Art. 23. - Art. 23: Informaţii privind externalizarea - Regulamentul 1143/12-iun-2025 de completare a Regulamentului (UE) nr. 600/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte standardele tehnice de reglementare privind cerinţele în materie de autorizare şi cerinţele organizatorice aplicabile mecanismelor de publicare aprobate şi mecanismelor de raportare aprobate, precum şi privind cerinţele de autorizare aplicabile furnizorilor de sisteme centralizate de raportare, şi de abrogare a Regulamentului delegat (UE) 2017/571 al Comisiei

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 3 Noiembrie 2025
Art. 23: Informaţii privind externalizarea
[- Articolul 27da alineatul (2) literele (a) şi (l) din Regulamentul (UE) nr. 600/2014]
(1)Un solicitant care doreşte să obţină o autorizaţie de exploatare a unui CT care dispune ca activităţile să fie efectuate în numele său de către furnizori de servicii terţi, inclusiv de către întreprinderi cu care are legături strânse, include în cererea sa de autorizare confirmarea faptului că furnizorul de servicii terţ are capacitatea şi competenţa de a desfăşura activităţile respective într-un mod fiabil şi profesionist.
(2)Solicitantul trebuie să precizeze care dintre activităţi urmează să fie externalizate şi să specifice inclusiv nivelul de resurse tehnice şi umane necesare pentru a realiza fiecare dintre aceste activităţi.
(3)Solicitantul care externalizează activităţi furnizează dovezi că externalizarea nu îi reduce capacitatea sau prerogativele de a îndeplini funcţii de conducere de nivel superior sau de conducere.
(4)Solicitantul furnizează dovezi că rămâne răspunzător pentru orice activitate externalizată şi adoptă măsuri organizatorice menite să asigure:
a)faptul că evaluează dacă furnizorul de servicii terţ desfăşoară activităţile externalizate în mod eficace şi în conformitate cu legislaţia şi cu cerinţele în materie de reglementare aplicabile şi abordează în mod adecvat deficienţele identificate;
b)identificarea riscurilor în ceea ce priveşte activităţile externalizate şi o monitorizare periodică adecvată;
c)proceduri adecvate de control în ceea ce priveşte activităţile externalizate, inclusiv supravegherea efectivă a activităţilor şi a riscurilor asociate acestora în cadrul structurii furnizorului de servicii de raportare a datelor;
d)continuitatea adecvată a activităţilor externalizate.
În sensul literei (d), solicitantul trebuie să obţină informaţii cu privire la mecanismele de asigurare a continuităţii activităţii ale furnizorului de servicii terţ, să evalueze calitatea acestora şi, dacă este necesar, să solicite îmbunătăţiri.
(5)În cazul în care solicitantul externalizează orice funcţie critică sau importantă, acesta comunică ESMA:
a)identitatea furnizorului de servicii terţ;
b)măsurile organizatorice şi politicile referitoare la externalizare şi la riscurile asociate acesteia, astfel cum se prevede la alineatul (4);
c)rapoartele interne sau externe privind activităţile externalizate.