Wolters Kluwer, Procedura de recrutare si oferta de angajare

Fluxuri
Stare:  În vigoare
Versiune de la: 24 Decembrie 2021
Autor:

Procedura de recrutare si oferta de angajare

Procedura de recrutare şi oferta de angajare

Angajatorii trebuie să urmeze anumiţi paşi clari şi proceduri exacte atunci când recrutează şi angajează, atunci când stabilesc o strategie de desfăşurare a activităţii în condiţii de forţă majoră (cum este cazul unei pandemii), când cercetează disciplinar sau când concediază, etc.

Acest flux îşi doreşte să prezinte o procedură de recrutare şi ofertare în funcţie de cele mai bune practici referitoare la procesul de recrutare şi ofertare.

Procedura de recrutare si oferta de angajare Persoana juridică Persoana juridică Colaborarea cu agenţii de recrutare Angajarea propriu-zisă Intervievarea candidaţilor Prezentarea listei scurte si interviul final Stabilirea ofertei şi ofertarea Instructajul de iniţiere ("induction training") Procedura de recrutare şi oferta de angajare Configurarea cerinţelor postului şi a profilului candidatului Stabilirea canalelor de recrutare Anunţul de recrutare Contacte directe

Pas: Procedura de recrutare şi oferta de angajare

Procesul de recrutare poate fi unul aproape continuu datorită vitezei de rotaţie a personalului ridicată, a dezvoltării afacerii prin strategii şi proiecte noi, etc. În acest sens, companiile ar trebui sa aibă o procedură implementată, chiar în Regulamentul intern sau separat dar aprobată de conducere, un specialist de resurse umane sau mai mulţi sau un partener care să fie responsabil de recrutare şi ofertare. Chiar şi în situaţia externalizării acestui proces, conducerea companiei trebuie sa aibă definite bine criteriile de angajare (cerinţele postului, timpul de muncă, salarizarea şi alte avantaje, etc)

Pas: Configurarea cerinţelor postului şi a profilului candidatului

În această etapă specialistul de resurse umane trebuie să stabilească cu solicitantul de angajat următoarele:

- Dacă rolul este o înlocuire sau un nou rol creat în cadrul departamentului/companiei

- Încadrarea rolului în organigrama companiei

- Care sunt competenţele obligatorii (studii, experienţă, limbi străine, competenţe tehnice şi soft)

- Descrierea detaliată a responsabilităţilor

- Program de lucru, grilă de salarizare şi alte avantaje, bonusare, etc