Art. 19. - Art. 19: Informaţii privind membrii organului de conducere - Regulamentul 1143/12-iun-2025 de completare a Regulamentului (UE) nr. 600/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte standardele tehnice de reglementare privind cerinţele în materie de autorizare şi cerinţele organizatorice aplicabile mecanismelor de publicare aprobate şi mecanismelor de raportare aprobate, precum şi privind cerinţele de autorizare aplicabile furnizorilor de sisteme centralizate de raportare, şi de abrogare a Regulamentului delegat (UE) 2017/571 al Comisiei

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 3 Noiembrie 2025
Art. 19: Informaţii privind membrii organului de conducere
[- Articolul 27da alineatul (2) litera (d) şi articolul 27f alineatul (2) din Regulamentul (UE) nr. 600/2014]
(1)Un solicitant care doreşte să obţină o autorizaţie de exploatare a unui CT în temeiul articolului 27db din Regulamentul (UE) nr. 600/2014 include în cererea sa de autorizare următoarele informaţii cu privire la fiecare membru al organului de conducere:
a)numele, data şi locul naşterii, numărul naţional de identificare personală sau un echivalent al acestuia, adresa şi datele de contact;
b)funcţia în care este sau va fi numit membrul respectiv;
c)un curriculum vitae care atestă deţinerea unei experienţe şi a unor cunoştinţe suficiente pentru exercitarea corespunzătoare a responsabilităţilor conferite;
d)dovada absenţei cazierului judiciar în legătură cu infracţiunile de spălare a banilor, finanţare a terorismului, furnizare de servicii financiare sau de gestionare de date, acte de fraudă sau deturnare de fonduri, sub forma unui extras oficial sau, în cazul în care un astfel de document nu este disponibil în statul membru relevant, a unei declaraţii pe proprie răspundere privind buna reputaţie şi prin autorizarea ESMA să solicite informaţii referitoare la eventuale condamnări pentru vreo faptă de natură penală în legătură cu spălarea banilor, finanţarea terorismului, furnizarea de servicii financiare sau de gestionare de date sau în legătură cu acte de fraudă sau de deturnare de fonduri;
e)o declaraţie pe proprie răspundere privind buna reputaţie şi autorizarea ESMA să solicite informaţii din care să reiasă dacă membrul:
(i)a făcut obiectul unei decizii defavorabile în cadrul oricărei proceduri disciplinare iniţiate de o autoritate de reglementare sau de un organism guvernamental;
(ii)a făcut obiectul unei constatări judiciare în defavoarea sa în proceduri civile în instanţă în legătură cu furnizarea de servicii financiare sau de gestionare de date ori pentru abatere sau fraudă în procesul de gestionare a activităţii;
(iii)a făcut parte din organul de conducere al unei întreprinderi care a făcut obiectul unei hotărâri în defavoarea sa sau al unei penalităţi din partea unei autorităţi de reglementare sau a cărei înregistrare sau autorizaţie a fost retrasă de către o autoritate de reglementare;
(iv)nu mai are dreptul de a desfăşura activităţi supuse unei obligaţii de înregistrare sau autorizare de către o autoritate de reglementare;
(v)a făcut, în alt mod, obiectul unor amenzi, suspendări, descalificări sau al oricărei alte sancţiuni emise de un organism profesional în legătură cu fraude, deturnări de fonduri sau prestarea de servicii financiare sau de gestionare de date;
(vi)nu mai are dreptul de a ocupa funcţia de director, de a ocupa orice funcţie de conducere sau nu mai are calitatea de angajat sau de ocupant al altui post din cadrul unei întreprinderi ca urmare a unor abateri profesionale sau deontologice;
f)o indicaţie privind durata minimă care urmează să fie alocată pentru îndeplinirea funcţiilor membrului în cadrul CTP-ului;
g)o declaraţie privind orice conflicte de interese potenţiale care ar putea exista sau apărea în îndeplinirea atribuţiilor şi precizarea modului în care sunt gestionate aceste conflicte.
(2)Informaţiile prevăzute la alineatul (1) se includ, de asemenea, în comunicările menţionate la articolul 27f alineatul (2) din Regulamentul (UE) nr. 600/2014 în ceea ce priveşte CTP-urile. Un CTP comunică ESMA prin mijloace electronice orice modificare a componenţei organului său de conducere înainte ca o astfel de modificare să se producă.
În cazul în care, din motive întemeiate, comunicarea nu poate fi efectuată înainte de producerea respectivei modificări, aceasta se efectuează în termen de 10 zile lucrătoare de la data la care a avut loc modificarea.
(3)Un CTP înregistrează informaţiile prevăzute la alineatul (1) pe un suport care permite stocarea acestora într-un mod care să asigure faptul că informaţiile sunt accesibile pentru o consultare ulterioară şi care să permită reproducerea neschimbată a informaţiilor stocate. Un CTP se asigură că aceste informaţii sunt actualizate.
(4)Un CTP păstrează informaţiile prevăzute la alineatul (1) literele (d) şi (e) timp de cel mult cinci ani din momentul în care membrul în cauza a încetat să îşi exercite funcţia.
(5)În cazul în care dovada menţionată în la alineatul (1) punctul (d) conţine informaţii privind alte condamnări penale decât cele enumerate în dispoziţia respectivă, un CTP se asigură că numai persoanele responsabile cu evaluarea caracterului adecvat al membrilor ai organului de conducere au acces la aceste informaţii. Aceste informaţii se stochează separat de celelalte informaţii referitoare la un membru al organului de conducere. Se ţin evidenţe privind accesul la aceste informaţii. Informaţiile nu se stochează în cazul în care se referă la candidaţi pentru funcţia de membri ai organului de conducere care nu au fost numiţi.
(6)ESMA păstrează informaţiile prevăzute la alineatul (1) literele (d) şi (e) timp de cel mult cinci ani din momentul în care membrul în cauză a încetat să îşi exercite funcţia.