încărcătură gata de utilizare normală şi include masa:
a)lichidelor;
b)echipamentelor standard în conformitate cu specificaţiile producătorului;
c)"carburantului" din rezervorul (rezervoarele) de carburant, care se umple (umplu) la cel puţin 90 % din capacitate.
În sensul prezentei litere:
(i)dacă un vehicul este propulsat cu "carburant lichid", acesta este considerat "carburant";
(ii)dacă un vehicul este propulsat cu un "amestec carburant/ulei" lichid:
- dacă carburantul pentru propulsia vehiculului şi uleiul de lubrifiere sunt amestecate în prealabil, atunci acest "amestec prealabil" este considerat "carburant";
- dacă carburantul pentru propulsia vehiculului şi uleiul de lubrifiere sunt stocate separat, atunci doar "carburantul" care propulsează vehiculul este considerat "carburant"; sau
(iii)dacă un vehicul este propulsat de un carburant gazos sau un carburant gazos lichefiat sau funcţionează pe bază de aer comprimat, masa de "carburant" din rezervorul (rezervoarele) de carburant gazos poate fi considerată 0 kg;
d)caroseriei, a cabinei, a uşilor; şi
e)geamurilor, a dispozitivelor de cuplare, a roţii (roţilor) de rezervă, precum şi masa uneltelor.
(2)Masa în ordine de mers a unui vehicul de categoria L exclude masa:
a)conducătorului (75 kg) şi a pasagerului (65 kg);
b)maşinilor sau a echipamentelor instalate pe zona platformei de încărcare;
c)bateriilor de propulsie, în cazul unui vehicul hibrid sau pur electric;
d)în cazul unui/unor vehicul (e) mono-, bi- sau multicarburant, a sistemelor de alimentare cu carburant gazos, precum şi a rezervoarelor de stocare a carburantului gazos; şi
e)în cazul propulsiei cu aer precomprimat, a rezervorului (rezervoarelor) pentru stocarea aerului comprimat.