Wolters Kluwer, Procedura corectare si anulare bon fiscal

Fluxuri
Stare:  Ieşit din vigoare
Versiune de la: 12 Februarie 2014 până la: 12 Februarie 2015
Autor:

Procedura corectare si anulare bon fiscal

Procedură corectare şi anulare bon fiscal

Prezintă modalităţile de corectare şi anulare a bonului fiscal, documentele care trebuiesc întocmite pentru justificarea operaţiunii si înregistrările contabile aferente.

Persoană juridică Persoană juridică Sesizarea greşelii Notă contabilă de corecţie Retur de marfă Decizia de aprobare a corecţiei Copii documente justificative Exemplu Greşeală la emiterea unui bon fiscal Corectarea erorilor inainte de emiterea bonului fiscal Corectarea sau anularea înregistrării unei operaţiuni după emiterea bonului fiscal Paşi logici Caz particular

Pas: Corectarea erorilor inainte de emiterea bonului fiscal

Corectarea erorilor înainte de emiterea bonului fiscal: corectarea unei erori sau anularea unei vânzări se evidenţiază pe bonul fiscal şi se poate efectua numai cu condiţia ca valoarea totală a acestuia să nu devină negativă. Dacă aparatul permite reduceri/majorări de sume, acestea sunt explicitate în bonul fiscal. La aparatele de marcat electronice fiscale destinate activităţii de taximetrie nu sunt permise reduceri/majorări de sume.

Art.33 secţiunea B lit. c) din Hotărârea nr. 479/2003

Pas: Corectarea sau anularea înregistrării unei operaţiuni după emiterea bonului fiscal

Corectarea sau anularea înregistrării unei operaţiuni după emiterea bonului fiscal este o functie interzisa caselor de marcat. Pentru corectarea sau anularea înregistrării unei operaţiuni după emiterea bonului fiscal utilizatorul întocmeşte un dosar care va cuprinde:

a) sesizarea scrisă a persoanei care a efectuat greşit operaţiunea , cu precizarea motivaţiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum şi a numărului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei şi minutului emiterii acestuia.

b) decizia scrisă de aprobare a corectării operaţiunii greşit efectuate , emisă de directorul financiar-contabil, contabilul-şef sau de altă persoană care răspunde de gestionarea patrimoniului unităţii;

c) copie de pe nota sau notele de recepţie şi constatare de diferenţe , întocmite de la ultima inventariere până la zi, prin care a fost stabilit preţul cu amănuntul al produsului sau produselor înregistrate greşit în aparatul de marcat electronic fiscal. d) nota de contabilitate care reflectă operaţiunea efectuată.

Dosarul astfel întocmit va sta la baza înregistrării corecte a operaţiunii în contabilitate, justificând diferenţa dintre suma ce apare pe bonul fiscal şi suma diferită înregistrată sau stornarea integrală a sumei de pe bonul fiscal anulat.

Art.34 lit. f) si 36 din Hotărârea nr. 479/2003