IOAN Mara, Inexistenţa condiţiei privind pregătirea psihopedagogică pentru încadrarea în funcţiile didactice din învăţământul superior

Articole
Publicare: Revista Romana de Dreptul Muncii 1 din 2015
Autor:
Tip: Doctrina

Inexistenţa condiţiei privind pregătirea psihopedagogică pentru încadrarea în funcţiile didactice din învăţământul superior

Inexistenţa condiţiei privind pregătirea psihopedagogică pentru încadrarea în funcţiile didactice din învăţământul superior

Conf. univ. dr. Mara IOAN

Lector univ. dr. Laurenţiu DRAGU

Academia de Poliţie "Al. I. Cuza"

ABSTRACT

The Psychopedagogical Training should be a prerequisite for accessing to a teaching career because it develops capabilities/competences that normally can not be acquired by graduating university studies, regardless of their level. If the benefits of attending Psychopedagogical Training courses for a teacher are undeniable, the inconsistency of the legislature bodies to regulate this matter can create premises for misinterpretation, sometimes arbitrary and most likely to restrict the access for a teaching career. These reasons have led us to the need to analyze the applicable legislation in this field, in order to change it or, at least, to come to a common view in relation to its applicability.

Keywords: teacher, higher education, pedagogical training

REZUMAT

Pregătirea...

Conținut complet disponibil după conectare pe Sintact